indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > IndonesiŽ op z'n Nederlands > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Orang Bule
User
User icon of Orang Bule
spacer line

Geachte Gasten en Lezers,
Mijn vriendin in IndonesiŽ heeft een bepaald geloof, waar ze de Engelse ťn de Nederlandse vertaling niet van weet...
Ze weet alleen de Indonesische naam, en nu wil ik via deze weg te weten zien te komen of er in Nederland ook zoiets bestaat als een TIBERIAS-kerk.
Ik heb dat namelijk nodig om een DOOPAKTE en een BEWIJS VAN NIET EERDER GEHUWD te verkrijgen en in IndonesiŽ(JAKARTA) te overleggen, voor ons huwelijk, dat in Januari gaat plaatsvinden..
Google kan me er niet mee helpen, dus dan maar even vragen hier...
Bij voorbaat VEEL dank...
JOOST en YURIKE...

You like it now, but you'll learn to love it later...

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Da's gek, want je hebt in IndonesiŽ toch maar 'keuze' uit 5 religies volgens de wet? Het zou dus daar ergens bij moeten passen.

Op Google komt het inderdaad alleen terug als een plaats uit de oudheid. Tja.. als Google het al niet weet Emoticon: Confused Geen typefout gemaakt?

Orang Bule
User
User icon of Orang Bule
spacer line

Ja, nog effe voor de duidelijkheid....TIBERIAS is wel een Christelijk geloof, maar je hebt zpvee; verschillende stromingen in het Christendom, dat ik er zo nu en dan goed duizelig van word...

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Ik zou zeggen, plaats het ook in het Engels heb je meer kans op succes.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

robbert
User
spacer line

Hi Iedereen,
Dan toch beter googelen ; zie www.tiberias.or.id

Suk6
Rob

Orang Bule
User
User icon of Orang Bule
spacer line

Die site is in het Indonesisch, en kom ik niet echt uit....
Ik heb al gezocht naar een Engelse link op die pagina, maar niet gevonden....
Jammer...

robbert
User
spacer line

Hi
Hou het er maar op dat het aan mij ligt, maar ik begrijp het probleem niet. ; Je kunt altijd een mailtje sturen in het Engels naar deze kerk voor info. ; Jouw vriendin kan idem en/of bellen (er staan nummers); Je kan zelfs chatten (of dat werkt ?).
Wat anders ; er zijn daar (overigens net als in NL) talloze afgescheiden gemeentes, de ervaring leert dat zelfs al is daar een stroming waarvan een naamsgelijkenis in NL te vinden is, de beide groepen totaal niets van elkaar afweten. Je zult dus uiteindelijk toch weer in Ind. te rade moeten gaan.
Suk6 Rob

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Orang bule, maak het toch niet moeilijker dan het is.
Het is gewoon een protestantse kerk. Al die denominaties en afscheidingen tellen verder niet in Indonesie voor de erkenning als religie ivm de Burgerlijke Stand. Je moet je gewoon protestants laten dopen (wil je het in Nederland doen dan kun je ook kiezen uit zeker 50 kerkgenootschappen). Dat is voldoende. Je kunt je natuurlijk ook in Indonesie bij dat Tiberias genootschap (klinkt me baptistisch in de oren) laten dopen. En dan ga je gewoon met je doopbewijs verder de administratieve molen in (een verklaring van ongehuwd te zijn -niet eerder gehuwd ken ik niet- kan alleen afgegeven worden door de gemeente) Verder niets aan de hand

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Ik heb even de links gevolgd en kan je medelen dat dit geloof inderdaad baptistisch is (in het Engels Baptist, oude ned. term wederdopers). Een heel populair protestants geloof in de Verenigde Staten, waar vanuit het weer sterk geevangeliseerd wordt in Zuid-Amerika, Afrika, AziŽ en Europa. Veel zingen en dansen hoort erbij. Het belangrijkste punt was en is, dat je je alleen als volwassene kunt laten dopen en niet als kind.

Orang Bule
User
User icon of Orang Bule
spacer line

Hallo allemaal, ik denk dat dit topic gesloten kan worden. Ik ben inmiddels probleemloos getrouwd, en wou jullie allemaal even hartelijk bedanken voor jullie reacties op mijn vraag.
Nu nog afwachten wanneer de IND haar MVV goedkeurt.

Bedankt, Joost en Yurike.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Yurike en Joost,
Van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk en wij hopen dat de verdere aanvraag voor de MVV probleemloos verloopt.
Hou het forum op de hoogte.
Tuti & Jan

Michaell
User
spacer line

'TIBERIAS-kerk' is idd geen geloof, maar een stroming in het christelijk geloof.

Congratulations and i wish you both all the best!

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

Michael yth.,

Ik weet het niet zeker maar deze protestanse kerk heeft ůůk een vertegenwoordiging in Amsterdam; daar moet je maar navraag naar doen.
Vťťl succes.

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Pascal
User
spacer line

Kijk ff op deze URL, misschien helpt het. Heb hem gevonden met Google.

Pascal

http://www.tiberias.or.id/

bassi
User
spacer line

Waarom moelijk doen, ben jij katholiek, dan is er geen probleem, dan kun je gewoon in een katholieke kerk in Indonesie trouwen, ben je protestant dan heb je mogelijk geen probleem en kun je gewoon voor een protenstante kerk trouwen in Indonesie.
(Gemengde huwlijken zijn een groot fenomeen in Indonesie en word makkelijker geaccepteerd of is meer gangbaar in Indonesie dan in Nederland)

bassi
User
spacer line

(Dat zij dus protestant is, is voor de katholieke kerk geen probleem)

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,736,067 topic views - 235,509 posts - 13,700 topics - 26,423 members - last post @ 14-12-2019 21:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,810,830 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com