indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login
Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 26-05-2010 10:34 barang wrote:

[quote removed]
Emoticon: Yeah right!

Niet alleen arrogant, nee nog kinderachtig ook deze reactie. Psychiatrische hulp is overal te krijgen, ook op Java.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Te veel Ayam gegeten tasten je hersenen aan. Emoticon: Shut up!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 26-05-2010 02:19 FredC wrote:
Elsbeth heeft het vraagstuk respekt uitstekend verwoord, .....

Klopt zeer zeker.

Dus Barang stelde vast dat Elsbeth gelijk heeft, en dat heeft zij natuurlijk ook, maar niettemin heeft ook YB het gelijk aan zijn kant. En dat was nu juist de discussie-uitnodiging, waarop Barang niet meer wil reageren. Arrogant wordt dat genoemd, terecht. De postings PLAT te noemen geeft dat dan ook aan. Dat bedoelde ik nu met boven iedereen willen staan; het draagt ook geen greintje respect uit, natuurlijk.

Dat is de lange tenenkwestie en de houding van bepaalde segmenten in de Indonesische mij.

vanuit RI (verhuisd ja) van Pak Fred C geboren B. Emoticon: Bye bye

Ook vanuit RI (al 2 decennia) van Pak YB geboren M. Emoticon: Smile

FredC
User
spacer line

Dat zal te veel kosten, YB, al kan barangnesse dat hier gratis bekomen. Jammer, het had een levendige discussie kunnen worden.

Het is wel zo, dat, zodra er op dit forum een discussie dreigt te ontstaan over respect, het onderwerp snel verdwijnt. Wat zou dat toch zijn?

YB, zou het niet gewoon een staaltje zijn van beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen? Emoticon: Confused

barang
User
spacer line

Pak Yerun,
Ik dacht uit Uw posting,begrepen te hebben dat U ,in Uw functie als moderator,
mij en (ik mag aannemen ook mede forummers) op duidelijke manier verzocht heeft,
om weer on topic te gaan.Zoals uit de emoticon blijkt ,ben ik gaan slapen,
maar werd ruw wakker geschud toen ik opmerkzaam werd gemaakt op 4 OFF TOPIC postings die na Uw verzoek nog geplaatst zijn.
Ach Pak Yerun ,let U maar niet al teveel op deze posting.
Dit is Geen reaksi ,alleen maar een "handigheidje" om het probleem van onze "lange tenen" te melden.Verontschuldiging voor onze "handicap".
Barangnesse. Emoticon: Bye bye

senior
User
User icon of senior
spacer line

wat een gezeik....

hati hati, pelan pelan

FredC
User
spacer line

.... iedereen rijk.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 26-05-2010 13:37 barang wrote:
Pak Yerun,
Ik dacht uit Uw posting,begrepen te hebben dat U ,in Uw functie als moderator,
mij en (ik mag aannemen ook mede forummers) op duidelijke manier verzocht heeft,
om weer on topic te gaan.Zoals uit de emoticon blijkt ,ben ik gaan slapen,
maar werd ruw wakker geschud toen ik opmerkzaam werd gemaakt op 4 OFF TOPIC postings die na Uw verzoek nog geplaatst zijn.

Nee hoor Barang, de moderator gaf duidelijk met deze uitspraak; "en nee, ik wil geen reactie van JE zien hierop, al helemaal niet in dit topic" aan dat dit alleen maar voor jou geldt. Hoe vreemd dit ook klinkt. Schijnt iets te maken te hebben met lange tenen.

