indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Wij gaan later dit jaar op vakantie naar Bali en ik wilde graag mijn vriendin ten huwelijk vragen op een mooie locatie en een mooi moment.
Ikzelf dacht dus aan de zonsondergang terwijl we met z'n 2en over het strand wandelen ofzo. Maar misschien weet iemand van jullie wel een andere mooie locatie of geschikt moment... het moet namelijk zo romantisch mogelijk zijn (en dat moet kunnen op Bali Emoticon: Very funny )

We zitten bij Legian Beach. Bedankt voor de reacties!

FredC
User
spacer line

Bali is niet zo groot, dus waar je zit maakt niet zoveel uit.

Ergens in het noorden van Bali, richting Singaraja en Lovina kom je onderweg een tweeling waterval tegen, Twin Falls. Dat zijn twee watervallen, natuurlijk, die tijdens de val bij elkaar komen. Het is mooi gezicht in een mooie omgeving, veel groen en rotswerk op de achtergrond.
Dat zou een mooie romantische plek kunnen zijn. Je moet er even heen klimmen, maar dat zal geen bezwaar zijn. Ik weet zo goed als zeker dat ze een volmondig "JA" zal zeggen.
Misschien dat andere forumleden je betere aanwijzingen kunnen geven waar het precies is en hoe je er het beste kunt komen.

Veel geluk samen! Emoticon: Party!

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Qua strand vond ik 'the white beach' in Padangbai ook wel erg mooi. Ook daar moet je naartoe klimmen, maar wat je aantreft is een mooi stukje wit strand met helderblauw water. Je bent er alleen niet alleen, dat is dan wel weer jammer.
Een andere mooie ervaring is een zonsopkomst op het strand bekijken (dan moet je wel naar de kant van Sanur!). Het is dan echt helemaal verlaten. Op het strand staan daar enkele kleine gazebo's (soort huisjes) waar je lekker in kan zitten.....was wel romantisch toen ik daar was...
Mijn man regelde wel eens met muzikanten in een restaurant dat ze ons speciale nummer speelden en zongen. Dan vroeg hij me ten dans....heel romantisch, maar ik voelde me wel een beetje opgelaten. Maar stel dat je dat doet bij een restaurantje op een mooi strand, gevolgd door het aanzoek....vast ook leuk!
De tempel Tanah Lot leent zich er ook wel goed voor......stel dat je vlak voor zonsondergang naar het strandje er rechts van gaat....je tekent een groot hart op het strand en schrijft er wat bij. Jouw vriendin weet dan nog niet wat er staan. Dan naar boven en gaan zitten op de 'stenen brug' naar het tempeltje rechts van de grote tempel. Daar kun je de zonsondergang heel romantisch bekijken, en ondertussen zie je dan de boodschap die je op het strand eronder hebt geschreven.....Daar is de zonsondergang trouwens echt prachtig!
Zo weer wat inspiratie erbij!

FredC
User
spacer line

Tanah Lot vind ik niet zo mooi, eigenlijk. Veel strand heb je er ook niet echt en je bent geheel afhankelijk van het tij op dat moment. Als je het treft dat het hoog water is, valt dat plan daar ook in.
Maar ja, je kunt het treffen, natuurlijk. Wees ook hier overtuigd dat je niet alleen zult zijn. En je moet in het donker weer terug rijden naar Legian.

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

De watervallen zijn een mooie plek inderdaad, hangt er een beetje vanaf wat je wil.
Als je met haar alleen wil zijn, zeker een romantisch plekje, als je haar publiekelijk ten huwelijk wil vragen dan is het strand van Jimbaran bij zonsondergang wel mooi en dichtbij, maar probleem is dat het strand soms wel wat vol ligt met afval, afhankelijk van welke dag je er komt. Succes in elk geval!

From Dayeuhkolot with love

spacer line  

vlakbij Jimbaran ligt het BluePointBay Resort, op het terrein staat een kleine wedding chappel. Het is gelegen op kliffen en overal rondom je heb je uitzicht op de zee.

Misschien kan je wat met het resort van te voren regelen, dat ze de chapel even open doen zodat je zo naar binnen kan en bloemen kunnen ze zeker regelen.

Er is ook een restaurant waar je romantisch kan Dineren. Reserveer dan een tafeltje aan het raam. Als de ramen open staan wapperen de vitrage een beetje heen en weer en toen wij er waren hadden ze klassieke muziek opstaan.....echt super sfeervol!
Naast het resort loopt een trap naar beneden waar je het strandje op kan.

Wij doen onze trouw belofte daar over anderhalf jaar over als we 12,5 jaar bij elkaar zijn.

Geloof me je zou er echt geen spijt van krijgen als je daar je aanzoek doet. Ik zou je er bijna garantie voor aanbieden Emoticon: Smile

Vrienden van ons zijn er toevallig ook geweest en toevallig kwam deze lokatie te spraak, ook zij waren er helemaal weg van.

Heel veel succes en laat nog eens weten wat je precies gedaan hebt.

Dit is de site: http://www.bluepointbayvillas.com/

Groeten Peter

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Dat trouw-kapelletje klinkt wel goed!! Daar zou ik zo een aanzoek willen krijgen, haha!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,395,302 topic views - 233,700 posts - 13,689 topics - 24,554 members - last post @ 21-09-2019 19:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,491,567 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com