indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Judith85
User
spacer line

Beste allen,

Op 19 mei vlieg ik naar een vriendinnetje in yogjakara.

Met Malaysia Airlines vlieg ik van amsterdam-Kuala Lumpur-Jakarta en dan wilde ik via Lion Air mijn binnenlandse vlucht boeken van Jakarta naar Yogja.

Ik heb een Credit Card ( Visa) maar hij wil de boeking niet online maken.

Heeft iemand ervaring met het online boeken met Lion Air? en hoe groot schatten jullie de kans dat ik ter plaatsen kan boeken?

(mijn vlucht landt om 10.10 op jakarta en ik wil dan de vlucht van 12.30 naar yogja)

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden!!

Grtz Judith Emoticon: Bye bye

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Judith,

Ik heb nog nooit een boeking online klaargekregen omdat creditcards uit het buitenland niet worden geaccepteerd, de pagina blijft hangen, niet geupdate is of whatever. Ik heb het allang opgegeven en laat mijn tickets ter plaatse boeken.

Kijk hier eens even naar
http://ticketindonesia.info/en/index.php
Verder vind ik 10.10 aankomen en 12.30 doorvliegen een beetje aan de krappe kant,, het hangt er om. Je komt aan op internationaal moet eerst (mogelijk) een visum kopen, door immigratie en bagage ophalen. Hoewel MAS meestal goed op tijd is het toch al snel 11.00 uur voordat je "buiten" bent. Dan moet je nog naar de terminal van Lion Air, inchecken. Het kan wel maar ik vind het wat krapjes. Een vlucht met vertrek vanaf 13.00 uur zou in mijn ogen wat geruster zijn.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

internationale credit-cards worden inderdaad niet geaccepteerd op de website van Lion Air. Een oplossing wordt gegeven door Anne Mieke.

Voor een internationale aankomst zou ik ook wat meer tijd nemen, niet omdat ze te laat zijn, maar omdat je wellicht allerlei dingen moet doen en je dit zeker niet moet laten vervallen in een stressvolle twee uur, dat zou een minder fijn begin van je reis zijn als je het mij vraagt.

Judith85
User
spacer line

Bedankt voor jullie antwoorden! het is nu in ieder geval duidelijk waarom het online boeken niet lukt ( en als ik het goed begrijp bij geen één luchtvaartmaatschappij)

Ik heb nu op air asia gekeken en daar is er een vlucht om 15.10. Hoe is jullie ervaring met ter plaatsen boeken? Zijn er meestal nog wel tickets beschikbaar (20 mei) of is er dan een grote kans dat je mis grijpt?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-03-2010 09:34 Judith85 wrote:
Bedankt voor jullie antwoorden! het is nu in ieder geval duidelijk waarom het online boeken niet lukt ( en als ik het goed begrijp bij geen één luchtvaartmaatschappij)

Ik heb nu op air asia gekeken en daar is er een vlucht om 15.10. Hoe is jullie ervaring met ter plaatsen boeken? Zijn er meestal nog wel tickets beschikbaar (20 mei) of is er dan een grote kans dat je mis grijpt?

Misgrijpen misschien niet maar wellicht duurder dan dat ze nu zijn. Ik weet het niet heel zeker maar volgens mij is Air Asia wel boekbaar met een buitenlandse creditcard. Hoewel ik heb het ooit geprobeerd maar daar bleef het bij.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

AirAsia kun je gewoon boeken met iedere fatsoenlijke credit card, aangezien dit een Maleisisch bedrijf is dat wel weet hoe het moet. Kijk echter uit voor bagage, extra bagage betalen is prijzig te noemen.

Je vlucht op 20 mei met Lion air van Jakarta naar Yogyakarta is nu te boeken voor 319.000 Rupiah per persoon. Ik acht de kans klein dat je bij aankomst ook nog een dergelijke prijs kunt boeken. Geheel uitverkocht zal het ook niet zijn lijkt me.

