indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

barubagus
User
spacer line

Hallo forumleden

Ben van plan met een NL stel in de zomer naar Indonesie te gaan.
Persoonlijk ben ik praktisch overal geweest behalve in Irian Jaya.
Ik doe meestal als ik alleen daar ben geen reet, en kom er dus alleen om familie op te zoeken en in mijn geboorteplaatst (JKT) vrienden en ex klasgenoten te bezoeken.
Ik blijf dan ook meestal rondhangen in JKT.

Waar moet je heen met vrienden, in Indonesie waar ik zelf ook nog wat aan heb??

Java, bali lombok floris,sumbawa, sumba, toba , tator, etc. daar wil ik niet meer heen na 20x Graag advies en een bestemming die makkelijk is te bereiken.
Wat vinden Nl'ers leuk de eerste keer in Rl. ?? Ze laten nml alles aan mij over.

T.K

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

onbekend maakt onbemind, juist die dingen die jij al 20 keer gedaan hebt zijn voor hun leuk omdat ze niet anders weten en wellicht goede verhalen hebben gehoord van anderen. Ik vrees dan ook dat dit je 21e keer wordt. Emoticon: Puh!

leomanado
User
spacer line

Sulawesi en Kalimantan ontbreken in je rijtje........

Wat denk je van een tocht in Zuid Kaliamantan naar een reservaat en daarna naar Toraja en eventueel snorkelen op Bunaken?

Als he "duikers" zijn, kun je overwegen naar Raja Ampat te gaan voor de kust van Sorong in Papua. Daar ben je zelf dus ook nog niet geweest.

spacer line  

Wij hebben voor onze Indonesiëreis een combinatie gemaakt van klassiekers, als Java, Bali, Lombok, maar hebben er als "extraatje" Zuid-Kalimantan aan toegevoegd. Het werd een onvergetelijke ervaring, vnl. door het bezoek aan de authentieke floating market en de unieke trektocht in de Loksado-jungle (met overnachting bij de dayak-families in de longhouses). Als je wil, stuur ik je verdere details. Banjarmasin is trouwens vlot bereikbaar vanuit Jakarta en Surabaya. Prettige reis!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nou er staat wel meer niet in het rijtje.
Als de eerste keer naar Indonesie gaan vinden ze waarschijnlijk alles leuk.

Ik mis van de klassiekers nog West Sumatera en Ambon is ook gemakkelijk bereikbaar vanuit Jakarta. En eenmaal in Ambon genoeg eilanden in de buurt.
Leuke klus hoor.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
User
spacer line

Hangt er vanaf wat je wilt en hoeveel tijd je hebt.
Wil je ze 3 weken onder brengen op één plek, of ben je bereid 3 keer te verkassen en dus op 3 plekken te gaan zitten? Wat zijn het voor lui, strandmensen, avonturiers, cultuursnuivers??

barubagus
User
spacer line

Elsbeth, het zijn eigenlijk wandelaars dus natuurfreaken. Ik ben weleens naar de Gunung Lawang geweest, maar een wandeling door de bush-bush is niet mijn grootste hobby in R.I In West Sumatra ben ik ook al geweest (palembang/padang, Jember etc.)
We hebben 7 weken dus tijd genoeg. En Tator betekent tanah toraja en dat is Sulawesie, en daar ben ik ook al geweest. Pekan Baru (Riau) en Medan ken ik goed, want ik heb daar vrienden wonen.

Ik ben ook in Menado geweest en Bunakan, want ik ben een duiker.
Ik voel wel voor het idee van Wimsabinemyrthe over Kalimantan.
Graag een mailtje naar housing70Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com voor meer details over deze reis.

Wie kent Sukabumi goed?? dat is niet zo ver van JKT en misschien wil ik daar wel naar toe, ga meestal het weekend naar de Puncak of Bogor maar In Sukabumi ben ik nog nooit geweest.

Alvast bedankt forumleden voor het meedenken.

barubagus
User
spacer line

O,ja Annemiek Ambon lijkt me ook leuk. Is het nu veilig? Zijn de rellen nu over?
Wie vliegt er naar Ambon. Ik vlieg het liefst met Mandala, De planes zijn nieuw en de
technisi zijn Brits,
Graag meer info over Ambon. Misschien is een combinatie ambon/menado ternate wel wat.

Alvast bedankt

meriana
User
spacer line

Wat vind je van Brastagi...22 graden, rustige mooie omgeving,vriendelijke mensen.schone bed en breakfast, goedkoop met nederlanse taal.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-03-2010 01:29 barubagus wrote:
O,ja Annemiek Ambon lijkt me ook leuk. Is het nu veilig? Zijn de rellen nu over?
Wie vliegt er naar Ambon. Ik vlieg het liefst met Mandala, De planes zijn nieuw en de
technisi zijn Brits,
Graag meer info over Ambon. Misschien is een combinatie ambon/menado ternate wel wat.

