indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Sanuk
User
spacer line

Deze vakantie moet het dan de eerste keer worden dat ik echt niet onder malaria tabletten uit kan komen. Ik lees zo veel negatieve verhalen over. Als ik ze ga slikken neem ik denk toch maar de duurdere variant malarone. Ik wil mijn vakantie niet laten verpesten daar nare bijwerkingen. Maar eerlijk gezegd slik ik ze liever helemaal niet en neem ik ze mee als medicijn voor als ik malaria mocht krijgen. Maar aan de andere kant de muggen zijn altijd dol op mij..In Cambodja had ik er ooit eens dertig op 1 been. Andere been vonden ze iets minder lekker, zo;n twaalf keer gestoken. Gewoon overdag in Angkor en daardoor er niet op bedacht.

Wat zijn hier de ervaringen met Malarone valt het allemaal wel mee met de bijwerkingen?

En helpt vitamine B echt tegen muggen? Ben je daardoor echt minder "lekker" ? Ervaringen? Andere tips behalve deet (50%) en lange broeken/ mouwen?

Nog een vraagje aan de vrouwen, hebben jullie ook het idee dat je vaker geprikt wordt als je menstrueert? Tijdens mijn eerste week in Cambodja werd ik dus echt lek geprikt Zo erg heb ik het nooit meer gehad nadat ik mijn menstruatie wat beter had gepland. Toeval of herkenbaar?

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Sanuk, er is over dit onderwerp al zeer veel geschreven op dit forum, inclusief meningen van alles.

Zie onder meer deze onderwerpen:
http://forum.indahnesia.com/se(...)&submit=Start+search!

CarolaH
User
User icon of CarolaH
spacer line

Beste Sanuk,

Malarone kent niet dezelfde bijwerkingen als het alom bekende Lariam en afhankelijk van waar je naartoe gaat in Indonesie is het wel verstandig om Malarone te slikken. Grofweg, alles rechts van Flores. Vooral de Molukken en Papua!

Ik heb geen ervaring met vitamine B, wel proefondervindelijk aangetoond dat mensen die meer huidwarmte hebben, lekkerder gevonden worden door muggen dan "koude" mensen. Komt door de verhoogte CO2 uitstoot bij warme mensen en daar zijn muggen gek op. Misschien stijgt je lichaamswarmte dus ook als je menstrueert.

Papaya bladeren thee schijnt ook te helpen om te voorkomen dat je malaria krijgt. Wel geheel op eigen risico.

Pamelabak
User
spacer line

Dag Sanuk,
Wij slikken regelmatig malaria tabletten (o.a. Malarone) en hebben (afkloppen) nooit last van bijverschijnselen gehad.
Wat betreft muggen: vorig jaar ben ik van alle kanten door de muggen gestoken, dit jaar had ik totaal geen last van. Mijn man en dochter daarentegen zijn dit jaar door de muggen bestookt. Ik heb geen flauw idee waar het aan ligt.
Groet,
Pamela

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Sanuk,

Ik ben anti malariatabletten. Heb vroeger jarenlang Lariam geslikt en ben door de heftige bijverschijnselen (op lange termijn) en de relatieve bescherming gestopt (al een jaar of 15 geleden geloof ik).
Zoals Jeroen oppert, lees de topics eens door, er is veel over malaria geschreven.
Een eensluidend antwoord is er niet. De kans om gestoken te worden, danwel malaria op te lopen zal voor iedereen en in diverse omstandigheden anders zijn (idd lichaamstemperatuur, samenstelling lichaamsvocht, gebied, regentijd etc) Ik heb in december 2008 malaria opgelopen op Sumba, heb toen vrijwel meteen medicijnen gekregen (Plasmodium) en ben er relatief goed vanaf gekomen. Ook na deze ervaring heb ik nooit meer malariatabletten geslikt.
Ik merk wel verschil tussen bv 10 a 20 jaar geleden en nu. Wordt veel minder vaak gestoken dan destijds.
Nogmaals, lees de andere topics eens door en neem dan een besluit.
gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Ik hou er eigenlijk ook niet van, maar heb ook wel een tijdje Malarone gebruikt. Geen enkel probleem daarmee gehad!

