indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Vliegverkeer in nagenoeg heel Europa plat, lekker feestig.
Ik zou zaterdag om 21.00 uur vliegen, ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren, zelfs als vrijdag in de loop van de dag het vliegverkeer weer hervat wordt, dan lijkt het me sterk dat ze de achterstand van duizenden gestrande reizigers zaterdag weg gewerkt hebben.
Ik denk dat we tegen een hele flinke vertraging aan gaan lopen.
Niet ondenkbaar dat ik misschien zondag pas ga vliegen Emoticon: Angry

beesie37
User
spacer line

het is inderdaad te hopen dat deze chaos vlug opgelost gaat worden.
wij vliegen volgende week vrijdag...
vermoed dat het de komende week nog een grote chaos blijft als het op vliegen aankomt.
alle gestrande reizigers zouden toch de komende week moeten worden vervoerd...

niet te hopen dus dat we er vrijdag ook nog last van hebben..

jij in het iedere geval suc6 morgen

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hopelijk wel, anak Eva zou vandaag vertrekken naar Istanboel, geen vluchten dus en in tranen, ze heeft geen annulerings verzekering afgesloten, die kleine dombo.
Maar dit valt onder het risico van het reisbureau en de luchtvaartmaatschappij

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 16-04-2010 12:35 merapi wrote:
Hopelijk wel, anak Eva zou vandaag vertrekken naar Istanboel, geen vluchten dus en in tranen, ze heeft geen annulerings verzekering afgesloten, die kleine dombo.

Wilma ik had op een zo'n kort termijn geboekt dat ik ook geen annuleringsverzekering had afgesloten.
Dat is in dit geval ook niet nodig, vliegen doet ze zo wie zo, alleen met een behoorlijke vertraging.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 16-04-2010 12:35 merapi wrote:
Natuurlijk niet Merapi. Dit is overmacht, en dan vervallen een hele hoop verantwoordelijkheden gewoon. Wel bieden maatschappijen vaak goede diensten (omboeken,vervoer e.d.) aan, omdat ze wel moeten door de moordende concurrentie. Een duurder ticket boeken wil ook nog wel eens helpen, dan zijn wijzigingen en annuleringen vaak gratis.

Uiteraard hoop ik dat alles op zijn pootjes terecht komt en Eva later kan vertrekken. En ik hoop dat Malam ook snel nog terug kan.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Nou Malam, dit anakje kennende is ze allang blij dat de vlucht niet doorgaat, heb met . haar urenlang gepraat om haar van die vliegangst te genezen...
Tjonge 23 jaar en bijna afgestudeerd psychologe en ze kan haar eigen angsten niet helemaal de baas.
Zal ik haar naar de tropen sturen?om te werken in een kindertehuis oid?
Volgens mij is een jaartje in Indonesie goed om praktijk ervaring op te doen..
,vooral met kinderen.Wie weet contact adressen?
Ze spreekt Frans,Duits en Engels en natuurlijk vloeiend Nederlands, het BI niet

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Vliegangst doe je geen donder aan, ik heb me enorm tegen deze angst moeten verzetten, ik ben het ondanks honderden uren in zo'n pokkeding zelfs met Merpati Emoticon: Angry nog steeds niet helemaal kwijt.
Ik hou altijd maar in mijn gedachte dat als ik niet wil vliegen ik nooit verder zal komen als REO, Rotterdam En Omgeving hihihihi.
Ik wacht even de ontwikkelingen af, ik annuleer niet, ik heb een ticket gekocht en wacht op het alternatief van de KLM, dat zal best goed komen, het zal alleen effe duren denk ik.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Malam, komt goed joh, je bent een Rotterdammer, zoals mijn vader !
Die kunnen overal tegen!!
Gewoon even afwachten
Wanneer kom je nou eens keer met Pop richting Den Haag? lekker eten maken
Dik hoe is het met het Bergweg ziekenhuis, is dit afgebroken

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Bij mijn weten niet hoor.
Dat is er nog steeds.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Het is natuurlijk een unieke situatie en ik weet verdomd niet hoe ik hier mee om moet gaan.
Ik heb in iedergeval de reisagent gevraagd of zij mij gaan informeren, maar nog geen antwoord gehad, die zullen het razend druk hebben denk ik.
Ik heb heel kort geleden geboekt zonder annuleringsverzekering, leek mij niet nodig en is ook niet nodig.
Mocht er morgenavond om 21.00 uur nog niet gevlogen worden dan kan KLM zich beroepen op overmacht, wat er dan te gebeuren staat weet ik niet.
Mocht het luchtruim open gesteld zijn dan heeft de KLM de verplichting om te doen waarvoor ik betaald heb, dat is natuurlijk onmogelijk, immers er zijn zoveel vluchten geannuleerd dat dit niet zomaar in 2 of 3 dagen opgelost is.
Daar maak ik mij voor de rest geen zorgen over, dan vlieg ik enkele dagen later, geen probleem.
Waar ik mij wel zorgen over maak is als morgenavond er nog steeds niet gevlogen mag worden, hoe gaat de KLM dan om met mensen die geen annuleringsverzekering hebben.
Nogmaals ik heb totaal geen ervaring met wat er nu aan de hand is.
Ik weet wel dat wij in de job die ik 40 jaar gedaan heb een regeling hadden dat overmacht een middel was om alle afspraken te niet te doen en dat klanten dan zonder vergoeding konden wieberen..

