indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Volgens mij al sinds 28 maart ingevoerd, althans op CGK.

Pamelabak
User
spacer line

Pamelabak, dat kan wel kloppen, het is zeer recentelijk ingevoerd. Ben je wel gefotografeerd en moest je je vingerafdrukken afgeven?

Nee, en we zijn dinsdag 26 april naar huis vertrokken, dus dan is het na die dinsdag gebeurd.

Pamela

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dat zal het zijn inderdaad. Dan is de kritiek behoorlijk snel losgebarsten. Het oplossen van de problemen zal wel wat langer duren, als het al gaat gebeuren. Emoticon: Sadley

spacer line  

On 04-05-2010 13:24 Pamelabak wrote:
Pamelabak, dat kan wel kloppen, het is zeer recentelijk ingevoerd. Ben je wel gefotografeerd en moest je je vingerafdrukken afgeven?

Nee, en we zijn dinsdag 26 april naar huis vertrokken, dus dan is het na die dinsdag gebeurd.

Pamela

Dit gebeurd ook niet als je het land verlaat!
Ben je waarschijnlijk voor 28 maart IndonesiŽ binnengekomen?

Weinig echte frequente reizigers hier op Indahnesia blijkt nu wel...

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 04-05-2010 16:27 tidak basa basi wrote:

[quote removed]

Uiteraard, de meeste kunnen eens per jaar die kant op tijdens de vakantie, sommige meer. Indonesie ligt ook niet om de hoek vanuit Nederland,en het kost toch een hap centen om er te komen.. Gemiddeld ga ik twee keer per jaar die richting op en dat is het..

hati hati, pelan pelan

spacer line  

Erg die lange rijen, mag ik die omzeilen ? omdat mijn digitale vinger afdrukken al in het systeem staan bij het kantoor imigratie in Denpasar...en daar ook een uitrijksel / bevestiging van heb.

Live life to the max.......

Pamelabak
User
spacer line

Ben je waarschijnlijk voor 28 maart IndonesiŽ binnengekomen?

Wij zijn 12 april IndonesiŽ binnengekomen (Denpasar).

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Ik heb het bij mijn agent op Bali nagevraagd, zijn antwoord:

Dear Flip,

Yes, that seems the case. Immigration introduced fingerprint system without informing anybody and now seems they canít do it quickly. This on top of VoA which has never been fast.
Surely shall improve but slowly as usual.

bereid je dus maar voor..

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 04-05-2010 20:20 Martin-Solo. wrote:
Erg die lange rijen, mag ik die omzeilen ? omdat mijn digitale vinger afdrukken al in het systeem staan bij het kantoor imigratie in Denpasar...en daar ook een uitrijksel / bevestiging van heb.
Die uitzondering geldt alleen voor KITAS/KITAP en dergelijke, dus minimaal tijdelijke verblijfsvergunning voor zover gemeld wordt. Dit dus buiten de APEC en andere diplomaten die altijd al kunnen doorlopen.

robbert
User
spacer line

Hoi,
Laatstelijk moest ik op 23 April via VOA procedure Bali in, toen was er al de fotosessie. Echter hoewel de apparatuur er al is, nog geen vingerafdrukken. Volgens de immigratie omdat de bijbeh. software problemen opleverde. Met enige weken wordt het totale systeem ook in Jkt geintroduceerd en vervolgens overal waar een immigratiekantoor is. Maar zelfs de fotosessie zorgde er al voor dat de rijen in Dps. waanzinnig lang werden. Hoe je toeristen kunt pesten.
Rob

spacer line  

On 05-05-2010 04:28 robbert wrote:
Met enige weken wordt het totale systeem ook in Jkt geintroduceerd en vervolgens overal waar een immigratiekantoor is.

Dat systeem is al lang ingevoerd in JKT, in ieder geval al sinds 12 april (mijn eigen ervaring)!

barang
User
spacer line

bandara sudah tenang kembali Emoticon: Yes!

