indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

simpati
User
spacer line

Ik ga eerst maar eens wat geld zien over te houden als ik in Thailand zit
Met een zakkende Euro heb je nu met de Thaise Bath precies hetzelfde effect als met de Indonesische Rupiah.
De Rupiah heeft zich de laatste maanden weer sterk verbeterd t.o.v. de Amerikaanse Dollar, van ongeveer 12.000 naar 9.100.

Van mij (persoonlijk belang) mag euro naar 10.000 rupiah gaan , dan kan ik met mijn Jakartaanse rupiah meer doen
Wat kan jij dan meer doen, de prijzen gaan in Indonesie echt niet omlaag.
Het enige wat je zou kunnen doen is Euro's kopen in de hoop dat de Rupiah weer eens flink zakt net als vorig jaar en die dan weer verkopen of die Euro's op jou Nederlandse bankrekening zetten.
Jan

spacer line  

On 16-05-2010 09:05 simpati wrote:
Van mij (persoonlijk belang) mag euro naar 10.000 rupiah gaan , dan kan ik met mijn Jakartaanse rupiah meer doen
Wat kan jij dan meer doen, de prijzen gaan in Indonesie echt niet omlaag.

Ik heb over mijn Jakartaanse rupiah , kan bij de bank zijn ( niet op mijn eigen naam Emoticon: Wink ) , kan ook in andere soort vorm zijn .
Als ik dat kan uitgeven in Ollanda is de daling van de eurie voor mij meegenomen.
Kan ik rundertartaar kopen i.p.v rundergehakt.
Kan ik 2x Febo kroketten kopen ( wel in de aanbieding) .

Afgelopen week ontmoette ik een oude Indo in Amsterdam , had over zijn Nederlandse (Indo) vriend in Indonesia .
Die heeft met zijn Nederlandse inkomen/pensioen al een beetje "moeilijker" gekregen ( Is natuurlijk relatief).

bisa dicek of makemyday .

simpati
User
spacer line

Die heeft met zijn Nederlandse inkomen/pensioen al een beetje "moeilijker" gekregen
Ik ben acht jaar geleden in Indonesië komen wonen, toen kreeg ik IDR 7.800 voor mijn Euro.
Het maximale kreeg ik in november 2008 en maart 2009, ongeveer 15.700.
De laatste keer kreeg ik IDR 11.526 voor mijn Euro met opname bij een ATM.
Met de prijzen hier voor mij geen reden voor paniek, wie echter plannen heeft om grote investeringen te doen is het even slikken, wie echter zijn investering wil verkopen brengt het wel wat Euro's extra in het laatje.
Mensen die gewend zijn om te leven als de Indonesiërs kunnen nu problemen krijgen
Jan

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Ja, ik merk het wel...het wordt steeds een beetje lastiger om elke maand rond te komen. Ook al kan ik nog naar Bali; ik moet hier in Nederland steeds zuiniger gaan leven en harder proberen mijn huisje te verhuren.....

In Bali van de bamisoepjes leven....kasian!

Misschien houdt het een keer op en moet ik de hut verkopen. De vraag is: aan wie?

simpati
User
spacer line

Misschien houdt het een keer op en moet ik de hut verkopen
Als het een hut (huis) is op Bali wil verkopen kan je met de prijs in Rupiah flink zakken om toch nog voldoende Euro's te krijgen, het probleem is bij wonen in Nederland dat je een vertrouwd iemand moet hebben die jouw hut kan verkopen.
De vraag is: aan wie?
Dat zal iemand moeten zijn die geen Euro's heeft maar US-dollar of een munt die daar aan is gekoppeld.
Jan

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Simpati: de zaakwaarnemer is niet het probleem...de minder vermogende nederlanders wel! Maar verkopen is echt de slechtste optie; ik wil daar blijven.

Meer verhuren dus!

barang
User
spacer line

ibusas,

of gewoon op de grond hurken en je hand uitsteken als iemand voorby loop. Emoticon: Cry

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Zal ik het proberen? Of is dat oneigenlijke concurrentie? Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

**.

spacer line  

(edit)

spacer line  

On 15-05-2010 14:01 guna2 wrote:
Het komt mij voor dat degenen op dit forum die het meest zitten te zeiken over de euro hier wel een week of drie per jaar naartoe gaan om vakantie te vieren (dat zal me een feest zijn) of die lui die al jaren nat dromen om hier te gaan wonen en het toch niet doen.

