indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo allen!

Dit is een vreemd verzoek, maar wij hebben toch echt hulp nodig hierbij.

Wij, een nederlands stel woonachtig op Bali, gaan zeer binnenkort weer naar Nederland verhuizen. Na 3.5 jaar is het mooi geweest en willen graag terug, mét onze super schattige hondjes. Nu is het best lastig om al het papierwerk in orde te maken voor de hondjes, maar we zijn al een heel eind. Eigenlijk rest ons nog maar 1 ding... en dan kunnen we weg Emoticon: Very funny Dat ene ding is; het bloed goedgekeurd krijgen van één mopshondje...

Een maand geleden was familie over en die heeft bloedmonsters (serum) meegenomen terug naar NL om dit te laten testen in het lab. Ik heb het resultaat, en helaas, de waardes van 1 hondje (genaamd Noodles) was nét onder toegestaane niveau. Ze heeft nu een soort 'booster' gehad en op dit moment zou het wel goed moeten zijn, alleen het MOET dus gestest worden in NL en het probleem is dat het verschrikkelijk moeilijk is om vloeistoffen per post van Indonesie naar Nederland te sturen. Het meest logische is dus om het mee te nemen in de koffer (wat volkomen legaal is uiteraard!!). Kortom; we hebben iemand nodig die het mee wilt nemen naar NL en het daar dan op de post kan doen.

Wat meer details; het gaat om een kleine hoeveelheid (zo'n 5 mililiter - kleiner dan een oogdruppel flesje) en het is alleen serum, dus wit vloeistof. Dat zit dus in een flesje wat we weer goed kunnen verpakken in een doosje met watjes ofzo...het zal dus echt niet gaan lekken. Nogmaals, het is volkomen legaal om dit mee te nemen in je koffer (niet in je handbagage dus) en het moet naar TNT kantoor worden gebracht in NL. Daar moeten ze het verpakken volgens speciale richtlijnen (doet TNT allemaal voor je) en kost circa 2 euro. Dus het is alleen meenemen in je koffer en op de post doen, best simpel...

Natuurlijk willen we je een vergoeding geven hiervoor. Wij denken dat 50 euro best redelijk is, maar denk je er anders over horen we het graag. Ook kunnen we misschien wat voor je beteken als je in Bali bent, we zijn namelijk eigenaar van een travel organisatie, dus als je een keer wilt raften ofzo, geen probleem Emoticon: Wink En als je in Bali bent, mag je best op bezoek, om te kijken of we een beetje normale mensen zijn Emoticon: Wink of aan de dierenarts vragen of het daadwerkelijk serum is, en niet een eng goedje. We hebben hier een gerenomeerd bedrijf en je kunt mij ook als vriend toevoegen om te zien wie ik ben. Wij verblijven zelf in Seminyak, maar als je ergens anders zit kunnen we ook naar jou toe komen.

Ik heb een foto toegevoegd van de hondjes, leek me wel leuk om te laten zien over wie het gaat Emoticon: Wink
. Chili de Chihuahua is dus klaar om te gaan, Noodles het mopshondje moet nog een keer getest worden.

Ik hoop dat er iemand is die goed van vertrouwen is en ons wil helpen! Wij willen echt graag weer snel naar ons koude kikkerlandje, mét de hondjes!

Bedankt voor het lezen in ieder geval!

Wouter & Linda - Chili & Noodles

spacer line  

We hebben hier een gerenomeerd bedrijf en je kunt mij ook als vriend toevoegen om te zien wie ik ben.