Pamelabak
User
spacer line

Ik zou wel frequenter willen gaan, maar daar ik werk kan dat nog niet. Gaan wel elk jaar naar IndonesiŽ, dit jaar was het slechts 2,5 week, andere jaren is het 5 tot 6 weken.

barang
User
spacer line

2,5 week ? kan toch niet zo kort,je maakt een grap . Emoticon: Yes!

Pamelabak
User
spacer line

2,5 week ? kan toch niet zo kort,je maakt een grap .

Neen, ik maak geen grapje. Ik heb in totaal 4 weken vakantie dit jaar, waarvan ik 3 weken voor IndonesiŽ heb bestemd en 1 week voor ons 40 jarig huwelijk en dan gaan we met de hele familie op vakantie (incl. aanhang). In die 2,5 weken hebben we heel veel kunnen doen, hebben zelfs Java bezocht, geraft, gevist, paard gereden. Wat wil je als je zo weinig vakantie hebt. Je wordt vanzelf wel creatief met je tijd.

barang
User
spacer line

angkat topi untuk prestasi itu.

dit is de eerste keer dat ik hoor dat iemand dat doet.
en na veertig jr.nog zo weinig tijd .?

nou ja we zijn niet allemaal zelfde,ja toch.

salam

spacer line  

Op 04-05-2010 09:17 schreef Pamelabak:
Vreemd, we zijn net een week terug vanuit Bali en hebben geen last gehad van bovenstaande.

Regel heeft nog geen week geduurd. Is vorige week gecancelled. God zij dank.

matur suksama

barang
User
spacer line

itu klop,maar weet je bb, daarom is een forum goed.
mensen waarschuwen elkaar.dat is goed toch. Emoticon: Smile

pierre
User
spacer line

Sinds wanneer is deze idiote bezigheid dan ingevoerd??.
Ook ik ben net anderhalve week terug van mijn bezoek aan sumatra ( medan) en heb niets gemerkt van foto's maken en ik hoefde ook niet met mijn vingers in een of andere inktpot te roeren.

Wel een andere nare ervaring met een opdringerige kleine opdonder meegemaakt, die mijn VOA wel even zou regelen voor een X bedrag.
Hem duidelijk gemaakt dat ik hier geen gebruik van wenste te maken, hierop werd meneer dusdanig boos dat hij een behoorlijke stampij begon te maken.
Hetgeen resulteerde in wacht tijden bij het VOA kantoortje
uiteindelijk werdt meneer maar meegenomen door bepaalde mensen in uniform....
Uiteindelijke vertraging bijna 1 uur.
Wat niet echt in dankbaarheid werd afgenomen door de andere reizigers.

Pierre

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Om 10 over elf aankomst vliegveld Narita in Japan. Een half uur eerder dan gepland. Mooi want nu hebben we iets meer speling om de bus naar Tokyo te nemen. Narita ligt ongeveer 60 kilometer ver van Tokyo en we hebben tickets voor een toeringcarbus die deze afstand voor ons overbrugt.

De douane procedure verloopt vlot. Er wordt een kopie van het paspoort, twee vinger afdrukken en een gezichtsfoto gemaakt. Deze drie items worden samen in 1 bestand opgeslagen. We zijn nu voor altijd vereeuwigd in Japan. De bagage komt snel en we merken nu al hoe efficient hier alles gaat.

Mijn Dochter is op het ogenblik een rond reis in Japan aan het maken.
Hier boven quote schreef ze

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

toedeloe
User
User icon of toedeloe
spacer line

We zijn gisteren terug gekomen vanuit Bali. De nieuwe werkwijze was per maandag 26 april ingevoerd. Wij kwamen daar aan op 28 april. Mijn vrouw is Balinees en moest in de rij staan voor locals. Ik stond met mijn 2 kinderen van 7 jaar tussen de andere toeristen. Mijn vrouw heeft 3 uur gewacht en ik zelf met de kids 3,5 uur.

