indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

eggen_h
User
spacer line

Hoi,

Ik ben vorig jaar met mijn ouders en zus naar West-Java geweest, dit omdat mijn zus werkt in cicananga (bij Sukabumi). Nu heb ik dit jaar een ticket geboekt samen met mijn vriendin om 2 maanden op Java, (noord)Bali en Lombok te reizen.

Nu is mijn vraag als volgt: Is 2 Maanden genoeg om deze eilanden in een relaxed tempo te bezoeken? We vliegen op Jakarta (daar blijven we 2 nachten om even bij te komen van de vliegreis), gaan daarna door naar mijn zus in Cicananga, daar blijven we een paar dagen. Nu was mijn idee om de volgende plekken te bezoeken (nog niets staat vast, we willen vrij zijn om te reizen):
Pangandaran, Yogyakarta/Solo (borobodur, prambanan etc, de omgeving), Bromo en de nationale parken daaromheen.
Dan door naar Bali ( we hebben geen zin in supertourisme, dus Naar het zuiden gaan we niet); Nationaal park in het noord-westen daar, Lovina beach, Ubud en dan door naar Lombok, naar de gili's en de Rinjani beklimmen.

Mijn idee was om ongeveer 4 weken uit te trekken voor Midden en Oost-java en dan 3 weken op Bali en Lombok door te brengen om wat uit te rusten van de drukte van Java en de plekken daar verkennen. Maar vraag me af of 4 weken java genoeg is (we hebben geen zin om als een gek te reizen, willen ook de tijd hebben om daadwerkelijk de omgeving te verkennen). En of 3 weken Bali en Lombok te veel is, we zouden het ook leuk vinden om het zuiden van Sulawesi of bijv. Flores te zien, maar weten niet of dat haalbaar is in de 2 maanden die we hebben. Ook is nog niet duidelijk of we terug reizen via trein of bus, of dat we terug vliegen.

wat is jullie visie hierop?

Ik heb zelf namelijk alleen ervaring met West-Java.

Ik ben benieuwd naar reistips.

bedankt, groeten,

Hubert Eggen

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

2 maanden lijkt mij ruimschoots de tijd om alles rustig te bekijken......zelf heb ik half Sumatra, Java (van west naar oost) en Bali (van noord naar midden) in een maand gezien. Dat was best flink doorreizen. de afstanden die jij noemt zijn minder ver, dus dat moet in 2 maanden zeker lukken!
Alvast veel plezier!

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Hubert, twee maanden is genoeg voor Java, Bali en Lombok. Langer is natuurlijk altijd meegenomen, maar je kunt je programma relaxed afwerken. Don't worry, be happy.

eggen_h
User
spacer line

bedankt voor de reacties,
Das fijn om te horen. Maar hoe zit het met bijvoorbeeld zuid Sulawesi of Flores bekijken, of eventueel in plaats van nog meer Nusa Tengara naar Sumatra vliegen?

is dat slim om te doen?

groeten,

Hubert

eggen_h
User
spacer line

En heeft er misschien iemand nog tips over plekken die ik niet in mijn reis heb opgenomen, maar die je niet mag missen?

groeten,

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 07-04-2010 16:03 eggen_h wrote: Maar hoe zit het met bijvoorbeeld zuid Sulawesi of Flores bekijken, of eventueel in plaats van nog meer Nusa Tengara naar Sumatra vliegen?

Niet als je relaxed wilt reizen. En dat wil je.

meriana
User
spacer line

Als je vliegt naar Sumatera of Sulawesi dan is allemaal makkelijk te doen, want dan bent je in een paar uurtjes op de plaats van bestemming.
In Sumatera heb je nog Bukit Lawang waar je oerang oetangs kan bekijken in het wild en Toba Meer, nog een eiland Samosir en dan Simalem heel erg erg mooi en ook nog Brastagi met +/- 22 graden, mooi natuur en bergen beklimmen vooral Sibayak Vukaan en warmbron water waar je lekker in kan zitten. en nog heel veel....meer..
Zelf wonen wij in Brastagi , dus als jullie een slaapplaats zoeken, dan zijn jullie welkom.
Wij wonen vlak onder de Sibayak vulkaan.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

En dan nog even naar de Asmat, de Kei-eilanden, Nias. En natuurlijk die andere 18.000 eilanden. Lekker relaxed.

elsbeth
User
spacer line

Hai Hubert, je hebt een hele ruime planning, waar in mijn beleving Zuid Sulawesi prima in passen valt. Je kunt van Yogya naar Makassar vliegen, de dag daarna per bus/minibus naar Tana Toraja reizen, daar een dag of 5 blijven en weer een dag terug reizen. Dat betekent dat een trip naar Tana Toraja je ongeveer een week kost. Ik kan het je heeel erg aanbevelen, het is er schitterend, eigenlijk voor mij toch wel het mooiste, samen met West Sumatra. Maar goed, ik "ken" alleen Sumatera, Java, Bali en Sulawesi. Er zijn ook nog genoeg andere mooie plekken. maar Sulawesi ligt qua planning meer voor de hand dan bijv. Sumatera. Wij hebben afgelopen zomer een week uitgetrokken voor Yogyakarta, dat is erg leuk, zo leer je de stad een beetje kennen. De meeste mensen blijven er hooguit 3 dagen, doodzonde, want het is echt de moeite waard. Maar voor Tana Toraja ben je dus zeker niet binnen een paar uurtjes op de plaats van bestemming, dat kost je vanuit Makassar echt een dag heen en een dag terug.