En dat is meteen het lot van Indonesië...de aantrekkingskracht die het heeft op "goedkope" toeristen en wankers

barang
User
spacer line

tbb,
ik denk niet alleen lot van ri ,maar elk land waar leefstandaard laag is.
naar die landen ja,gaat de westerse mens op vakansi en avontuur zoeken,zelfs wonen,
want da mahal. Maar wel kritiek ja,door klagen,korupsi zus,dat niet goed en vooral zeuren.
in .belanda moet niet-belanda aanpassen ,ja toch,mensen die naar ri enz.gaan moeten ook aanpassen ja toch.even ja ik ben niet anti belanda,mijn vrouw is belanda,maar zy ergert zich dood aan die forum mensen met hun mulut besar.

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Nog even dan.

Als
Maakt niemand zich hier zorgen om de niet te stoppen daling van de euro
dit de vraag is van dit topic en een eerlijk antwoord wordt (ver)oordeeld (als gezeik en nog meer) is het dus niet mogelijk te reageren.

PS: Ik heb geen Krugerrand of goudstaven, maar wel een hart van goud. Voor wie dat op waarde weet te schatten.
PS2: CAO onderhandelingen in de zorg vastgelopen: géén aanpassing aan inflatie.
Koopkracht??

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

PS2: CAO onderhandelingen in de zorg vastgelopen: géén aanpassing aan inflatie.
Koopkracht

Zondags diensten gaan draaien........
En anders flink spuit in hun reed drukken

Mensen die op hun gat zitten krijgen veel meer, salaris als mensen die midden in de stront zit te wroeten, worden voor een appel en een ei opgezadeld.
Daar aan mag wel eens een einde aankomen.
Als je gestudeerd hebt van de gemeenschap, hoef je niet zo hoge eisen te stellen.
Je ziet het aan de vuilophalers door gaan tot je een beetje meer krijg.
Ze hadden van mij meer mogen hebben, dan de doorsnee kantoor pik..... Emoticon: Shiny Emoticon: Yes! Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 16-05-2010 18:46 ibusas wrote: Als dit de vraag is van dit topic en een eerlijk antwoord wordt (ver)oordeeld (als gezeik en nog meer) is het dus niet mogelijk te reageren.

De vraag was algemeen, maar werd al gauw toegespitst op Indonesië en de Rp, en da's nog niet zo gek op dit forum. Wel het gezeur van allerlei mensen voor wie de daling van de euro een vakantieprobleempje is. Bu Sas, jij mag helemaal niet mopperen: jouw investering - gedaan in euro's neem ik aan - is in euro's aanmerkelijk gestegen.

CAO onderhandelingen in de zorg vastgelopen: géén aanpassing aan inflatie.

Mooi! Eindelijk weer eens inflatie. Nog niet zo lang geleden waren we bang voor deflatie. Een beetje inflatie is goed voor de economie, een lage euro trouwens ook.
Kortom, don't worry, be happy.

andre
User
spacer line

On 16-05-2010 18:02 barang wrote: tbb,
ik denk niet alleen lot van ri ,maar elk land waar leefstandaard laag is.
naar die landen ja,gaat de westerse mens op vakansi en avontuur zoeken,zelfs wonen,
want da mahal. ... -knip-

Ik denk niet dat mensen naar Indonesië, Thailand en Costa Rica gaan omdat het allemaal zo goedkoop is, als dat zo was, waarom zijn Australie en Japan dan toeristische bestemmingen? Mensen worden aangetrokken door de natuur, de cultuur en het tropische klimaat.

Je zou aan de surf leraar op Kuta beach en de bell boy in het Hyatt moeten vragen of hij het een vreselijk "lot" vindt.

thephantom
User
User icon of thephantom
spacer line

Op 15-05-2010 00:33 schreef barang:
maar thephantom,in indonesia is rupiah,niet euro.
dus geen zorgen . Emoticon: Yeah right!

nou ik maak me wel zorgen want mijn inkomen is in euro ,
en met de vaart waarin de euro daalt zitten we zo onder de dollar en kunnen we straks 1 euro omruilen tegen 1 rupiah :-)
dus ik vraag me af waar de val gaat stoppen en of ie gaat stoppen.

thephantom
User
User icon of thephantom
spacer line

Op 14-05-2010 21:20 schreef senior:
Jawel, ik heb al aan mijn werkgever gevraagd of ik in plaats van 8% vakantiegeld,12 % kon krijgen. Voor zover ik zijn antwoord verstond, kon ik wat anders krijgen dan 12%.... Emoticon: Shut up!

nou zoals we nu gaan kun je beter 50% vragen :-)

thephantom
User
User icon of thephantom
spacer line

Op 15-05-2010 14:01 schreef guna2:
Het komt mij voor dat degenen op dit forum die het meest zitten te zeiken over de euro hier wel een week of drie per jaar naartoe gaan om vakantie te vieren (dat zal me een feest zijn) of die lui die al jaren nat dromen om hier te gaan wonen en het toch niet doen.

