indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Milani
User
spacer line

Wij hebben nog een jaartje de tijd maar dan gaat het echt gebeuren. Wij gaan naar Bali en willen daarom zoveel mogelijk informatie over de beste en betaalbare manier van inboedel verschepen.
Hoop dat er mensen zijn op het forum die ons een beetje wegwijs kunnen maken.
Weet dat er geen reclame gemaakt mag worden vandaar mijn e-mail adres
m.rhebokRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com
Emoticon: Worship

Milani
User
spacer line

Wij willen wel door to door zodat je zelf niets met de douane te doen hebt. Emoticon: Yes!

barang
User
spacer line

milani ,

jullie doen de beste plan voor permanent wonen in indonesia .echt TOP.
neef van myn vrouw is ook in 2004 permanent met zyn gezin naar denpasar .
hy heeft toen laten regelen door ipung purwani,
van santa fe reloc.service indonesia in den pasar geloof ik.
ik weet niet zeker maar hun nr. is 6628004966.
zy bemiddelen,dacht ik voor de haan hier in belanda.je spreek bahasa I. toch.
semoga berhasil.
salam

Milani
User
spacer line

Barang hier ben ik erg blij mee en wij gaan zeker informeren.
Terima Kasih Emoticon: Worship

barang
User
spacer line

saya doakan kamu berhasil dengan pemindahan.

veel sukses ja milani met verhuizen en ik heb nog,e mail ook gevonden .
ipungRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.santaferelo.co.id

salam Emoticon: Bye bye

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Als je een workpermit hebt kun je de boedellijst af laten tekenen door de Indonesische Ambassade in Nederland alvorens te verschepen. Dan Milani heb je weinig met douane te maken. En betaal je ook geen invoerrechten.

Containers verschepen kost momenteel weinig.
Dus zelf 1 kopen en verschepen is een optie. Een 20 ft kost niet veel. Mag je meenemen in de overweging. Succes ! Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Wat voor soort prijzen moet je dan aan denken Oyibo?

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

On 13-05-2010 18:42 oyibo wrote:
Als je een workpermit hebt kun je de boedellijst af laten tekenen door de Indonesische Ambassade in Nederland alvorens te verschepen. Dan Milani heb je weinig met douane te maken. En betaal je ook geen invoerrechten.

Nou sorry Oyibo dat bepalen die jongens van de douane in Surabaya zelf.Ik had ook zo"n verklaring met de vermelding dat het allemaal tweedehands verbruiks goederen waren maar mooi dat ik 1000 euro extra kon dokken.

Shalom

andre
User
spacer line

In 2008 hebben wij onze inboedel laten verschepen door Passies verhuizingen i.s.m. Santa Fe. Kosten door-to-door voor ca. 24 m3: ca. EURO 5200,-. Dit is incl. inpakken en uitpakken (i.v.m. de verzekering)

Dat zou inmiddels iets goedkoper moeten zijn... in verband met de economische toestand.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Een gebruikte container 20 ft ongeveer 6 tot 800 euro. Soms wel goedkoper, kijk maar eens in de gele gids, handelaars genoeg. Als je de boedellijst aflaat tekenen door de Ambassade en je houdt je aan de aan de regels doet de douane ook niet moeilijk hoor.

Het gaat meestal fout als er goederen in zitten die in de import beperking zitten.

Of gewoon niet mogen. Voor het verschepen zelf, neem eens kontakt op met NEO in Winschoten.

NEO Noordelijk Expeditiebedrijf Overzee BV Papierbaan 50/A1 9672BH Winschoten Telefoon: +31 (0)597 422288. Fax: +31 (0)597-424004.
En vraag een prijs. Trucken huis naar haven. Rotterdam Jakarta. Jakarta trucken naar Bali.
Ze regelen het vrij maken van de container ook als je dat wil !

Succes !

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Dus zo'n container koop je echt? Ik dacht dat je er gewoon gebruik van maakte....want hoe raak je dat daarna weer kwijt?
En de kosten voor verschepen, inderdaad rond de 5000 euro?

Milani
User
spacer line

Terima kasih banyak, hier kunnen wij even mee aan de slag. Emoticon: Party!

fyjack
User
User icon of fyjack
spacer line

Op 13-05-2010 22:07 schreef Bokito:

[quote verwijderd]

Nou sorry Oyibo dat bepalen die jongens van de douane in Surabaya zelf.Ik had ook zo"n verklaring met de vermelding dat het allemaal tweedehands verbruiks goederen waren maar mooi dat ik 1000 euro extra kon dokken.

ik ga met je mee ook ik moest betalen voor de spullen en de cont, en smeer geld
anders kwam het niet in bali en dat is nog steeds zo kijk dus uit ! Emoticon: Stupid
van door tot door heb ik mijn les geleerd lukt je niet zonder geld geven

Jaag het geluk niet achterna maar omarm het als het op je pad komt

fyjack
User
User icon of fyjack
spacer line

en dan nog niet zo weinig ook 25.000 gulden toen.
er is nog niets veranderd
ook de cont ben je kwijt want waar moet je hem neer zetten en mag dat wel?
nee dus wat men ook zegt het wordt in surabaya al uit de cont gehaald dus van de cont zie je niets meer

Jaag het geluk niet achterna maar omarm het als het op je pad komt

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Je hoeft een 20ft container niet te kopen. Je kunt ook een 20 ft container via een bedrijf krijgen en het transport laten regelen. Een bedrjif als NEO doet dat graag.

