indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

FredC
User
spacer line

Beste BB,
Als mijn pembantu mij vraagt of ik een baby wil zou er minstens ťťn wenkbrouw tegen mijn haargrens zitten. Je hebt wel een ťrg goede relatie met haar, als ik dat juist interpreteer. Die van mij probeert me juist zoveel mogelijk uit de weg te blijven, want anders krijgt ze meer werk.

Ja, hartverscheurend allemaal, BB. Maar ze zeggen wel eens: als die chinezen niet zo zouden kezen zouden er niet zoveel chinezen wezen. Dat geldt natuurlijk niet alleen voor chinezen. Als je ambtenaar bent, en dat willen ze allemaal zijn vanwege het staatspensioen, met een laag salaris, dan moet je je gezinssamenstelling aanpassen daaraan, en niet maar aandoen en dan anderen de schuld geven dat ze geen geld hebben. En dat er veel te veel mensen zijn in RI die met zijn allen dat beetje geld moeten verdelen, dat zal wel buiten kijf staan.

Laat RI lekker aan de Indo's en geniet zelf van wat jijzelf hebt bereikt. Als je in RI woont helpt het als je wat meer te verteren hebt, maar je kunt natuurlijk ook erg goedkoop je op het niveau van de lokale bevolking gaan zitten; of er tussenin natuurlijk. Punt is, dat je je moet aanpassen en je niet moet ergeren aan al die zaken die verkeerd zijn. Je kunt er toch niets aan veranderen, al had je tig miljoen te besteden. Druppel op de gloeiend hete plaat.

Gaan er nu nog mensen heen om te wonen? Of blijven jullie liever in geciviliseerd, maar erg duur NL? En wie zegt dat er in NL geen corruptie is? Ik denk dat je daarmee ook een heel topic vol mee kan schrijven! Emoticon: Cry

barubagus
User
spacer line

Fred, ik ben eigenlijk van plan om mensen te waarschuwen die denken dat het
zo makkelijk is in RI te wonen. Wonen is niet hetze4lfde als vakantie houden,
Misschien is het juist makkelijker als je de taal niet beheerst, want dan hoor je niet hoe zottig het daar soms kan zijn.

Voor mij is er heen gaan ook geen vakantie maar een familiebezoek en noodzaak.
Ik had een vriend die 17 jaren in the USA had doorgebracht en dacht dat hij daar in RI zijn gewone dagangan (zaken) weer kon voorzetten.
Hij kwam als een rijk man vanuit the US naar zijn geboorteland terug.
Hij is belazerd en leeft nu praktisch als een kembel ( armoed zaaier) in de sloppen van Bekasi. Soms breng ik hem wat beras.
Hij had waarschijnlijk de veranderende mentaliteit onderschat. Hij was n.b van Chinese afkomst, maar ja hij was te goedgelofig. Ik heb trouwens ook geleerd dat je daar niemand ,maar ook niemand kunt vertrouwen.
Had ik mijn oude oldtimer laten repareren, bleek die foetsie en de garage gesloten..
weg auto...weg geld. Ik rijd nu gewoon met de taxi.

Toen er zo'n toestand was in JKT, dat ze spijkers op de weg gooiden, en je daarna beroofden, kwam er een kennis langs of ik haar geen geld wou uitlenen, want het was haar overkomen.
Haar laptop was z.g uit de auto gestolen en ze zou terug betalen als de verzekering zou betalen. Gelukkig heb ik geweigerd..maar je wordt constant benaderd en belazerd als je niet oppas.

Daarom sterkte voor mensen die er permanent wonen. Ik ga binnenkort voor 4/6 maanden. Ik zie wel ter plekke wat het wordt. 1 ding is wel verbeterd. Toen was er een heleboel censuur. Nu kun je werkelijk alles lezen wat je wilt.
Jakarta post, Tempo, Kompas, allemaal goede kranten zonder censuur.
Ook Metro TV is erg goed, heel informatief en kritisch.

BB

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

BB, ik waardeer je ervaringen enorm, dus van mij mag je ze blijven schrijven. Ik heb altijd naar IndonesiŽ willen emigreren en wil dat eigenlijk nog steeds. Als ik vanaf mijn luie bank in NL denk aan IndonesiŽ , dan zie ik de mooie huizen in Dago, Bandung, voor me. Dan zie ik de ritjes naar Lembang en ontspannen in Ciater.

