indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

barubagus
User
spacer line

Hallo Forumleden.

Kun je als je vaak in R.I komt zomaar een bankrekening openen?
Het lijkt me makkelijker om dan b.v een BCA debet rekening te openen en deze in winkels te gebruiken. Je hoeft dan niet te pinnen ( gevaarlijk i.v.m skimmers) of van die pakken geld bij je te hebben.

Heb nu bankrekening van vroeger, toen ik nog een KTP had, maar die moet je weer verlengen met je nwe KTP en die heb ik niet meer.

BB

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

De regeltjes zijn sinds 2004 (?) zo dat je minimaal een tijdelijke verblijfsvergunning moet hebben als WNA om een bankrekening te openen, dit is gelijkgetrokken met de meeste landen in de wereld overigens. Anti-terrorisme en dergelijke.

Je bankrekening van vroeger zal wellicht nog bestaan. Ik heb er ook nog 1 in Yogya 'van toen het nog kon'. Echter adreswijziging en update van gegevens is geen probleem. Heb dit vorig jaar nog gedaan en had er geen KITAS voor nodig toen. Er staat echter nu bijna geen geld meer op (woon er niet meer), dus binnenkort zal ie wel 'opgeruimd' worden.

spacer line  

On 27-04-2010 01:14 barubagus wrote:
Het lijkt me makkelijker om dan b.v een BCA debet rekening te openen en deze in winkels te gebruiken. Je hoeft dan niet te pinnen ( gevaarlijk i.v.m skimmers) of van die pakken geld bij je te hebben.

Hoezo makkelijker? Met bijv. een BCA Debit rekening moet je ook bij een betalingstransactie in de winkel of waar dan ook een / je pin-code intoetsen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

barang
User
spacer line

mijn neef en zijn vrouw zijn elk jaar van oktober t/m mei in hun huisje in Ubud.
hy heeft gewoon bij een bank een rekening met kaart maar die gebruikt hy niet.
als ze wat willen kopen ,dan halen ze gewoon cash van hun rekening.

barubagus
User
spacer line

Het gaat er nu om, dat ik niet met pakken cash wil lopen.
Daarom mijn vraag. Ook pinnen wordt net als hier gevaarlijk daar.
Ken iemand, die nooit zijn geld kreeg vergoed na het skimmen.

BB

bambang
User
spacer line

Je kunt een tweede (derde) bankrekening (rekening-courant of credit card) in NL openen met een maximaal kredietlimiet bijv. 1000,-. Je kunt dus niet meer dan de kredietlimiet verliezen. Tegenwoordig kun/moet je overal pinnen. De voorwaarden van de bank goed lezen als je in het buitenland wilt pinnen.
Ik had iets gekocht in Amerika via internet (betaling met Paypal). Niet ontvangen. Met de bank gebeld binnen een bepaalde termijn. De e-mail en de geprinte aankoopbon heb ik naar de bank verzonden. Het geld kreeg ik terug.

barang
User
spacer line

bambang,
ik denk,maar ben niet zo bekend met bankkwesties,
dat jouw advies heel goed is.
mochten ze toch skim of zo,
dan is schade niet meer dan maxim. limiet.ja toch.
je bent in indon. bijvoorb. 30 dgn. ,en je geeft 15 euro per dag uit,
nou dan gewoon 450 als limiet. instellen.
barang

baturudy
User
spacer line

Nou je bankrekening ben je heel snel kwijt als je er niets op heb staan,ondervonden met pleegdochters en pembantu.Dus zorg dan dat er altijd nog wat in staat.
En als je wat koop op de markt(pasar) dan cash betalen,in supermarkten en Mall's is het veiliger.en Amed heeft gelijk pinnen moet je ook in Indonesie,met een credit cart weer niet, maar wel tekenen.

baturudy
User
spacer line

Nu nog over het openen van een bankrekening; hier is al meer over geschreven,mijn ondervinding (Jakarta - surabaya- Malang -Batu ) vroegen ze altijd naar een KTP,maar er zijn er altijd personen bij die een uitzondering maken???????

bambang
User
spacer line

Als je een credit card in NL aanvraagt, zit tegenwoordig ook een chip in. Dit betekent dat je ook moet pinnen. Een stukje veiliger.

barang
User
spacer line

baturudy,

met status wni ,gaan veel dingen makkelijker,maar ja dat is overal zelfde toch.
mijn achternicht woont in monte gordo (portug) maar als je hoort wat een regeltjes daar.
notabene eu land.

salam

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 30-04-2010 10:28 baturudy wrote:
Nu nog over het openen van een bankrekening; hier is al meer over geschreven,mijn ondervinding (Jakarta - surabaya- Malang -Batu ) vroegen ze altijd naar een KTP,maar er zijn er altijd personen bij die een uitzondering maken???????
Overschrijven komt steeds meer in zwang inderdaad, zei het via internet, de ATM of via de balie van de bank alwaar je je moet identificeren tegenwoordig. Ik doe veel dingen via de ATM betalen, kan 24 uur per dag en geen rijen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,769,833 topic views - 236,129 posts - 13,703 topics - 27,403 members - last post @ 20-01-2020 13:12 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,499,356 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com