Maar je kunt de container ook zelf verkopen.

Misschien lever je 200 euro in, misschien maak je 200 euro winst.

Maar verken gewoon de markt. Er zijn meer wegen naar Rome.
Ik gaf er slechts 1. Doe er je voordeel mee. Maar laat je niet bang maken over verhalen, ooh maar die had dit en die had dat. Hou je jezelf aan de invoer regels, kan niemand iets doen. Helaas ook de lokale douane niet. Je kunt ook 6 tot 8000 euro op tafel leggen en ja, dan is het zonder problemen allemaal gedaan. Alleen is Oyibo niet gek, en een beetje orientatie kan geen kwaad. Ik gaf het als voorbeeld.

Ik wens je succes Emoticon: Smile

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Bokito, ik geloof je wel. Geen probleem.

Wel wil ik er op wijzen dat als het een eigen container betreft dit gewoon op de vrachtbrief staat. "Owners Shipped Container" Niemand zal die even meenemen want de contianers hebben geregistreerde nummers en zijn gecertificeerd. Dus een container vedwijnt niet "even: van een douane terrein. Want een transportbedrijf moet zoiets ook van een terrien afkrijgen. Bovendien tekent een kapitein van een container boot ook af dat de container afgeladen is. Tuurlijk gaat er wel iets mis. Maar extreem is dat niet, om het zo maar uit te drukken.

spacer line  

Wij hebben indertijd bij emigratie naar Bali maar een paar m3 naar RI verscheept.. Buiten wat persoonlijke spullen, administratie, studiemateriaal hadden we niets meer om mee te nemen, hadden alle huisraad verkocht of weggegeven. De lading expres niet via een verhuizer of relocator verstuurd want die rekenden absurd hoge tarieven en dat heeft niets tot weinig met de verzekering te maken. Als je baas of je werkgever het betaalt moet je het lekker doen, als het uit je eigen zak komt is het toch anders.

Wij hebben direct met de vervoerder een overeenkomst gesloten. Zij hebben de spullen los (in dozen) bij ons thuis in Haarlem met de bestelwagen opgehaald, naar Rotterdam gebracht, daar gepalleteerd en als deel-lading in een zeecontainer richting Surabaya geplaatst. Totaal was het maar iets van 2,6 m3 en het woog (maar dat maakt niet uit bij zeevracht) 450 kg. Enige document dat wij dienden te produceren was een lijst met inhoudsoverzicht van de genummerde dozen. Rest werd door hen gedaan.

Na aankomst in Surabaya heeft hun agent ter plaatse e.e.a. ingeklaard en op truck laten vervoeren naar Amed. GEEN gerotzooi of extra betaling om e.e.a. ingeklaard te krijgen, omdat e.e.a. voorzien was van alle benodigde informatie en goede documenten.

Deur tot deur, verzekerd tegen schade / verlies / diefstal / etc., alle papieren in NL en RI en administratie geregeld en geen “gedoe” of problemen met douane, spullen na 4 weken reeds ontvangen, voor toen het bedrag van Euro 350,- incl. BTW. Bedrijf heette ITG Global Logistics / http://www.itg.de/nl/amsterdam.html

Goedkoopste verhuizer / "relocator" offreerde voor het zelfde gebeuren maar liefst Euro 1.800,- en er waren erbij die dachten voor hetzelfde klusje Euro 3.000,- te kunnen vangen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Milani
User
spacer line

Amed East Bali je bent in een woord, GEWELDIG dit klinkt als muziek in mijn oren.
Terima kasih banyak. Emoticon: Party!

matahari
User
spacer line

Amed East bali, in welk jaar zijn jullie verhuisd?
Ook wij hebben veel belangsteling voor dit topic. Wij wiilen ook alleen het hoogst nodige meenemen bij onze verhuizing. Wat persoonlijke zaken en boeken. Max 3 m3. We gaan zeker ITG onderzoeken. Op deze pagina wordt ook gedaverteerd door Windmill. Wie heeft ervaring met deze firma?