Maar als ik in IndonesiŽ ben, dan heb je continu met de familie te maken. De meeste familieleden zijn prettige gesprekspartners, maar velen hebben altijd problemen. Dat is inherent aan een derdewereldland natuurlijk, maar je moet daar wel mee om kunnen gaan. IndonesiŽrs komen ook te pas en te onpas naar je toe om geld te 'lenen'.

Een vriend van ons woont er al enkele jaren, hij is Canadees. Hij probeert in bedrijven de mentaliteit van de Indonesische mens te veranderen, van hem kunnen we veel leren. Het leven in IndonesiŽ kan heel prettig zijn, maar soms moet je even je ogen sluiten voor de problemen, hoe moeilijk dat ook is.

From Dayeuhkolot with love

spacer line  

On 24-03-2010 21:42 monyet wrote:
Als ik vanaf mijn luie bank in NL denk aan IndonesiŽ , dan zie ik de mooie huizen in Dago, Bandung, voor me..

Dago sebelah mana Om ?

(Welke deel van Dago ?)
Dat zijn toch de M klasse huizen ?
Moet je toch minimaal 5 M (en waarschijnlijk meeeer ) betalen om te kunnen wonen.

Ik blijf maar gewoon in mijn arbeidersvilla in Amstelerdam. Emoticon: Smile

bisa dicek of makemyday .

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Dekat Borromeus Om Sid.
Rumah2 disana bagus pisan euy...
ttp kita gak punya duit. Misschien ooit als we de loterij hebben gewonnen...

barubagus
User
spacer line

Emoticon: Party! Monyet schreef op 24-03-2010 21:42 Ik heb altijd naar IndonesiŽ willen emigreren en wil dat eigenlijk nog steeds. Emoticon: Party!

Maar Monyet waarom emigreren?? Ik heb naast dat flatje in Jakarta ook een apartement in een warm land in de buurt aan zee gekocht. Dus als het hier te koud word kijk ik op internet voor en goedkope ticket naar de zee, en weg ben ik.

Je hoeft echt niet te emigreren. Ga er heen voor een paar maanden per jaar.
BV de winter daar en de zomer hier.
Vooral als je familie hebt kun je goedkoop ergens huren. Ik had op een gegeven moment genoeg van mijn eigen familie. Op elk tijdstip v.,d werd me gevraagd wat ik wou eten. Ze laten je geen vrijheid toe. Want als ze hier komen heb ik ook geen vrijheid, want ze zijn bedienden gewend, maar ze begrijen niet dat we dat hier niet hebben.

Het is waar die villa's daar zijn relatief goedkoop. Voor 200.000 euro heb je al een knots van een villa kompleet met zwembad. En je kunt met weinig geld rondkomen.

BB

spacer line  

On 24-03-2010 22:40 barubagus wrote:
. Voor 200.000 euro heb je al een knots van een villa kompleet met zwembad. En je kunt met weinig geld rondkomen.

BB

Waaro ? Waaro ?
Niet in Jakarta of Bandung . Emoticon: Yes!

spacer line  

On 24-03-2010 22:21 monyet wrote:
Dekat Borromeus Om Sid.
Rumah2 disana bagus pisan euy...
ttp kita gak punya duit. Misschien ooit als we de loterij hebben gewonnen...

Grondprijzen zijn daar ongeveer 15 jut per/m2 . Emoticon: Angry
Heb ik gehoord .

barubagus
User
spacer line

Mas bukan di JKT atau Bandung dong.
Tapi di Bali ada villa kecil atau di kota kecil. Di daerah tangerang juga ada villa harganya kira-kira 2.5 m.

Kijk maar in de real estate krant in Jakarta. Niet in menteng of Kabajoran.Dus als je hier je huis verkoop, kun je daar een groter huis kopen.
In Jakarta huizen voor 2 m ( T.Priok)

Gewoon in de real estate kranten kijken, daar zie je het aanbod.

