indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gebruikers hebben wat te zeggen > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

aku18
User
User icon of aku18
spacer line

Hoi allemaal ik heb een vraag mijn vriendin heeft geen geboorte akte
wat zijn de kosten om dit te maken en waar tevens een pasport
weet iemand hier wat van
Vast bedankt

Mvg Aku

spacer line  

In haar geboortedorp zal zij, op basis / met gebruik van haar familiekaart / "karta keluarga" (ik hoop wel dat die er is?), waarschijnlijk in het geboorteboek van het dorpshoofd staan genoteerd. Voor zo'n Rp. 25 - 50.000,- zal ze dan een geboortebewijs kunnen opvragen bij de beste man. Het geboorteboek wordt doorgegeven aan opvolgende dorpshoofden.

Paspoort aanvraag (in de kabupaten of provincie waar haar KTP afgegeven is) kost voor een Indonesier iets van Rp. 250.000,-.

If you have nothing to loose, you can risk everything

jessie
User
spacer line

hallo mas .
ja zij moet naar de kantoor' kepale Dusun' gaan en vragen om 1 'karttu keluarga' of zij moet vragen of haar ouders, dat voor haar aan vragen.met een ktp van haar ouders.
eventueel gaan haar ouders mee,binnen 1 week is die klaar,ja besok' de kosten zijn dan ook verschillend.in ons dorp kost het niks,,paspoort kan ook eventueel geregeld worden door 'kepala Dusun' kosten ongeveer tussen 800.000-of 1 mil,duurd ongeveer 1 maand voor dat die klaar is, besok lagi,tida apa apa, je kan ook naa het kantoor imigrati gaan.die regeld dat ook,je kan beter eerst maar even belen,dan heb je zekerheid,veel succes Emoticon: Bye bye

aku18
User
User icon of aku18
spacer line

Hoi Mensen bedankt voor de info ik ga het regelen in jogja als dat geen probleem is zij komt uit surabaya

Terima kashi

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Jessie; een paspoort dat een maand duurt en 1 miljoen kost? Voor 1 miljoen heb je de snelle service van enkele werkdagen. Een normaal paspoort duurt een week om te maken volgens de regeltjes.

Het aanvragen van een paspoort doe je bij de immigratie in de woonplaats overigens. De kepala dusun zal het best willen regelen voor je, want dat is wat extra verdienen.

Ho Lee Fuk

spacer line  

Wat een paspoort aanvragen kost (komt niet eens in de buurt van Rp. 1 miljoen!), wat ervoor ingeleverd moet worden, waar aan voldaan moet worden, etc., etc., staat allemaal keurig gepubliceerd op de website van de dienst Immigratie.

http://www.imigrasi.go.id/inde(...)id=8&id=33&Itemid=84

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 26-03-2010 11:32 schreef Amed East Bali:
Wat een paspoort aanvragen kost (komt niet eens in de buurt van Rp. 1 miljoen!), wat ervoor ingeleverd moet worden, waar aan voldaan moet worden, etc., etc., staat allemaal keurig gepubliceerd op de website van de dienst Immigratie.

Als je de "boel" niet compleet hebt, kost het Rp. 1 tot 1,2 miljoen....maar dan ook 's morgens komen en 's middags afhalen (at least in Yogya) -> snelservice. Prachtig toch.....geen hoofdbrekens.

Raffel
User
spacer line

Beste

Hier mijn persoonlijke ervaring.
Kartu Keluarga ( familiekaart) = aanvraag bij de Kepala Desa waar je geboren bent.
Kostprijs = soms gratis, maar beetje geld voor sigaretten is steeds een goed idee.
Geboorteakte = aanvraag in Catatan Civil van het regentschap waar je geboren bent. Kostprijs: officiele prijs hangt aan het loket ( ik dacht rond de 200.000rp) maar afhankelijk hoe snel je het wil of moet hebben gaat de prijs natuurlijk omhoog. Is er een bule bij, dan gaat de prijs toren hoog.
Paspoort = Kantor Immigratie, enkele weken geleden nieuw paspoort aangevraagd, kostprijs : 450.000rp., maar ik heb ook prijzen vernomen die naar het miljoen gaan. Hangt van het kantoor af. Normale Levering : 1 week.
Dit is mijn ervaring in het noorden van Bali.

Grz,
Raffel

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Raffel,

Bijna goed, de prijs van een paspoort is officieel op ieder kantoor (vrijwel?) gelijk, echter zitten op bepaalde kantoren mensen die je meer of minder willen helpen voor meer of minder geld. Service heet zoiets, of KKN als je het van de foute kant bekijkt. Emoticon: Puh!

Ho Lee Fuk

Raffel
User
spacer line

Beste,

Ik weet best dat ze voor alles een officiele prijs hebben. Alleen zijn er weinig die de officiele prijs betalen. En zij die beweren van wel......daar heb ik dan mijn bedenkingen bij. Ik moet ook zeggen dat ik steeds een tussenpersoon gebruik, ik verspeel mijn tijd niet meer voor de administratieve rondslomp. Trouwens, zodra ze mijn blanke kop zien verhoogd de prijs toch. Dus laat ik het een locale doen (agent) die mij bespaard van het vele wachten. Er zijn er die dat spelletje niet meespelen, maar die hebben dan toch veel meer stress dan mij...hahahaha. Zelfs mijn vrouw, die balinees is, speelt het spelletje mee. Kost je iets meer, maar je blijft .... Emoticon: Shiny

