indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

chris1987
User
spacer line

Beste Leden,

Over 2 weken ga ik voor een maand op reis naar Indonesie Bali,

De eerste week (29juni) gaan we lekker relaxen maar mijn vraag is, zenden ze in de lokale kroegen voetbal uit? bijvoorbeeld in kuta? en mischien andere plaatsen?

wil natuurlijk niet veel missen van het nederlands elftal!

spacer line  

Maak je maar geen zorgen, WK Voetbal wordt overal vertoond in Indonesie waar een TV staat of hangt.

If you have nothing to loose, you can risk everything

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 11-06-2010 16:51 Amed East Bali wrote: Maak je maar geen zorgen, WK Voetbal wordt overal vertoond in Indonesie waar een TV staat of hangt.

Waarbij mag worden vermeld dat er overal dan ook een tv staat. Ook in restaurants. En gelukkig overal keihard, volume op standje 10.
Het zijn barre tijden voor een non-voetbal- en tv-liefhebber.

FredC
User
spacer line

De kabel had dus beloofd dat er wel minstens twee zenders zouden zijn die het voetbal uit zouden zenden.
Zoals gewoonlijk zijn we dus wéér bedonderd en staat alles op zwart, ook op de satelliet.
Na een tijdje zoeken vond ik toch nog een zender, TV-3 Thai, op het Venus Sat systeem die de wedstrijden live uitzend. Toch nog gered, want van Indonesië kun je niets verwachten, zoals zo vaak is meegemaakt. Ook betaalde satelliet is geen garantie dat je krijgt wat je wilt.

Ja, in de kroegen hier kom ik niet. Dan moet je een overall aan en dat is me te warm, net als het bier, als ze dat al hebben.
Maar goed, toch gered, op naar de tweede helft van de eerste wedstrijd.

chris1987
User
spacer line

Oke super! helaas mis ik dan alleen de 8ste finales van nederland (als we die halen) want dan zit ik in het vliegtuig!

is het nog een beetje uit te houden met de warmte?

FredC
User
spacer line

Jammer, die TV-3 Thai zond dus maar één wedstrijd uit. Daar zat ik dan midden in de nacht en geen Urugay - Frankrijk. Niks gemist, begrijp ik, maar dat is achteraf.
Weer gefopt. Vandaag uitzoeken hoe je nu echt de wedstrijden kunt gaan zien zonder dat je naar een kroeg moet.

FredC
User
spacer line

Het blijkt dus, dat er hier op het eiland geen enkele kabel en geen enkele satelliet-provider een wedstrijd uitzend. Het enige dat overblijft is terug naar een antenne op het dak.
Dus Harry Nak krijgt weer een antenne op z'n dak om via RCTI voetbal te kijken. Het blijft behelpen hier in RI.

spacer line  

Hoezo, antenne op je dak? Ik heb voor Rp. 24.000,- een UHF/VHF antenne gekocht en die wordt even aangesloten als er WK voetbal gekeken moet worden en gaat daarna gauw de kast weer in. Zou dat in jou geval ook proberen voor je allerlei fratsen gaat uithalen om een antenne op je dak te plaatsen. Bovendien, je moet je antenne zeer waarschijnlijk bijstellen als je tussen RCTI en Global TV wilt switchen en toch nog goed signaal wilt blijven ontvangen. Dat gaat vrij lastig als je antenne op het dak staat Emoticon: Devil

Signaal van RCTI en Global TV is redelijk tot goed, maar komt vanzelfsprekend niet zo "hard" binnen als het satelliet signaal. Er wordt Engels commentaar gegeven bij de wedstrijd door "native speakers" met kennis van zaken.

FredC
User
spacer line

Daar heb je gelijk in, Amed, maar het is nu onderweg. De antenne komt niet echt op het dak, maar op de muur achter het huis. Als het allemaal te verteren is qua signaal en zo dan kan ik die kabel er wel uitgooien, want daar hebben we niet veel aan, dat blijkt wel weer. Bovendien zitten de meeste zenders van de kabel toch ook al op de sat.