BB

BB

spacer line  

On 24-03-2010 23:06 barubagus wrote:
In Jakarta huizen voor 2 m ( T.Priok)

BB

T.Priok , in JakUt .
Als maar niet daerah rawan banjir.( Banjirgevoelige area)
Vraag maar aan si Yerun .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Priok? De afvalbak van Jakarta? Daar zou nog niet durven gaan wonen. Als het ergens regent staat het bij jou voor de deur blank, het zeewater is er zwart en het afval in de rivieren wordt in Priok omhoog gehengeld omdat het toch liever niet direct in zee mag verdwijnen.

Tangerang? Zou ik ook niet doen, aangezien de lokale overheid daar sharia-wetgeving ingevoerd heeft. Ja, nu valt het allemaal wel mee, maar dat is absoluut geen garantie voor de toekomst, al helemaal niet met van die geloofsidioten aan de macht. Voordeel is wel dat ze er gewoon terroristen afknallen zoals dat vroeger tijdens Suharto ook ging. Dat is dan wel weer positief.

Als buitenlander woon je denk ik het beste net buiten Jakarta. Denk aan BSD City, Depok (de goede wijken), en mijn wijk Lippo Cikarang, maar da's al een uur over de snelweg. In Jakarta zelf heb ik niets te zoeken. Ten eerste te duur (goedkoop kan, maar dan heb je een krot van een huis ergens achter Grand Indonesia of zit je in een bouwvallig appartement zonder voorzieningen) ten tweede te dicht bij allerlei verleidingen als je het mij vraagt. Emoticon: Devil

bambang
User
spacer line

Als je op vakantie bent, ben je (meestal) in een vakantiestemming. Je wil al je stress, sores even vergeten. Je hebt een jaar hard gewerkt. Dan kan het gebeuren dat je bijna getild bent omdat je op tijd je roze bril af hebt gedaan. Iemand een paar euro's of tientjes geven (pinjam, helpen) die je goed kent, is dan goed als je een goede daad zelf wil plegen.

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

De meeste expats kiezen er tegenwoordig voor om de bergen in te gaan, heb je een mooier uitzicht en is het ook wat koeler maar toch vlakbij Bandung kota. Dago Atas is ook een mooie area. Cigadung iets verder maar ook mooi en betaalbaar.

FredC
User
spacer line

Dat zijn natuurlijke ook mooie gebieden, en wat koeler. Maar toch is het mijn ervaring dat gebieden die wat warmer zijn ook heel mooi kunnen zijn, maar vooral ook stukken goedkoper. En aan de warmte kun je heel goed wennen. Alles beneden 26 graden ervaar ik nu als frisjes, op de motor gaat de jas aan. Maar meestal is het overdag zo'n 31-32 graden nu. Later in juli nog hoger, tot wel 36 graden. Het moet echt boven de 30 graden zijn wil ik gaan zweten. Alles went.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Verbeeld ik het me nou maar of is het echt zo dat in heuvelachtige gebieden de dorpen/steden schoner zijn?

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

In principe logisch natuurlijk. Het afval stroomt naar beneden van de berg af en de luchtvervuiling blijft tussen de bergen hangen. Als je vanuit Dago-Atas naar beneden kijkt dan zie je een horizontale donkere lijn van vervuiling hangen. In de bergen is het dus zeker gezonder, meer natuur, minder mensen en dus minder afval.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 25-03-2010 07:02 schreef bambang:
Als je op vakantie bent, ben je (meestal) in een vakantiestemming. Je wil al je stress, sores even vergeten. Je hebt een jaar hard gewerkt. Dan kan het gebeuren dat je bijna getild bent omdat je op tijd je roze bril af hebt gedaan. Iemand een paar euros of tientjes geven (pinjam, helpen) die je goed kent, is dan goed als je een goede daad zelf wil plegen.

Ik kan het niet beter brengen, zoals bambang zich uite heb ik zelf onder vonden.
VAn je familie moet je het maar hebben Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Sadley .

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

barubagus
User
spacer line

Yerun schreef;
Als buitenlander woon je denk ik het beste net buiten Jakarta. Denk aan BSD City, Depok (de goede wijken), en mijn wijk Lippo Cikarang, maar das al een uur over de snelweg. In Jakarta zelf heb ik niets te zoeken. Ten eerste te duur (goedkoop kan, maar dan heb je een krot van een huis ergens achter Grand Indonesia of zit je in een bouwvallig appartement zonder voorzieningen) ten tweede te dicht bij allerlei verleidingen als je het mij vraagt.

