indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Jolanda82
User
spacer line

Ik hoor er een beetje verschillende verhalen over. Maar krijg je 'meer voor je geld' door te pinnen uit de automaat of contante euro's mee te nemen en ter plekke om te wisselen voor rupiah's? Krijg je wellicht ter plekke een gunstigere koers?

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

ik heb het nooit uitgerekend, maar pinnen kan echt overal (ik heb een Rabocard met werelddekking), ik denk dat je op wisselkantoren zoiezo altijd duurder uit bent. En die heb je bovendien niet overal.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is ge´ntegreerd. Oke, noem er eentje dan

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Op wisselkantoren krijg je ook goeie rates hoor. Wij hebben voor de bruiloft alles bij wisselkantoren geregeld (we hadden vele duizenden euro's cash mee in de koffer, was helaas de enige manier) en stonden soms versteld van de goede rates die we er kregen.

From Dayeuhkolot with love

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Gebruik al jaren de doodgewone pinpas van de postgiro, nu ING, 1.82 per transactie en een betere koers kan ik nergens krijgen.

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Ja, over wisselkoersen hoef je je geen zorgen te maken tenzij je bij een hotel of op de luchthaven gaat wisselen maar dat is in ieder land zo.

From Dayeuhkolot with love

spacer line  

Wij gebruiken al een aantal jaren de RaboCard in Indonesie.
En we zijn tot de ontdekking gekomen dat we daarmee het hoogste rendement halen.
De kosten zijn laag, alleen moet je wel een automaat zoeken die briefjes van 100.000 roepiah geeft, daar kun je meestal voor 2.500.000 roepiah "tanken". De andere automaten van 50.000 geven niet zoveel en dan kost het natuurlijk meer. De Rabo geeft de dagkoers en die is meestal het hoogst.

Groetjes Tinie

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

88,119,724 topic views - 240,766 posts - 13,734 topics - 34,291 members - last post @ 20-01-2021 23:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

143,551,351 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com