indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Met skype gisteren naar vaste gebeld, maar de verbinding was slecht, viel zelfs uit.
Toen gelijk naar Mobiel, en dat was weer uitstekend.
maar ja wel 12.5 cent pm.... Emoticon: Sadley Emoticon:

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

burung
User
User icon of burung
spacer line

Ik check regelmatig televergelijk.nl en bel nu sinds kort van vast naar mobiel via Belbob (5ct per minuut en verbinding over het algemeen redelijk; lijkt met name tegen te vallen als er een flinke regenbui in Indon is... Emoticon: ).

Sms-en doe ik voor 10ct per sms, via een AH simkaart. Gaat goed, komt altijd direct aan!

Maar via internet zou ik ook kunnen bellen, vind ik Skype echter nog te duur, dus ik probeer die andere maar eens uit (voor iets meer dan 1 ct).

salam! Emoticon: Bye bye

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 09-09-2008 15:34 burung wrote:
Ik check regelmatig televergelijk.nl en bel nu sinds kort van vast naar mobiel via Belbob (5ct per minuut en verbinding over het algemeen redelijk; lijkt met name tegen te vallen als er een flinke regenbui in Indon is... Emoticon: )salam! Emoticon: Bye bye

Ben ik nou echt de grote uitzondering hier Emoticon: Confused

On 06-09-2008 10:20 Anne Mieke wrote:
x32 om precies te zijn. Ik heb het gisteren voor de grap eens bijgehouden.
Totale probeertijd ongeveer 3 uur en een kwartier! Aantal keren 32 dus!

Zie hierboven mijn post van 3 dagen geleden.
Ook vandaag weer drama Probeer al vanaf 12.00 uur (keertje of 10 tot nu toe, d’r moet ook nog gewerkt worden)
Belbob, Budgetbel, Buitenlandbellen enz enz, noem ze allemaal maar op
Het voordeel van Belbos is “de automatische piloot dat je het nummer niet elke keer opnieuw hoeft in te toetsen……)

Ben jaloers op jullie. Maar mijn sms is lekker goedkoper met Qick , 8 cent (niet dat ze altijd zo snel aankomen hoor……. Emoticon: Nooo )

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jiskefet
User
spacer line

Sms doe ik via een website, bel1649.nl. Was 1 cent per bericht, helaas nu 3 cent per bericht. Maar nog steeds veel beter dan Skype met 11 cent. Tot nu toe zijn alle smsjes bezorgd (en het zijn er veel)! Dat was met Skype niet altijd zo.

Voor bellen gebruik ik Skype, maar ik sta versteld van het tarief van poivY, 2,5 cent/min naar een mobiel! Naar een vaste lijn is nog duurder, 3 cent.

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 10-10-2008 10:56 jiskefet wrote:
Dat was met Skype niet altijd zo.

Tot op heden komen mijn sms-jes met Skype altijd aan,soms met enige vertraging maar dat gebeurt bij andere goedkope providers zoals Ortel of Lebara ook

hati hati, pelan pelan

jiskefet
User
spacer line

Nou dat is mooi toch! Ze waren ook wel betrouwbaar, het is maar een paar keer gebeurd, denk 3x in 1,5 jaar. Maarja wel net die ene keer op een verjaardag...heb moet lullen als brugman om uit te leggen dat ik er wel degelijk aan gedacht had.

Maar vanwege de veel lagere prijs ben ik dus naar bel1601.nl gegaan.

dingef
User
spacer line

heb nu telfort sim-only besteld 200 belminuten en 1000 sms per maand voor maar 15 euri
sms is dan ook maar 1ct per stuk , ook naar t buitenland Emoticon: Yes!

Frank

bekasi
User
spacer line

Hallo beste forum leden
Vraagje weet iemand een manier om van duitsland goedkoop te bellen naar indonesie naar vast en mobiel of voor te sms'en
Graag u antwoord

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 27-10-2008 08:43 bekasi wrote:
Hallo beste forum leden
Vraagje weet iemand een manier om van duitsland goedkoop te bellen naar indonesie naar vast en mobiel of voor te sms'en
Graag u antwoord

Even instellingen op Google aanpassen (talen weergeven in oa duits) dan googlen met
"billig anrufen/telefonierenh Indonesien", televergleich etc (yep soms zijn de dingen simpel)

http://www.tarif4you.de/tarife/0062.html

Keuze genoeg volgens mij.
gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jphooiveld
User
spacer line

Heb eerst een tijd skype gebruikt om naar mijn vriendin in indonesië te bellen maar koste teveel geld en de sms'jes kwamen laatste tijd nooit meer aan. Daarna een tijdje www.poivy.com gebruikt maar tegenwoordig bel ik nog goedkoper naar indonesië via www.calleasy.com. Je kunt via vast toegangsnummer in nederland bellen naar Indonesië mobiel voor maar 1 cent per minuut. Aangezien ik bij Alice zit en bellen naar vaste nummers gratis is voor mijn abbonement is dit naar verhouding de goedkoopste oplossing voor mij. Misschien goede tip voor anderen.

spacer line  

Hallo Umberto!!!

