indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > IndonesiŽ op z'n Nederlands > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Cococo
User
spacer line

Iedereen ontzettend bedankt voor de reacties op naam Meiti.
Maar het blijkt een jongetje te zijn!!!
Emoticon: Very funny
Als iemand nog een mooie jongensnaam weet dan hoor ik dat graag!

Groetjes!

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Heel hartelijk gefeliciteerd! !!!!!!!!! Emoticon: Party!

Geen Meiti dus, maar een jochie!

Boy?
Wayan?

Geniet er van en alle geluk toegwenst.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Cococo,
Je kunt hem ook naar mij vernoemen. Yanis

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

FredC
User
spacer line

Fred?

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 13-04-2010 22:24 Cococo wrote:
Iedereen ontzettend bedankt voor de reacties op naam Meiti .

• Maar het blijkt een jongetje te zijn!!!
    Emoticon: Very funny

• Als iemand nog een mooie jongensnaam weet dan hoor ik dat graag!

Groetjes!

• Makkelijk ,

nyon(g)k(y) .... dag pa succes met luiers verschonen e.d. ... krijgen we deze 'indahnesia-baby' nog te zien ? (foto)

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Arthur
    User
    User icon of Arthur
    spacer line

Arthur.

Betekent "De sterke". Is ook Fam van Ben-hur Emoticon: Laugh out loud

bambang
    User
    spacer line

Een suggestie: Jan Guntur of Piet Iskandar?

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

On 15-04-2010 15:38 bambang wrote:
    Een suggestie:

• Jan Guntur

• of Piet Iskandar ?

• Lucky Luke misschien .... die vertrouwde zelfs zijn eigen schaduw niet Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

FredC
    User
    spacer line

Cococo reageert niet meer, dus zal er geen naam meer nodig zijn.

Anders weet ik nog wel een naam die heel weinig voorkomt en de beladen betekenis draagt van: vernietiger van verstorende houdingen.

Interesse? Email Guna2, Guna2 email mij. Maar het moet geen gemeengoed gaan worden.

Cococo
    User
    spacer line

We zijn nog altijd druk op zoek naar een naam!

En de baby zit nog altijd veilig in de buik, dus ik kan hem niet echt laten zien! Emoticon: Very funny

Ik vroeg me gewoon af of er mooie jongensnamen waren in de stijl van Meiti.
    En het is een bijzondere naam. Je komt hem niet vaak tegen. Maar het is ook niet dat je denkt, wat een belachelijk verzonnen naam. Wat je nu toch vaak hebt, dat je een naam hoort en denkt: Ah, da's zielig voor het kind. Emoticon: Cry
    Verder zou het ook nog eens mooi zijn als het mijn indo achtergrond niet geheel zou verloochenen.

bambang
    User
    spacer line

U weet het vast wel. Hebt u zeker al gedaan. Gewoon googlen op o.a. Indonesische namen (met betekenis). Er zijn heel veel sites over babynamen.

tu-bagus
    User
    spacer line

Ik begrijp Cococo. Ook wij waren op zoek naar een Indonesische jongensnaam maar konden maar niets vinden. Probleem met Indonesische jongensnamen is dat ze in het westen al snel vrouwelijk klinken of wanneer dit niet het geval is de naam niet zo handig is in IndonesiŽ zelf.
    Uiteindelijk 3 weken voor de geboorte maar bij de echo gevraagd of het een jongen of meisje zou worden. Ik kon je zeggen er kwam heel wat rust op ons af toen we hoorde dat het een meisje zou worden. We konden het namelijk ook niet eens worden over een eventuele westerse naam.
    Nu weet ik helaas nog geen naam. Nog maar even niet aan een 2e denken dus Emoticon: Laugh out loud

Cococo
    User
    spacer line

Ik heb al gegoogled, maar op die sites vinden we niet een naam die bij ons past. We willen geen naam die expliciet buitenlands klinkt. Dat vinden we niet zo mooi.
    De naam Meiti hoorde ik gewoon ergens.
    Maar jongens Indo-namen hoor ik niet zo. Al mijn ooms hebben allemaal Engelse namen. Dus zodoende dat ik inspiratie zocht.
    Eko vond ik wel mooi. Maar de wederhelft niet. Die moet denken aan Eko Keurmerk Emoticon:
    En het klopt ook niet echt, want het betekent eerste kind.