Milani
User
spacer line

Elke dag 1 tablet THIAMINE HCL TABL 100 MG en gewoon elke dag gebruiken het hele jaar door.
Het is niet wetenschappelijk bewezen maar mij helpt het echt. Hel laatste jaar 8 maanden in IndonesiŽ geweest en geen mug gezien of gehoord.
Niet alleen de vakantie periode slikken maar ruim voor die tijd beginnen. Emoticon: Yes! Succes

Sibatuk
User
spacer line

Lariam moet je so wie so niet slikken, dat is een 'medicijn' dat ooit is ontwikkeld om Vietnamveteranen van hun oorlogstrauma af te helpen en men een alternatief voor LSD zocht. (toevallig bleken malariamuggen een hekel aan dat middel te hebben, vandaar)
Malerone is ook niet ideaal, maar er is geen preventief alternatief voor westerlingen beschikbaar. Een Indonesische arts die in Groningen heeft gestudeerd vertelde me dat in Thailand een middel is ontwikkeld dat voor ongeveer 99,99 % geneest, maar omdat het patent niet in westerse handen is wordt het geboycot door de westerse farmaceutische industrie.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 27-05-2010 01:22 Sibatuk wrote:
Lariam moet je so wie so niet slikken, dat is een 'medicijn' dat ooit is ontwikkeld om Vietnamveteranen van hun oorlogstrauma af te helpen en men een alternatief voor LSD zocht. (toevallig bleken malariamuggen een hekel aan dat middel te hebben, vandaar)
Malerone is ook niet ideaal, maar er is geen preventief alternatief voor westerlingen beschikbaar. Een Indonesische arts die in Groningen heeft gestudeerd vertelde me dat in Thailand een middel is ontwikkeld dat voor ongeveer 99,99 % geneest, maar omdat het patent niet in westerse handen is wordt het geboycot door de westerse farmaceutische industrie.

Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt.
20 jaar geleden was er nog geen Malarone en slikten ,wij, Lariam of Fansidar. En Lariam ontwikkeld voor de Vietnamveteranen kan ik mij nauiwelijks voorstelle. De stof in Lariam is Mefloquine en het is juist Lariam dat psychische problemen veroorzxaakte bij heel veel mensen. Volgensmij kregen militairen destijds in de strijd in Cambodia tegen malaria juist Lariam toegediend en kwamen daarom veel problemen ten gevolge van Lariam aan het licht.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Sanuk
User
spacer line

Hallo allemaal,
Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Moet je voor het krijgen van malaria tabletten daadwerkelijk naar de huisarts of volstaat een telefoontje. Ik zit er namelijk aan te denken om iemand anders toch niet mee gaat de malaria tabletten te laten bestellen. Ik zit nl al aan mijn max bij de zorgverzekering.
Niet helemaal eerlijk, maar misschien wel slim?

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 28-05-2010 00:18 Sanuk wrote: ... maar misschien wel slim?

Pintar busuk.

Sanuk
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Guna2 Ik zal vast niet de enige zijn die dit heeft overwogen Emoticon: Smile
Weet jij hoe het in zijn werk gaat? bellen of langskomen?

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Sorry, Sanuk, ik heb geen idee. Ik kies altijd een verzekering met een hoog eigen risico. Maar je kunt je natuurlijk eerst afvragen of het wel zin heeft om de verzekering te tillen. Wat kosten die pilletjes? En wat kosten ze in IndonesiŽ? Ik kan me niet voorstellen dat het om een kapitaal gaat. Als jij me precies zegt wat je nodig hebt, wil ik het hier wel voor je navragen.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Volgens mijn informatie moet je de malaria pillen altijd zelf betalen + de receptkosten.
Je kunt ze ook bestellen bij een reismedisch centrum of de GGD, hoeft niet via de huisarts.

Heeft niet zoveel met de zorgverzekering / max te maken.
Het is een profylaxe en op dit moment voor jou geen geneesmiddel.
Sommige zorgverzekeringen vergoeden i.d op de aanvullende verzekering maar als je ook al inentingen hebt gehad dan zit je wat dat betreft denk ik al aan je "max"

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Sanuk,

Voor mij persoonlijk is nooit de prijs van de tabletten een overweging geweest om al dan niet te slikken maar juist de bijwerkingen en de relatief lange sliktijd (voor mij dan op jaarbasis)
Ik vind het triest dat je zo met je zorgverzekering of die van iemand anders wilt omgaan. Malarone is duur ja iets van 2,50 of 3,00 euro per stuk en dan nog kan niemand je de garantie geven dat je geen malaria krijgt (denk daar ook eens over na). In Indonesie zijn goede malariatabletten voorhanden voor het geval je ziek wordt. Ik weet niet of je andere topics al hebt doorgelezen maar malariamidelen slikken en ziekteverschijnselen vertonen geeft problemen bij de diagnose.

