indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Nederlander opgepakt voor mogelijk verkrachten meisje
Gepubliceerd op 09 april 2010 11:29
Willem Johan Stegenus, een 65-jarige Nederlander, is opgepakt op verdenking van een 16-jarig meisje. De politiechef in Karangasem, I Gede Mustika, bevestigde dat Stegenus een verdachte is naar aanleiding van een aangifte gedaan door de ouders van het meisje.
Lees verder , klik op de titel

senior
User
User icon of senior
spacer line

Als het waar is, is deze figuur wel erg laag gezonken...opsluiten en de sleutel weggooien.

hati hati, pelan pelan

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 09-04-2010 22:41 senior wrote:
Als het waar is, is deze figuur wel erg laag gezonken...opsluiten en de sleutel weggooien.

ALS het waar is Senior, ik zet de nodige vraagtekens bij dit bericht.
Allereerst is het voor een bule in Indonesie absoluut niet moeilijk om een pop te vinden als je zo nodig moet, zelfs als je 65 jaar bent, dus wat is het nut zo'n stommiteit uit te halen. Emoticon: Confused
Als tweede, 7 keer in 2 nachten, godverpielekes, ik ben 62 en weet waarover ik het heb, deze man is 65 met zo'n libido???????? Emoticon: Laugh out loud zelfs als ie aan de pil is, zeg ik wow.
Zou dan graag de naam van dat wondermiddeltje vernemen hihihihi. Emoticon: Yes! Emoticon: Nice

spacer line  

OBAT KUAT.

Tradisoneel gebruiken ze Darah Kobra of Kontol Buaya .
Of Jamu Perkasa , Kuku Bima .

Nog meer , oude jongen ?

bisa dicek of makemyday .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Waarschijnlijk was ie aan de drank of kon ie in ieder geval niet meer nadenken. Je aan een minderjarige vergrijpen is zowat het ergste wat je kunt doen in dit land, behalve als je Sjeik Puji heet. Dit leek mij in eerste instantie gewoon een vrij standaard verhaaltje om ergens geld uit te kloppen. Ben benieuwd of er nog een opvolgend bericht over komt.

Ho Lee Fuk

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

[quote] On 10-04-2010 12:59 Surya Atmadja wrote:
OBAT KUAT.

Tradisoneel gebruiken ze Darah Kobra of Kontol Buaya .
Of Jamu Perkasa , Kuku Bima .

Nog meer , oude jongen ? [/

Dank je wel Om Sid,
Ik moet toch is kijken of ik met 1 van deze obat kuat mijn moyenne van 1 keer per week naar 7 keer per 2 nachten op kan krikken hihihihi. Emoticon: Nice
Arme Pop.

bambang
User
spacer line

Nou, je moet maar geen jamu uitproberen. Het is rotzooi/rommel. Als er een onderzoek gedaan wordt, wat er allemaal inzit, dan schrik je. Het kan best dat er gif in zit. Het is bijgeloof of sterke verhalen dat de jamu werkt. Sorry het is homeopathisch rommel.
Je kunt op internet kijken, bijv. yohimbe. Succes verzekerd.

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Van een andere bron:

ZATERDAG 10 APRIL 2010

Almelose sekstoerist genaaid
Een 64-jarige Nederlander is in een Indonesische gevangenis beland nadat hij seks had met de 16-jarige schoonmaakster van zijn hotelkamer. Het Balinese meisje beweert verkracht te zijn door de man.

S. zelf beweert dat het om vrijwillige seks ging. Volgens de Almeloër kwam de tiener met het initiatief om het bed te delen.

Na enkele wilde nachten meldde de vader van het meisje zich bij S. Hij eiste volgens de TC/Tubantia dat de Nederlander zou trouwen met zijn dochter en een bruidsschat van vierhonderd euro zou betalen. Toen S. dit weigerde, deed het meisje aangifte van verkrachting.

Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken bevestigt dat de man in voorarrest zit.

From Dayeuhkolot with love

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Ik vond die twee nachten al wat raar. Als je drie of vier keer verkracht bent, dan wacht je dus in de woning tot het weer nacht wordt? Of ze probeerde te ontsnappen maar hij heeft haar daar vastgebonden en gewacht tot het weer nacht wordt. Want overdag kan zoiets natuurlijk niet.
Nee, het is heel goed in te denken dat hij gechanteerd is.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Vreemd allemaal. `Almelose sekstoerist?' OK, ze blijven je hier turis noemen, maar W.J.S. woont hier kennelijk al vijftien jaar.

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Da's de rioolpers, guna. Komt van spitsnieuws. TC/Tubantia is een betere bron denk ik.

http://www.tctubantia.nl/regio(...)jarige-de-cel-in.ece

Hakbarrr
User
spacer line

Vreemd om te zien dat men zonder feitenkennis of uitkomst van vooronderzoek al denkt te kunnen weten dat het waarschijnlijk de schuld van het slachtoffer is.