Toch wil ik nog eens een goede sat hebben waarop ik gewone sporten kan zien zoals in NL, zoals snooker, darten, voetbal - zoals nu een Europa-cup, autoraces en dat soort dingen. Hier heb je alleen dat goedkope werk, zoals worstelen, boksen, een beetje tennis (geen Roland Garos vanzelf), golf, en meer van dat soort waar bijna niemand naar kijkt.
Als je daarover een advies hebt hoor ik dat graag. Emoticon: Yes!
Nee, geen Indovision, ook allemaal veel voor weinig. Veel meer is hier niet, maar misschien in Singapore?

dutchbird
User
spacer line

NED - DEN 14/06 - 13:30 Soccer City 14/06 - 17:30 GlobalTV (WIB) Emoticon: Party!

http://www.globaltv.co.id/worldcup/jadwal.php

NGS stock photos

FredC
User
spacer line

Bij mij is dat 18.30, DB! Ook WIB, vijf uur tijdsverschil dus.
Dus ze zitten wat mis en je krijgt zo een opwarmperiode van een uur extra! Emoticon: Yes!

Ik heb nu antenne en kabel gecombineerd, en de satelliet. Soms is de kwaliteit op RCTI zo belabberd, dat je denk terug in de jaren '60 terechtgekomen te zijn. Af en toe is het dan ook te zien op de sat op TV-3 Thai, maar wel met Thais commentaar. Die taal ligt me niet zo...
Global TV is de beste zender via de antenne alhier. Het commentaar in het Engels is inderdaad professioneel.

Gisternacht Engeland - US bekeken, half met de ogen dicht, dat wel. Goede spannende wedstrijd. Vannacht wordt het Duitsland vs Australië, dat moet ook het kijken waard zijn.

spacer line  

On 12-06-2010 07:29 FredC wrote:
Toch wil ik nog eens een goede sat hebben waarop ik gewone sporten kan zien zoals in NL, zoals snooker, darten, voetbal - zoals nu een Europa-cup, autoraces en dat soort dingen. Hier heb je alleen dat goedkope werk, zoals worstelen, boksen, een beetje tennis (geen Roland Garos vanzelf), golf, en meer van dat soort waar bijna niemand naar kijkt.
Als je daarover een advies hebt hoor ik dat graag. Emoticon: Yes!
Nee, geen Indovision, ook allemaal veel voor weinig. Veel meer is hier niet, maar misschien in Singapore?

Wij hebben o.a. het sportpakket van IndoVision en ik vind dat juist de moeite waard. Kan hier de hele ATP en WTA tennistours bekjiken incl. de tennis Grand Slams, de voetbal competities uit Italie en Spanje, NBA Basketball, Major League Baseball, PGA en EPG golf, Formule 1, DTM, WTCC, Australian V8 Supercars, WK Rally, op dit moment de 24 uur van Le Mans, etc., etc. wielrennen met de Tour de France, de Giro d'Italia, de Vuelta en ook de andere wielerklassiekers, Ook boksen - de wk matches - zijn regelmatig te zien, en nog veel, veel meer

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. FredC.:

Als je van "goochelen" met je satelliet schotel en ontvanger houdt, dan kun je eens proberen om deze zender uit Zuid-Afrika http://www.supersport.com/ via de schotel binnen te halen,

Je moet dan wel je schotel in zuid-westelijke richting en kort boven de horizon kunnen richten om dat signaal te pakken. Hier op Bali ken ik een paar plaatsen waar dat gelukt is en daar kunnen we veel sporten kijken die vaak niet via IndoVision of via de lokale zenders uitgezonden worden, zoals bijv. cricket, rugby, ball-room dansen, etc., etc.

FredC
User
spacer line

Amed, dank je voor je uiteenzetting.
Nee, ik red het niet om mijn schotel op de horizon te krijgen. Er zit een heuvel tussen. Maar ik kom wel eens een keer wat tegen. Ik heb niet erg intensief gezocht, want hier is niet veel te krijgen en het houdt een beetje op bij Indovision. Voor Rp. 300.000 p/m geven ze mij vooralsnog weinig extra's t.o.v. de verder gratis Venus, na aanschaf van de schotel en ontvanger.
De Tour zou inderdaad leuk zijn, de klassiekers ook, maar verder zit er niet veel bij van mijn gading. NL voetbal vind ik al je dat, laat staan dat ik me voor Spanje of Italië interesseer. Nee, ik zie graag darts, snooker, pool, 8-ball, 9-ball, wielrennen, soms baseball als het topklasse is, soms wat golf als ik niets anders te doen heb. Niet veel interesses, dat is waar, maar Eurosport had dat altijd, maar dat zullen we wel niet kunnen krijgen hier. Ik zal eens informeren in Singapore wat ze daar voor mogelijkheden hebben, al hebben ze daar zelf geen schotels - mag niet. Het aanbod via de kabel is echter enorm daar. Anders Maleisië.
Anyway, bedankt. Emoticon: Bye bye

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Nou, kijken was er niet bij. Maar wel radio1 livestream op het internet was goed te doen.