Alvast bedankt
Je kunt veilig naar Ambon hoor en verder natuurlijk.
Ik vlieg ook het liefst met Mandala maar die vliegen niet op Ambon. Alternatieven zijn Sriwijaya, Batavia, Lion Air, Merpati (heb het gevoel dat ik er nog eentje mis)
Van deze zou ik persoonlijk Sirwijaya kiezen (en dat heb ik dan ook al een paar keer gedaan). De combinatie met Ternate en Menado is zeker wat. Wings air vliegt Menado-Ternate en vanuit Ternate zijn er diverse mogelijkheden naar Menado.
Ik weet niet hoeveel tijd jullie precies hebben maar als er nog een dag of 5 vanaf kan dan zou ik ook Kei bezoeken. En als ik goed heb opgelet een half jaar geleden dan gaat de vlucht Tual-Ambon een paar keer per week door naar Ternate (en omgekeerd) Seram kan ook omdat het dicht bij Ambon ligt maar het is meteen zo'n lel van een eiland wat je niet in 1,2, 3 gezien hebt. Saparua schijnt ook mooi te zijn (heb ik zelf nog niet gezien). Maar sowieso is Ambon zelf ook de moeite waard. Mensen zijn er in mijn beleving ook heel anders dan bv op Java. Meer open.
Kijk even op de subforums in TAT (Tickets en Airlines) AIP (Algemene Indonesie Praat) en tik even Ambon in met de zoekfunctie. Helaas heeft Maluku nog geen eigen subforum Emoticon: Angry

Succes met uitzoeken.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Barabagus,
Je kunt van Jakarta, met een tussenlanding in Makassar naar Ambon vliegen. Van Ambon kun je de snelboot naar Seram. Haruku en Saparua nemen. Seram is één groot oerwoud, maar over gebaande wegen goed begaanbaar. Wij zijn in Ora Beach bij Sawai in het noorden geweest. Een unieke stek echt weg van de snelweg. Ook zijn we op Saparua geweest. Mooi eilandje. Plaatsjes als Itawaka, Nolloth, Kulur, Ouw en Booi zijn zeer de moeite waard. Van Ambon met Wings naar de Kei eilanden. Pasir Panjang, enz.enz. De Molukken zijn zeker een bezoek waard en van onlusten is geen sprake meer.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

elsbeth
User
spacer line

7 weken, daar kun je een leuk reisje van maken...
Tja, als jij overal al geweest bent en je wilt je daar naar richten, dan wordt het best lastig. Je noemt zoveel mooie plekken op, waar je zelf niet meer heen wilt.
Maar ik zou in jouw geval toch echt kijken wat voor je medereizigers leuk is.
Ik heb nog maar relatief weinig van Indonesie gezien, maar ik vind een week Minahassa en een week Tana Toraja (als het natuurliefhebbers zijn, kun je daar dagen wandelen) toch heel erg de moeite waard. Dan ben je al in Makassar en kun je door naar de Molukken (of vanuit Manado doorvliegen). Molukken staat bij mij bovenaan op de verlanglijst. Maar ook een weekje in Yogyakarta vind ik zeer de moeite waard.
2 weken Sulawesi, 2 weken Molukken, 1 week cultuur vanuit Yogyakarta, dag of 10 West Java. Een erg leuk onderkomen is Ocean Queen in Cisolok bij Pelabuhan Ratu, zuidkust West Java. Heerlijk plekje voor een paar dagen, wandelmogelijkheden, prachtige natuur (Lebak).
Dat lijkt mij wel een mooir rondje (mag ik mee???)

stphn
User
spacer line

In JKT al in resto Rendez-Vous (geweldig goed Chinees eten, alleen maar Indo's en Chinezen) http://www.streetdirectory.com(...)/ind_11915692720551/ geweest of art deco gebouw voormalige Indische Kunstkring bezocht. Nu bar/restaurant Buddabar http://jakartathecity.blogspot(...)g-to-buddha-bar.html

barubagus
User
spacer line

In JKT al in resto Rendez-Vous (geweldig goed Chinees eten, alleen maar Indo's en Chinezen) http://www.streetdirectory.com(...)/ind_11915692720551/ geweest of art deco gebouw voormalige Indische Kunstkring bezocht. Nu bar/restaurant Buddabar http://jakartathecity.blogspot(...)g-to-buddha-bar.html

Stplm zijn dit bars in de buurt van cafe Batavia in Glodok JKT? Waa rliggen deze tenten?
Ik zit meer in de binnenstad Kemang ken ik niet goed.
Ik doe alles per taxi, een auto heb ik niet,

Bedankt

stphn
User
spacer line

Budda bar (voormalige Indische kunstkring) ligt in de wijk Menteng. Sowieso mooie wijk om rond te lopen. 't Restaurant Rendez-Vous (Jl Johar) ligt eigenlijk tegen de wijk Menteng aan. Vlakbij treinstation Gondangdia. Klik op de link voor de website. Je ziet dan ook een kaartje. Ook goed eten, maar Rendez-Vous is beter, vind ik, Sate Khas Senayan. Zit o.a. aan einde van Jl Jaksa.

Als je naar Bandoeng gaat: bezoek eens winkelcentrum Paris van Java! Nieuw en anders dan alle JKT malls. Een beetje Hollandse gezelligheid http://www.youtube.com/watch?v=VvrenK3NCcU

barubagus
User
spacer line

Stphn, bestaat Rest trio nog, ? dat ligt in de buurt van Gondangdia.

Als ik in JKT ben blijf ik meestal hangen in Klp Gading/Sunter want daar ligt mijn app.
Gasten breng altijd naar cafe Batavia, maar die hanteren wel Europesche prijzen.
In de Klp Gading mall heb je trouwens Kopi Luwak daar hebben ze eerste klas koffie voor weinig geld. Hoewel ik denk dat er maar 1% koffie luwak in zit.
Het zit niet ver v.d Diamond super markt. Waar ook Sogo zit.

Ik doe meestal wat de locals doen, dus in mangga dua kom ik ook, maar nu met die Bule's
bij me zoek ik meer naar Europesche tenten waar ik ze heen kan brengen.

Alles wat je opstuurt print ik dan ook uit.

T.k

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,736,067 topic views - 235,509 posts - 13,700 topics - 26,423 members - last post @ 14-12-2019 21:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,810,890 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com