indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Sumatra > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-04-2010 18:03 guna2 wrote:
AM, wat Meriana wil is dat iemand ruim een kwart van zijn of haar bagagequotum opoffert. Dat is not done. Als de consumentenbond zegt dat dat de beste broodmachine is dan is dat vrijwel zeker niet het geval. Invoerrechten hoef je niet te betalen voor dingen onder een bedrag van USD 500. Je kunt dergelijke apparaten kopen in JKT en SIN, en klaarblijkelijk in JOG.Einde topic.
Nou ja, een kwart is wat veel maar het inderdaad best een groot ding en gewicht (al weet ik neit precies hoeveel zo.n ding weegt)
De vraag is wellicht beter te stellen aan iemand die zij kennen en van plan zijn om binnen een bepaalde tijd naar Sumatera te gaan. (en dan ook nog naar Berastagi)
Maar ik zou zelf 100 euro all in dan toch een zeer acceptabel bedrag vinden als het idd toch die Tefal moet zijn. Je bent voor Euro 34,20 ook niet op en neer naar Singapore, jakarta of Yogya, toch?
Wel lekker voor mij om te weten dat invoerrechten vrij zijn onder de 500 USD.......

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 10-04-2010 18:28 Anne Mieke wrote: Je bent voor Euro 34,20 ook niet op en neer naar Singapore, jakarta of Yogya, toch?

Als je het handig aanpakt... Bovendien stelt Meriana dat ze achttien jaar geleden nog geen Nederlanders kende. Nou ken ik aardig wat Indonesische dames die in NL vertoeven, maar niet één daarvan kan schrijven zoals Meriana. Zelfs onze Pak Surya lukt dat niet. Ene Dick?

Sudah.

meriana
User
spacer line

Lieve Am...bedankt voor alle mooite en de info, ik zal kijken wat de beste oplossing is.

Guna ook bedankt voor de info..maar weet je zeker dat onder 500 dollar geen invoerkosten betalen ??
Ik heb een hond naar Medan laten zenden uit Nederland en ik heb facuur van 60 euro.
van over 20% invoerkosten moeten betalen en ook nog 20% van transport kosten, n allemaal onder 500dollar dus.....????

Ik zit hier niet voor discussie maar om info ter verzamelen.
bagi-bagi info khan ada baiknya..biar kita nggak dibodohi orang. toch...

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 11-04-2010 10:08 meriana wrote: maar weet je zeker dat onder 500 dollar geen invoerkosten betalen ??

Nee. Bij nader inzien kan dat ook wel SGD 500 zijn geweest. En het bedrag kan ook wel zijn veranderd. Maar voor zo'n broodmachine is het vrijgestelde bedrag vast nog steeds hoog genoeg.
Vraag effe aan FredC wat zo'n ding aan stroom verbruikt. Een kennis van mij bracht een strijkijzer mee uit NL. Aanzetten, stoppen gaan zoeken... (de Bluesky verbruikt 600 W).

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 11-04-2010 10:08 meriana wrote:
Ik heb een hond naar Medan laten zenden uit Nederland en ik heb facuur van 60 euro.
van over 20% invoerkosten moeten betalen en ook nog 20% van transport kosten, n allemaal onder 500dollar dus.....????
Meriana,

Nou ben ik toch wel heel erg nieuwsgierig. Je hebt een hond naar Medan laten zenden? Allereerst hebben we hier dan niet over een pakket maar over een levend wezen. Bedoel je dat je daar 60 euro voor betaald hebt? 20% transportkosten? Je bedoelt 20% van de prijs van een vliegticket?
Ik vraag dat allemaal omdat ik volgend jaar mijn Minou (kat) mee naar Medan wil nemen. Het is logisch dat hiervoor andere regels geldig dan een pakketje opsturen. Hiervoor is een eerst een keuring vereist, bepaalde inentingen en een tijd in quarantaine in Medan. Vooral om dat laatste maak ik mij zorgen.
Ik ben dus benieuwd hoe je dat gedaan hebt.