Je kunt via (mijn website) ticketindonesia.info echter gewoon met iDEAL betalen als je dat zou willen, je hebt je tickets binnen enkele uren in je email, zekerheid dus, dus geen onzekerheid en een aardige prijs al zeg ik het zelf.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 08-03-2010 09:54 Yerun wrote: aangezien dit een Maleisisch bedrijf is dat wel weet hoe het moet

Het moederbedrijf is Maleisisch, maar een binnenlands ticket koop je toch bij de Indonesische dochter? Hoewel, de website is weer van het moederbedrijf. Echt glashelder is het toch niet echt.

beesie37
User
spacer line

hoi jeroen,

ik zie dat we onze paspoort nummers in moeten vullen voor een ticket bij jullie te bestellen.
nou zijn er 2 van 4 personen die hun paspoort opnieuw moeten eind deze maand.
en dus een nieuwpaspoort nummer krijgen...
hoe zit dat dan?

groeten angelique

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 08-03-2010 10:11 guna2 wrote:

[quote removed]

Het moederbedrijf is Maleisisch, maar een binnenlands ticket koop je toch bij de Indonesische dochter? Hoewel, de website is weer van het moederbedrijf. Echt glashelder is het toch niet echt.

Niet duidelijk inderdaad, pas in de voorwaarden staat vermeld dat het om PT Indonesia Air Asia gaat, althans op mijn aanstaande vlucht van Jakarta naar Denpasar. Wie de betaling doet? Ik ga even op mijn credit-card afschrift kijken.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 08-03-2010 10:19 beesie37 wrote:
hoi jeroen,

ik zie dat we onze paspoort nummers in moeten vullen voor een ticket bij jullie te bestellen.
nou zijn er 2 van 4 personen die hun paspoort opnieuw moeten eind deze maand.
en dus een nieuwpaspoort nummer krijgen...
hoe zit dat dan?

groeten angelique
Dan zou ik voor de zekerheid wachten met boeken, zeker als je internationale vluchten moet hebben. Dit is het enige advies dat ik zo kan geven volgens 'het boekje'.

Mijn ervaring leert echter dat vliegen op binnenlandse vluchten geen enkel probleem oplevert zonder paspoortnummer/foutief nummer. Ik heb ook op allerlei rare namen gevlogen (alleen achternamen, alleen 1 achternaam en wat voorletters ect). Op binnenlandse vluchten is er vrijwel geen controle op, internationaal is dat anders.

beesie37
User
spacer line

Op 08-03-2010 10:27 schreef Yerun:

[quote verwijderd]
Dan zou ik voor de zekerheid wachten met boeken, zeker als je internationale vluchten moet hebben. Dit is het enige advies dat ik zo kan geven volgens het boekje.

Mijn ervaring leert echter dat vliegen op binnenlandse vluchten geen enkel probleem oplevert zonder paspoortnummer/foutief nummer. Ik heb ook op allerlei rare namen gevlogen (alleen achternamen, alleen 1 achternaam en wat voorletters ect). Op binnenlandse vluchten is er vrijwel geen controle op, internationaal is dat anders.

zag nu een goedkope vlucht voor 26 april van denpasar naar jogyakarta met mandala airlines. willen die vlucht heel graag hebben..... maar ja wil niet het risico lopen dat we niet mee kunnen hihi

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.guna2: Betalingen staan op mijn afschiften als AIRASIA-MX7, INDONESIA, SGP, IDR [bedrag].

Dan blijft het vreemd, want SGP is de afkorting van Singapore en niet voor Indonesie, dus wellicht worden daar de betalingen uitgevoerd voor AirAsia?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 08-03-2010 10:29 beesie37 wrote:

[quote removed]

zag nu een goedkope vlucht voor 26 april van denpasar naar jogyakarta met mandala airlines. willen die vlucht heel graag hebben..... maar ja wil niet het risico lopen dat we niet mee kunnen hihi

Haha, nee dat risico zou ik ook willen vermijden, het is dus maar net wat je zelf het fijnst vindt.