Dus we zoeken echt wel! Emoticon: Bye bye

bambang
    User
    spacer line

(Echte) Indonesische namen klinken ...... Indonesisch (niet-Nederlands). Tja, tja. Emoticon: Confused

guna2
    User
    User icon of guna2
    spacer line

On 17-04-2010 11:58 bambang wrote: (Echte) Indonesische namen klinken ...... Indonesisch (niet-Nederlands). Tja, tja.

Tja, da's waar. Maar je kunt wel namen uitzoeken die in beide talen kunnen: Ary, Mella, Any, Hengki... Al zijn dat vaak namen waarvan ik de Nederlandse afkomst ruik, ze zijn hier wel ingeburgerd en als zodanig `echt' Indonesisch.

Cococo
    User
    spacer line

On 17-04-2010 11:58 bambang wrote: (Echte) Indonesische namen klinken ...... Indonesisch (niet-Nederlands). Tja, tja.

Tja, da's waar. Maar je kunt wel namen uitzoeken die in beide talen kunnen: Ary, Mella, Any, Hengki... Al zijn dat vaak namen waarvan ik de Nederlandse afkomst ruik, ze zijn hier wel ingeburgerd en als zodanig `echt' Indonesisch.

Het is inderdaad zo dat we zoeken naar een naam die in beide talen kunnen. En misschien is het dan wel zo dat er een Nederlandse afkomst in te 'ruiken' is! Dat vinden we niet erg.
    Moeilijk om het goed uit te leggen. Maar gelukkig kom ik er wel met hulp. Emoticon: Smile

FredC
    User
    spacer line

Weet je wel zeker dat het een jochie wordt?
    Ik herhaal mijn aanbod van hierboven.
    Emoticon: Yawn

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Wat dat je van Jelle? en een echt Indonesische naam: Saidja

bambang
    User
    spacer line

Saidja klinkt weer te Indonesisch, behalve als je een zuster hebt die Adinda heet.

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

Eerste naam Awan tweede naam Abu? oftewel aswolk hihihihi.

Veer01
    User
    User icon of Veer01
    spacer line

Gefeliciteerd,maarreh...lijkt het je niet leuker helemaal zelf iets te kiezen?Is moeilijk,maar leuker voor de kleine later te weten dat zijn ouders zelf ergens voor gekozen hebben dan iemand van internet? Emoticon:

monyet
    User
    User icon of monyet
    spacer line

Wij hebben er ook naar gezocht maar kregen gelukkig een meisje. Ik zou je eens concentreren op de Javaanse verhalen, zoals de wayang-legendes. Dan kom je erg veel mooie namen tegen en daar komt ook de naam van onze dochter vandaan: Larasati.

From Dayeuhkolot with love

Cococo
    User
    spacer line

Interesse? Email Guna2, Guna2 email mij. Maar het moet geen gemeengoed gaan worden.

FredC. Bedoel je dat ik je moet mailen? Maar ik weet niet wat het mailadres is?

Cococo
    User
    spacer line

Bedankt iedereen voor de reacties.
    We hebben 'n naam!
    Voor het geval er een tante of zo meeleest zal ik hem niet vermelden.
    Maar grote dank aan iedereen!
    Emoticon: Bye bye

NoviKirana
    User
    User icon of NoviKirana
    spacer line

Maar post je hem dan wel binnenkort? Want wij zijn ook nog op zoek naar een leuke jongensnaam!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,889,266 topic views - 222,103 posts - 13,484 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 20:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,935,914 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com