Maar even terug op het pakket.Als het idd 20% invoerkosten zijn dan gaat het in dit geval toch nergens over (in mijn ogen). Dan komt er nog 12 euro bij dus (ben benieuwd wat de marktwaarde van mijn Minou is overigens.... Emoticon: Smile Maar nogmaals mijn geadresseerde in Indonesie hebben nog nooit invoerkosten hoeven te betalen. Hooguit , uang rokok, Emoticon: Blush

FredC
User
spacer line

On 11-04-2010 10:30 guna2 wrote:

[quote removed]

Vraag effe aan FredC wat zo'n ding aan stroom verbruikt. Een kennis van mij bracht een strijkijzer mee uit NL. Aanzetten, stoppen gaan zoeken... (de Bluesky verbruikt 600 W).

De Tefal OW3001 is 600 watt - bijna 3 ampère. Ikzelf heb een OW2001, die 460 watt verbruikt. Dat is wat meer van 2 ampère. Dat is veilig genoeg met het elektrische netwerk dat ze in mijn huis hebben aangelegd.
Strijkijzers hebben vaak 1300W, 6 ampère of daar in de buurt. Veel huizen hebben nog geen 6 amp. aansluiting, ik ken ze met 2 amp.! Maar ook al heb je 10 amp. dan wil het nog niet zeggen dat je bekabeling geschikt is om daar langere tijd 6 amp. doorheen te sturen. De draden zijn meestal wat aan de veel te kleine kant gekozen. Oppassen voor kortsluiting en de nare gevolgen van dien. ik heb een aardlekschakelaar gemonteerd, niet standaard in RI, maar zeker aan te raden.

Gune2, je bakt het wel niet in de broodmachine, maar heb je al eens ontbijtkoek geprobeerd te bakken?? Dat is andere koek!! Emoticon: Wink

meriana
User
spacer line

Hallo AM,

Grappig hee...van broodbakmachine naar hond Emoticon: Very funny

Ya, dus 20% de waarde van het dier + van transport kosten 20%

Om een dier naar Indonesia te emigreren moet je veel papieren hebben.
Eerst een goedkeuring/ toestemming van Dinas Perternakan Medan n Jakarta.
En dan inentingen in ieder geval Rabies en gezondheidsverklaring van de dierenarts
(gezondheidsveklaring moet binnen 5 dagen voordat je naar Indonesia gaat)
en ook nog in die 5dagen goedkeuring van VWA in Nederland.
qarantene is 2 weken maar in Medan hebben ze geen qarantene, dus qarantene in ons huis, ze komen 2keer per week onze hond controleren maar we hebben het afgekocht.

Ons huis heeft 10 ampere, ik denk voldoende want we hebben wasmachine,magnetron en andere electra van Ned meegenomen en alles doet het goed, we zetten alleen niet alles tegelijk aan. Emoticon: Cooool

FredC
User
spacer line

Dat laatste is een goed plan, Meriana/Dick. Let er bij de wasmachine op dat je geen verwarming erbij zet, want dat is de grootste stoomvreter. Dan kun je gemakkelijk over de 10 amps heen komen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 11-04-2010 15:07 meriana wrote:
Om een dier naar Indonesia te emigreren moet je veel papieren hebben.
Eerst een goedkeuring/ toestemming van Dinas Perternakan Medan n Jakarta.
En dan inentingen in ieder geval Rabies en gezondheidsverklaring van de dierenarts
(gezondheidsveklaring moet binnen 5 dagen voordat je naar Indonesia gaat)
en ook nog in die 5dagen goedkeuring van VWA in Nederland.
qarantene is 2 weken maar in Medan hebben ze geen qarantene, dus qarantene in ons huis, ze komen 2keer per week onze hond controleren maar we hebben het afgekocht.
Sorry maar even meer geinteresseerd nu in jullie hond en dus ook mijn kat.
Die inentingen enzo zullen toch wel meevallen toch. Ik begrijp dat de logistiek dus belangrijk is. Ik had zelf het idee omn met hetzelfde vliegtuig te reizen maar dat zit er dus niet in blijkbaar. Quarantaine in jullie huis? Hond controleren? Geweldig.
Je maakt me helemaal blij. Ik zag al enge hokjes voor me en mensen die mijn Minou naar het leven zouden staan..... Ben wel benieuwd hoe haar waarde dan bepaald wordt
Ik neemt tzt wel even contact met je op.

Sorry ff off topic maar voor mij even waardevolle info.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 11-04-2010 11:38 FredC wrote: maar heb je al eens ontbijtkoek geprobeerd te bakken?? Dat is andere koek!