Sibatuk
User
spacer line

On 27-05-2010 07:21 Anne Mieke wrote:

[quote removed]

Ik denk dat je wat dingen door elkaar haalt.
20 jaar geleden was er nog geen Malarone en slikten ,wij, Lariam of Fansidar. En Lariam ontwikkeld voor de Vietnamveteranen kan ik mij nauiwelijks voorstelle. De stof in Lariam is Mefloquine en het is juist Lariam dat psychische problemen veroorzxaakte bij heel veel mensen. Volgensmij kregen militairen destijds in de strijd in Cambodia tegen malaria juist Lariam toegediend en kwamen daarom veel problemen ten gevolge van Lariam aan het licht.

Het kan inderdaad zijn dat ik wat dingen door elkaar haal, je verklaring dat de soldaten in Cambodja Lariam kregen tegen malaria klinkt ook logischer. Alleen weet ik nu niet meer wat ik van de verklaring van de huisarts van mijn vriendin moet denken. Zij had ook enorme last van de bijwerkingen. De arts kwam toen met die verklaring dat ze getraumatiseerde soldaten aanvankelijk LSD toedienden (schijnt in de psychiatrie tot in de jaren 60 vrij normaal te zijn geweest) om via regressie therapie tot de bron van de oorzaak te komen maar daar om begrijpelijke redenen van terugkwamen en toen met Lariam of een dosis van de werkzame stof op de proppen kwam. Omdat ik dit verhaal na jouw reactie helder probeer te krijgen heb ik er flink over gegoogeld maar het enige wat ik in deze helder kreeg was dat Lariam door het Amerikaanse ministerie van defentie (of oorlog) is ontwikkeld.
Dit alles neemt niet weg dat ik het volledig met jou eens ben betreffende malaria-pillen: mijd ze. Maar ik wil een Indonesieganger die wel pillen overweegt te nemen (uiteraard gesoufleerd door GGD of verwante organisaties) wel adviseren dat als je de keuze hebt tussen Lariam en Malarone je dan voor het laatste zou moeten kiezen.

poepoetan
User
spacer line

On 28-05-2010 17:43 Sibatuk wrote:

[quote removed]

Het kan inderdaad zijn dat ik wat dingen door elkaar haal, je verklaring dat de soldaten in Cambodja Lariam kregen tegen malaria klinkt ook logischer. Alleen weet ik nu niet meer wat ik van de verklaring van de huisarts van mijn vriendin moet denken. Zij had ook enorme last van de bijwerkingen. De arts kwam toen met die verklaring dat ze getraumatiseerde soldaten aanvankelijk LSD toedienden (schijnt in de psychiatrie tot in de jaren 60 vrij normaal te zijn geweest) om via regressie therapie tot de bron van de oorzaak te komen maar daar om begrijpelijke redenen van terugkwamen en toen met Lariam of een dosis van de werkzame stof op de proppen kwam. Omdat ik dit verhaal na jouw reactie helder probeer te krijgen heb ik er flink over gegoogeld maar het enige wat ik in deze helder kreeg was dat Lariam door het Amerikaanse ministerie van defentie (of oorlog) is ontwikkeld.
Dit alles neemt niet weg dat ik het volledig met jou eens ben betreffende malaria-pillen: mijd ze.

