indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Krijgt Bali een soort van trein?
Gepubliceerd op 26 april 2010 02:35
De gouverneur van Bali, Made Mangku Pastika, is aan het onderzoeken of een systeem voor langzame treinen in een cirkel over Bali een mogelijkheid is om te voorzien in goedkoop transport naar gebieden waar minder bezoekers komen. Volgens beritabali.com ziet de gouverneur een dergelijk systeem als een goede oplossing om de oneerlijke verdeling van toerisme te kunnen oplossen.
Lees verder , klik op de titel

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Dit zou een goed project zijn, tenminste als het niet vervuilend werkt. Een soort Monorail of electrische trein die diverse delen van Bali aandoed. Goed voor de toeristen om zo diverse plaatsen van Bali te verkennen en minder last van die talrijke files. Ook een snelweg van Noord naar Zuid zie ik wel zitten... Maar we weten dat vele projecten nooit uitgevoerd worden, dus even realistisch blijven (denk maar hoe lang men al spreekt over een nieuwe luchthaven)

Sibatuk
User
spacer line

Ik vind zo'n treintje helemaal niks. Het doet me aan pretparken denken en inderdaad, Bali begint steeds meer op een pretpark te lijken. Misschien vind de overheid dat ook wel en vinden ze dat alleen maar mooi, laat de toeristen maar mooi naar Bali gaan en laat ze daar maar mooi blijven want als het om infrastructurele verbeteringen zouden gaan zou ik eerder een brug tussen Bali en Java bouwen dan een brug tussen Java en Sumatera.

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 29-04-2010 14:15 Sibatuk wrote:
Ik vind zo'n treintje helemaal niks. Het doet me aan pretparken denken en inderdaad, Bali begint steeds meer op een pretpark te lijken. Misschien vind de overheid dat ook wel en vinden ze dat alleen maar mooi, laat de toeristen maar mooi naar Bali gaan en laat ze daar maar mooi blijven want als het om infrastructurele verbeteringen zouden gaan zou ik eerder een brug tussen Bali en Java bouwen dan een brug tussen Java en Sumatera.

Juist.Ben het hier wel mee eens,vooral zuid Bali heeft weinig meer dat nog authentiek is, de rest van het eiland gaat nog wel en zo'n soort trein verpest meer dan dat het goed doet.
En inderdaad zou een brug tussen Java en Bali wel wat zijn, beter dan de oversteek op die aftandse veerboten

hati hati, pelan pelan

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Ik verkies dan toch een treintje, zou toch beter zijn als je van Sanur naar Kuta wil gaan en je dan niet heel lang in de file moet staan zoals dit nu het geval is. Ook naar het Noorden zou een treintje ideaal zijn, veel minder lang dan nu, al die haarspeldbochten, onweer, vele bromfietsen... maar ja, iedereen zijn mening he?

spacer line  

"is aan het onderzoeken of een systeem voor langzame treinen in een cirkel over Bali een mogelijkheid is om te voorzien in goedkoop transport naar gebieden waar minder bezoekers komen".

Kuta is een drukbezochte plek. Daar zal de trein dus niet heen rijden. Idem niet naar Sanur, Ubud, Tanah Lot, etc., etc., Nee, deze trein zal gaan rijden naar plaatsen / gebieden waar minder bezoekers komen. Hoe bedenk je het?

M.i. zou het uitgangspunt moeten zijn om te kijken of de aanleg van een ring-spoorweg de verkeersdruk op sommige overvolle wegen in Bali zou kunnen verminderen. Ben bang van niet want (net zoals de Nederlander) krijg je de Balinees niet uit zijn auto of van zijn motortje af.

If you have nothing to loose, you can risk everything

w.serle
User
spacer line

Het wil mij voorkomen, dat een vierbaans autoweg (ook voor brommers !) tussen Denpasar en Singaraja een veel betere manier is, om toeristen naar het noorden, of, meer algemeen: UIT het zuiden te lokken. Maar ik heb geen zicht op de verhouding tussen de kosten van de ťne en de andere oplossing.

not every change is an improvement

w.serle
User
spacer line

Aan de opmerking van Amed East Bali zou ik willen toevoegen, dat naar mijn mening het doel van het treintje NIET was: de files oplossen (dan zou de goeverneur maar eens naar Nederland moeten gaan kijken, want daar weten ze ALLES van het oplossen van files) maar het ontsluiten van die gebieden, die nu vanuit Denpasar moeilijk te bereiken zijn, zoals het noorden.

not every change is an improvement

andre
User
spacer line

On 29-04-2010 11:24 dekarre wrote:
-knip- ... Maar we weten dat vele projecten nooit uitgevoerd worden, dus even realistisch blijven (denk maar hoe lang men al spreekt over een nieuwe luchthaven)

Inderdaad. Dit project wordt helemaal niks. Alle car rentals, guides, taxichaufeurs en bali cowboys zullen op hun achterste benen staan om dit tegen te houden.

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Kijk maar naar het standbeeld van GWK.Het hele complex is alle jaren gereed en de beelden van Garuda en Wisnu ook.
Het beeld van Wisnu hoeft alleen op dat van Garuda gehezen worden maar dat gebeurt maar niet.

Shalom

Sjon_sv
User
spacer line

Bali krijgt geheel wat anders een Beiers dorp op de helling van de Agung-Gnung .
Als tegen prestatie heeft IndonesiŽ in Duitschland in een voormalige Zeppelin Hal een Balinees dorp laten bouwen 60 km ten oosten van Dresden een Tropisch Regenwoud 16 Ha groot plus een 250 lang strand , aan een kunstmatig meer met golfslag dit geheel is 365 dagen geopend entree vanaf 25 Euro per dag zie info
( http://www.tropical-islands.de/ ) de temp. in deze enorme Hal waar je met een hete lucht ballon op een hoogte van 60 over kan varen is gemiddeld 26 graden temp van het meer is 28 - 31 graden warm 66.000 , 2m groot het grootste tropische park in Europa een aanrader om het is te bezoeken. Emoticon: Party!
Het opgezette Dorp op Bali met een eigen infra structuur een Heli haven groot Hotel en
veel huisjes voor de hoofdzakelijk Indonesische Bevolking , die ook in Duitschland aanwezig is ( http://www.desa-bavaria.de/eng(...)/e_bavaria_strom.htm )

LID VAN CBA CREATIVE Business Academy *
groetjes sjon

senior
User
User icon of senior
spacer line

Hoe serieus is dat nu weer? Op de site staat trouwens Gunung Batur en is blijkbaar al jaren gepland, doch nooit uitgevoerd. Voor zoiets raars op de Agung zal nooit toestemming worden verleend,vermoed ik >> is nog steeds een heilige berg...

Nog effe en er komt ook nog een centerparcs op Bali zeker??

Emoticon: Party! Emoticon: Frustrated

hati hati, pelan pelan

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

In Parc Paradisio in BelgiŽ staat ook een volledig echte Balinese tempel (door Balinezen zelf gebouwd), moeten we dan nu een frietkot/ mannekepis (is er al), atomium... ofzo verwachten?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,276,535 topic views - 232,714 posts - 13,675 topics - 22,498 members - last post @ 17-06-2019 06:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,550,027 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com