indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > IndonesiŽ op z'n Nederlands > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Arthur
User
User icon of Arthur
spacer line

Is er al iemand geweest? Was het de moeite?

Vreemd dat ik er hier op dit forum nog niets over kon vinden, is er geen belangstelling?

Elly-01
User
User icon of Elly-01
spacer line

Hoi Arthur

Wij zijn er gisteren geweest, het was weer erg gezellig en voor ons altijd weer een piepklein voorproefje voor de vakantie. Al die lekkere geuren.
En vergeet natuurlijk het eten niet hŤ Emoticon: Nice

Arthur
User
User icon of Arthur
spacer line

Bedankt voor je reactie Elly, we gaan maandag daar kijken, ook als voorproefje voor komende donderdag voor de reis. Emoticon: Party!

Is er elke dag levende muziek of alleen in het weekend / s'avonds?

Elly-01
User
User icon of Elly-01
spacer line

Hoi Arthur

Er is elke dag live muziek, praktisch de hele dag door. Ook zijn er kleine theatertjes waar je voorstellingen bij kunt wonen en kookdemonstraties, als ik eerlijk ben vond ik daar niet veel aan, aan de kookdemonastratie bedoel ik.
Maar het sfeertje op de pasar zelf is gezellig, heel veel plezier maandag.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Als je de oudjes weer uit de oude doos moet gaan halen

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Pamelabak
User
spacer line

We zijn vrijdag geweest: lekker rustig, konden overal bij en er was volop plaats. Bij aankomst konden we gelijk naar binnen: geen rijen. Dit was de eerste keer dat wij mee maken dat het zo rustig is. Hebben heel lekker gegeten bij Warung Gina.
Wat de oudjes betreft: het is heel knap als je op hun leeftijd nog zo kan dansen, maar voor mij had deze voorstelling niet gehoeven.

Ibu Inge
User
spacer line

We waren donderdag geweest en ook mij viel het op dat het bijzonder rustig was. Ook bij aankomst geen lange rijen en we konden zo naar binnen Pamela. Leek net of er minder stands staan ten opzichte dan voorgaande jaren. Ook bij de eetwijk konden we op ons gemak kiezen waar we wilden eten. Geen overvolle tafels en veel mensen. Voor de eerste keer dat ik dit meemaak.

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

de eerste 2 dagen waren inderdaad heel erg rustig hoor ik van iedereen. Zaterdag heb ik gewerkt en was het wel druk.....maar of de verkoop net zo goed gaat als andere jaren is nog even afwachten....

spacer line  

Kom morgen kijken kijken niks kopen , ben benieuwd .
Waar zit je ?

bisa dicek of makemyday .

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

nee, zelf zit ik er niet. Ik werkte bij oooom Piet, in het Indonesie Paviljoen. Maar morgen dus niet...woensdag loop ik als gast over de pasar!

TERDAD
User
spacer line

JA! Arthur! Vreemd dat er hier op dit Forum nog niets over TTF te vinden is!!!---???
Ben er geweest en het was toch wel druk en het was zeker de moeite waard!

JA! omsid - kijken-kijkenn niets....kopen! Alles is wel duur! Mahal Bangat!

INDONESIA ABADI - TETAP MERDEKA

spacer line  

In verhouding tot afgelopen jaren was het zondag erg rustig, zelfs rond 6uur nog volop plaats in de eet-tenten.
Was weer een heerlijk dagje snuiven/proeven en kijken.
En de prijzen, wel wat hoger in het algemeen. Maar overal gaat alles omhoog, dus hier ook

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

jstar
User
spacer line

Zo, dat is nog eens necroing van een oude forum topic. Ben blij dat we thuis zijn; hetzelfde weer maar dan 15įC warmer. En de Champions League finale gemist natuurlijk.

Hoe dan ook; wat viel die Tong Tong Fair tegen zeg. Het heeft hier een naam als een klok, net als de Keukenhof. Nu verveel ik me daar ook dood terwijl zij 'picture! picture!' neemt, maar dit was nog een graadje (sorry) erger.

Behalve dat het natuurlijk ijskoud was, vonden we ook de inhoud niet echt om naar huis te schrijven. Oma's Sarong was een afknapper van formaat; wij verwachtten oude batik belanda te zien, niet een paar foto's met wat vage 'van de zolder van mijn oma' verhalen. De link van IndonesiŽ met panden in Den Haag was wel interessant. Voor de rest: Wij zien een aantal keer per jaar hetzelfde maar dan vier keer groter en veel goedkoper in het Jakarta Convention Center (zoals Indocraft). Het eten was redelijk (met Indonesische studenten als obers); de dorade/zeebrasem was lekker en de makreel ok; weer eens wat anders dan gurame. De controleurs van de voedselinspectie waren druk in de weer met hun meettoestellen -wat ook wel een goed teken is- maar wij zijn natuurlijk toch immuun.