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

On 07-04-2010 15:53 eggen_h wrote:
Hoi,

Nu is mijn vraag als volgt: Is 2 Maanden genoeg om deze eilanden in een relaxed tempo te bezoeken?

Moest wel even lachen toen ik je vraag las of twee maanden genoeg is om door Java, Bali en Lombok te reizen. Niet dat het een gekke vraag is hoor, absoluut niet. Maar juist omdat we hier regelmatig mensen langs zien komen die een zelfde reis in twee of drie weken denken te doen.
Wat mij betreft heb je helemaal gelijk dat je rustig de tijd wil nemen voor je reis en af en toe ook wil genieten van de plek waar je zit. Wij hebben zelf in drie weken van Bandung naar Oost-Java en door Bali gereisd. Is m.i. niet aan te raden, want je krijgt niet genoeg tijd om hier en daar rustig wat te zien.

Voor wat betreft je voorgestelde route, het volgende:
- Pangandaran: mooie plaats om hooguit enkele dagen te verblijven. Sinds de tsunami is het niet meer wat het ooit geweest is, maar dat betekent wel dat de lokale bevolking het toerisme juist hard nodig heeft. Vanuit Pangandaran kun je prachtig de Green Valley bezoeken (must see!), waar je met een bootje doorheen gaat en onder watervallen kunt gaan zwemmen.
- Yogyakarta/Solo: eigenlijk mijn favoriete regio. Veel uitstapjes te maken, naar Kraton, Prambanan en Borobudur idd. Maar ook heel leuk om door de stad heen te slenteren of een becak te pakken. Als luxer hotel kan ik het Phoenix Hotel aanraden, waar je wakker wordt met gamelanklanken en uitmuntend kunt ontbijten.
- Bromo: schijnt heel mooi te zijn, wij zagen helaas niks door de mist. Onderzoek van tevoren even of het niet mistig is daarboven, want met pech sta je 's ochtends vroeg te kleumen van de kou en zie je helemaal niks. Als uitvalsbasis is Malang erg geschikt, hoewel je voor de excursie dan wel erg vroeg op moet om de Bromo te bereiken.
- Tot mijn grote spijt zie ik Kalibaru niet op je lijstje staan, zéker een must see. Vooral Margo Utomo is een heerlijk plekje (google!) en was voor ons de climax van onze trip.
- V.w.b. Bali geef ik je groot gelijk, Lovina en Ubud zijn m.i. leuker dan het zuiden, hoewel je Jimbaran en Sukawati misschien wel even aan kunt doen, want Jimbaran is voor de visrestaurantjes op het strand erg geschikt en Sukawati als grote lokale markt.

Succes en geniet ervan!

PS: als je een lokale gids nodig hebt, dan kun je me bereiken, email staat op mn profiel...

From Dayeuhkolot with love

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dag Hubert,

Voor hetgeen je voor Java, Bali en Lombok in petto hebt lijkt me in 3 a 4 weken best te doen. Dan heb je er nog minstens 4 over die precies goed zijn voor de combi Flores, Sumba en Zuid Sulawesi OF Sumatera.
Van alle hier genoemde eilanden is er geen hetzelfde. Op Java en Lombok heb je al meteen de mooiste vulkanen te pakken.
Flores highlights zijn de Kelimutumeren, de komodovaranen en de adatdorpen in midden.
Sumba highlights zijn de unieke cultuur en adatdorpen, ikat, het droge landschap in het oosten en de witte lege stranden.
Sulawesi het Torajagebied met unieke huizenbouw en hoe zij met de dood omgaan in een schitterende natuur.
Sumatera heeft ook veel mooie plekken maar is ook erg uitgestrekt en daarvoor heb je meer tijd nodig met highlights in West Sumatera, de Minangkabaustreek, de cultuur en huizenbouw, het meer van Maninjau, de Harauvallei, songket, de Kerinci in Jambi, verder naar het noorden het Tobameer, het batakgebied, de orang oetangs in Bukit Lawang maar nog beter Kutacane en het sowieso prachtige landschap waar dan ook in Sumatera. Berastagi is inderdaad mooi, de omgeving de Sibayak ook maar als je al op de Bromo en Rinjani hebt gestaan dan zou ik andere routes kiezen.
En hierboven op zijn er nog veel meer mogelijkheden zoals Kalimantan, noord en midden Sulawesi, Maluku (voor de mooiste stranden zeker naar Maluku)

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

(west) Sumatra vind ik ook wel een aanrader om erbij te nemen....de andere eilanden zullen ongetwijfeld ook erg mooi zijn, zo niet mooier, maar daar ben ik helaas nog niet geweest. De plaatsen die Meriana beschrijft zijn erg mooi en goed te doen in deze planning. Persoonlijk vond ik Sumatra veel mooier dan bijvoorbeeld Java, waar we vooral in de grote steden terechtkwamen. Op Sumatra heb ik veel meer gezien van de natuur....hoewel de borubudur ed op Java ook prachtig waren....
In pangandaran kun naast de Green Canyon ook met een tour met becak de plantages en kleine dorpjes in de buurt bezoeken. Wij hebben gezien hoe suiker werd gemaakt en mochten zelf van die ´gevlochten´ kroepoek proberen te maken. Erg leuk!
Het ´uitstapje´ naar Zuid Sulawesi klinkt ook wel erg aanlokkelijk! Ik zou er met 2 maanden proberen uit te halen wat er in zit en denk dat er nog best wel iets toe te voegen is aan de reis. Maar om het relaxed te houden zou ik dan wel goed kijken naar de afstanden die afgelegd moeten worden.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,239,887 topic views - 233,318 posts - 13,683 topics - 23,664 members - last post @ 18-08-2019 09:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,129,351 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com