indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Nona76
User
spacer line

Wij zijn op zoek naar een school op Bali voor ons 5 jarige dochter.
Ik heb een Internationale school bekeken, maar vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft. Ik heb ergens gelezen dat er een Nederlande basisschool is. Weet iemand waar deze zit? Vriendelijk bedankt.

spacer line  

Er is geen NL basisschool op Bali. Wel is er een "instituut" waar kinderen de NL taal kunnen leren. Dit Nederlandse Taal en Cultuur centrum ( http://ntcbali.com/index.htm ) geeft les op een aantal locaties en werkt ook samen met sommige van de int. scholen hier. Kinderen kunnen of iets van 3 uur per week naar een leerlocatie komen toe om hun kennis van de Nederlandse taal op peil te houden / te laten brengen of kunnen dat als bij / extra les op school krijgen.

Er is op Bali (zeker in het zuiden) ruime keuze (stuk of 12 tot 14) uit internationale scholen, met diverse soorten curriculum en verschillende onderwijsmethodes (er is bijv. zelfs 'n Montessori school). Meeste scholen werken op basis van het zgn "Cambridge" - curriculum, dat kinderen in de leeftijd van 6 tot 18 jaar een strak en uitgebreid leerpakket geeft, met eveneens veel tijd voor lichamelijke, creatieve en sociale ontwikkeling. In principe moet dit leerprogramma scholieren in staat stellen / voldoende "bagage" meegeven om bij iedere universiteit in de wereld door het toelatingsexamen te komen.

Na de voor ons het meest in aanmerking komende scholen bekeken en bezocht te hebben, is onze keuze gevallen op de Canggu Community School ( http://www.ccsbali.com/ ), waar onze zoon vanaf a.s. Augustus begint. Deze school werkt ook samen met het NTC. Bijkomend voordeel van deze school is dat deze gelegen is op het terrein van de Canggu Club ( http://www.cangguclub.com/ ) en zij onder meer de sportfaciliteiten van de club (2 zwembaden, 4 tennisbanen (2 overdekt), een voetbalveld, sporthal, kleedkamers, sauna en douches, etc, etc. kunnen gebruiken. Er wordt dus veel tijd door hen aan "buitensport" besteed en de kinderen krijgen er standaard zwemles.

If you have nothing to loose, you can risk everything

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

NTC Bali geeft inderdaad les in Canggu, Denpassar en Sanur......

Kijk ook goed naar de prijzen van de verschillende internationale scholen. Dat verschilt nogal....en soms schrik je er gewoon van!

Nona76
User
spacer line

Heel erg bedankt voor de info! Heb inderdaad begrepen dat de Canggu school goed is, maar dat is dan ook de enige school die ik ken. Weet iemand misschien nog andere Internationale scholen in Zuid Bali?

spacer line  

Taman Rama School in Denpasar / Ujung
Asian International School in Jimbaran
Sunrise school in Denpasar / Kerobokan
Bali International School in Sanur
Sekolah Dijatmika in Sanur
Gandhi Memorial International School in Denpasar / Renon
Sanur Independent School in Sanur
French International School in Denpasar / Kerobokan
Pelangi School in Ubud
Green School in Denpasar / Abiansemal
Australian International School
etc., etc.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Nona76
User
spacer line

Heel erg bedankt Amed!!
Wij zijn er over een maand weer en dan kan ik overal een beetje kijken.
Thanks

inekeh
User
spacer line

Hallo

Ik ben leerkracht op de Nederlandse school op Bali (NTC). Misschien kun je voor meer informatie eens op onze website kijken!
www.ntcbali.com

Neem gerust kontakt op voor meer informatie!

groet Ineke

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 26-05-2010 14:13 inekeh wrote: kontakt

Nederlands? `contact.' Spellen leren ze daar dus al niet.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Amed, wat kost de CCSBali? Ik kan dat niet vinden op de site van hen.

Groet

Begin de details te vergeten

Nona76
User
spacer line

Ik heb gisteren van hun een mail gehad. Het is afhankelijk van de leeftijd van je kind.
Ons kind 5 jaar kost zo'n $ 6600.- per jaar. Nog wel inschrijfgeld enz .

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Hoi Nona, dank voor de reactie. Ligt in de prijs range van de meeste internationale scholen dus.
Groet

Nona76
User
spacer line

SLK in Kerobokan is goedkoper zo'n 3500 Euro per jaar.
Weet niet of die school goed is, ben zelf ook overal aan het kijken.

Selamat Malam

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Las net via de post van Ineke dat NTC bali ook lesgeeft op de locatie van CCS Bali. Wel zo handig lijkt me.

andre
User
spacer line

[off topic]: JohanN, zou je mij een mailtje kunnen sturen op infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.part-time-expat.nl? Ik heb een vraag over je software bedrijf.

Alvast bedankt!
Andre

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Andre, mail is verstuurd.
Groetjes,

robertino
User
spacer line

nona 76 kijk eens hier, misschien is het wel wat

http://www.wereldschool.nl/content.aspx?id=32

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

de wereldschool is voor de Nederlandse leerplicht als het goed is geen optie, daar staan ze niet achter. Je krijgt ook niet echt les, maar leert thuis en hebt via de computer contact met docenten. School is meer dan alleen maar leren uit boeken, ook de sociale contacten etc zijn erg belangrijk. Ik denk dat ouders kinderen die kans niet moeten ontnemen. Op Bali heb ik gezien dat home-scholing erg moeilijk is, kinderen en ouders kunnen de motivatie moeilijk opbrengen. Als het gaat om een paar weken ok, maar geen maanden of meer.....

robertino
User
spacer line

hallo novi kirana
dat kan wel zo zijn, maar als je niet op bali en Jakarta woont, maar in een ander uithoek van Indonesie, dan zal dit toch wel een van de weinige opties zijn.
Er zijn er zat nederlanders in het buitenland die hun kinderen thuis les geven, of dat nou wel positief of negatief is, daar zit altijd risico aan verbonden

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Maar als je in een ander land woont, voor langere tijd, dan kan een kind toch ook gewoon naar een lokale/internationale school gaan? En het Nederlands meer als 'cursus' ernaast?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,728 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,844,612 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com