indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

ik ben Kirsten Tokaya en woon in Den Helder ik ben al een paar jaar bezig met het zoeken naar het eiland waar mijn achternaam vandaan komt en niemand weet het of heeft ervan gehoord.
ik heb wel vermoedens maar kan niks vinden ik denk misschien uit Manado maar weet niks zeker.

misschien dat jullie mij kunnen helpen.
alvast bedankt.

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

http://familie-tokaya.toeto.com/

Kijk even hier.Die naam komt uit het brabantpark in rijen.
Als jij je nu registreert kom je meschien er achter of een van je voorvaderen toen met de voc naar indie is gegaan.
succes.

Shalom

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Kirsten,
Heb je al gegoogeld. Er staat redelijk veel info over de naam Tokaya. Wellicht Surabaya.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

baturudy
User
spacer line

Mogelijk zal de oorsprong in Borneo zijn Pontianak.daar woont ook een burgemeester(dorpshoofd die Parit Tokaya heet.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Mooi he, enerzijds wordt er gezegd; Indie is verleden tijd, en dit is natuurlijk zo,maar aan,de andere kant vertonen de nazaten steeds meer interesses voor cultuur en de taal van het huidige Indonesie en ook het oude Indie.
Om Sid, U heeft zo een baan in Den Haag: taalonderwijs [BI] en geschiedenis en politieke kennis van huidig Indonesie, maar ook het Indie van vroeger, later de Bersiap, immers het hangt met elkaar samen.
De studenten van de Haagse Hoge School wachten op een lector

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Misschien een verbastering van Toraja?

Ton Wolf
User
spacer line

Hallo,

Mijn moeder was een Tokaya, geboren in 1903 in Bandung.

Haar moeders naam was LOUIS.

Mijn moeder is in het klooster (weeshuis/kostschool) bij de franciscanessen groot gebracht.

Wie weet meer van deze tak van de Tokaya's

Groeten

Ton Wolf

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Ik ken de naam vanuit de familie Sausele, ook uit Surabay, ook die tijd ongeveer.

Ga staan waar geen plek is om te staan.

wolf-31
User
spacer line

Dag Kirsten,
In mijn genealogie Wolf komt ook de naam Tokaija (Tokaya) voor.
Joseph Wilhelm Tokaya, klerk Staatsspoorwegen in Bandoeng, geboren 19-02-1903. Hij was getrouwd met Josephine Bernardine Louis.
Hun dochter Amalia Francina Tokaija was getrouwd met Johann Heinrich Wessel Wolf.
Misschien kan je deze gegevens gebruiken, niet geschoten is altijd mis.
Vriendelijke groet,
Ton Wolf uit Delft.

arthur99
User
spacer line

Dag Ton,

Ik lees deze berichten nu pas, omdat ik de ingeving kreeg de naam Tokaya te googelen. In mijn familie komt ook de naam Tokaya voor, en ook de naam Louis werd genoemd. Menado (zie Kirsten's reactie) werd genoemd als gebied van afkomst.
Ik sluit daarom zelfs niet uit dat wij verwanten zijn.

vriendelijke groet,
Arthur

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Er waren eens Tokkies die op een onbewoond eiland zijn ge´nterneerd door de Jappen.
Begrijpelijk dat de Jappen de familie Tokkie, Tokaya noemden, voor de uitspraak.
Terug in Holland, was de naam gedegradeerd (door een rare, maar populaire film), en besloten ze de naam Tokaya maar aan te houden. Dat is in het kort de ware geschiedenis.

Your attitude determines your altitude

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Gerrie, wat flauw Keduadam, je verveelt je zeker in de tropen... Emoticon: Yeah right!
Het was een serieuze vraag, en doe eens wat nuttigs, ja?

Your attitude determines your altitude

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

58,122,478 topic views - 226,764 posts - 13,598 topics - 18,418 members - last post @ 26-05-2018 08:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

100,734,372 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com