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen 'als vriend toevoegen op hyves' - dat mag dus Emoticon: Wink
http://lindakorver.hyves.nl/

spacer line  

Eh..dit topic is verplaatst... maar daar ben ik het niet echt mee eens (Jeroen?). Ik wil graag iedereen bereiken die naar Bali gaat en niet direct op zoek is naar iets (dus ze kijken waarschijnlijk niet in gezocht & aangeboden). Mag het a.u.b. terug naar topic 'Bali'?
Emoticon: Worship

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 23-03-2010 07:55 LindainBali wrote:
Eh..dit topic is verplaatst... maar daar ben ik het niet echt mee eens (Jeroen?). Ik wil graag iedereen bereiken die naar Bali gaat en niet direct op zoek is naar iets (dus ze kijken waarschijnlijk niet in gezocht & aangeboden). Mag het a.u.b. terug naar topic 'Bali'?
Emoticon: Worship
Linda

Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt. Sterker nog, je staat nu bovenaan in de topics. Aangenomen dat je hiermee niet al te lang wilt wachten zal dit topic niet al te ver naar beneden zakken en mocht dat wel het geval zijn dat geef je het topic "een schopje omhoog"
Je hebt je post vanmorgen (tenminste hier in Nederland) om 6.17 geplaatst en het is in twee uur 43 keer gelezen. Volgens mij is dat heel veel, even ervan uitgaand dat het voornamelijk "Indonesie" is die dit op dit tijdstip leest (en een paar vroege vogels)
Je hebt de aandacht!

Succes.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Ok bedankt Anne Mieke, ik zal er niet verder over in discussie gaan, maar het is toch een andere doelgroep als je begrijpt wat ik bedoel Emoticon: Nice Laten we in ieder geval hopen dat er iemand is die me kan helpen, zo niet dan val ik je wel weer lastig Emoticon: Wink

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Pakketjes van vreemden aannemen kan errug veel problemen veroorzaken. Hoewel ik met jullie meevoel, zou ik het zelf voor nog geen 1000 euro doen. Het beste zou je zelf even naar NL kunnen vliegen...

From Dayeuhkolot with love

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Linda,

waarom breng je het niet door TNT Bali? Is dan met Express binnen een week op de plaats van bestemming!
www.rasabali.com/bali-property/tnt-express.html

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Is het niet te testen in Bali? Er zullen toch wel meer mensen zijn die dezelfde dingen moeten laten testen voor dieren? En anders laat je toch een dierenarts de test opsturen naar Bali?
Persoonlijk zou ik ook niet zoiets meenemen naar NL.....andere pakketjes wel, maar een buisje met bloed?

spacer line  

Tja, ik ben niet echt blij met reacties van 'ik zou zo iets nooit doen' - daar heb ik dus niks aan en je schrikt andere mensen af. Beetje jammer, reageer dan niet. Emoticon: Nooo

Voor de duidelijk - TNT gaat me 1000 dollar kosten - sorry dat is teveel geld voor me - ik werk en woon in indonesie dus dat is veel geld voor me. En even naar nederland vliegen gaat me meer kosten dan dat. Plus, ik heb dus geen garantie dat het serum nu wel goed is. Dus dan kan ik zeker nog een tweede of derde keer gaan. Ik zal je eerlijk zeggen; het gaat me al 3000 euro kosten aan papierwerk voor de honden alleen. Dus dat is al een aanslag op mijn portomonnee. Plus, ik ga remigreren...dat is sowieso niet niks... kost me een vermogen.

En zoals ik al zei; het is GEEN bloed - alleen het witte vloeistof wat overblijft naar het scheiden en het zit prima verpakt in een plastic flesje . Kan niet breken. We kunnen het flesje voor de zekerheid vacuum verpakken om lekkage te voorkomen. Mijn vader heeft het pas meegenomen, zonder enige problemen. Je kan ook gewoon de inhoud zien, het is niet zo dat ik je een dicht pakketje zal geven die je niet open mag maken....we kunnen het samen verpakken.

Ook nog iets om je te overtuigen; als het in Nederland is moet het naar dit adres;
Central Veterinary Institute
Dept. DSU
P.O. Box 65
8200 AB Lelystad
The Netherlands
Lijkt me ook niks mis mee toch??