elsbeth
User
spacer line

Wat mij betreft zou dit een leuke discussie kunnen worden als we elkaar niet onmiddellijk de mond willen snoeren, zoals hier nu vanuit diverse hoeken wordt gedaan. Jammer, want het onderwerp is interessant genoeg. Wij roepen allemaal uit emotie wel eens dingen waar we later liever een verhullend of relativerend sausje overheen hadden gegooid. Die zin ontgaat je natuurlijk als je meteen afgemaakt wordt. Dan krijg je daarna reactie op reactie. Zo kom je alleen maar verder uit elkaar te liggen. Het is volstrekt logisch dat er, met zoveel verschillende achtergronden, ook volstrekt verschillende gedachten geventileerd worden. Met een beetje acceptatie van elkaars gedachten zou er toch een leuke discussie kunnen ontstaan.
Het is wat mij betreft duidelijk dat er hier nogal wat mensen met lange tenen rondlopen, die nou niet bepaald de bedoeling hebben om enig begrip vor de ander te hebben. Wie de schoen past, trekke hem aan.

FredC
User
spacer line

Als het om de eer van de familie gaat houdt alles op, Elsbeth. Zoveel goede bedoelingen betekenen niets daar tegenover. Weg met die slippers; ze passen niet. Emoticon: Nooo

elsbeth
User
spacer line

Die mag je even uitleggen, sorry Fred...

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 26-05-2010 16:41 elsbeth wrote:
Wat mij betreft zou dit een leuke discussie kunnen worden als we elkaar niet onmiddellijk de mond willen snoeren, zoals hier nu vanuit diverse hoeken wordt gedaan. Jammer, want het onderwerp is interessant genoeg. Wij roepen allemaal uit emotie wel eens dingen waar we later liever een verhullend of relativerend sausje overheen hadden gegooid. Die zin ontgaat je natuurlijk als je meteen afgemaakt wordt. Dan krijg je daarna reactie op reactie.

De reactie "Typical Jowo style.....en moslim stijl" vind ik al een soort uitspraak om Barang de mond te snoeren. Want deze uitspraak houdt in dat verdere discussie eigenlijk overbodig is.

elsbeth
User
spacer line

Dat is precies één van de reacties die ik bedoel, Sapolidi. Zeker heeft Barang zich in het begin wel erg geprikkeld getoond, maar daar had wat mij betreft wel wat anders op gereageerd mogen worden. De reactie die jij hierboven noemt, is pure bluf, er wordt geen tegenspraak verwacht.

elsbeth
User
spacer line

En wat mij betreft blijft het vreselijk gevaarlijk om altijd maar weer over DE moslims en DE Marokanen te praten, zie Wilders. Levensgevaarlijk en verwerpelijk. En dat heeft niks met kop in het zand steken te maken of de statistieken niet kennen.

Sibatuk
User
spacer line

Wat me meer en meer stoort is dat men in het ene topic gillend over elkaar heen rolt dat de ander offtopic gaat, maar als men dan in een andere topic zit ze zelf schaamteloos off topic gaan zonder dat er een haan naar kraait. Als Sanuk in deze topic aangeeft dat het niet meer om de originele vraagstelling (hij zal toch zelf wel weten wat zijn vraagstelling was, hij heeft deze topic geopend) gaat reageert daar zelfs niemand op maar gaat men tot de orde van off topic zijn verder. Wat me ook opvalt dat men heel vaak off topic gaat als de gemoederen als gevolg van religie op hol beginnen te slaan.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 25-05-2010 18:16 FredC wrote:
Ik vermoed dat we slechts tot elkaar kunnen komen zodra de islamiet zijn/haar respectloze houding ten opzichte van niet-moslims laat varen. Dat zal wel een utopie zijn.

Nu ziet het er naar uit dat de moslim respect eist van iedereen voordat hij/zij zich verlaagt tot niet-moslims te spreken. Dat doet de zaak geen goed. Emoticon: Stupid

Een ieder die denkt boven alle anderen te staan zal uiteindelijk degene zijn die onderaan staat, voorwaar ik zeg u. Emoticon: Worship

En jouw uitspraak is natuurlijk ook van toepassing op wilders en zijn aanhangers.