Het is wel zo maar als je zo ver v an Cengkareng woont, dat het een gedoe is met je bagage als je aankomt. Een blue bird naar Depok wat kost dat niet?
Wat denk je van Kelapa Gading, Sunter, Pluit (veel banjirs). Banjirs heb je altijd in JKT.
Maar als je in een app woont 10 hoog of zoiets, dan heb je niet veel last.
Hoe duur zijn die buurten? Ik zag laatst een mooi app complex in Senen, niet te ver van L. Banteng. Ik weet niet wat die kosten. Maar een mooie app in b.v the Ruby Tower bij Mangga Dua kostte 600.jt. Het was een mooi grote app in een bewaakte compound.
Het app was ong. 125 m2. Ik denk at 600 jt ong. 50.000 euro is.

Dus dat zijn geen M'.s in RP. Ik vind zo'n app ideaal. Nooit inbraken en je betaalt niet veel per maand.

Ik lees trouwens dat velen Jakarta zo duur vinden?? Ik vind het wel meevallen. Je hebt er de beste restaurants( Laguna, Garuda etc) Maar ik ken die andere steden natuurlijk niet goed. In Depok heb je misschien alleen warungs.of warteks.
Omdat je zoveel buiten kunt eten wordt JKT inderdaad veel duurder.

BB

spacer line  

On 25-03-2010 22:39 barubagus wrote:

Wat denk je van Kelapa Gading, Sunter, Pluit (veel banjirs). Banjirs heb je altijd in JKT.
Hoe duur zijn die buurten? Ik zag laatst een mooi app complex in Senen , niet te ver van L. Banteng.

Ik weet niet wat die kosten. Maar een mooie app in b.v the Ruby Tower bij Mangga Dua kostte 600.jt. Het was een mooi grote app in een bewaakte compound.

Ik lees trouwens dat velen Jakarta zo duur vinden?? Ik vind het wel meevallen.

Yang bener GAN . (Is het zo ?)

Als je 10 hoog zit , zit je ook droog.
Probleem is , dat je een gevangene bent zolang je niet van je apartement naar je werk of pasar kan gaan.
Zal wel mooie uitzicht hebben als je op de 40ste verdieping woont , maar wat heb je er aan als je de Menara / Tower niet kan verlaten.
En dan heb je ook die lampu mati (stroomstoring) , dan moet je 39 trappen lopen naar beneden of naar boven . Of je zit toevallig in de lift , hotperdom

De banjirs in Jakarta kan varieren vanaf 0,50 meter tot een paar jaar geleden 2-3 meter , soms meer .
In principe bestaat er altijd kans dat je natte voeten krijgt.

Ik woon(de) in postcode 1015X Jakarta Pusat , gaat bijna elke jaar pulang kampung.
In de afgelopen 50jaar 1 of 2 x banjir gehad tot kniehoogte,
Tenminste mijn ouders hadden dat meegemaakt.

Senen is ook geen A klasse woongebied.
Zelfs bij Kemang Area waar veel expat wonen heb je ook banjir .
Daar heb je huizen die ook vanaf 5 M en meer zitten.
Uiteraard Kebayoran Baru , en de Menteng Area .Bij de grotere straten in Menteng woon je echt leuk , jammer dat het voor de happy few .
Saya mah rakyat , GAN . Ben alleen Jean Pierlooo.

Yerun , in daerah Tanah Abang / achter Grand Indonesia moet je afhankelijk van de wijk soms 20 jut per/m2 grond betalen. De grondprijs.
20 jut is toch iets meer dan 2000 US dolari per/m2 grond.

