indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Noa_d
User
spacer line

Hallo allemaal,
Wij gaan na een rondreis in Java naar Bali. We gaan als 1e overnachten in Lovina en vandaar uit naar Ubud. Wat is een mooiere route? Van Lovina via Batur, Sidemen, Klungkung naar Ubud (dan tussendoor ergens overnachten) of van Lovina via het Bratanmeer, Pacung naar Ubud? We willen bij de 2e optie na Ubud richting Klungkung. Het verschil zit dus eigenlijk tussen de weg langs het Bratanmeer of de weg via Batur. Graag zou ik jullie advies willen horen, aangezien we in het hoogseizoen gaan en met 7 personen reizen moet ik van te voren reserveren.

Bij voorbaat jullie dank!

dutchbird
User
spacer line

Wat is een mooiere route? Van Lovina via Batur, Sidemen, Klungkung naar Ubud (dan tussendoor ergens overnachten) of van Lovina via het Bratanmeer, Pacung naar Ubud?

Van Lovina via Batur, Sidemen, Klungkung naar Ubud

NGS stock photos

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Ik zou ook via het Baturmeer gaan

Sibatuk
User
spacer line

Ik zou via het Bratanmeer gaan, is directer, korter en volgens mij net zo mooi. Aan dat meer een van de mooiste tempelcomplexen die ik me herinner.Maar misschien komt dit ook doordat ik slechte herinneringen heb aan Batur (zelden zo opdringerige sieradenverkopers meegemaakt en dan vlucht je zo'n chinees restaurant in waar je voor 60000 uit kunt zoeken wat je wilt eten en er dan achter komen dat het voor je vriendin verboden is daarvan mee te eten, rotchinezen)

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Oh ja, die tempel is ook erg mooi! Als je die graag wil zien dan inderdaad via Bratanmeer!

spacer line  

Vorige week nog de route gereden vanuit Lovina / Singaraja naar het zuiden via de provinciale hoofdweg. Buiten het feit dat het erg aangenaam rijden is doordat de weg de bergen in en uit slechts toegankelijk is voor personen-auto's en motorfietsen (bussen en trucks moeten de andere, kleinere wegen nemen), kom je op deze route gewoon veel leuke dingen tegen zoals diverse markten (groente, fruit, vee), natuurlijk de Git-Git waterval, de warmwaterbronnen, het Buyan en het Bratan meer met (o.m.) de watertempel, de botanische tuinen van Buleleng, diverse panorama plekken voor de prachtigste vergezichten. etc.

If you have nothing to loose, you can risk everything

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Sylvia,
Ieder jaar weer vraagt onze chauffeur welke route we willen rijden van Lovina, via Singaraja naar het zuiden. De ene keer gaan we via Kintamani (Batur) omdat de Baturvulkaan ons blijft trekken, de andere keer via Bedugul (Bratan) omdat langs deze route veel bezienswaardigheden liggen. Ik begrijp echter niet waarom je een omweg via Klungkung gaat maken. Ik zou Klungkung vanuit Ubud gaan bezoeken.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Noa_d
User
spacer line

Hallo allemaal,bedankt voor jullie reactie's! We gaan via het Bratanmeer. De dingen die er onderweg zijn spreken ons erg aan. De andere weg voor als we weer eens naar Bali gaan. Hihi.
En inderdaad BintangJan je hebt gelijk, we gaan klungkung vanuit Ubud bezoeken.
Mochten jullie nog meer tips hebben over Bali hoor ik het graag!

Groetjes,

Sylvia

ljmljm
User
spacer line

Eigenlijk zijn alle routes interessant, vooral de eerste keer.
Maar zoals " Amed east Bali " '' Marcel "schrijft sluit ik mij daarbij aan.

= edit =

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,819,210 topic views - 234,905 posts - 13,695 topics - 25,622 members - last post @ 13-11-2019 20:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,615,242 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com