"Ik geloof niet dat Culturen gelijkwaardig zijn. Onze cultuur is veel beter dan de achterlijke islamitische cultuur."
Geert Wilders, Fox News channel, 25 januari 2008

elsbeth
User
spacer line

Ik zou het erg jammer vinden als deze discussie gesloten zou worden, omdat het niet meer over de vraag van Sanuk. Ik zou aan Jeroen willen vragen de discussie op een ander topic over te zetten, zodat het topic van Sanuk gesloten kan wordeen (gaf ze dat zelf niet ergens aan??) en degene die dat wil verder kan gaan met deze discussie.
Hij is met dat overzetten vast wat geoefender dan ik.

elsbeth
User
spacer line

Maar Sibatuk, je kunt toch gerust je reactie achterlaten op de vraag van Sanuk? En dat geldt natuurlijk voor iedereen. Het één sluit het ander toch niet uit? Ik kan me je irritatie best voorstellen, maar het verbaast me een beetje dat jij in dit topic verder geen andere bijdrage hebt gehad dan deze laatste posting. Het lijkt me dat als je graag door wilt gaan met het topic "van " Sanuk, je zelf ook nog een vraag kunt stellen over het oorspronkelijke topic, of een antwoord kunt geven op haar vraag.
Zo trekken we allemaal wel eens een topic vlot.

barang
User
spacer line

Elsbeth,
Hoewel het in een openbaar forum natuurlijk niet beleefd is ,neem ik de vrijheid om me toch te richten op jouw postings .We zijn blij en dat is oprecht gemeend,dat jij een van de weinigen bent die zinnig en vooral met fatsoen ,je mening geeft.
Nogmaals mijn dank hiervoor en uiteraard ook die van barang.
Je kunt ons e-mail adres zien en mocht het een idee zijn dan ,is er natuurlijk altijd de mogelijkheid om via personal e-mail dit off-topic gedoe voort te zetten.
Het "forum leven" zou hiermee alleen maar ontlast worden en naar ik hoop ,iedereen weer blij maken zonder lastpakken als ondergetekende en haar mogelijk nog lastiger man.
Salam Elsbeth. nogmaals chapeau voor je postings !
barangnesse

elsbeth
User
spacer line

Nou, bedankt voor je compliment, maar volgens mij zijn er echt wel meer mensen die hierover een discussie aan willen gaan, zie de uitnodiging van FredC.
Ik houd de discussie juist graag openbaar, zodat je kunt leren van meerdere gezichtspunten. Ik houd ook wel een beetje van mijn anonimiteit, vandaar alleen mijn voornaam (of zou het toch de voornaam van mijn zus zijn....??)
groetjes Elsbeth

barang
User
spacer line

elsbeth,

Mee eens hoor,een discussie hoort met z'n allen rond de tafel gevoerd te worden om het zo maar te zeggen.Wel ,vind ik , staat het iedereen vrij om de kamer tussentijds te verlaten als hij/zij daar persoonlijke redenen voor heeft .
Selamat tidur.
Barangnesse

Sibatuk
User
spacer line

Elsbeth,
Je hebt een punt als je beweert dat ik zelf een 'on topic' reactie had moeten geven. Mijn punt is echter dat als iemand een topic begint en na verloop van de discussie aangeeft dat het niet meer over de oorspronkelijke vraagstelling gaat en 'en passant' voorstelt deze topic maar te sluiten, dat daar dan geen enkele reactie op komt, niet van welk forumlid of welke moderator dan ook. Dat ik daar in dit topic mee kom komt omdat ik in het verloop van de discussie dezelfde situatie bij Sanuk meende aan te treffen als ikzelf in een andere topic, je vraagt dit topic te sluiten maar die vraag wordt door iedereen genegeerd.
Overigens vind ik het dan een goede oplossing om als men de discussie dan voort wil zetten dit in een andere topic te doen.

FredC
User
spacer line

On 26-05-2010 18:10 sapolidi wrote:

[quote removed]

En jouw uitspraak is natuurlijk ook van toepassing op wilders en zijn aanhangers.