Ik ben geen koekenbakker! (recept graag)

FredC
User
spacer line

Dat heb ik niet bij de hand,hier, Guna2. Straks thuis wel even doorsturen, maar ik heb het ook gewoon vanaf internet.
Het probleem was wel dat het wat aan de droge kant bleef. Misschien is er iemand die weet hoe je dat kunt oplossen?

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 10-04-2010 15:39 meriana wrote:
Nu in vergelijk.nl

• alleen maar 77,75 euro inclusief verzend kosten binnen Nederland.

zie http://www.vergelijk.nl/broodb(...)e_bread_luxe_ow3001/

Als hij naar het buitenland verstuurd moet worden dan zijn onkosten durder dan de hele machine en dan moet ik ook nog invoerkosten betalen en invoerkosten weet ik natuurlijk ook nog niet.
    Toch als iemand voor mij mee wil nemen krijgt natuuluijk beloning of gratis logeren bij mij bed en Breakfast in Brastagi in mooi omgeving.

Ik heb gekeken naar de consumentenbond en hij is de beste.

18 jaar geleden kende ik nog geen Nederlanders, maar je bent evengoed welkom
    Emoticon: Shiny

• Het is jullie portemoneY .... maar die AFK kost zo'n € 45,-- .... bij Blokker, in een gemiddelde winkelstraat, in een gemiddelde stad in Nederland verkrijgbaar en zonder verzendkosten in NL ... Emoticon: Yes!

• " .... wat belangrijk óók is, het heeft mij al menig brood & pizza (volkoren) opgeleverd; kort geleden een Italiaans 'tomaten/kruiden' brood ..... Emoticon: Yummie! '

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

meriana
    User
    spacer line

AnisJ,

Wat betekent AFK ?
    Heeft u dit met een Tefal broodbakmachine gemaakt ?

Anne Mieke
    User
    User icon of Anne Mieke
    spacer line

On 14-04-2010 16:54 meriana wrote:
    Wat betekent AFK ?
    Da,s een merk!

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

On 14-04-2010 21:39 Anne Mieke wrote:

[quote removed]

• Da,s een merk !

• Goedzó A/M ke

Hier wat info, vraag mij niets over verkrijgbaarheid in Indonesia .... Emoticon: Shut up!

• Info merk.

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

FredC
    User
    spacer line

Zo, mijn broodmachine is weer in gebruik genomen. Het zal flink wat uren gaan maken in de komende week.
    Vandaag worden het ciabatta's en harde puntjes.
    Ik denk voor morgenochtend maar een gewoon brood te maken via het programma. Dan kan het 's nachts zijn gang gaan en hebben we zo rond 7 uur een lekker vers brood op tafel.
    Welke Amsterdamse politieagent heeft dát op zondagochtend?

guna2
    User
    User icon of guna2
    spacer line

On 01-05-2010 03:33 FredC wrote: Vandaag worden het ciabatta's en harde puntjes.

Foto's?

FredC
    User
    spacer line

On 02-05-2010 04:52 guna2 wrote:

[quote removed]

Foto's?
    Je bent wat te laat, Guna2, want het brood is al op natuurlijk.
    Maar ik heb nog een foto van een vorige keer:

en

Wat dacht je ervan?
    De Ruyter's Vruchtenhagel zijn meegenomen door een collega naar India, waar ik even werkte, en vandaar door mij naar huis. De Flora margarine komt uit Singapore, want Blue Band, het enige wat ze hier kennen, is niet te verknagen!

guna2
    User
    User icon of guna2
    spacer line

On 02-05-2010 16:28 FredC wrote: Wat dacht je ervan?

Prachtig! Als dat net zo goed smaakt als het er uitziet... Maar die broodjes heb je toch wel in de oven gebakken, met cetak2?
    Gisteren mijn eerste mislukte volkorenbrood: in het midden een klont die niet gaar was. Bovendien was het niet goed gekneed.

FredC
    User
    spacer line

Ze smaken zoals ze eruit zien, Guna2: uitstekend. Semeru maakt er een ei-salade bij, maar met Goudse kaas (uit Singapore ook) smaakt het ook uitstekend.
    Ja, gewoon in de oven gebakken, maar gewoon op de (Tefal) bakplaat, niet in een bakvorm. Het kneden werd gedaan door de broodmachine, programma 5, dus met voorverwarmen, na de eerste rijs-periode nogmaals laten kneden en dan eruit, uitrollen en laten rijzen (30 min), dan snijden in de vorm en op de bakplaat leggen, half uurtje rijzen onder een natte doek, bestuiven met meel en dan nog een uur rijzen, dan zo de gasoven in op 220 graden C. Tien minuten klaar, anders nog vijf minuten op 190 graden C. Denk erom een schaaltje water onderin de oven te zetten voor een beter resultaat.