Ik heb nog 2 telefoonkaarten uit Indonesië. Stuur ze graag op maar heb dan wel je adres nodig.

Groetjes,
Dick

josari
User
spacer line

Dick,

Umberto is reeds lang om bepaalde redenen van dit forum vertrokken. Hij kan dus jou bericht niet meer lezen.

jphooiveld,

als ik het goed heb gelezen moet je eerst voor € 200,-- credits kopen. Dus die 0,01 cent
wordt dan wel duur betaald.

jphooiveld
User
spacer line

josari,

Ik denk dat het foutje is op hun FAQ page. Ik heb maar 10 euro betaald voor credits. Als ik inlog en kijk bij credits erbij kopen begint het al vanaf 10 euro. 200 euro per keer zou ik ook niet doen Emoticon: Smile

josari
User
spacer line

jp,

Dan vind ik het nog teveel. Ik bel momenteel van skype naar skype voor noppes, nada.
Of via die Yahoo messenger, ook gratis. Goede verbinding, goed geluid.

spacer line  

Ik kwam http://cheapest-voip.com/country/Indonesia tegen. Ziet er ook goed uit.

spacer line  

Hoi Josari & alle anderen.....

Zag nu pas dat bericht van "Umberto" van 2004 was!!! Ben nog nieuw op dit forum en moet weg nog beetje vinden.

Indien iemand anders nog geïnteresseerd is de 2 telefoonkaarten hoor ik het wel.
Dick

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Hierbij een site met diverse links naar providers om te bellen naar Indonesie vanuit diverse landen. foxyphone.tarife-fuer-ferngespraeche.de/#FAQ14

Austria you may wish to use austriaPHONE, BilligNet, FuchsTarife, happyTel, pennyphone, Phonetone or TeleDiscount
• in Belgium you may wish to use 123bel, BelBOB or DirectBellen or pennyphone
• in Finland you may wish to use TeleAle
• in France you may wish to use AppelDiscount, AppelLeMonde, BonnesMinutes, CouCouTel or TeleRabais
• in Greece you may wish to use Hello!
• in Hong Kong you may wish to use Hong Kong TopUp
• in Ireland you may wish to use Century Access (Dome Telecom) or CHEAP CALLS
• in Italy you may wish to use Liberochiamate, telefosi or TeleSconto
• in the Netherlands you may wish to use one of the companies listed on the site Televergelijk
• in Norway you may wish to use TELESPARE
• in Poland you may wish to use Phonetone
• in Spain you may wish to use 7 TEL, chollofón, DialAbroad, ICallCheap/TelefonoBarato, Phonetone or SpeedLine (Teleconnect)
• in Sweden you may wish to use SVERITEL
• in Switzerland you may wish to use Discountel, FernCALL, Helvatel, Phonetone, RAPTEL, TELESWISS or Tieftarife
• in the United Kingdom you may wish to use one of the companies listed on the sites Cheaper Calls, Cheapest International Calls, Iceburn Marko, Our Favourite UK Telephone Companies or The Nifty List.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hoewel de titel "goedkoop bellen naar......" nog maar even alleen "bellen naar....." (want dat is al ingewikkeld genoeg....)

Ik heb tijdens mijn laatste reis erg veel problemen ondervonden met sms-en/bellen naar Nederland maar ook omgekeerd het ontvangen van sms en telefoontjes uit NL. Het ging eigenlijk alleen de eerste dagen in Kupang goed. Daarna was het bras.
Alor wel bereik maar sms-en kwamen laat of niet of tot 7 keer toe aan, gedoe met reports en pendings. De hele reis naar Larantuka uiteraard idem dito. Dat is nog allemaal tot daaraantoe. Bereik Flores: Maumere en Ende is ok, Bajawa en Ruteng zozo, Riung niet (tenminste niet in de dagen dat ik er was) dwz wel bereik maar versturen/ontvangen van sms ging gewoon niet. En, dat is heel raar, Labuan Bajo is ook een drama daar gaan de streepje op je mobiel van min tot max of helemaal niet. Smsen is een probleem en bellen ook van/naar.
Het lijkt of het gebruik van de KPN lijn meer problemen oplevert dan T Mobile. De gebruikte providers in Indonesia waren Simpati van Telkomsel.
Soms krijgt de verzender een afleverrapport terwijl de ontvanger de sms niet op dat moment of helemaal nooit ontvangt. Soms krijgt de verzender een onderwegrapport terwijl de ontvanger de sms allang heeft ontvangen. Geen touw aan vast te knopen dus.
gr
AM