Ik vlieg altijd zonder paspoort binnen Indonesie, heb een kopietje bij voor de zekerheid, maar er wordt bij het inchecken nooit om gevraagd zelfs (ik geef het ook nooit automatisch op voorhand al af 'omdat het moet'). Bespaart mij weer een handeling en ik mag toch gewoon mee.

Vluchten van Mandala moeten dezelfde dag nog betaald worden overigens, en de goedkoopste tarieven binnen 3 uur. Niet echt ideaal, maar daarom is het zo goedkoop wellicht.

barubagus
User
spacer line

Met air asia gaat het prima met een credit kaart.
Maar denk ook even aan de veiligheid. Vlieg het liefst met Mandala. Deze hebben
nieuwe toestellen en een Britse technische dienst.
Merpati, Lion air , Pelita, Wings etc. ?? kijk even op hun web site hoe oud hun toestellen zijn en wie het onderhoud doet. Adams air bestaat niet meer sinds er eentje zomaar in zee in gedonderd.
vroeger kon ieder afgekeurde Piloot met een beetje geld een luchtvaart maatschappij beginnen. Hopelijk is dat nu anders sinds velen op de black list zijn beland.
Sriwijaya is ook goed, nog nooit incidenten gehad. In Malaysia vliegt Air Asia met nwe toestellen, ik weet niet hoe dat is in Indonesie. Het heet niets voor niets
P.T Air Asia Indonesia, dit om een onderscheid te maken met de Maleisische tak.

selamat jalan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Je mist enkele details barubagus;

1. Lion Air heeft meer dan 100 nieuwe vliegtuigen besteld, waarvan er al tientallen zijn afgeleverd.
2. PT Indonesia Air Asia is opgericht als dochter in Indonesie om op deze manier de landingsrechten van onder meer Bouraq airlines te kunnen overnemen. Hier komt ook de code QZ vandaan als ik het niet mis heb. Buitenlandse bedrijven konden(kunnen) die rechten niet overnemen vanwege protectionisme vanuit de Indonesische overheid. (Bang dat een ander het beter doet).
3. Mandala is een vrij kleine maatschappij die lang niet het aantal bestemmingen en de frequentie van vluchten als Garuda of Lion Air aanbiedt. Je hebt dus lang niet altijd de keuze.

AirAsia vliegt over het algemeen ook met nieuwe toestellen in Indonesie, echter kun je oude toestellen niet zomaar ineens allemaal vervangen, er is een wachtlijst van jaren voor nieuwe vliegtuigen. Geduld dus. Emoticon: Wink

Sriwijaya en geen incidenten? Geen groot ongeluk inderdaad, maar incidenten kent Sriwijaya ook (gewoon).

barubagus
User
spacer line

Ik was een keer met Merpati op weg naar Sumba. de eerste keer viel de linkse propellor uit, de volgende keer de andere. Volgens mij doen ze niet aan preventief onderhoud, maar repareren ze als de problemen opduiken.
Met een weekje vertraging dan eindelijk in Waingapu aangekomen.
Maar ja merpati is een van de weinige die bijna naar alle uithoeden van Indonesie vliegen.
Winst hoeft er blijkbaar niet gemaakt te worden. Want vorig jaar was ik in Sumbawa met ik geloof 10 passagiers vanuit Den Pasar gekomen. Ze vlogen met een 25 jarige Fokker.

Ik geloof dat Trans Nusa ook op de meest onbekende plaatsen landt.
Het is jammar dat Mandala alleen op een beperkt aantal plaatsen vliegt, want ik ga graag naar plaatsen waar zo weinig mogelijk toeristen zitten.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 10-03-2010 00:09 barubagus wrote:

Ik geloof dat Trans Nusa ook op de meest onbekende plaatsen landt.
Het is jammar dat Mandala alleen op een beperkt aantal plaatsen vliegt, want ik ga graag naar plaatsen waar zo weinig mogelijk toeristen zitten.