Wat een warrig inconsistent verhaal, zelf ooit teveel Lariam geslikt misschien, bovendien gevaarlijk om mensen malariaprofylaxe te ontraden aangezien er nog steeds veel mensen sterven aan deze ziekte, ook in IndonesiŽ. Verzekeringsfraude is niet slim maar crimineel.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

heb ook ff gegoogeld en kwam dit tegen.

http://www.me-cvs.nl/index.php(...)=true&highlight=asso

Een soldaat sterft niet in de strijd, maar bij de haard
OORLOGSSYNDROMEN
-------------------------------------------------------
Bron : Vrij Nederland
Datum: 17 Februari 2001

DOOR KO COLIJN

Heb ooit zelf Lariam geslikt in 1989, later hoorde ik pas wat voor gevolgen het had kunnen hebben.
Ik heb het kortdurend geslikt, een week of 4 maar en ik neem aan dat soldaten het toch veel langduriger slikken dan de gemiddelde vakantieganger.
Of het ook gevolgen kan hebben als je het kortdurend slikt weet ik dus niet.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 28-05-2010 18:15 4yoke4 wrote:
Heb ooit zelf Lariam geslikt in 1989, later hoorde ik pas wat voor gevolgen het had kunnen hebben.
Ik heb het kortdurend geslikt, een week of 4 maar en ik neem aan dat soldaten het toch veel langduriger slikken dan de gemiddelde vakantieganger.
Of het ook gevolgen kan hebben als je het kortdurend slikt weet ik dus niet.

Mensen reageren divers op Lariam,ik destijds heel heftig. Toen dat eenmaal aan het licht kam heb ik voor eens en altijd alle malariamiddelen afgezworen. Ook in die tijd ging ik al minstens 2 keer per jaar ver weg (malariagebied). Ik heb het zelf destijds een aantal jaren, twee keer per jaar met telkens een periode van een week of 6 geslikt. NOOIT MEER!!!
Ik heb zelf geen ervaringen met Malarone en die wil ik ook niet. Ik durf hier bijna niet uit te spreken dat het middel erger is dan de kwaal. Toen ik in december 2008 op Sumba malaria kreeg was dat nog een fractie niet zo erg als de periode nadat ik Lariam geslikt had.

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

wat gebeurde er toen dan, als ik vragen mag?

poepoetan
User
spacer line

On 28-05-2010 19:03 Anne Mieke wrote:

[quote removed]

Mensen reageren divers op Lariam,ik destijds heel heftig.

Is het ooit nog goed gekomen daarna? Emoticon: Smile

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

NK, het gaat mij iets te ver om mijjn medisch dossier hier te plaatsen.

Poepoetan, je mag hier natuurlijk een grapje over maken, het is allemaal lang geleden. Het is alleen niet grappig.
Wat ik probeer uit te leggen dat de bijwerkingen van sommige medicijnen en dit geval En ja het is goedgekomen mede door mijn eigen besluit nooit meer soortgelijke rotzooi te slikken.
Iedereen mag dit naast zich neerleggen echter mijn advies en bezorgheid hierin is oprecht.

poepoetan
User
spacer line

On 28-05-2010 22:14 Anne Mieke wrote:
NK, het gaat mij iets te ver om mijjn medisch dossier hier te plaatsen.
Wat ik probeer uit te leggen dat de bijwerkingen van sommige medicijnen

Lariam is inderdaad raar spul en er zijn zelfs beschadigingen van de hersenstam waargenomen. Er wordt tegenwoordig ook vaak doxycycline, van oorsprong een antibioticum voorgeschreven, echter dien je bij het gebruik van doxycycline fel zonlicht te vermijden hetgeen geen gemakkelijke opgave is in de tropen. Heeft iemand hier al ervaring met dit middel?

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 28-05-2010 22:25 poepoetan wrote:

[quote removed]

Lariam is inderdaad raar spul en er zijn zelfs beschadigingen van de hersenstam waargenomen. Er wordt tegenwoordig ook vaak doxycycline, van oorsprong een antibioticum voorgeschreven, echter dien je bij het gebruik van doxycycline fel zonlicht te vermijden hetgeen geen gemakkelijke opgave is in de tropen. Heeft iemand hier al ervaring met dit middel?

Doxycycline als profylaxe???????????

Of bedoel je dat het gebruikt wordt als je besmet bent met malaria.

poepoetan
User
spacer line

On 28-05-2010 22:29 4yoke4 wrote:

[quote removed]

Doxycycline als profylaxe???????????

Of bedoel je dat het gebruikt wordt als je besmet bent met malaria.

Beide.
www.google.nl/search?hl=nl&ei=(...)riaprofylaxe&spell=1

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,918 posts - 13,695 topics - 25,649 members - last post @ 14-11-2019 11:03 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,632,869 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com