De grondprijzen zijn vaak vreemd , in de straat van postcode 10150 varieert de grondprijs al vanaf 12,5 tot 15 jut per m.Heb gehoord dat iemand al 20 jut vraagt , of hij krijgt is nog de vraag. Lagi krisis global .
Zonder het gebouw zelf (hitung tanah Om).
Een kleine ruko kost al tussen 1,5 tot 2 M .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 25-03-2010 22:39 barubagus wrote:
Yerun schreef;
Als buitenlander woon je denk ik het beste net buiten Jakarta. Denk aan BSD City, Depok (de goede wijken), en mijn wijk Lippo Cikarang, maar das al een uur over de snelweg. In Jakarta zelf heb ik niets te zoeken. Ten eerste te duur (goedkoop kan, maar dan heb je een krot van een huis ergens achter Grand Indonesia of zit je in een bouwvallig appartement zonder voorzieningen) ten tweede te dicht bij allerlei verleidingen als je het mij vraagt.

Het is wel zo maar als je zo ver v an Cengkareng woont, dat het een gedoe is met je bagage als je aankomt. Een blue bird naar Depok wat kost dat niet?
Een enkele reis taxi Blue Bird kost dik 20 euro. Als je je daar zorgen over maakt moet je hier niet zitten, want sommige dingen kosten nu eenmaal geld, en 20 euro voor een kilometer of 70 is niet echt veel. Bovendien ga je niet ieder weekeinde naar het vliegveld, zeker niet als je je afvraagd hoeveel de taxi-rit dan wel niet kost.

Niet veel last? Tot je om 7 uur in de morgen naar je werk moet, dan blijkt dat je er wel gewoon last van hebt, net als de rest van de inwoners.

Hoe duur zijn die buurten? Ik zag laatst een mooi app complex in Senen, niet te ver van L. Banteng. Ik weet niet wat die kosten. Maar een mooie app in b.v the Ruby Tower bij Mangga Dua kostte 600.jt. Het was een mooi grote app in een bewaakte compound.

Dus dat zijn geen M'.s in RP. Ik vind zo'n app ideaal. Nooit inbraken en je betaalt niet veel per maand.
Dat zijn de prijzen die ik ook lees op de grote reclame-borden. Ben altijd nieuwsgierig of hier alle kosten (PPn, overschrijven op naam e.d.) al bij zitten, want dat kan zomaar 20% schelen.

Maar nooit inbraken? Je bent niet echt op de hoogte lees ik wel. Dergelijke complexen zijn lekker anoniem met honderden woningen. Iedereen kan er in of uit. Minder veilig dan een eigen huis met hek er omheen in ieder geval. Gisteren is er nog een drugslab opgerold in 1 van de appartementen in Ancol Marina.

Ik lees trouwens dat velen Jakarta zo duur vinden?? Ik vind het wel meevallen. Je hebt er de beste restaurants( Laguna, Garuda etc) Maar ik ken die andere steden natuurlijk niet goed. In Depok heb je misschien alleen warungs.of warteks.
Omdat je zoveel buiten kunt eten wordt JKT inderdaad veel duurder.
BB
Geen goede restaurants in Depok? Er wonen miljoenen mensen, het is verdorie geen dorp joh.. Gewoon logica leert je dat er absoluut goede restaurants te vinden zijn, al zijn het er maar een paar.

Ik vind Jakarta niet duur. Goedkoop eten kun je hier ook bijna overal. Het wordt alleen duurder als je besluit lekker uit te gaan in een van de vele nachtclubs en daarna de taxi naar hus pakt. En ja, dat doe ik af en toe wel eens. Zalig... even lekker helemaal weg in eigen land. Emoticon: Puh!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 25-03-2010 23:33 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Yerun , in daerah Tanah Abang / achter Grand Indonesia moet je afhankelijk van de wijk soms 20 jut per/m2 grond betalen. De grondprijs.
20 jut is toch iets meer dan 2000 US dolari per/m2 grond.

De grondprijzen zijn vaak vreemd , in de straat van postcode 10150 varieert de grondprijs al vanaf 12,5 tot 15 jut per m.Heb gehoord dat iemand al 20 jut vraagt , of hij krijgt is nog de vraag. Lagi krisis global .
Zonder het gebouw zelf (hitung tanah Om).
Een kleine ruko kost al tussen 1,5 tot 2 M .

Vragen en krijgen is een tweede en 15% verschil vind ik niet eens zo schokkend. Maar wat veel vreemder is, dat er direct in de buurt van bijvoorbeeld Grand Indonesia hele wijken liggen die meer weg hebben van krotten dan van woonwijken. En de daken van die huizen grenzen aan de buitenste omheining van Grand Indonesia.