....... yep en behalve Transnusa hebben we nog IAT (Indonesia Air Transport), Express Air, DAS en Susi en nog veel meer. en idd die vliegen op de (binnenlanden) van de buitenlanden of afgelegen eilanden. Gewoon instappen. Mijn idee is altijd dat de crew zelf ook weer veilig terug naar huis wil......

Judith85
User
spacer line

oke..... ik heb geen vliegangst maar als mensen beginnen over onveilige toestellen...

Ik heb inderdaad begrepen dat bijna binnenlandse maatschappijen op de zwarte lijst van NL staan ( vorig jaar zelf Garuda nog maar volgens mij is deze weer 'goed gekeurt')
Naar mijn weten waren van de indonesische maatschappijen, garuda, lion air en air asia het beste.

Ik wil geen vliegtuig wat met ducktape aan elkaar zit Emoticon: Nooo hebben mensen wel eens met air asia gevlogen?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 11-03-2010 09:00 Judith85 wrote:
Ik wil geen vliegtuig wat met ducktape aan elkaar zit Emoticon: Nooo
Nou ja, als het goeie is..... Emoticon: Very funny

senior
User
User icon of senior
spacer line

Teveel nadenken over de toestand van en kijken naar sommige toestellen tijdens je vakantie moet je dus niet doen....Diep ademhalen, denken van het zal wel en instappen.

Voor zover ik weet wil de piloot ook altijd weer veilig thuis komen, dus....

En met genoemde maatschappijen is weinig mis....

hati hati, pelan pelan

Judith85
User
spacer line

oohhhwwww heeft mijn vriend de boeking gemaakt ( hij heeft een creditcard) heeft ie
een fout in zijn email gemaakt!!!

dus nu zijn de tickets (bevestiging) naar een verkeerd email adres gestuurd ( geboekt bij Air Asia.

HELP PANIEK! heeft iemand een idee wat we nu kunnen doen?

beesie37
User
spacer line

meestal kan je weer inloggen je email adres aanpassen en dan opnieuw je tickets laten verzenden

kuncitan
User
spacer line

(Quote)HELP PANIEK! heeft iemand een idee wat we nu kunnen doen?

In jouw situatie zou ik het volgende doen.

1. corrigeer het onjuiste emailadres door AirAsia je juiste emailadres te mailen; vermeldt daarbij tevens het nummer van je boeking. Als aanvullende informatie zou je nog een copy van de boeking in je mail kunnen plakken
2. mail degene naar wie de bevestiging e.d zijn verstuurd dat je per abuis een onjuist emailadres hebt vermeldt bij je boeking en verzoek ze de mailtjes van AirAsia naar je mailadres door te sturen. Je hebt best kans dat het opgegeven emailadres een niet bestaand emailadres is en dat daardoor AirAsia getriggerd wordt dat er een fout is gemaakt bij het opgeven van het emailadres. Als het om een niet bestaand emailadres gaat dan krijg je als je ze mailt de melding " onbestelbaar" terug.
3. ik zou niet in paniek raken omdat het, zo ik het begrijp, gaat om een boeking voor een vlucht naar yogja op 19-5. Dus je hebt nog even de tijd om één en ander recht te zetten.

Veel succes.

kuncitan
User
spacer line

Probeer eerst het advies van beesie37. Lukt het niet dan kan je alsnog overwegen mijn advies te volgen.

senior
User
User icon of senior
spacer line

Is helemaal geen punt voor paniek: Al je gegevens staan in de computer van de desbetreffende maatschappij. Indien de tickets niet teruggezonden worden vanaf het andere adres,even de maatschappij mailen en je krijgt opnieuw de etickets toegezonden.

hati hati, pelan pelan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,269,113 topic views - 233,628 posts - 13,687 topics - 24,427 members - last post @ 17-09-2019 18:51 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,329,747 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com