indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo ik ben op zoek naar websites van mobiele telefoon winkels in Bali.

Ik wil een telefoontje uitzoeken voor mijn Balinese kennis, die de telefoon dan gewoon in de winkel kan aanschaffen.

Alvast bedankt!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik ga even Indonesisch denken (je hebt dan ook geen website nodig van een winkel namelijk).

Geef die persoon geld en laat hem/haar daar zelf wat van kopen. Dan kan deze persoon naar smaak wat uitzoeken en hoef jij niet de moeite te doen zelf eerst wat uit te zoeken.

Mocht je toch iets willen zoeken, kijk dan op de Indonesische website van producenten als Nokia... die hebben vaak weer linkjes naar websites met prijsvergelijkingen.

spacer line  

Ha ha ha, ja was het maar zo gemakkelijk Emoticon: Smile

Ik wil dat deze kennis (mijn vriendin) een internettelefoon koopt zodat ik goedkoop met haar kan chatten over internet, ipv duur sms'en.

Ik ben nu al een tijdje bezig om voor mezelf uit te zoeken welke (goedkope) telefoon hiervoor het best geschikt is. Je moet dan kijken naar de juiste app in combinatie met het juiste besturingssyteem Emoticon: Wink

Ook moet je dan kijken of de providers in Indonesie en NL wel de juiste diensten ondersteunen.

Een heel gedoe kan ik je verzekeren.

Ik sta natuurlijk helemaal open voor suggesties hieromtrent Emoticon: Wink

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Je moet dan kijken naar de juiste app in combinatie met het juiste besturingssyteem
Je kunt beter eerst controleren of het netwerk wel sterk genoeg is (UMTS of hoger) waar je vriendin woont, anders moet ze steeds ergens naartoe rijden voor dekking. Ook niet handig. Emoticon: Wink

Als je het goedkoopste van het goedkoopste wil, dan snap ik best dat het een heel gedoe is inderdaad. Mijn Nokia N97 werkt zonder problemen en zonder apps al direct als ik iemand wil video-callen (kost binnen Indonesie geen drol, naar het buitenland doe ik dat niet). Gebruik maken van mijn internet-verbinding en Skype kan ook, maar dat is toch niet alles, terwijl het dezelfde verbinding is die gebruikt wordt lijkt me.

spacer line  

Ah ja, die N97 heb ik naar gekeken, mooi toestel, zo'n uitschuifbaar qwerty toetsenbordje lijkt me ideaal. Maarja, die nieuwe HTC toestellen zijn ook zo fraai..

'Gratis' Skypen over wifi zou natuurlijk top zijn, maar ik ben al dik tevreden als we kunnen tekst chatten over 3G. Zo houden we de data kosten lekker laag Emoticon: Wink

Ik zou wel graag willen chatten zodat de teksten automatisch binnen komen (push?). Telkens moeten refreshen om te zien of er een bericht binnen is, vind ik niet ideaal.

M'n vriendin woont in Denpasar en werkt in Kerobokan, ik geloof dat het daar met de dekking wel goed zit.

Ik wil niet perse het goedkoopste van 't goedkoopste, ik had al begrepen dat er veel problemen zijn met bv, die goedkope Nexian toestellen.

spacer line  

Misschien is het SMS-en vanuit NL duur voor jou, maar in Indonesie is het SMS-en spotgoedkoop, wordt daar zeer veel gebruikt.
Mijn vermoeden is dat het mobiel internetten daar aanzienlijke duurder is dan sms-en.

Op 31-03-2010 12:54 schreef Peter Petersen:
Ha ha ha, ja was het maar zo gemakkelijk Emoticon: Smile

Ik wil dat deze kennis (mijn vriendin) een internettelefoon koopt zodat ik goedkoop met haar kan chatten over internet, ipv duur smsen.

Ik ben nu al een tijdje bezig om voor mezelf uit te zoeken welke (goedkope) telefoon hiervoor het best geschikt is. Je moet dan kijken naar de juiste app in combinatie met het juiste besturingssyteem Emoticon: Wink

Ook moet je dan kijken of de providers in Indonesie en NL wel de juiste diensten ondersteunen.

Een heel gedoe kan ik je verzekeren.