"Ik geloof niet dat Culturen gelijkwaardig zijn. Onze cultuur is veel beter dan de achterlijke islamitische cultuur."
Geert Wilders, Fox News channel, 25 januari 2008

Ik denk dat het in wezen daarom gaat, Sapo. Velen praten over respect maar sluiten zichzelf volkomen af van enige discussie daarover met woorden die het geloof betreffen. Vandaar mijn opmerking over de familie-eer, Elsbeth. Dat is ook zo'n opmerking die een westers mens niet kan begrijpen, maar wel alle discussie uitsluit. En schoenen dragen we hier niet, het zijn teenslippers waarbij de tenen erg lang eruit kunnen steken.
Een discussie zou welkom zijn om het wederzijdse begrip op te vijzelen, maar telkenmale vervalt het in kwade bewoordingen omdat men zich onterecht(!) beledigd gaat voelen, omdat men zich aangevallen voelt in hun geloof. Als men gewoon normaal blijft reageren (want ze vragen erom met de draak gestoken te worden) en dan probeert uit te leggen wat dat dan volgens het geloof moet gaan inhouden, dan komen we misschien een stapje verder. Maar verder kom je nooit en te nimmer als men zegt dat hun geloof het enige en ware geloof ter wereld is en dat alle andere mensen dat geloof ook moeten aannemen of anders de kop moeten verliezen, en dat bedoelen ze dan letterlijk. Daaruit blijkt geen greintje respect voor de medemens, dan wordt het ook niets. Zo ben ik niet opgevoed.
Open staan en een ander zijn bewoordingen accepteren, moeilijk maar zeker niet onmogelijk, dat opent deuren. Sommige bewoordingen kunnen ook met wat weliswaar sarcastische humor worden gelezen, want zonder humor verzandt een discussie ook volkomen, naar mijn mening.

Wat een uitdaging voor barang en zijn vrouwtje!

Tja, die uitspraken van Wilders houden ook niet erg veel respect in. Dat zou ook veel anders kunnen terwijl hij toch een standpunt kan innemen. En dat standpunt wordt door velen gewaardeerd, te merken aan de vele kiezers. Verbetering in communicatie is doch dringend gewenst als die man nog eens wat te vertellen gaat krijgen. Maar het blijft wel democratie en geen onderdrukking door een geloof.

Salam, mazzel!
Fred C geb. B Emoticon: Party!

elsbeth
User
spacer line

Hai Fred, ben het helemaal met je eens. Ik denk overigens dat iemand die stevig in zijn schoenen staat zich niet zo snel beledigd voelt. Volgens mij wordt onzekerheid vaak voor arrogantie aangezien. Als je (al dan niet terecht) minderwaardigheidsgevoel hebt, zal je je keihard verdedigen bij iedere aanval. Als je stevig in je schoenen, oké slippers, staat, wuif je de aanval van je schouders af, of probeer je hem met woordn of, inderdad, humor te pareren. Ik kan me goed voorstellen dat de enkele autochtone Indonesier die zich hier op forum bevindt, af en toe wat staat te glibberen op zijn slippers. Want er wordt hier een partij gegeneraliseerd over DE Indonesier, DE moslim etc. Ik vind het knap als je dat allemaal incasseert en toch iedere keer met woorden en argumenten terug komt. (zie Ome Sid!) Temidden van al die mensen die het zo ontzettend goed weten allemaal. Tot slot: ook die harde aanvallen en boute uitspraken zie ik vaak als een teken van onzekerheid. Als je maar hard genoeg schreeuwt, durft niemand wat terug te zeggen. (geldt niet voor jou).
Groet Elsbeth

