indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Sommige `inheemse' middeltjes werken verbazend goed tegen allerlei kwaaltjes. Die zie ik graag verschijnen op deze topic (en ik zal zelf het spits afbijten). Commentaar hierop graag hier.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Muggenbulten en de jeuk erdoor veroorzaakt verdwijnen als Indonesische sneeuw voor de zon met een soort olie: Cap Kapak

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Last van je maag? Salak pondok.

bambang
User
spacer line

Als je verkouden bent, kun je extra veel sambal eten. Het lichaam wordt warmer, je transpireert extra. Zo kan de kou uit het lichaam gaan (in NL warm kleden). Wel binnen blijven.

bambang
User
spacer line

Wat algemeen bekend is, is de kruidnagel, cengkeh. Het zou goed werken tegen een ontstoken kies.

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Kayaputi - tegen muggensteken, muggen- en andere insectenjeuk en op je voorhoofd tegen neusverstopping en hoofdpijn.

Djahé / gember - thee of anders - tegen maagpijn en het helpt bij de spijsvertering.

Dit zijn mijn eerste gedachten, maar er zijn er zo nog honderd......Schiet me later wel te binnen.

Oh ja...temu lawak...moest ik als kind tegen jeugdpuistjes thee van drinken. Emoticon: Shut up! vies joh!Tegenwoordig als capsule = bloedzuiverend!!

bambang
User
spacer line

Bandrek gemaakt van o.a. jahe (gember), goed voor verkoudheid en keelpijn.

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Een oplossing van 2 theelepels honing(madu) en 1 theelepel kaneelpoeder(kajumanis) is goed voor suiker patienten.Dat verlaagt de bloedsuiker.Je kan ook gewoon kaneel poeder over je fruit strooien of als je koffie zet wat over de koffie poeder strooien.Wel oppassen dat je geen hypo krijgt.

Shalom

bambang
User
spacer line

's Morgens starten met kopi tubruk eventueel met kaneelpoeder. Emoticon: Bye bye Je wordt er fit en helder van. KISS-methode: keep it simpel stupid. Hoe simpeler (weinig ingredienten) hoe beter.

bambang
User
spacer line

Als je griep hebt of keelpijn, last van slijm in de keel kun je gorgelen met zoutwater. Een paar keer per dag.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

bambang, Bandrek is heel goed, werkt heel goed, maar is anders dan gewone djahe the, veel sterker.
Leuk topic guna!
Heb ook een vraagje: vriend Ike heeft een lactose allergie en ja hij was het weekend bij mij.
Hij heeft iets gegeten waar koemelk eiwit inzit, nou hij is zo ziek geweest.
Hij vroeg alleen maar om djahe thee, had ik in huis en ook verse djahe, gelukkig ging het beter met de misselijkheid en maag/darmstoornissen.
Is het zo, dat mensen uit Aziatische landen veel meer vatbaar zijn voor lactose allergie?
maar djahe helpt goed tegen spijsverterings stoornissen

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Heb ook een vraagje: vriend Ike heeft een lactose allergie en ja hij was het weekend bij mij.
Hij heeft iets gegeten waar koemelk eiwit inzit, nou hij is zo ziek geweest.

Lactose-intolerantie is niet hetzelfde als koemelkeiwit-allergie. In beide gevallen zorgt het drinken van melk voor klachten, maar de oorzaak is verschillend. Bij lactose-intolerantie kan het lichaam de lactose die in de melk zit niet voldoende verteren. Iemand met koemelkeiwit-allergie daarentegen reageert allergisch op de eiwitten die in de melk voorkomen. Lactose zit niet in alle melkproducten, melkeiwit wel. Het dieet bij koemelkallergie is daarom strenger dan dat bij lactose-intolerantie.

Heeft hij nou een lactose-intolerantie of een koemelkeiwit allergie ?

En ja mensen uit Azie verdragen vaker slecht koemelk.

http://www.artu-biologicals.nl(...)ctaselactose&lang=nl

google maar op lactose intolerantie en koemelkeiwitallergie, er is genoeg te vinden.

Uitkijken in het vervolg en niet rakus zijn al lijkt het nog zo lekker.

Ter vervanging van de melk kan sojamelk gebruikt worden, soms verrijkt met calcium.
Een bakje biogarde yoghurt wordt soms wel verdragen maar het is even uitproberen en kijk ook uit met roomijs enz., slagroomgebak, roomboter enz. als je er erg last van hebt dan merk je het gelijk en dan laat je het de volgende keer wel staan.

Harde ned. kaas zit geen lactose in.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hai Yoke,
Bedankt voor je advies!
Ik wist wel dat Ike een allergie had en het is inderdaad koemelk allergie.
Ik had een wokschotel gemaakt met paksoi en taoge en met Valess, niet wetende dat daar ook melkeiwitten in zitten, dus ik dacht dat gaat wel goed.
Alpro soja producten koop ik meestal als hij hier is.
Valess gaf dus een enorme allergische reactie bij Ike, heb zelden iemand zo ziek gezien.
Hij heeft er wel medicijnen voor: ketutab of ketulac?
Kortom ik was het weekend de verpleegster.
Overal moet je voor uitkijken: ook in becel zitten melkeiwitten.
En ja, zelf heb ik geen last van allergie.

Misschien een tip: zuurdesembrood wordt heel goed verdragen bij mensen met een koemelk allergie, ik koop dat bij het reformhuis in Den Haag.
Bedankt voor de tips Yoke

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik wist wel dat Ike een allergie had en het is inderdaad koemelk allergie.