There is no way to happiness. Happiness is the way.

andre
User
spacer line

On 15-05-2010 02:35 Amed East Bali wrote: -knip- ...De lading expres niet via een verhuizer of relocator verstuurd want die rekenden absurd hoge tarieven en dat heeft niets tot weinig met de verzekering te maken... -knip-

Als je alleen maar wat dozen verscheept, dan heb je geen verhuizer nodig. Als je meubels en decoraties verhuisd zou ik zeker een verhuizer in de arm nemen.

In zo'n geval is een van de voorwaarden voor verzekering dat de verhuizer de breekbare zaken en fragiele meubels (vitrine kasten, schilderijen ed.) in- en uitpakt.

Je zal een aantal zaken moeten afwegen:
  • De waarde (reeel en emotioneel) van je inboedel en de kosten van een vergelijkbare inboedel in Indonesie
  • Heb je de tijd om eerst je hele inboedel op marktplaats te zetten en daarna in Indonesie een inboedel te kopen?
  • Vind je het geen bezwaar om de eerste tijd in Indonesie te kamperen, of trek je extra budget uit om gemeubileerd te huren?
  • Ben je goed in afdingen Emoticon: Very funny

• spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. matahari: Wij zijn geemigreerd in 2005 (April).

If you have nothing to loose, you can risk everything

Milani
    User
    spacer line

Heeft iemand ervaring met deze adressen?

Pieter de Kort

Fast Forward Freight BV.

Nieuwesluisweg 190

3197 KV Rotterdam

Phone: +31-10-2962061

Fax: +31-10-2962095

p.dekortRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.fastforwardfreight.com

Http://www.fastforwardfreight.com

Ik moet je wel waarschuwen voor die boeven van de douane in Surabaya die hebben mij nogeens 1000 euro boven het bedrag van het verhuisbedrijf gerekend.

Voor de verhuizing van bali naar Nederland heb ik dit verhuisbedrijf gebruikt.

Anneke Steensma

Marketing Manager

You Shop We Ship
    Export Service Centre Indonesia

annekeRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.escindo.com

Tel (62.361) 720606, 7443995

(62)813 370 86350
    Fax (62.361) 723834

Jl. By Pass Ngurah Rai 461
    Suwung, Denpasar, Bali, Indonesia

Milani
    User
    spacer line

Bijgaand sturen we u de prijs indicatie om uw goederen vanuit ........(Breda) naar Indonesia te verschepen.

1. De verscheping kosten :
    tot 0,5 m3 : eur. 175
    1,0 m3 : eur. 300

2. Ophaald kosten tot 3 m3 vanuit BREDA/DONGEN : eur.65 3. Distributie kosten per m3 naar:
    - Bandung : eur.55
    - Midden-java : eur. 65
    - Oost-java : eur. 75
    - Bali : eur. 150

Mochten er nog vragen zijn dan kunt u mailen en/of bellen via : 06 21 99 88 00.

met vriendelijke groet,
    TRANSX

--
    TRANSXNL.COM
    TRANS-X.NL

Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?

simpati
    User
    spacer line

Ik ben mijn huis aan het verkopen, eventueel met complete inboedel voor een meerprijs van IDR 70 miljoen.
    Bij die inboedel hoort:
    Honda EP2500CX Generator, nieuwprijs 6 miljoen
    Wasmachine Elektrolux met warm water, nieuw 4,5 miljoen
    Koelkast Elektrolux nieuw
    Diepvriezer Elektrolux
    LCD TV Sharp-LC-32D30M-BK met 2 DVD spelers
    Elektrische oven
    Brandkast
    Kookspullen
    Wit hotelporselein voor 6 personen met bijhoren Mahonie Kast
    Meubels voor het hele huis eerste kwaliteit Jati (Mahonie):
    Een complete slaapkamer met grote 3 deurs kast en kaptafel.
    Bed voor gasten
    Een grote TV-kast
    Eethoek met 6 stoelen
    2 Banken met kussens
    Skai bankstel
    Wasrekken
    Computermeubels.
    Diverse rekken
    Gereedschap, boormachines, slijpmachines etc.
    Dit alles alleen samen met het huis.

Als ik zie wat voor bedragen sommige mensen neertellen voor een verhuisbedrijf kan je toch veel beter nieuw kopen.
    Dierbare spullen zoals foto's, muziek etc. kunnen belangrijk zijn maar nemen niet veel plaats in beslag.
    Met elektrische apparaten kom je al gauw in de problemen met het vermogen, als voorbeeld, mijn waterkoker gebruikt 350 watt, de Nederlandse meestal 2000 watt, idem met veel ander apparaten.
    Salam,
    Jan
    P.S.
    Met het huis erbij is de prijs Rp 520 Miljoen

guna2
    User
    User icon of guna2
    spacer line

On 22-05-2010 12:17 Milani wrote: Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?

Nee. Probeer RITRA eens. Kantoor in R'dam, diverse in Indonesië.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,927 posts - 13,697 topics - 25,658 members - last post @ 14-11-2019 16:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,672,255 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com