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Meer dan een derde van alle Nobelprijswinnaars zijn Joden. De prijs werd ingesteld in 1895 in het testament van Alfred Nobel, de uitvinder van dynamiet. Vanaf 1901 worden Nobelprijzen uitgereikt voor Natuurkunde, Scheikunde, Geneeskunde, Vrede, Literatuur en Economie. De wereld telt ca 12 miljoen Joden dat is 0.2 procent van de totale wereldbevolking maar telt tot en met 2008 maar liefst 184 Nobelprijswinnaars. Dat is andere koek dan kinderen opleiden tot moordmachines zoals in toenemende mate in de islamitische wereld te zien is.De Arabisch/ islamitische wereld telt ca 1.2 miljard moslims. Dat is ruim 20 procent van de totale wereldbevolking, maar ze leveren minder dan 1 procent van het totale aantal beoefenaars van wetenschap. In de laatste honderd jaar ontvingen slechts negen Arabieren de Nobelprijs, waaronder twee Arabische christenen en de vroegere president van Egypte Anwar Sadat

Lees HIER de verschrikkelijke mens op aarde
En Lees dit eens, een wereld van verschil

Ja het is wat, als je eigen een vaste waardevorm aanmeet, en begrijp als wat je denkt ook dat zou de waarheid wel moeten zijn.
Het gevoel door welk dan ook je eigen mening niet durft aan te passen, je geïndoctrineerd bent met het opgelegde wonderbaarlijke strijd voor een doel.

En als je dan ziet hoe de mensen omgaan met die Wilders (als voorbeeld nemen), ze samen in een openbare debat zitten.
Heel anders zijn, wanneer ze hem in het openbaar moeten demoniseren, waar hij niet bij is.
En juist die mensen die domweg daaraan meedoen, hebben het niet zo begrepen.
Ik ben geen Wilders aanhanger, maar zijn standpunten zijn best verdedigbaar .
Je mag best een bepaalde standpunt verdedigen, maar niet met een ver afschuwelijke voorbeelden die in het verleden gebeurd zijn dat te vergelijken.

Als je ziet hoe het 5 jaar geleden op Internet was, en het nu is, dan is dit fenomeen een wonderbaarlijke geluk, dat ieder die maar een beetje het internet volgt, het ook wilt zien, als een medium die zijn sporen verdiend, om nog meer er uit te halen.
Hem al voorspellingen gedaan in het begin van dat ik hiero al zag gebeuren, dat er discussies kwamen waarop juist aandachtig naar levensbeschouwelijke meningen, er toe doet.

Niets hoef je te verplichten, om een standpunt te herzien, maar er voor open staan is dan wel belangrijk.
En dan mag je best wel eens iets scherp uit de hoek komen.
Dat hoef niet te leiden( met een korte ei of lange IJ) tot grote ergernissen voor elkaar.
Sommige mensen kunnen zich gemakkelijk ergeren aan anderen, en dan van zich laten horen, wat ze zelf hebben aangewakkerd.
De hoop is dat mensen toch een beetje meer dingen op zich neemt, als je ziet ergens de voordelen, van je ideeën,en meningen, bij ander ook blijft hangen.

Als ik de Nederlandse berichten lees, en je ziet die zelfde berichten ook in de Indonesische berichten staan, dan is dat een hele vooruit gang.
Als je een TV opname ziet, je kijkt dan even wat je allemaal ziet, je let op wat ze zeggen, en je kan dan ook nog de bijwerking van wat je bij die opname er bij ziet, dan weet je dat je geïnteresseerd bent.
Door heen kijken wat ze zeggen, en niet klakkeloos aannemen.
Als ik onderweg ben dan zie ik altijd wel een vreemd beest, wat opvalt, of ergens iets gebeuren, waar je alert voor bent.
Zo zijn er velen die nooit iets opvalt, en stomweg vooruit kijken, en zich enorm inspant wat ze doen.
Sommigen hebben die gave nu eenmaal dat ze meer zien dan de doorsnee vrouw/man van de straat. Emoticon: Blush Emoticon: Smile Emoticon: Worship

Shalalie shalala hoe gaat het ook weer........................ Emoticon: Yummie! Emoticon: Shiny
Ik hoop dat Sieneke het wint, want dan hebben die sociale weer te kankeren over het liedje Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login

75,298,110 topic views - 233,641 posts - 13,687 topics - 24,457 members - last post @ 19-09-2019 09:31 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,376,849 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com