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 27-03-2010 15:32 Raffel wrote:
Ik weet best dat ze voor alles een officiele prijs hebben. Alleen zijn er weinig die de officiele prijs betalen. En zij die beweren van wel......daar heb ik dan mijn bedenkingen bij. Ik moet ook zeggen dat ik steeds een tussenpersoon gebruik, ik verspeel mijn tijd niet meer voor de administratieve rondslomp. Trouwens, zodra ze mijn blanke kop zien verhoogd de prijs toch. Dus laat ik het een locale doen (agent) die mij bespaard van het vele wachten. Er zijn er die dat spelletje niet meespelen, maar die hebben dan toch veel meer stress dan mij...hahahaha. Zelfs mijn vrouw, die balinees is, speelt het spelletje mee. Kost je iets meer, maar je blijft .... Emoticon: Shiny
Wat bedoel je daar mee? Zowel met die "zij die beweren van wel" en de "bedenkingen"? Wat ik van dichtbij heb meegemaakt heeft het helemaal niets met beweringen of bedenkingen te maken. Gewoon de normale prijs.En helemaal geen stress Maar idd NIET op Bali (of Java) maar op andere eilanden.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

aku18
User
User icon of aku18
spacer line

Ik wil even reageren op dit verhaal
IK heb alles voor elkaar gekregen ze heeft nu een akte een nieuwe Kitas plus een bewijs dat ze mag trouwen voor de somma van 2 miljoen 500,000 Rp
de prijs was inderdaad hoger dan normaal om dat zij helemaal niks had
geen geboorte bewijs niks

Mvg Aku

spacer line  

On 27-03-2010 20:15 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Wat bedoel je daar mee? Zowel met die "zij die beweren van wel" en de "bedenkingen"? Wat ik van dichtbij heb meegemaakt heeft het helemaal niets met beweringen of bedenkingen te maken. Gewoon de normale prijs.En helemaal geen stress Maar idd NIET op Bali (of Java) maar op andere eilanden.

Als de papieren in orde zijn is het (bijna) normaal dat je (bijna)officiele administratiekosten betaalt.

Heb je dat niet en wil je extra behandeling/service wilt ( sneller , recht maken wat krom is of omgekeerd) dan moet je extra niet officiele kosten ophoesten.

bisa dicek of makemyday .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 16-06-2010 08:07 aku18 wrote:
IK heb alles voor elkaar gekregen ze heeft nu een akte een nieuwe Kitas plus een bewijs dat ze mag trouwen voor de somma van 2 miljoen 500,000 Rp

Mvg Aku
een KITAS om te mogen trouwen? Ik denk/hoop dat je wat door elkaar gooit hier.

Ho Lee Fuk

simpati
User
spacer line

Waarschijnlijk is er dan een AKTA KELAHIRAN UMUM DISPENSASI verstrekt, gebeurt wel vaker, ik heb mijn twijfels over de betrouwbaarheid
In IndonesiŽ is de familienaam nog niet ingevoerd, dat zal een erg belangrijke stap worden naar minder gerommel met allerlei documenten.

plus een bewijs dat ze mag trouwen
Dat wordt normaal afgegeven voor de Nederlander en heeft niets van doen met de IndonesiŽr.
Jan

paulana
User
spacer line

voor Bule: paspoort consulaat, die het naar de ambassade in Jakarta sturen,
3 wkn prijs rp.550.000, kitas via sponsor kantoor 1 jaar rp.6.000.000.-+$ 80;-
kitas 1x Singaraja voor handtekening, en wordt thuis gebracht met politie-rapport Emoticon: Party!

Om Swastiastu

simpati
User
spacer line

Beste Paulana,
Als jij nu eens je best gaat doen om de zaken met de juiste naam te vermelden kan jou info best waardevol zijn.
Van een politie-rapport heb ik nog nooit gehoort, van een Certificate of Police Registration wel en dat zal jij wel bedoelen.

Het KITAS waar jij over schrijft is voor mij volkomen onduidelijk!
Die $ 80 waar je over schrijft is waarschijnlijk de premie voor de WA-verzekering meestal afgesloten bij Allianz die dan PERSONAL LIABILITY heet, die kost inderdaad US$ 80 en is normaal gesproken te betalen in Rupiah.
Jan

aku18
User
User icon of aku18
spacer line

On 16-06-2010 08:07 aku18 wrote:
IK heb alles voor elkaar gekregen ze heeft nu een akte een nieuwe KTP plus een bewijs dat ze mag trouwen voor de somma van 2 miljoen 500,000 Rp

Mvg Aku

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 16-06-2010 08:15 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Als de papieren in orde zijn is het (bijna) normaal dat je (bijna)officiele administratiekosten betaalt.

Heb je dat niet en wil je extra behandeling/service wilt ( sneller , recht maken wat krom is of omgekeerd) dan moet je extra niet officiele kosten ophoesten.
Idd papieren in orde, heeft ongeveer een dag of 10 geduurd, normale prijs die ervoor staat. No problem. Kan kennelijk aan een agent uit handen gegeven worden en dan betaal je inderdaad (heel wat) meer. Maar als niet al te ver van een immigratiekantoor af woont dan is een agent helemaal niet nodig.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

On 16-06-2010 13:19 simpati wrote:

In IndonesiŽ is de familienaam nog niet ingevoerd, dat zal een erg belangrijke stap worden naar minder gerommel met allerlei documenten.

[

Hangt af .
In onze familie hebben we al 5 generaties ingevoerd , in sommige gevallen al 6 generaties . Emoticon: Yes!

bisa dicek of makemyday .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,824,730 topic views - 238,199 posts - 13,716 topics - 29,492 members - last post @ 03-04-2020 09:39 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,818,081 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com