Persoonlijk vind ik het een vorm van pedofilie wanneer een grijsaard zich inlaat met meisjes van 16. Het doet er ook niet zoveel meer toe, of het meisje nu 14, 15 of 16 is, bij een leeftijdsverschil van 50 jaar. Bovendien is zelfs "vrijwillige" sex (je kan je afvragen hoe ontwikkeld de wil is op 16 jarige leeftijd) met een 16 jarige straftbaar, zelfs indien het een prostitue is.

Helaas komt sex en pedotoerisme naar Bali nog altijd voor. Het is daarom goed te weten dat men met naam en toenaam in de krant kan komen, wellicht schrikt het bepaalde zieke geesten af.

Ik vraag me ondertussen af in hoeverre de reacties zouden verschillen wanneer een 16 jarige Volendamse verkracht zou worden door een 65 jarige buitenlander.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 11-04-2010 12:45 Hakbarrr wrote:
Vreemd om te zien dat men zonder feitenkennis of uitkomst van vooronderzoek al denkt te kunnen weten dat het waarschijnlijk de schuld van het slachtoffer is.

Persoonlijk vind ik het een vorm van pedofilie wanneer een grijsaard zich inlaat met meisjes van 16. Het doet er ook niet zoveel meer toe, of het meisje nu 14, 15 of 16 is, bij een leeftijdsverschil van 50 jaar. Bovendien is zelfs "vrijwillige" sex (je kan je afvragen hoe ontwikkeld de wil is op 16 jarige leeftijd) met een 16 jarige straftbaar, zelfs indien het een prostitue is.
Volgens mij is 16 de leeftijd waarop jongeren legaal sex mogen hebben in dit land, dus volgens de wet zou het legaal kunnen zijn.

Helaas komt sex en pedotoerisme naar Bali nog altijd voor. Het is daarom goed te weten dat men met naam en toenaam in de krant kan komen, wellicht schrikt het bepaalde zieke geesten af.

Ik vraag me ondertussen af in hoeverre de reacties zouden verschillen wanneer een 16 jarige Volendamse verkracht zou worden door een 65 jarige buitenlander.
Natuurlijk komen daar totaal andere reacties op, is namelijk niet geheel vergelijkbaar. Die 16-jarige heeft hoogstwaarschijnlijk ouders die jaar opvoeding kunnen betalen. Bovendien zal die 16-jarige niet als hulp in het huishouden van een 'buitenlander' gaan werken, gewoon omdat dit soort werk in Nederland erg zeldzaam is terwijl het hier de gewoonste zaak van de wereld is.

Hoogstwaarschijnlijk is het de familie van die 16-jarige die haar maar laat werken om aan een beetje extra geld te komen. In een minder positief geval heeft het meisje zelf ingestemd met wat 'extra geld verdienen', in een nog slechter geval wisten de ouders het ook, en in het allerslechtste geval heeft de 'turis' te weinig betaald en wordt ie nu zelf van achteren genomen, figuurlijk. Emoticon: Puh!

Ho Lee Fuk

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Daarbij is het nog een keer zo dat meisjes er ouder kunnen uitzien en ook kunnen zeggen dat ze 18 zijn. Het was duidelijk met voorbedachte rade, laat die vader van dat meisje maar de bak in gaan, dat is de grootste misdadiger in het verhaal.
Overigens kwam ze uit Banyuwangi, dat zegt al genoeg.

FredC
User
spacer line

Helemaal waar, Monyet, maar vlak niet uit dat Hakbarrr net zoveel gelijk heeft.
Onmiskenbaar dat de man er in geluisd is, maar hij heeft zichzelf wel in die situatie gebracht. Ook al zei dat meisje dat ze 18 jaar was, dan nog hoeft hij geen seksuele handelingen te plegen. Hij kon ook weigeren - en misschien heeft hij dat ook wel gedaan!

Hij zal toch niet hebben toegegeven dat hij het gedaan heeft! Want dan is hij aan de goden overgeleverd. Heeft hij dat niet gedaan (toegeven dus), dan is er juridisch gezien weinig tot geen bewijsmateriaal, volgens mij. Ook in RI moet je eerst veroordeeld zijn en daarvoor zijn wel bewijzen nodig, al barst het natuurlijk van de corruptie. Dat zal het grootste struikelblok wel worden.

spacer line  

Sex met een 16-jarige is toegestaan / niet strafbaar in Indonesie. Echter, hij wordt verdacht van verkrachting, een heel ander vergrijp.

De man schijnt al 15 jaar op Bali te wonen. Als je dan nog niet weet op welke manieren je door jonge meiden en/of hun familie erin geluisd kan worden, dan kun je alleen maar zeggen "jammer, dan moet je maar op de blaren zitten".