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Mijn vrouw gebruikt momenteel M3 als provider, tevens telkomsel.
Doch wanneer ik vanuit NL nar beiden stuur is M3 er allang doch telkomsel is tegenwoordig pending. Een paar maanden geleden +/- 2 waren ze nog goed. Nu zijn ze misschien over belast kunnen ze de aanvraag niet meer aan? Of een andere reden.

Ook kan het aan je H.p liggen. met een Nokia (zonder camera) 4 jaar geleden in NL gekocht. Heb ik daar beter ontvangst dan een meer modernere Nokia welke mijn vrouw heeft.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 15-05-2009 19:34 Albert wrote:
Mijn vrouw gebruikt momenteel M3 als provider, tevens telkomsel.
Doch wanneer ik vanuit NL nar beiden stuur is M3 er allang doch telkomsel is tegenwoordig pending. Een paar maanden geleden +/- 2 waren ze nog goed. Nu zijn ze misschien over belast kunnen ze de aanvraag niet meer aan? Of een andere reden.

Ook kan het aan je H.p liggen. met een Nokia (zonder camera) 4 jaar geleden in NL gekocht. Heb ik daar beter ontvangst dan een meer modernere Nokia welke mijn vrouw heeft.

Nou Albert ik zal het nog sterker vertellen. Ik heb altijd 2 hp's bij me (tja communicatiemens) allebei exact dezelfde (Samsung J700) In de een zit dan een Simpati nummer van Telkomsel de ander het Nederlandse nummer van T Mobile in roaming met Telkomsel. Toch heb ik op beide toestellen neit altijd hetzelfde bereik of soms op de een wel bereik (meestal met het Nederlandse nummer) en de ander niet......Rara hoe kan dat

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AM; dat is een leuke inderdaad. Kleine afwijkingen in de 'antenne' van de telefoon kunnen schijnbaar een groot verschil in ontvangst betekenen. Of dit waar is, is wellicht het beste maar gewoon aan te neme, uitzoeken lukt je wellicht toch niet.. haha.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Poivy werkt volgens mij wel aardig. SMS-jes komen direct aan (3 eurocent per stuk) en bellen werkt ook niet onaardig (3 eurocent per minuut naar mobiel). Het enige wat me niet lukte was om via Moneybookers te betalen, want het registratie-SMS-je kwam steeds niet aan. Met Ideal betalen werkt beter, want dan hoef je geen registratie-SMS-je te ontvangen.

Het is in ieder geval een poging waard voor als ik in Nederland zit. 3 eurocent is toch beter dan die 12 van Skype, zeker als het net zo goed werkt. I.p.v. 30 minuten bellen voor 3 euro is het nu al 2 uur bellen voor drie euro. Emoticon: Puh!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Hmz, met Poivy krijg ik wel verbinding met 'Indonesie Mobiel' maar is er geen geluid te horen aan beide kanten van de lijn. Skype werkt wel gewoon goed. 4x zo duur, maar als je voor 3 eurocent per minuut niets krijgt dan is Skype dus beter. Emoticon: Puh!

Nog even een ander mobiel nummer testen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

En nu krijg ik wel verbinding met Poivy, maar die is wat minder van kwaliteit dan die van Skype. Dan heb ik in ieder geval wat ik wil: een back-up voor als de een niet werkt. Prima dus. Dan ga ik nu van mijn zondag genieten.

karenkraay
User
spacer line

We vertrekken over 2 weken en ik ben een grote leek op telecommunicatie gebied! Ik heb een abonnement bij KPN maar wil op Bali regelmatig kunnen bellen met het thuisfront. Wat is de goedkoopste optie? Ik heb eventueel ook nog een simlock vrije telefoon liggen. Kan ik eventueel een pre-paid kaart kopen op Bali en die dan gebruiken?

Ik ben blij met iedere hulp!!

Karen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,924 posts - 13,697 topics - 25,651 members - last post @ 14-11-2019 11:54 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,636,100 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com