Mijn dierenarts raad me juis t aan om het iemand te laten meenemen omdat dat het makkelijkst is.

En Novi, nee het is niet te testen op Bali. Geloof me, ik heb alle opties bekenen en/of geprobeerd.

Dus tegen andere mensen zou ik graag willen zeggen; contact mij in Bali en kom gerust langs op kantoor. We hebben zoals ik al eerder zij een gerenomeerd bedrijf en bedenk even wat ik ANDERS zou willen meesturen waardoor je problemen zou krijgen...? Dan zou ik het echt even gaan vragen op dit forum... Emoticon: Frustrated

Dus, mensen die wel goed van vertrouwen zijn, laten we even emailen. Ik kan wellicht ook wat voor je beteken in Bali Emoticon: Smile

FredC
User
spacer line

Tja, ik zie ook geen problemen, eerlijk gezegd, al was het bloed. Het is serum, een melkwitte vloeistof, in een hoeveelheid dat geen kwaad kan, al was het nitroglycerine. Echt de NL-mentaliteit van wat de boer niet kent....
Maar ik kan je niet helpen, Linda. Ik zit niet in Bali en ga, als het aan mij ligt, helemaal niet meer naar NL. Maar er moeten toch genoeg medelanders zijn die je kunnen helpen. Er lopen er vast een bosje rond in Bali, ook uit Lelystad mag je aannemen. Misschien is het een idee de hotels af te gaan en een berichtje op te hangen met het verzoek?
Helaas, ik kan je niet helpen, maar mensen van dit forum: help eens een medemens! En doe het niet altijd gelijk in de broek van angst. Ik dacht dat er zo veel avonturiers waren!

Voor de records, Linda, waarom ga je weer terug naar koud kikkerland, terwijl je al iets moois moet hebben opgebouwd in Bali? Ik ben toch wel benieuwd naar je beweegredenen.

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

lijkt me best spannend, een mysterieus klein flesje meenemen van volslagen vreemden...dus ik wil dat gerust wel doen! ik weet niet hoe dringend het is, ik vlieg pas volgende maand terug...dus LindainBali, als je tegen dan nog niemand hebt, contacteer mij gerust...verder veel sukses nog met de verhuis!

spacer line  

Fred, dank je wel Emoticon: Worship Ik kan mij wel indenken dat sommige mensen huiverig zijn, maar wil alles eraan doen om het tegendeel te bewijzen. Wil gewoon z.s.m. terug naar familie en nieuw leven weer beginnen. Hier zijn we gewoon klaar, het is mooi geweest, we hebben meer bereikt dan we hebben durven dromen... We zijn nog jong, we willen zoveel meer landen zien, maar eerst weer even terug naar NL - tijd besteden aan wat belangrijkst is.

Belgianguy - super! Tja, volgende maand is nog ver weg, heb het liever vandaag dan morgen op de post, maar als ik tegen die tijd niemand heb, mag ik je contacten dan?

Bedankt in ieder geval!

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

ja hoor, geen probleem!

spacer line  

Verder nog mensen die zo aardig zijn en zeer binnenkort een vlucht hebben van DPS > AMS? Emoticon: Clown

elsbeth
User
spacer line

Linda, is er helemaal niemand die je vanuit je bedrijf kent die binnenkort naar Nl. gaat?
Ik weet niet in wat voor branche je zit, maar je zal daar toch in aanraking komen met toeristen? Mensen die je bijv. persoonlijk kent? Dat lijkt me zo'n logischer stap, dan mensen hier van het forum die je niet kent en die jou niet kennen?
Ik snap dat niet helemaal, maar ik begrijp dat je met deze oproep zoveel mogelijk mensen wilt bereiken.