Ik sta natuurlijk helemaal open voor suggesties hieromtrent Emoticon: Wink

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Misschien niet geheel antwoord op de vraag maar sms-en vanuit Nederland hoeft ook niet duur te zijn, kan voor 8 cent per sms. Vanuit Indonesie naar Nederland met bv Simpati is 600 Rupiah (5 eurocent). Dat lijkt me allemaal nogal meevallen. En internet kan OF bij een warnet OF met een prepaid internet, kost allebei ook geld.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Antwoord op Anne Mieke en mmeeuwesennl,

Ja, 600 Rp of Ä 0,05 lijkt voor ons goedkoop, maar is naar Indonesische begrippen duur. Als je een beetje gaat babbelen via sms, zit je zo op 25 sms'jes per dag, dan kom je al richting 500.000 Rp op maandbasis. Dat is voor veel mensen daar een heel maandinkomen!

Maar jullie hebben gelijk dat ik nog even goed moet uitzoeken wat de kosten van internet voor de mobiele telefoon zijn. Ik weet dat je redelijk voordelig met zo'n simmcard voor een laptop-dongel kunt internetten, 100.000 Rp per maand geloof ik.

Als je voor zo'n zelfde tarief met een mobiele telefoon de hele dag lekker kunt chatten, zou dat natuurlijk dť oplossing zijn.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Skype. Waarom gebruik je geen Skype? Bellen of chatten (tekst) van computer naar computer gratis. En een computer kun je vervangen door een wat uitgebreider mobieltje of zelfs een iPod touch. Er zijn zeer betaalbare internetabonnementen in IndonesiŽ.

[sorry, was al geopperd, en een bericht `wegediten' kan niet]

spacer line  

Geeft niks Emoticon: Bye bye

We Skypen nu regelmatig, zij gebruikt dan een internet cafť, dat valt qua kosten best mee.

Maar we willen het nu doen met een eigen internetverbinding. Dat kan met een laptop en bv een Flash-modem van Telkomsel, kost 125.000 Rp/m

Maar nog beter zou zijn een smartphone, omdat het best wel lastig is om een laptop telkens mee te nemen.

Alleen hoor ik steeds meer berichten over hoge kosten door 'verborgen' datagebruik. Ik lees op internet verhalen van mensen die zonder het te weten honderden Mb's aan data gebruikten.

Als dat zo is, gaan we misschien toch maar voor die laptop oplossing.

Iemand hier misschien ervaring met Telkomsel Flash? http://www.telkomsel.com/web/overview

Ah, ik zie via de zoekfunctie hier al veel over staan. Hoe kon het ook anders? Emoticon: Wink

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Met Flash voor 125 rb/maand krijg je maar 500 MB. Dat is genoeg voor tekstskypen, maar o wee als je gaat kletsen en videoconferencen. Bovendien moet je een modem (ongeveer 300rb) en een net- of notebook kopen. Bhinneka geeft een aardig overzich van wat je in IndonesiŽ kunt kopen en wat dat dan (maximaal, want ze zijn niet goedkoop) kost. Ik link bij dezen naar hun pagina voor Lenovo omdat mijn dochtertje zo'n ding heeft, en er tevreden over is (I'm a Mac, so I can't be bothered).
Een smartphone of een iPod touch (afhankelijk van hotspots) lijkt me goedkoper en leuker. IndonesiŽrs zijn gek op gadgets. Ik daarentegen... ook.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Datzelfde dochtertje - heb er maar een, satu anak cukup - heeft een Samsung Star (een mislukte imitatie van de iPhone, maar alle smartphones zijn mislukte imitaties van de iPhone). Dat ding kost nu Rp 1,5jt, en zelfs voor Samsung zijn er apps. Geen 150.000, maar kennelijk wel een voor Skype. Dat lijkt me een goedkope en adequate oplossing. Beter dan een modem +net/notebook, omdat je zo'n smartphone altijd bij je hebt, en omdat de batterijen er veel langer van meegaan. En het is een leuk ding.

spacer line  

Nou, zo'n Samsung lijkt me inderdaad een goeie oplossing voor het chatten.

Heeft iemand misschien ervaring met internetten via Hape esia Online? http://www.myesia.com/hape_online/

Dat lijkt me een erg goedkope aanbieding, mits het allemaal werkt. Het gaat om het gebied rond Denpasar en Kerobokan.