Ik ben benieuwd, heb inmiddels een zwembandje voor Poppy gekocht en een paar goedkope peddeltjes, mocht ik door overmacht financieel de bietenboot in gaan dan kan ik dat bootje gebruiken om naar Indonesie te peddelen Emoticon: Wink
Dat heeft ook zo zijn voordelen, dan laat ik Poppy peddelen en schrijf ik een boek over de bedreigde haaien die aan ons bietenbootje komen knabbelen, de harinkjes en makreeltjes ben ik niet zo bang voor, ik heb ingevroren harinkjes bij me en neem ook nog wat gerookte makreeltjes mee.
Mochten die jongens aan ons bietenbootje gaan knabbelen dan laat ik ze dat zien en dan zullen ze in blinde paniek wegzwemmen.
En natuurlijk over die vermalijde aswolk.

Ik zie het al helemaal voor me, ik heb het mediaspektakel gevolgd van dat mutsje van 14 jaar die een zeiltocht rond de wereld wil maken, dan gaat het worden "Twee oudjes willen een nieuw record gaan vestigen", zij willen in een bietenbootje naar Indonesie peddelen, oma Poppy gaat peddelen en en opa Malam gaat een boek schrijven over de gevolgen op het milieu van de aswolk en het effect van ingevroren haring op levende haring.
KLM heeft gezorgt voor het bietenbootje en Indonesie stelt dit moedige stel in het vooruitzicht dat ze niet opgepakt zullen worden als ze op 1 van de Indonesische stranden worden aangetroffen zonder VOA Emoticon: Shiny

Dus links of rechts om, het gaat goed komen Emoticon: Smile Emoticon: Yes!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Malam, over het algemeen zijn maatschappijen daar erg coulant mee en zullen ze je om willen boeken op de eerste vlucht. Buiten dat heeft men in Europa nog allerlei lastige consumenten-rechten ook, dus dat zit wel snor hoor. De kans bestaat echter wel dat je je morgen gewoon moet melden op Schiphol en daarna weer weggestuurd wordt.

Als jullie komen peddelen, bel me dan even als jullie bij Phuket zijn, dan vlieg ik richting Aceh om je te verwelkomen. Emoticon: Wink

beesie37
User
spacer line

blijft inderdaad allemaal spannend wat er te wachten staat de komende dagen.
hoor nu ook al geluiden dat dit wel eens weken kan gaan duren.

pffff krijg zo zachtjes toch ook wel de angst dat we straks gewoon niet weg kunnen.
gelukkig hebben we nog een week....

malam houdt ons maar op de hoogte hoe het jou vergaat vandaag en morgen....

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nou wat ik niet snap is dat dit problemen zou kunnen veroorzaken aan de motoren maar er toch nog wel vluchten gaan blijkbaar.. Emoticon: Confused (als ik tenminste de teletekst mag geloven en het nieuws op Nu.nl)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Doe ik Beesie, geen probleem.
Ennnnehhhhhh Yerun, jij hebt het op de haring, makreeltjes en hemaworst voorzien hahahahaha.
Ik ga trachten op het strand van Batam aan te meren, geen VOA en geen belasting in Singapore Emoticon: Laugh out loud
Oyibo ga ik, als alles goed is aankomende week ontmoeten op Batam, hij weet van de haring, hemaworst, gekookte worst en makreel, dit heeft hem al zoveel mondwater opgeleverd dat er nu overstromingen zijn in de buurt van Saigon hihihihi

Poppyyyyyyyy doorpeddelen hahaha

Afijn is niet nodig, ik waag er een hemaworstje aan, in nette stukjes gesneden, met een toefje mosterd.
Het cabine personeel van KLM schopt dan alle terrorirsten eruit en dan vliegen Poppy en ik binnen acceptabele tijd naar Indonesie hahahahaha.

beesie37
User
spacer line

Op 16-04-2010 15:39 schreef Anne Mieke:
Nou wat ik niet snap is dat dit problemen zou kunnen veroorzaken aan de motoren maar er toch nog wel vluchten gaan blijkbaar.. Emoticon: Confused (als ik tenminste de teletekst mag geloven en het nieuws op Nu.nl)

volgens mij vliegt er helemaal niks van en naar nederland

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 16-04-2010 15:39 Anne Mieke wrote:

Nou Anne Mieke ik denk dat het nu wel tijd wordt om naar het nieuws te kijken.
Ik heb verschillende programma's gezien wat de gevolgen kunnen zijn.
Ik neem het je niet kwalijk je zit in een huwelijksroes, kijk het nieuws en dan kom je weer tot de realiteit. Emoticon: Shiny

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nee, ff serieus, op de teletekstpagina van de NOS staan toch echt een aantal verwachte vluchten tussen inderdaad heel veel geannuleerde. Hier zitten ook KLM vluchten bij.
Ik hou het nieuw zeker wel bij.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Ja Yerun heb ik al tegen mn anak gezegd: het is overmacht, maar ze proberen Eva om te kletsen met een omboeking en eventueel 50% schadevergoeding.
Niet doen dus, 100% schadevergoeding.