Het was zo schandalig dat de douanier na 3 uur weg ging van zijn plek en niet meer terug kwam. En waagde het niet om te gaan ritsen naar een andere rij want je werd gewoon weer terug gestuurd naar je eigen rij.
De iritaties liepen hoog op. Zo hoog dat er zelfs gesproken werd om massaal door te lopen zonder stempels etc.
Mijn vrouw heeft in het Balinees een douanier hierop aangesproken. Als antwoord kreeg ze van die arrogante mederwerker te horen dat 3,5 uur niets is t.o.v. de 8 uur dat hij daar elke dag moet zijn.

Voor mij zelf maakt het me niet zo veel uit, maar kinderen en ouderen zolang in de warmte te laten wachten is asociaal te noemen. Er is daar niets te verkrijgen, geen eten en geen drinken.

Ik heb gehoord dat deze werkwijze inmiddels is afgeschaft.

bali-style
User
User icon of bali-style
spacer line

niet dringen mensen de theatervoorstelling begint zo eerst effe een kaartje kopen en samen met bokito op de foto
ja het is treurig met de regels in indonesie maar ja je kiest er zelf voor om naar hier op vacantie te komen
zo krijg je een indruk wat wij als buitenlanders tegenaan lopen als we hier iets geregeld
willen hebben je neemt het op de koop toe
want haast kennen ze hier niet en maar goed ook anders had ik wel in NL blijven wonen
gr,
Frank

De goedkoopste met transport naar nederland, kijk op onze site

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 30-05-2010 08:02 toedeloe wrote:
We zijn gisteren terug gekomen vanuit Bali. De nieuwe werkwijze was per maandag 26 april ingevoerd. Wij kwamen daar aan op 28 april. Mijn vrouw is Balinees en moest in de rij staan voor locals. Ik stond met mijn 2 kinderen van 7 jaar tussen de andere toeristen. Mijn vrouw heeft 3 uur gewacht en ik zelf met de kids 3,5 uur.

Het was zo schandalig dat de douanier na 3 uur weg ging van zijn plek en niet meer terug kwam. En waagde het niet om te gaan ritsen naar een andere rij want je werd gewoon weer terug gestuurd naar je eigen rij.
De iritaties liepen hoog op. Zo hoog dat er zelfs gesproken werd om massaal door te lopen zonder stempels etc.
Mijn vrouw heeft in het Balinees een douanier hierop aangesproken. Als antwoord kreeg ze van die arrogante mederwerker te horen dat 3,5 uur niets is t.o.v. de 8 uur dat hij daar elke dag moet zijn.

Voor mij zelf maakt het me niet zo veel uit, maar kinderen en ouderen zolang in de warmte te laten wachten is asociaal te noemen. Er is daar niets te verkrijgen, geen eten en geen drinken.

Ik heb gehoord dat deze werkwijze inmiddels is afgeschaft.
My god, niet normaal. en dan dat vergelijk. Niet alleen asociaal voor kinderen ouderen maar voor iedereen. Dit soort acties dragen niet echt bij aan een selamat datang....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

barang
User
spacer line

anne miek,
bali style zegt toch goed dat elk mens kiest vrijwillig voor vakansi bali.
ze moeten gewoon doen van jakarta .maar gelukkig is alles weer goed toch?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 30-05-2010 11:36 barang wrote:
anne miek,
bali style zegt toch goed dat elk mens kiest vrijwillig voor vakansi bali.
ze moeten gewoon doen van jakarta .maar gelukkig is alles weer goed toch?

Het is alleen jammer dat dit voor velen weleens de eerste en laatste keer zou kunnen zijn dat ze met vakantie gaan naar Bali (of Indonesie in het algemeen). Vrijwillig voor een vakantie kiezen betekent zeker niet dat een toerist zoiets zou moeten verwachten. Integendeel. We hebben nu al heel wat jaren met VOA achter de rug en op de een of andere manier werkt het nog steeds niet vlekkeloos of zoals het zou moeten. Omringende landen zoals Maleisie, Thailand, Cambodia gaat dit stukken beter,
Je zult daar maar staan

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

71,463,594 topic views - 232,248 posts - 13,672 topics - 21,881 members - last post @ 20-05-2019 19:49 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

118,341,946 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com