indahnesia.com - Discover Indonesia Online

    
You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Of gewoon met je paspoort naar de incheck balie en ze printen alles voor je uit.



Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 


On 18-03-2010 09:07 beesie37 wrote:
meestal kan je weer inloggen je email adres aanpassen en dan opnieuw je tickets laten verzenden
Bij AirAsia is het op die manier niet wijzigbaar.
On 18-03-2010 09:28 kuncitan wrote:
(Quote)HELP PANIEK! heeft iemand een idee wat we nu kunnen doen?

In jouw situatie zou ik het volgende doen.

1. corrigeer het onjuiste emailadres door AirAsia je juiste emailadres te mailen; vermeldt daarbij tevens het nummer van je boeking. Als aanvullende informatie zou je nog een copy van de boeking in je mail kunnen plakken
2. mail degene naar wie de bevestiging e.d zijn verstuurd dat je per abuis een onjuist emailadres hebt vermeldt bij je boeking en verzoek ze de mailtjes van AirAsia naar je mailadres door te sturen. Je hebt best kans dat het opgegeven emailadres een niet bestaand emailadres is en dat daardoor AirAsia getriggerd wordt dat er een fout is gemaakt bij het opgeven van het emailadres. Als het om een niet bestaand emailadres gaat dan krijg je als je ze mailt de melding " onbestelbaar" terug.
3. ik zou niet in paniek raken omdat het, zo ik het begrijp, gaat om een boeking voor een vlucht naar yogja op 19-5. Dus je hebt nog even de tijd om ��n en ander recht te zetten.

Veel succes.
Dat moet voldoende zijn inderdaad, vermeld echter wel ALTIJD het boekingsnummer, anders krijg je wellicht NOOIT antwoord van ze. Heb ze verscheidene keren gemaild met de vraag tot wanneer een bepaalde route gevlogen werd of waarom ik de route niet kon boeken terwijl deze wel in het schema stond. Nooit antwoord gehad.



Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 


On 18-03-2010 11:17 tidak basa basi wrote:
Of gewoon met je paspoort naar de incheck balie en ze printen alles voor je uit.
Dat dus. Geen probleem, maar ik vermoed dat velen (net als ik) toch graag iets 'in handen hebben' als ze naar het vliegveld gaan. Het is niet nodig in deze moderne tijden, maar toch.. Emoticon: Puh!



senior
User
User icon of senior
spacer line
 


On 18-03-2010 12:46 Yerun wrote:

[quote removed]
Dat dus. Geen probleem, maar ik vermoed dat velen (net als ik) toch graag iets 'in handen hebben' als ze naar het vliegveld gaan. Het is niet nodig in deze moderne tijden, maar toch.. Emoticon: Puh!


Wellicht ook wel gemakkelijk om "iets" in handen te hebben omdat op veel vliegvelden er bij de ingang naar de vertrekhal een of meerdere beambten staan die graag een reisbevestiging cq ticket willen zien....


hati hati, pelan pelan

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line
 

met betrekking tot de luchtvaartmaatschappijen kan ik het volgende uit ervaring zeggen;
Airasia is naar mijn mening ongetwijfeld de nummer 1 om mee te vliegen. Je kan nl. van te voren al je stoel uitkiezen en eventueel extra bagage meenemen (uiteraard geldt voor beide dingen dat je er een beetje extra voor moet betalen) Je betaalt het gewoon met je creditcard en je kan alles overzichtelijk op de airasia site terugzien.
Daarnaast vliegt (indonesia) Airasia tegenwoordig voornamelijk met nieuwe airbus 320 toestellen (dr zijn nog 4 737-400s tov 10 a320s) en heb je vaak vrijwel weinig last van vertraging tov andere maatschappijen. Zoals het met bijna alle airliners gaat...hoe eerder je boekt, des te goedkoper het zal zijn. (al is vliegen in indonesie relatief gezien vrij goedkoop voor de europeaan en scheelt het je soms maar max 10 euro, maar toch mooi meegenomen)
Sriwijaya Air is samen met Batavia Air de crapiest airliners omdat ze met heel veel oude toestellen vliegen (737-200/300 en een paar 400s, batavia vliegt met 2e handse a320s) die veel herrie maken en nogal veel turbulentie veroorzaken. Daarnaast doen deze maatschappijen (denk dat bijna alle maatschappijen dit doen, maar bij deze 2 nogal slechte ervaringen opgelopen) aan dubbel tickets verkopen waardoor het zomaar kan zijn dat je niet mee kunt, omdat je stoel al weer verkocht is aan een andere reiziger..spreek uit ervaring)
Mandala is mij onbekend, maar schijnt bekend te staan om hun vrijwel nieuwe toestellen (A320s) maar wel crappy tijden...Mandala is niet zo groot en hier geldt dat je ruim van te voren moet boeken wil je goedkoop vliegen.
Lion Air is bezig met een transformatie en heeft inmiddels al meer dan 30 nieuwe 737-900s die heel veilig en stil zijn. Ze vliegen ook met wat oude toestellen, maar die zullen binnenkort allemaal de deur uit zijn. De prijzen zijn qua prijs/kwaliteit verhouding na Airasia het interessantst. Echter vliegt Lion air met veel toestellen en dus meer verbindingen en vluchten en dus maakt dat t interessanter.
Let wel op dat je met Lion Air vliegt en niet met Wings Air, (dochterbedrijf van lion air)want die vliegen met veel oude md80/90s en dat zijn echt schroottoestellen, ook al is t spotgoedkoop vliegen.
Garuda tenslotte is inmiddels een betrouwbare stabiele luchtvaartmaatschappij en ook zij werken aan de toekomst met het toevoegen van nieuwe toestellen. Qua service zal je hier 't best bediend worden, maar qua prijs zal je waarschijnlijk hier 't meeste betalen, tenzij je met Citilink gaat. Dit is de lowbudget dochter van Garuda, maar vliegt maar op 5 bestemmingen. (vanuit surabaya) Qua prijs cheap, maar dan vlieg je wel op een vroeg of laat tijdstip met een redelijk oude toestel.


Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 


On 19-03-2010 00:43 senior wrote:

[quote removed]


Wellicht ook wel gemakkelijk om "iets" in handen te hebben omdat op veel vliegvelden er bij de ingang naar de vertrekhal een of meerdere beambten staan die graag een reisbevestiging cq ticket willen zien....
Dat is als je de incheck-zone in wil, maar er zit vast wel een kantoortje an AirAsia waar je voordat je daar bent je tickets kunt laten afdrukken.

Overigens heb ik toen ik wel eens met AirAsia vloog mijn boekingsgegevens gewoon als een notitie in mijn telefoon gezet. Dat werd zowel in Jakarta, Yogyakarta als Bali geaccepteerd een jaar of twee geleden.



Judith85
User
spacer line
 

Jongens hartstikke bedankt voor alle nuttige informatie!


Inmiddels heb ik door middel van een mailtje aan AA mijn tickets binnen dus kan met een gerust hart vertrekken. Heb er helemaal zin in Emoticon: Smile Emoticon: Smile
Ik heb nog wel wat te vragen over een aantal plaatsjes maar dat doe ik wel onder een ander topic Emoticon: Bye bye




You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.



72,361,987 topic views - 232,755 posts - 13,677 topics - 22,546 members - last post @ 20-06-2019 08:20 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,660,754 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com