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Nou, ik ben erg benieuwd of mijn man dan wel terugkomt uit Jakarta morgen. Hij zou vliegen om 18 uur 's avonds.....wel leuk wat iedereen zegt over mensen om boeken, maar wat als die vluchten ook allemaal al vol zitten? Ik neem aan dat je vlucht dan niet ineens geannuleerd wordt?

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Margriet maak je niet druk ,het komt goed, hoogstens moet je man 2 dagen langer blijven in Jakarta.Margriet wil jij de foto"s van de kinderkleertjes plaatsen op de site?
Heb de foto"s natuurlijk ontvangen , maar o,,,,, ben echt een pc debiel.......
Dank je wel en groetjes van Wilma

elsbeth
User
spacer line

Wat betreft dat omboeken: ik heb daar een keer ongelofelijke mazzel mee gehad. Ik had een vlucht naar Manilla, 3 dagen nadat de Pinatubu in 1991 uitbarstte. Uiteraard strandden we in Bangkok, met vele, vele andere reizigers. We hebben toen meteen onze vlucht omgeboekt naar 2 dagen later. Toen 2 dagen inderdaad de luchthaven van Manilla weer open ging, mochjten eerst de mensen aan boord die voor die dag een boeking hadde. Daarna werd het opgevuld door mensen die wachtten op een vlucht, maar niks geregeld hadden. We hebben ons later erg schuldig gevoeld tegenover al die Philippijnen die dagen van hun korte vakantie naar huis vanuit Saudi Arabie verloren zagen gaan.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 16-04-2010 15:40 Malam wrote:
Doe ik Beesie, geen probleem.
Ennnnehhhhhh Yerun, jij hebt het op de haring, makreeltjes en hemaworst voorzien hahahahaha.
Ik ga trachten op het strand van Batam aan te meren, geen VOA en geen belasting in Singapore Emoticon: Laugh out loud
Oyibo ga ik, als alles goed is aankomende week ontmoeten op Batam, hij weet van de haring, hemaworst, gekookte worst en makreel, dit heeft hem al zoveel mondwater opgeleverd dat er nu overstromingen zijn in de buurt van Saigon hihihihi

Poppyyyyyyyy doorpeddelen hahaha

Afijn is niet nodig, ik waag er een hemaworstje aan, in nette stukjes gesneden, met een toefje mosterd.
Het cabine personeel van KLM schopt dan alle terrorirsten eruit en dan vliegen Poppy en ik binnen acceptabele tijd naar Indonesie hahahahaha.
Shit, betrapt! Emoticon: Wink

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 16-04-2010 16:47 Anne Mieke wrote:
Nee, ff serieus, op de teletekstpagina van de NOS staan toch echt een aantal verwachte vluchten tussen inderdaad heel veel geannuleerde. Hier zitten ook KLM vluchten bij.
Ik hou het nieuw zeker wel bij.
Lijkt me gewoon niet correct aangezien Schiphol nog wel eventjes gesloten is.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 16-04-2010 17:14 merapi wrote:
Ja Yerun heb ik al tegen mn anak gezegd: het is overmacht, maar ze proberen Eva om te kletsen met een omboeking en eventueel 50% schadevergoeding.
Niet doen dus, 100% schadevergoeding.
Typisch Nederlands, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten door geen reisverzekering af te sluiten en vervolgens je geld terugvragen als door overmacht je vakantie niet kunt doorgaan. Je mag blij zijn dat ze je nog de helft bieden en omboeken, maar nee, alle centen moeten terug. Je moet maar niet naar Indonesie komen, want ze zouden je uitlachen met die Nederlandse bekrompenheid. Sorry hoor, echt,. hier kan ik totaal niet bij.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 16-04-2010 19:00 NoviKirana wrote:
Nou, ik ben erg benieuwd of mijn man dan wel terugkomt uit Jakarta morgen. Hij zou vliegen om 18 uur 's avonds.....wel leuk wat iedereen zegt over mensen om boeken, maar wat als die vluchten ook allemaal al vol zitten? Ik neem aan dat je vlucht dan niet ineens geannuleerd wordt?
Nog niet zeker wat er gaat gebeuren vandaag. Omboeken ja, en als dat niet lukt gewoon wachten, net als alle andere passagiers die naar huis willen. Helaas pindakaas is het niet anders en met de auto is ook geen optie vanuit hier. Emoticon: Wink

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,361,987 topic views - 232,760 posts - 13,677 topics - 22,547 members - last post @ 20-06-2019 19:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,682,500 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com