er zit een verschil tussen zeiken en zorgen maken.
een lagere euro zal op zich wel te overbruggen zijn , een euro die niets meer waard is is uiteraard wel een probleem , denk aan de bedrijven die hun kosten in dollars betalen en hun inkomen in euro hebben.
en voor de statistieken , ik woon nu 5 jaar in Indonesië maar niet omdat ik voorheen natte dromen had of het hier zo goedkoop is.
meer om de politiestaat met de naam Nederland te ontlopen :-)
en dat goedkoop is ook relatief want met de visa tripjes naar Singapore , extensies en het geld wat je uitgeeft om iedereen blij te houden ben je niet veel goedkoper uit dan in Nederland.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

thephantom; Lion Air vliegt voor ongeveer 750.000 Rupiah al retour Singapore vanaf Jakarta, dat is pas goedkoop te noemen. Als je steeds het land uit moet voor een visum dan tikt dit wel aan, ook omdat je vaak niet echt kan/wil schuiven met de dagen en je dus wat duurder uit bent.

Vooralsnog is het met een Euro van 11.000 wel te redden. Gewoon wat harder werken dan maar. Zo'n probleem is het niet en het is nog altijd geen verplichting, dat is ook heel belangrijk. Terug naar Nederland kan ook nog altijd.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik maak me vooralsnog geen zorgen dus; al is het in de afgelopen weken wel hard gegaan.

spacer line  

On 17-05-2010 08:33 thephantom wrote:

[quote removed]

nou ik maak me wel zorgen want mijn inkomen is in euro ,
en met de vaart waarin de euro daalt zitten we zo onder de dollar en kunnen we straks 1 euro omruilen tegen 1 rupiah :-)
dus ik vraag me af waar de val gaat stoppen en of ie gaat stoppen.

De val gaat stoppen als we weer terug gaan naar de harde NL guldens .
Ik weet nog dat we toen belazerd werden , als je 1 munteenheid hebben hoeven we onze guldens niet meer inruilen voor duitse marken of fransosiche franken .
Hoef je geen transactiekosten etc betalen.
Toen dacht ik , heh , mijn harde Nederlandse gulden wordt samen gevoegd met escudo , peseta , dirham etc .
Ken toh niet ? Nu willen ze Etsland bij de euro toelaten , ik weet niet eens hoe ze hun geld noemen.
Voordat je het weet heb je Oost Europese toestanden.

Nu moeten we boeten voor de zwakke Europese dirham (?) van de Grieken.
Daar gaat mijn toekomstdromen , rentenieren van mijn opgebouwde euro gulden rechten. Adoeh terlalu seh .
Ik ben belazerd(t ).

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 17-05-2010 09:43 Surya Atmadja wrote: Daar gaat mijn toekomstdromen

En op welke koers heb jij je toekomstdroom dan gebaseerd, pak Surya? De € werd geïntroduceerd op een koers van USD 1,17 (zitten we bijna weer op). Vervolgens zakte hij naar USD 0,85 om weer op te veren tot maximaal USD 1,60. Het gewogen gemiddelde voor de hele bestaansperiode van de euro is USD 1,20 (zitten we bijna weer op).
Voor diezelfde periode weet ik niet hoe het precies met de Rp zit, maar ik schat € 1 = Rp 10.500 - 16.000.
Trouwens, je moet het niet bij dromen laten. Je moet dromen waarmaken. Vraag maar aan bu Sas.

barang
User
spacer line

guna2 : goed gezegd : dromen is lekker maar waarmaking van dromen is moeilijk. Emoticon: Yes! ,
dengan segala konsekuensinya

spacer line  

On 17-05-2010 10:14 guna2 wrote:

[quote removed]

En op welke koers heb jij je toekomstdroom dan gebaseerd, pak Surya?

Dat wordt koffiedik kijken , en extra moeilijk omdat het kopi tubruk is.

Voor mij die "toevallig " ( ehem, ehem ) niet afhankelijk is van mijn toekomstige AOW (2pers= d.i mijn 50% en de toeslag van mijn vrouw) + mijn kleine bedrijfspensioen exclusief ABP pensioen van mijn vrouw speel het geen grote rol.

Ada jalan laen Om . Emoticon: Wink

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Barang : het zal wel moeilijk zijn voor mensen die echt geen droom hebben , al is het een natte droom. Toch ?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,736,067 topic views - 235,509 posts - 13,700 topics - 26,425 members - last post @ 14-12-2019 21:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,816,667 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com