Merapi om maar weer even OFF TOPIC te blijven, dit gaat nl. niet over ind.huismiddeltjes.
KeruTabs of KeruLac is met name bedoeld voor lactose houdende producten zoals yoghurt, kant-en-klare toetjes, room, ijs, drinkyoghurt etc.
Dus voor mensen met een lactose intolerantie , je gooit dat spul in een lactosehoudend produkt als je ergens iets wilt eten wat je eigenlijk niet verdraagt, het is dus geen medicijn maar een middeltje om de lactose af te breken. Voor af en toe dus!
Heb je last van de koemelkeiwitten dan helpt het niet. KeruTabs of KeruLac is is overigens gewoon te koop bij de apotheek.

Gewoon de etiketten lezen en kijken of er iets in zit, zelfs weipoeder of roomboter geven al klachten.

Laat Ike zelf kiezen wat je kopen moet, als je eenmaal zo'n allergie of intolerantie hebt dan leer je gauw genoeg wat je wel of niet kunt eten en met een beetje gezond verstand is er altijd wel een vervangend iets.
Veel succes.

Maar om On Topic te blijven Jahe thee is verwarmend voor de maag maar de lactose of eiwitten moeten er eerst uit en dan is het weer over tot de volgende fout.

Zoek nou maar gewoon eens op internet of vraag informatie bij de apotheek, de huisarts of de dieetiste.

folder aanvragen via internet:
http://webshop.voedingscentrum(...)p/artikeldetail.aspx

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Minyak gosok SAN HONG Tjap Pida (obat luar)
Diproduksi oleh P.J. Oriental
Surabaya

http://www.farmasiku.com/index(...)cts&product_id=33482

zou moeten helpen blauwe plekken/bloeduitstortingen te verminderen, ook door te harde pijet.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Wat bedoel je Yoke?
Heb Minyak gosok uit Sulawesi/Makassar
Helpt heel goed tegen spierpijn.
Bij blauwe plekken is Arnica zalf een wondermiddel

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Tegen schrale en gebarsten lippen:
Drie maal daags insmeren met ooievaarskuitenvet. Succes verzekerd!

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 16-05-2010 20:29 dangdude03 wrote:
Tegen schrale en gebarsten lippen:
Drie maal daags insmeren met ooievaarskuitenvet. Succes verzekerd!

Dat is een goeie!
Moet de eerste ooievaar met kuiten nog voorbij zien vliegen.

Als de vrouwen vroeger "over tijd" waren en het niet de bedoeling was om zwanger te zijn dan konden ze mosterd op de kuiten te smeren om te proberen de eventuele zwangerschap in de kiem te smoren.
Waar gebeurd verhaal uit de vorige eeuw, uit mijn Oma's oude doos met verhalen.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 16-05-2010 20:28 merapi wrote:
Wat bedoel je Yoke?
Heb Minyak gosok uit Sulawesi/Makassar
Helpt heel goed tegen spierpijn.
Bij blauwe plekken is Arnica zalf een wondermiddel

Klik maar even op bovengenoemde URL.

Wat mij betreft zijn al die Minyak gosoks een pot nat, even lekker over de zere plek wrijven, aandacht eraan besteden en de pijn wordt minder erg.
Geeft niks als het maar helpt.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Kumis kucing goed tegen blaasontstekingen.
Mijn oude kater van 13jaar had continu last van blaasproblemen.
Cuntinu naar de dierenarts, want ja je wil je lieve kat niet kwijt, kreeg hem als kitten van 5 weken oud, zwaar verwaarloosd.
Sorry het is geen kattenforum, dus een beetje off topic
Sorry Yerun.
Maar ik gaf Jerry, omdat de anti biotica niet hielp, gaf ik hem lepeltjes kumis kucing.
Dat werd een halve vechtpartij, waarbij dochter Eva hem moest vasthouden, want geen enkele kat drinkt thee natuurlijk.
Resulstaat: blaasproblemen zijn totaal over

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Nou Yoke, toen Ike weer was opgeknapt ging hij pidjitten met minyak gosok en daarna kerok, om die hoofdpijn en duizeligheid weg te krijgen en het gaat nu veel beter.
Yoke, ik voelde met of ik door een gehaktmolen was gedraaid, na kerok en pidjit

Kumis kucing is goed voor blaas en nierproblemen, zeker als er wat selderij bij doet

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Nee DD, tegen schrale lippen moet er je biest opsmeren :

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 16-05-2010 17:13 merapi wrote: Heb ook een vraagje: vriend Ike heeft een lactose allergie en ja hij was het weekend bij mij.

En alweer een topic verneukt door Merapi. Ik wist het, ik wist het.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ja, Merapi presteert het weer een topic te vergallen inderdaad. Dan nu maar weer verder:

Aloe vera op zonnebrand/brandwonden. En ja, ik heb motor gereden zonder me in te smeren dus ruik ik nu naar vergeplukte Aloe Vera.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 17-05-2010 01:41 guna2 wrote:

[quote removed]

En alweer een topic verneukt door Merapi. Ik wist het, ik wist het.

Vergiß die Peitsche nicht!
Brauchen bitte!

Ik heb er ook wel een beetje schuld aan door uitgebreid off topic te antwoorden.
Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,556,988 topic views - 235,443 posts - 13,700 topics - 26,270 members - last post @ 09-12-2019 12:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,561,758 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com