Het meest tevreden was 'zij die het voor het zeggen heeft' achteraf met de aankoop van een handtas uit...Laos.

Het wordt me steeds duidelijker; dit is een beurs of expositie voor mensen die iets met IndonesiŽ ( of AziŽ ) hebben of op zoek zijn naar zakjes Indofood kruiden of 30 soorten sambal, maar geen beurs voor mensen uit IndonesiŽ.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Ben in meer dan 10 jaar niet meer geweest, en dit jaar maar weer eens gaan kijken. En ja hoor alleen de indeling was anders en voor de rest was er niets maar dan ook niet aan.

Die nieuwe maar kleine Pasar Malam welke georganiseerd werd door de ambassade ook op het Maliveld was beter dan deze multiculturele markt.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Istar...sinds Pasar Malam Besar is verdwenen is het meer en meer commercieel geworden.
De vroegere pasar malam die ťcht alleen uit Indonesische mensen bestonden ister niet meer....mati in dese.....te errug toch?
Je kan het absoluut NIET vergelijken met IndonesiŽ zelf.....een verschil van dag en nacht!!
Ik ga er heen uit "heimwee" .....gezien ik wederom dit jaar niet naar IR kan gaan....en ik denk dat voor vele ouderen hetzelfde voelen als.
Ik ga a.s. zaterdag er naar toe samen met mijn dochter..... Emoticon: Smile

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Wij zijn er afgelopen zaterdag geweest. je kon over de koppen lopen en weinig mogelijkheden om even te zitten. De entreeprijs is dus op ZA/ZO 16 euro pp en voor de 65+ 11,50 wat krijg je daarvoor??????????? niets byzonders Tig kramen met "zijden" sjaals, stenen, armbanden enz. de rommel die op elke kleine pasar malam te zien is. Alle zoetigheden, koekjes en hapjes waren ook weer vertegenwoordigd, prijzig ! Alleen de pisang goreng ging voor 1 euro weg! Daarvoor moest je dan ook 20 min. in de rij staan. Toen het etenstijd werd gingen we op zoek naar een plekje om te zitten, vergeet het maar, we hadden al anderhalf uur rondgelopen toen we besloten om buiten de "tent" te gaan eten.
Dus naar de parkeergarage om de auto te halen, 22,50 euro kassa dus, het parkeren is onder het malieveld duurder als er een manifestatie o.i.d. is, per 50 min. 2,50. Vroeger kon je nog een uitrijkaart bij de kassa krijgen voor, ik dacht, 12,50 euro maar dat bestaat niet meer. Waldjinah was de grote trekpleister, dat was geen succes ze kwam op ondersteund door 2 dames waarvan 1 haar kleindochter was, mogelijk de ander een dochter. Ze is niet zo jong meer dus het kan dat ze wat moeilijker loopt. Toen deed ze haar mond open, het was geen succes meer, moet ze live maar niet meer doen zelfs mijn man die vroeger haar cassettes kocht zei tijdens het 2e liedje , dat hij weg wilde en wij waren niet de enige en dan inderdaad voor het podium wat dansende oudjes, dat was vermakelijker dan het hele optreden. Ik denk dat ik niet weer heen hoef. Maar goed, smaken verschillen! Het enige wat aan Indonesie deed denken was het Indonesiepaviljoen met allerlei troep en snoeperijen, het was gemoedelijk omdat de sfeer onderling tussen de mensen goed was. En.......... eenheidsprijzen, elk kraampje hanteerde dezelfde prijs voor hun waar, bijv. 1 pakje 2 euro en 3 voor 5 euro. Wij waren er met kinderen en kleinkinderen, dus een trotse opa die overal vertelde dat zijn kleinkinderen ook al in Indonesie geweest waren, hij had denk ik even het gevoel in Indonesie te zijn maar voor de rest................ Nee, het hoeft niet meer.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

jstar
User
spacer line

Ah ja, die oudjes dansten de Poco Poco van Manado bij het krontjong optreden. Die zangeressen in hun kebaya's met daaronder jeans en laarzen hadden het zo koud dat de stemmen continu in vibrato gingen. Trouwens blij dat ik geen gamelan heb hoeven bijwonen.