Succes!

Yerun
    User
    User icon of Yerun
    spacer line

Potverdrie FredC, dat ziet er lekker uit. De vruchtenhagel mis ik niet, maar als ik hem zo op je tafel zie staan, dan kan ik ze in gedachten al over mijn eigen bammetjes uitstrooien. Blue Band margarine is hier meer als bakboter, hier thuis althans. Voor op het brood gebruik ik altijd geimporteerde roomboter.

FredC
    User
    spacer line

Ja, lekker hè! De vruchtenhagel is voor de kinderen, al bezondig ik me af en toe ook eraan. Net als de Calvé pindakaas, ook door mijn collega meegenomen.
    Inderdaad is er wat roomboter, maar niet altijd verkrijgbaar, zeker niet steeds hetzelfde merk en de kwaliteit wisselt nogal. We nemen roomboter mee uit Singapore, ook. Elke keer een zwaar beladen koffer mee terug, maar dan heb je ook wat.

Morgen zijn de kinderen vrij van school: broodbakken! Ik zal weer eens wat foto's maken. Emoticon: Party!

andre
    User
    spacer line

Complimenten Fred. Ik houd me aanbevolen voor het recepten boek. Je hebt m'n email adres. Brood kunnen we gelukkig bij setiabudhi supermarkt kopen, maar broodjes is lastiger. En wat te denken van zelf gemaakte pizza?

[semi off topic]: Een vriend van me gebruikt een magic jar om yoghurt te maken. Hij heeft de thermostaat vervangen zodat de temperatuur rond de 40 graden blijft en maakt zo iedere dag een liter yoghurt. Emoticon: Nice

FredC
    User
    spacer line

Het recept is geen geheim, André. Je vind het op deze link: Ciabatta Maar let op: vervang water door melk en voeg een ei toe. Dat ei gaat af van het volume van de melk, ofwel: doe het in dezelfde maatbeker. Ook doe ik voor de ciabatta's een eetlepel olijfolie in het deeg en vet mijn tefal-bakplaten ook met olijfolie in.

Op die site staan nog meer recepten voor brood. Voor de liefhebber. Maar experimenteren en ik gebruik geen water maar melk en overal een ei erbij, waardoor het deeg vele malen beter rijst. Rijzen onder een natte doek en zonder tocht. Ik heb van die vliegenschermpjes gekocht en daar gaan dan natte theedoeken overheen.

Misschien morgen weer foto's.

FredC
    User
    spacer line

Vandaag weer brood gemaakt, dus hier wat foto's.
    Eerst het deeg maken in de broodmachine, vijf minuten kneden, vijf minuten rusten, vijftien minuten kneden en dan uitrollen tot een rechthoekig geheel, zoals op deze foto.

Dan een half uurtje laten rijzen onder een natte doek, zoals op deze foto:

Na dat half uur snij je het deeg in stukken en leg het op de ingevette bakplaat. Ik gebruik olijfolie en bestuif daarna de bakplaat:

Nu moet het een half uurtje rijzen, dan bestuif je de plakken deeg en dan weer een uur laten rijzen. Daarna ziet het er ongeveer zo uit:

Dan de over in, die is voorverwarmd op 220 graden Celsius, met onderin een bakje water om wat stoom te geven tijdens het bakken. Ik bakte dit circa 10 minuten op 220 graden en daarna vijf minuten op 180 graden, waarbij ik de bakplaat heb omgedraaid. Het resultaat ziet er dan zo uit:

En na het eerste baksel gaat de tweede erin. Mijn oven is te klein om alles tegelijk erin te zetten. Dat heb ik wel eens geprobeerd, maar dan wat het brood op de onderste plaat zwart en de bovenst nog niets zichtbaar. Nu gebruik ik Tefal bakplaten die midden in de oven op een rooster gezet worden Het resultaat is prima. Dit was vandaag het eindresultaat:

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,421,991 topic views - 223,906 posts - 13,518 topics - 16,742 members - last post @ 23-11-2017 02:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,449,171 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com