Bovendien, echt "anoniem" is hij ook niet meer. Lekker met naam en toenaam en woonplaats vermeld worden - terwijl je alleen maar verdacht wordt en nog niet bewezen schuldig bent bevonden Emoticon: Bye bye

If you have nothing to loose, you can risk everything

Hakbarrr
User
spacer line

Amed heeft gelijk de grens lag lager dan ik aannam.

De grijsaard mag zich inderdaad gaan verdedigen tegen verkrachting.

Geef de verdachte echter niet veel kans, vooral omdat hij haar voor een aantal dagen heeft meegenomen, zonder vooraf overleg met ouders en blijkbaar met valse belofte.

Aangezien het meisje erg jong is, zal dat wel een rol spelen om te bepalen of ze inderdaad heeft " ingestemd". Ietwat moeilijk voor te stellen.

De kans dat hij via eventuele betaling vrij zou komen is ook klein, aangezien de media er reeds aan geroken heeft.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 11-04-2010 16:08 Hakbarrr wrote:
Amed heeft gelijk de grens lag lager dan ik aannam.

De grijsaard mag zich inderdaad gaan verdedigen tegen verkrachting.

Geef de verdachte echter niet veel kans, vooral omdat hij haar voor een aantal dagen heeft meegenomen, zonder vooraf overleg met ouders en blijkbaar met valse belofte.
kennelijk is het zo gegaan, dat is her verhaal van pa, ma en het kind

Aangezien het meisje erg jong is, zal dat wel een rol spelen om te bepalen of ze inderdaad heeft " ingestemd". Ietwat moeilijk voor te stellen.

De kans dat hij via eventuele betaling vrij zou komen is ook klein, aangezien de media er reeds aan geroken heeft.
Moah, dat zegt nog vrij weinig, als familie weinig geld heeft kan het zo nog op een akkoordje gegooid worden, want aan een gevangenisstraf houden ze zelf niets over, dat is dan voor de politie voornamelijk. Iets zegt me dat de familie zelf liever een duit of in eigen zak steekt.

Maar goed, buiten dat moet je gewoon van jonge meisjes afblijven, en al helemaal na 15 jaar in dit land, want dan zou je toch moeten weten dat dergelijke dingen zwaar bestraft worden. Bovendien kan hij ook in Nederland nog eens voor hetzelfde feit veroordeeld worden als ik het niet mis heb.

Ho Lee Fuk

FredC
User
spacer line

Dat laatste zou best kunnen, maar dan moet het gepleegde feit wel onomstotelijk vastgesteld zijn. Dat lijkt me een groot struikelblok op Bali.

Ik denk, dat het met een sisser gaat aflopen, bij gebrek aan bewijs. Vervelend is wel, dat je met naam, toenaam en foto te kijk gesteld bent. Voor mij is het zeker niet duidelijk, dat de man het ook gedaan heeft. Die corrupte Indonesiërs beschuldigen je van alles en nog wat als ze er een slaatje uit kunnen slaan. Ruchtsichlos!

Toch iets om in de gaten te houden, als je daar op vakantie gaat. Blijf in goed gezelschap is de boodschap en laat je niet verleiden. En als ze je toch ergens mee te pakken hebben: nooit bekennen! Want voor je het weet zit je in de petoet voor een lange periode.
Ik heb ze op het politiebureau al in de petoet zien zitten, nou dat ziet er niet uit, hoor. In zo'n hok wil je je hond niet eens een uurtje in opsluiten!

Ik wens de man veel sterkte, totdat blijkt dat hij schuldig is.

spacer line  

On 12-04-2010 01:34 Yerun wrote:

[quote removed]
Maar goed, buiten dat moet je gewoon van jonge meisjes afblijven, en al helemaal na 15 jaar in dit land, want dan zou je toch moeten weten dat dergelijke dingen zwaar bestraft worden. Bovendien kan hij ook in Nederland nog eens voor hetzelfde feit veroordeeld worden als ik het niet mis heb .

Nee .
Nederland ken de vrije sex . En drugs .
Vroeger ken men de zgn cola " hoertjes" , nu hamburger " hoertjes" .
En onder de 15 jaar ook nog,. zelfs jonger .

bisa dicek of makemyday .

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Het argument 'van jonge meisjes moet je gewoon af blijven', daar heb je juridisch helemaal niks aan. Als de wet toestaat dat een volwassene sex heeft met een 16-jarige, dan hoefde de man niet eens te weigeren. Tuurlijk, omdat het een 60+er is vinden wij het allemaal vies, maar dat heeft juridisch geen enkele waarde.
Als de overheid dit soort dingen wil tegengaan, dan moeten ze de wet maar aanpassen. Momenteel is er geen enkel bewijs dat de man haar verkracht heeft of zelfs sex met haar gehad heeft (aannemende dat ze gedouched heeft en al het bewijsmateriaal heeft weggespoeld). Als advocaat in een goed werkend rechtssysteem zou ik zo'n zaak tegen het Indonesische gezin graag aannemen, maar de vraag is of het rechtssysteem daar wel zo goed werkt.

