indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Sanuk
User
spacer line

Welke kleding kan ik (vrouw) het beste dragen. Eerlijk gezegd zie ik het niet zitten om met lange mouwen en broeken/rokken rond te gaan lopen.(in moskeen natuurlijk wel) Maar ik wil ook weer niet respectloos zijn. Is een t shirt met broek tot over de knieen respectvol genoeg voor een toerist? Emoticon: Blush

Wat dragen de moderne indonesische vrouwen in de steden? Bijv Jakarta/ Makassar.
Graag hoor ik van vrouwen die in indonesie geweest zijn wat hun ervaring met kleding was.Tips zijn welkom! het gaat dan voornamelijk om gebieden anders dan bali ( daar kan veel geloof ik?)

ps.
Ik reis samen met mijn vriend

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Zowel op sumatra, java als bali heb ik altijd gelopen in rokken en broeken tot over de knie en t-shirtjes met in ieder geval een klein mouwtje (tot op bovenarm), dus geen hemdjes met de schouders bloot. Met het suikerfeest had ik traditionele kleding aan (gekregen van mijn schoonmoeder) en dat was inderdaad nog meer bedekt.

goed, misschien was ik er wat kleding betreft wel te netjes in, want ik zag overal vrouwen lopen met minder aan. Maar aan de andere kant heb ik nooit problemen gekregen door mijn kleding.

Pamelabak
User
spacer line

Op beide eilanden heb ik gewoon een rok (op of net boven de knie) of broek (lange of 3/ broek) met een t-shirt/blouse (schouders bedekt) gedragen.

In Jakarta/Makassar dragen de jonge vrouwen veel lange broeken of rokken op de knie met daarop een blouse. De oudere vrouwen lopen veelal in sarong en kabaja/blouse.

elsbeth
User
spacer line

Hai Sanuk,
Ook ik kleed mij, net als de vorige posters, behoorlijk behoudend. dat betekent een rok, een jurk, een lange broek of op zijn minst 3/4. Bloesjes met bedekte schouders. Ik zie het heel vaak anders, maar meen ook te zien dat ik behoorlijk anders word bejegend door Indonesiers dan alle bloteriken. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik me behoorlijk verstaanbaar kan maken in de straattaal. Dus mijn advies: luchtige bedekte kleding en de taal leren.

kakarin
User
spacer line

Hallo,

Helemaal eens met Elsbeth. Mensen treden je heel anders tegemoet als je je normaal aankleedt. En als je een beetje Indonesisch spreekt, ben je al snel enorm populair. En in die hitte maakt een shirtje met een mouwtje of een hemdje met blote schouders echt niet zoveel uit. Warm heb je het toch wel, dus waarom dan niet een mouwtje?
Veel plezier!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

57,091,051 topic views - 226,316 posts - 13,588 topics - 18,075 members - last post @ 24-04-2018 19:00 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

99,484,197 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com