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

On 24-03-2010 03:09 LindainBali wrote:
Voor de duidelijk - TNT gaat me 1000 dollar kosten -

Linda,

ik weet niet waar je die 1.000 dollar vandaan haalt? Ik heb in het verleden toch redelijk vaak gebruik gemaakt van TNT om o.a. samples snel in NL te krijgen. Benden de kilogram kwam dat nooit boven de US$ 50 uit, dus snap echt niet hoe je aan $ 1.000 komt. Zou toch eens informeren...

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

spacer line  

Elsbeth; mensen die bij ons komen voor tours, ga ik niet 'lastig vallen' - is niet zakelijk. En we kennen genoeg mensen, maar helaas niemand die binnenkort gaat. Heb natuurlijk ook vrienden/kennisen gevraagd en wie weet komt er wat uit ja... maar nog niet to nu toe dus.

Flipse; wat voor samples heb je gestuurd? Vloeistoffen? Heb het toch echt nagevraagd en je moet toch specificeren WAT je gaat sturen? Tja, en dat bedrag kreeg ik als offerte terug... denk dat ze dus niet zomaar vloeistoffen/serum willen versturen. Als dit jou wel gelukt is, wat heb je dan precies verstuurd?

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Als je even zoekt op US Customs websites, dan zie je dat je internationaal gewoon bloedbuisjes van honden voor DNA-onderzoek kunt versturen per post in een bubble envelop, echter wel met geschreven verklaring wat erin zit. Waarom is dat vanuit Indonesië dan zo'n probleem?

From Dayeuhkolot with love

barubagus
User
spacer line

Hallo Linda,

Weetje waarom die expeditiebedrijven bang voor zijn . Vloetstoffen e.d is moeilijk
te vevoeren, want correspondeert de inhoud wel met wat erop staat?
Is het geen springstof? Daarom zijn papieren spul makkelijker te verzenden met DHL, TNT, enz . Maar ik vertrouw je wel hoor.
Ik ben v.d. zomer 3 maanden in Ind, en ik wil het wel naar NL terugnemen. en op de bus doen.,
Ik weet niet of dat te laat is voor je. Maar mail me maar als je gebruik wilt maken
van mijn diensten.

BB

bali-style
User
User icon of bali-style
spacer line

Hoi linda

als je wilt mag het wat mij betreft met de container mee aankomende week
en dan kan ik het in nederland wel laten versturen

ik hoor het wel
groetjes,
Frank

De goedkoopste met transport naar nederland, kijk op onze site

spacer line  

Ah, geweldig om te lezen barubagus & frank! Als het goed is heb ik iemand gevonden die 2 april al gaat, maar weet ik nog niet 100%, anders heb ik nog een optie voor 7 april! Dus ik denk dat het allemaal wel goed komt. Ik wil jullie in ieder bedanken voor het vertrouwen, heeft me erg verrast allemaal.

Monyet; ik heb geen idee, jij wel?

Frank; ga je een container versturen van Bali naar NL? Zit die al propvol? Emoticon: Wink Heb nog twee tafeltjes die ik graag mee zou willen nemen (ca. 1m3), dus als je nog een plekje hebt, laat maar weten wat dat zou moeten kosten Emoticon: Puh!

Nogmaals, terima kasih Emoticon: Worship

bali-style
User
User icon of bali-style
spacer line

Hoi Linda,

ja dat zou nog wel kunnen want ik kan somige spullen ook in de volgende container doen dus ik kan altijd plaats maken
ik vraag 150,- per cub incl inklaring ex BTW uiterraard over de ingekochte goederen
spullen kunnen dan afgehaald worden in NL in Wagenberg 10km boven Breda
moet ik dan wel morgen of uiterlijk dinsdag weten dit omdat de container vrijdag vertrekt
ik hoor het wel
mail: infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.bali-style.nl of bali-styleRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.telkom.net of bel 08123879995

groetjes,
Frank

De goedkoopste met transport naar nederland, kijk op onze site

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,066,962 topic views - 235,022 posts - 13,697 topics - 25,776 members - last post @ 19-11-2019 15:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,882,210 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com