Een krottig kostkamertje kost je daar minder als een miljoen per maand. Je kunt dan iedere dag lopen naar Grand Indonesia en doen alsof je rijk bent. Gewoon meedoen met de rest en hopen dat je een rijke bule tegen het lijf loopt. Emoticon: Wink

Als je tijd hebt moet je maar eens een rondje lopen door Kebon Kacang. Leuke wijk, vriendelijke mensen bovendien. Niets gevaarlijks aan bovendien, dat is het voordeel van Jakarta. Zelfs in de 'volkswijk' Tambora, die als onveilig bekend staat, kun je gewoon over straat zonder dat ze je doodslaan.

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 24-03-2010 21:42 monyet wrote:

Een vriend van ons woont er al enkele jaren, hij is Canadees. Hij probeert in bedrijven de mentaliteit van de Indonesische mens te veranderen, van hem kunnen we veel leren.

Tricky uitspraak, stel je voor dat een Marrokaan die in NL woont probeert de Nederlandse mens te veranderen, daar stellen wij toch (terecht) ook geen prijs op.

Oh ja, het woord "lenen" bestaat niet in Indonesie, geleend geld krijg je namelijk nooit terug

Gracias. Sama sama

spacer line  

On 26-03-2010 02:02 Yerun wrote:

[quote removed]

Maar wat veel vreemder is, dat er direct in de buurt van bijvoorbeeld Grand Indonesia hele wijken liggen die meer weg hebben van krotten dan van woonwijken. En de daken van die huizen grenzen aan de buitenste omheining van Grand Indonesia.

Een krottig kostkamertje kost je daar minder als een miljoen per maand. Je kunt dan iedere dag lopen naar Grand Indonesia en doen alsof je rijk bent.

Tya , kan je voorstellen hoe de de gasten van Hotel Indonesia 40 jr geleden het vinden.

1 jut/ permaand is " normaal" als je in de buurt van daerah segi tiga (driehoek locatie)woont.
Maar dan heb je een soort kost2-an .
Als een expat / migrant uit Ollanda ga je niet in een kost2-an model huis / of rumah kontrakan wonen.
Kan me niet voorstellen dat een expat/migrant/pensionado / bisnismen uit Olland daaro wil wonen. Je mooie Vinex woning of luxe appartement in Amsterdam Oost verruilen met een appartement in de buurt van Grand Indonesia , en dan in de klasse van RuSun .

Kebon Kacang ken ik van 40-45 jaar geleden , toen was het een KAMPUNG.
Nu is het een soort veredelde kampung++, wel met huizen/ruko met een waarde van 1 M of meer .

In de afgelopen 30 jr kom ik daar wel langs met de taxi als ik naar Sarinah moet gaan .

Ik zou liever in Bijlmer-Amsterdam Zuid Oost of Albert Cuyp of Dapperbuurt (Amsterdam) wonrn i.p.v Kebon Kacang.

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

On 26-03-2010 07:31 kiwimave wrote:

[quote removed]

Tricky uitspraak, stel je voor dat een Marrokaan die in NL woont probeert de Nederlandse mens te veranderen, daar stellen wij toch (terecht) ook geen prijs op.

Oh ja, het woord "lenen" bestaat niet in Indonesie, geleend geld krijg je namelijk nooit terug

Hij wordt ervoor ingehoord dus blijkbaar zien die bedrijven er de noodzaak van in.

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

On 26-03-2010 08:26 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Ik zou liever in Bijlmer-Amsterdam Zuid Oost of Albert Cuyp of Dapperbuurt (Amsterdam) wonrn i.p.v Kebon Kacang.

Laat ik nou toch tien jaar zťťr tevreden in de Bijlmer hebben gewoond... Mooiste stadsdeel in Amsterdam en zťker geen ghetto zoals vaak wordt gedacht. Als je aan slechte buurten denkt dan denk je aan de Marokkanenwijken in Amsterdam-West, niet aan de Surinaamse wijken...

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,159,881 topic views - 234,316 posts - 13,692 topics - 25,213 members - last post @ 19-10-2019 08:24 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,610,543 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com