Hakbarrr
User
spacer line

Leeftijdsverschil heeft juridisch wel zeker waarde, veel zelfs.

Het gaat namelijk om verkrachting. Simpel gezegd, het meisje wilde dit dus niet. (zo hebben de ouders & het meisje verklaard) en werd op een of andere manier gedwongen.

Het feit dat de man 50 jaar ouder is en het meisje pas 16 jaar is zal erg zwaar meewegen om te bepalen dat ze dit inderdaad niet " wilde".

Verder kan het bizarre leeftijdsverschil ook nog worden gebruikt om aan te tonen dat er dwang was. Een man van 65 jr heeft namelijk overwicht.

Direct bewijs van de " daad" hoeft niet te worden overlegd. Zeker als de grijsaard op enige manier al heeft bekend. Bovendien kan een verklaring van het meisje, tesamen met het feit dat ze 2 dagen door de man is meegenomen , al voldoende aannemelijk maken dat hij niet enkel zijn postzegel verzameling wilde laten zien.

Het moge duidelijk zijn dat je niet zomaar een meisje (van bijvoorbeeld 16) voor een aantal dagen meeneemt, zonder haar uitdrukkelijke instemming en indien mogelijk die van haar ouders of voogd. Daarnaast is het de norm om eerst getrouwd te zijn.

Er staat een max straf van 12 jaar op verkrachting, denk en hoop stellig dat het niet met een sisser zal aflopen.

(Overigens als het Hakbarrr;s dochter was geweest had de man nooit het politie buro gehaald)

FredC
User
spacer line

Een beetje kort door de bocht, Hakbarrr. Je hebt de man al veroordeeld, terwijl dat allerminst is bewezen. Zodra dat wel het geval is, gaan we er anders over praten; nu weet je het niet en kun je alleen maar speculeren.

Je argumenten hebben ook twee kanten, dus het kan allemaal wel en allemaal niet zo zijn. Laten we het nog even afwachten.

Ja, als het mijn dochter was geweest had ze er niet eens één nacht kunnen doorbrengen, zelfs geen uur. Ik zou wel beter op mijn kind passen en het zeker niet zo ver hebben laten komen. Maar in RI ligt het allemaal wel wat anders. Nu het wel zover gekomen lijkt kun je die ouders er ook op aanspreken: verwaarlozing van het kind, of misschien zelfs wel aansporen tot dergelijk gedrag. Niets is onmogelijk, een beetje vreemd verhaal blijft het.

Als mijn dochter verkracht zou worden door zo'n mannetje zou hij inderdaad het politiebureau niet hebben gehaald, als ik het kon helpen. Daar heb je gelijk in, al is dat ook tegen de wet; ook niet verdedigbaar, net zo erg.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Als je dan toch iemand omlegt uit wraak, zorg dan dat je een beetje strikt Islamitische rechter krijgt die je kan 'helpen' er eerwraak van te maken. Da's ook nog een optie, en dat lukt in Indonesie ook vast wel, ook al ben je zelf geen Mohammedaantje.

Ho Lee Fuk

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Mensen die weten hoe het veelal in Indonesie gaat moeten oppassen om niet te snel een oordeel te geven.
Een meisje van 16 die met behulp van ouders een bule trachten te rippen is in Indonesie geen ondenkbare zaak.
Dan ga je al snel vraagtekens zetten als je zo'n bericht leest en dat is niet objectief.
Het blijft wel een feit dat er en connectie was tussen het meisje en die ouwe lul.
Wat je wel kan stellen, als je zolang in Indonesie bent dat je beter moet weten.
Het mag dan wel niet vreemd zijn als je een pembantu hebt van 16 jaar, maar dan is het toch beter dat je vrouw er ook is. Emoticon: Yes!
Ik als straks 62 jarige doe mijn eigen huishouden , mijn Pop is er meer niet als wel en als ik een pembantu zou nemen dan moet ze tussen 60 en schijndood zijn, veeeeeel veiliger hahahaha.
Tja dus eigenlijk niet oordelen, de oude smeerpijp dacht een maagdje op de stok te nemen of de oude man is dom geweest en wordt nu vreselijk genaaid.
Zonder oordeel blijft het in beide gevallen dom, zeeeeeeeker als je al zolang in ndonesie bent.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

88,119,724 topic views - 240,766 posts - 13,734 topics - 34,291 members - last post @ 20-01-2021 23:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

143,550,078 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com