It's only kinky the first time.

FredC
User
spacer line

Op Batam is er misschien wel een snellere verbinding, maar hier red je het niet met streaming.
Maar goed, ik heb nu zoveel zenders, en meestal is er we één die het voetbal uitzendt. Meestal de slechtste ook: RCTI. Het commentaar is echter goed, afgezien van wat gekraak af en toe. Hebben jullie dat ook?

dutchbird
User
spacer line

On 13-06-2010 03:04 FredC wrote:

Global TV is de beste zender via de antenne alhier. Het commentaar in het Engels is inderdaad professioneel.

Ja, en dat was vanavond dus ook weer zo. Schotels uit en gewoon via een antennetje gekeken. Prima beeld en geluid hier voor alle wedstrijden (RCTI/GlobalTV) tot nu toe.

NGS stock photos

paulana
User
spacer line

RCTI en GLOBAL TV zenden hier glashelder uit, en switchen gaat vanzelf bij het voetbal, formule1 wordt op GLOBAL uitgezonden
GLOBAL TV herhaalt ook de voetbal wedstrijden de volgende dag
Met een schotel en receiver kun je andere Europese zenders ontvangen: ik noem maar wat Spanje-Frankrijk-Duitsland-Turkije-Italie-Portugal etc.etc. veel Aziatische zenders en idd Afrikaanse bv Zuid Afrika

Anyway Belanda heeft Denemarken geklopt: 2-0 !!!! Emoticon: Shiny

Om Swastiastu

spacer line  

Hier in Denpasar zijn ook alle Indonesische zenders met goede tot zeer goede beeld- en geluidkwaliteit te ontvangen. Maar, de kwaliteit kan niet tippen aan het signaal / kwaliteit via de satelliet.

BTW: Wat me wel verschrikkelijk irriteert - en dat heeft niets met de zenders te maken - is dat geluid van die %$#Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.^ schijttoeter "vuvuzela" in die stadions waar gespeeld wordt. Het is net alsof er een nest horzels in je TV zit!

paulana
User
spacer line

en je kunt ze er niet uithalen tot 11 juli, dat is F.... Emoticon: Angry .

Om Swastiastu

Ron&Wout
User
spacer line

Er kan via Indovision WK gekeken worden channels AN TV-TVOne

Ron&Wout
User
spacer line

Op 11-06-2010 16:25 schreef chris1987:
Beste Leden,

Over 2 weken ga ik voor een maand op reis naar Indonesie Bali,

De eerste week (29juni) gaan we lekker relaxen maar mijn vraag is, zenden ze in de lokale kroegen voetbal uit? bijvoorbeeld in kuta? en mischien andere plaatsen?

wil natuurlijk niet veel missen van het nederlands elftal!

Ja hoor via de Indovision channels TV One en AN TV, de wedstrijden zijn er geunstig 4 hier op bali , 9.00u in de ochtend en 1 8.00in de ochtend (Indovision heeft de rechten gekocht)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 23-05-2014 06:08 Ron&Wout wrote:
Er kan via Indovision WK gekeken worden channels AN TV-TVOne
Dat klopt niet.

ANTV / TVOne mogen dan wel in je pakket zitten, het WK mag niet worden uitgezonden via decoder en is alleen = ALLEEN! = beschikbaar via de antenne. Dat was eerder al zo, en is nu weer zo. Het word zelfs actief gemeld (af en toe dan) op Antv en TVOne.

Antenne dus, of parabola die free to air zenders opvangt, anders zit je lekker naar een zwart scherm (of iets anders, maar zeker geen live WK) te kijken.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Het moteurretje van mijn parabola is inmiddels gesmeerd.
Was nodig want normaal staat die sterrenkijker op BVN gericht en pak ik de rest op Indosat.
Dus mijn sterrenkijker had last van stijve spieren nu kan dat ding weer lekker bewegen en zoeken Emoticon: Yes!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 01-06-2014 15:19 Malam wrote:
Het moteurretje van mijn parabola is inmiddels gesmeerd.
Was nodig want normaal staat die sterrenkijker op BVN gericht en pak ik de rest op Indosat.
Dus mijn sterrenkijker had last van stijve spieren nu kan dat ding weer lekker bewegen en zoeken Emoticon: Yes!
Hier heb ik een parabola in de slaapkamer. Gezien het wedstrijdschema geen slechte keuze de boel daar lekker te laten staan ook,

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

57,178,683 topic views - 226,354 posts - 13,588 topics - 18,097 members - last post @ 26-04-2018 19:56 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

99,557,152 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com