Ik hoor hier van kennissen uit Bali niet zulke goede berichten over, maar dat gaat allemaal over bellen en sms'en. Mij gaat het in eerste instantie om internetten, en met name chatten als alternatief voor sms'en.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Dochtertje:
Axis: 10 MB/dag en 10.000 SMS (gila!) gratis
3: goedkoop (exacte prijs niet bekend)
XL: 1 MB = Rp 1000 / dag, 40 MB = Rp 20.000 / 30 dagen

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

En een vraagje: kun je in NL of in INA een MiFi kopen? Da's een apparaatje dat fungeert als een WAP/hotspot. Daarmee kun je dus je notebook, netbook, iPod touch, iPad en wat dies meer zij overal gebruiken, ongeveer 6 uur voor je weer moet opladen. In Amerika verkopen ze die dingen in combinatie met een abonnement, maar dat lijkt me met een prijskaartje van USD 100 (minder voor Koreaanse imitaties) overbodig. Unlocken dus. Is wellicht ook handig voor de vriendin van PP.

spacer line  

kun je in NL of in INA een MiFi kopen?

Ik zie ze hier in NL aangeboden door Vodafone: http://www.vodafone.nl/shop/aa(...)r&_requestid=1117019

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 08-04-2010 14:08 Peter Petersen wrote: Ik zie ze hier in NL aangeboden door Vodafone

Daar zie ik een Samsung Star, aanmerkelijk duurder dan hier, overigens. Maar ik ben op zoek naar een MiFi of soortgelijk ding:

Lijkt me handig.

spacer line  

Ben je al bij Rimo geweest? Misschien dat ze daar iets meer weten?

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Wat of wie is Rimo?

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

PP Guna woont niet in Bali maar in Yogya.

Shalom

spacer line  

Op 09-04-2010 10:55 schreef guna2:
Wat of wie is Rimo?

Ah thx Bokito,

Ik ging er idd ff vanuit dat je in Bali woonde Emoticon: Blush

Rimo is zeg maar het computer centrum van Denpasar. Ik vond het al vreemd dat je op de hoogte kon zijn van Mifi, maar niet van Rimo Emoticon: Wink

Dit is alvast een website van een concern met vestigingen in Bali: http://www.cellularworld.co.id

Zo te zien zijn de prijzen niet zo gek veel beter dan hier :(

mataharry
User
spacer line

Neem allebei toch gewoon een BlackBerry als je zo nodig wilt chatten. Dan kan dat meisje ook nog eens gratis met haar andere vrienden en vriendinnen chatten met Blackberry chat. Je betaald dan ongeveer 5000 Roepia per dag en de internetverbinding via BIS (BlackBerry Internet Service) van IM3 is dan onbeperkt. Kan ze tenminste ook nog eens normaal over internet browsen en als ze een computer heeft ook nog eens dat ding als modem gebruiken. Emoticon: Party!

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Eureka! Mifi gevonden! Nou ja, een ander merk dan, en niet op Bali.

leomanado
User
spacer line

Guna

Wat is het verschil tussen een dongel en mifi?

alvast bedankt
Leo

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Een dongle (voor een internetverbinding) moet je op een apparaat aansluiten en werkt maar op een apparaat tegelijk. Met een Mifi heb je een hotspot/WAP bij je. Je kunt dus draadloos internetten op meerdere apparaten en met meerdere mensen tegelijk, en je kunt internetten met iDevices: je kunt op de iPod touch en de iPad geen dongle aansluiten. Bij de iPad kun je dat probleem omzeilen door de versie te kopen waar je wel een simkaart in kunt proppen (waarschijnlijk in IndonesiŽ letterlijk, want de iPad accepteert alleen een nieuwe, kleine simkaart), maar die is duurder, en wel ongeveer net zoveel duurder als een MiFi. Als je dus een Mifi meeneemt, kun je overal en met alle apparaten met WiFi internetten, ook iPad en iPod touch. Het enige nadeel is eigenlijk de levensduur van de (oplaadbare) batterijen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,647,862 topic views - 235,464 posts - 13,700 topics - 26,348 members - last post @ 11-12-2019 22:22 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,708,641 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com