Wij hebben het openbaar vervoer maar genomen want ik zag het echt niet zitten met de auto. Als ik die prijzen hoor om te parkeren maar goed ook. En vanaf Centraal is het echt maar 5 minuten te voet.

Spekkoek is wel veel goedkoper dan in IndonesiŽ. En zeker niet slecht. Heb nu net nog even gekeken bij Home Made hier in Kelapa Gading en het scheelt echt wel veel. Ideale oleh oleh dus voor de bezoekjes nŠ de beurs, vooral in BelgiŽ waar ze het helemaal niet kennen.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Begin april 2011 zijn wij geweest op de Pasar Malam onder verantwoordelijkheid van de Ambassade.
Dat was wel leuk en goed genoeg...... Emoticon: Yeah right! Emoticon: Nice

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Toen in 2010 nog een idiale manier om Nederlanders te bewegen naar IndonesiŽ te laten komen door wijlen Habbibi..........
Het geluid is niet zo goed, maar even terug blikken naar die tijd.......
Hoor wat hij toen sprak.....
Geen oude koeien uit de sloot halen...........
Hij wilde meer Nederlanders naar IndonesiŽ .................... Emoticon: Shiny
Pasar Gedhe ............
Tong Tong Fair .......................
Neen de mooiste is en blijft de Pasar Malam...................... Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

De TTF is afgelopen.
Komt Tong Tong Fair terug op zijn oude nivo van Pasar Malam Besar??

Vorig jaar liet cijfers als 72.000 bezoekers zich registreren. De vraag komt het Tong Tong Fair nog uit deze rode cijfers. Welke oorzaken zorgen ervoor dat drie jaren achtereen een neerwaartse spiraal is te zien. De eerste kardinale vraag die je kunt stellen als analyticus bijvoorbeeld was die Naamsverandering van Pasar Malam Besar naar Tong Tong Festival wel een verstandige zet. Het imago waar ruim 50 jaren aan is gewerkt. Shell veradert zijn naam niet in Bilton Olie of iets dergelijks. Dat het beeldmerk ofwel het logo wijzigt is een ander verhaal.

Dit heeft Tong Tong Festival direct geweten van 144.000 kelderde het aantal bezoekers naar 101.000 meldden de koppen in de media. Dat jaar erop kelderde deze weer en uiteindelijk tot die 72.000. Dan zit het nieuwe Tong Tong Fair ook niet mee dat zich nu richt op nieuwe doelgroep; de economische recessie met gelijktijdig het ontstaan van pasar Malam IndonesiŽ.

PMI begon met 23.000 bezoekers, let wel in 5 dagen dus geen 12 dagen, en de recente cijfers van dit jaar zijn 43.000. Kortom nog geen 39.000 verwijderd van die van Tong Tong Faire. Nog een essentieel aspect met exploitatiekosten van nog 300.000 euro tegenover die ander half miljoen van Tong Tong Fair.

Hoe zich dit jaar zal manifesteren en verder ontwikkelen, daar durf ik nu geen voorspelling of analyse van te maken, maar ik hoop dat ze eindelijk uit het dal komen, zonde als een dergelijk groot evenement ter ziele gaat!

Enkele punten welke verbeterd moeten worden.
1. Is geen pasar Malam meer, je ziet daar andere standhouders staan dan uit IndonesiŽ
2. Entree moet Ä 6 worden
3. Gratis Parkeren
4. Velen nemen hun eigen en eten mee,
5. ................................................. enz enz

Wie heeft nog aanvullingen?
Misschien meer of minder voorspellers? Emoticon: Laugh out loud
Prijs van het eten? Emoticon: Yummie!
Prijs van het drinken? Emoticon: Yummie!
Meer stands uit Azie danwel Indonesie? Emoticon: Yes!
Minder van hetzelfde?
Lijkt ieder jaar hetzelfde?
Mischien een kleine 2de handsbeurs met alleen maar spullen mbt Indie?

Vul het aan en als er genoeg commentaar is, kan het altijd gemailed worden naar de TTF. Al zal ik de 56 hier niet meer meemaken. Emoticon: Party!

Siem Boom stelde zich zeer arrogant op en wuifde eerdere voorstellen tot verbetering van anderen als onzin weg,

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,066,962 topic views - 235,037 posts - 13,697 topics - 25,801 members - last post @ 20-11-2019 15:31 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,903,265 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com