indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Zopas gelezen:
http://www.hln.be/hln/nl/942/E(...)-buiten-Europa.dhtml
Maar als ik nu de vergelijking maak: 1 Euro is 12.540 Rupiah.
Verleden jaar was dit meer dan 15.000 denk ik, dus zo duur is de Euro niet, ofwel is de Rupiah gestegen in het afgelopen jaar.

dutchbird
User
spacer line

On 13-03-2010 12:30 dekarre wrote: ofwel is de Rupiah gestegen in het afgelopen jaar.

US Dollar is gestegen tov de Euro en voor zover ik weet is de Indonesische Rupiah gekoppeld aan de de US Dollar en nu derhalve ook meer waard geworden tov de Euro. Scheelt toch een aardige slok op een borrel.

NGS stock photos

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

• Met de perikelen in Griekenland moeten we 'voorbereid' zijn dat het wel eens zo zal zijn/worden dat de €uro wel eens gedevalueerd zal gaan worden ......

• Is dit erg ? Ik denk het niet kan €uropa weer méér exporteren ...... en zal de gemiddelde €uropeaan méér honkvast worden ...... voor het milieu zal het trouwens óók goed worden ..... Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

spacer line  

On 13-03-2010 13:34 AnisJ wrote:
  • Met de perikelen in Griekenland moeten we 'voorbereid' zijn dat het wel eens zo zal zijn/worden dat de €uro wel eens gedevalueerd zal gaan worden ......

• Tsja, de schade die de Grieken de Euro toegebracht hebben ligt zo rond de 12% van de waarde. Nu is het wachten op de definitieve uitslag van wat er in Spanje, Portugal, Malta en Cyprus (financieel) allemaal niet deugt, en vervolgens zakt de Euro naar minder dan Rp. 10.000,- Emoticon: Cry

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

Is dit erg ? Ik denk het niet kan €uropa weer méér exporteren

Nadeel van een goedkope Euro is dan wel dat de import van veel grondstoffen en (half)produkten VEEL duurder gaat worden.

If you have nothing to loose, you can risk everything

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

On 13-03-2010 14:18 Amed East Bali wrote:

[quote removed]

• Nadeel van een goedkope Euro is dan wel dat de import van veel grondstoffen en (half)produkten VEEL duurder gaat worden.

• " ..... is dit wel zo .... ?" Er schijnen óók wel Arabische landen te zijn die i.p.v. $ in € uit-betaald willen worden ...... misschien omdat die méér waard is ..... Emoticon: Shiny

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

monyet
    User
    User icon of monyet
    spacer line

De rupiah is niet duurder geworden, de Euro is enorm in waarde gedaald. Dit zou nog wel eens door kunnen zetten, gezien de problemen in Griekenland en de aankomende problemen in vooral Spanje, Italië en Portugal. In Spanje is zo ongeveer 1 op de 4 mensen werkloos. De Eurozone gaat pijn lijden en de enige manier voor ons om de schade te ontlopen is te investeren in iets dat waardevast is. Ik hou daarom al jaren gouden munten aan (Krugerrands) in plaats van spaargeld. Kan ik iedereen aanraden.

From Dayeuhkolot with love

spacer line  

On 13-03-2010 16:39 monyet wrote:
    Ik hou daarom al jaren gouden munten aan (Krugerrands) in plaats van spaargeld. Kan ik iedereen aanraden.

Mag het een Indonesische (Javaanse) MAS zijn ?

bisa dicek of makemyday .

pedro4
    User
    spacer line

Inderdaad is de euro een procentje of 18 gedaald in vergelijking met een goed jaar geleden..Voor alle mensen,die in Indonesie verblijven en Euris moeten omwisselen naar RP,toch een behoorlijke aderlating. Ben inderdaad benieuwd,wat Europa nog dit jaar gaat doen om de val van de euro te stoppen.Its all Politics and Money

guna2
    User
    User icon of guna2
    spacer line

De val van de euro? Het ding werd geïntroduceerd op € 1 = USD 1,17. Alweer vergeten? Vervolgens zakte de munt naar iets van USD 0,80. Alweer vergeten? Nu staat 'ie op USD 1,37. De val?

BintangJan
    User
    User icon of BintangJan
    spacer line

Juist, Guna, Het is een kwestie van relativeren. En dan valt het allemaal best mee. Als je veel euro's geinvesteerd hebt dan heb je pech, maar wat is in euro's vergeleken het verschil tussen 15.000 en 12.000 roepia, juist 3000 roepia - een cent of 30? En de meesten van ons gaan toch op vakantie naar Indonesie. Dan kijk je toch niet op een dubbeltje meer of minder.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

belgianguy
    User
    User icon of belgianguy
    spacer line

het maakt toch wel degelijk een groot verschil hoor...een jaar geleden in maart bereikte de euro 16.000 roepiah, nu nog 12.500, en dat in combinatie met de prijsverhogingen hier, ik denk dat een vakantie in bali toch makkelijk 30 % meer kost als een jaar terug!

guna2
    User
    User icon of guna2
    spacer line

On 15-03-2010 10:50 belgianguy wrote: n maart bereikte de euro 16.000 roepiah

Laat ik je dan troosten met het feit dat ik in 1980 ongeveer Rp 600 kreeg voor een gulden, da's bij benadering Rp 270 voor een euro.

senior
    User
    User icon of senior
    spacer line

On 15-03-2010 13:38 guna2 wrote:

[quote removed]

Laat ik je dan troosten met het feit dat ik in 1980 ongeveer Rp 600 kreeg voor een gulden, da's bij benadering Rp 270 voor een euro.

Neem aan dat de kosten voor levensonderhoud etc, toen ook een stuk voordeliger waren dan heden ten dage? Alleen de reis er naar toe was toen duurder (en langer).
    Ondanks de huidige koers van de Rupiah blijft het voor toeristen een goedkoop land om te verblijven,hoewel er ook altijd toeristen zijn die voor een dergelijke vakantie lang moeten sparen en waarvoor het ook niet prettig is dat ze nu wat minder Rupiahs voor hun euro krijgen

hati hati, pelan pelan

guna2
    User
    User icon of guna2
    spacer line

On 15-03-2010 13:49 senior wrote: Alleen de reis er naar toe was toen duurder (en langer).

NLG 2600, en het zou me niet verbazen als je NLG 1980 kunt vervangen door € 2010. Vijf of zes tussenstops, minstens 24 uur totaal.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

69,627,792 topic views - 231,143 posts - 13,664 topics - 20,873 members - last post @ 23-03-2019 07:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

115,617,661 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com