indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Renso
User
spacer line

Goedendag, ik zou graag willen weten of ik ook met euro kan wisselen of is nog steeds de voorkeur voor dollars?
Ik ga voor 2 maanden en ook rondtrekken dus niet alleen in de steden.
Graag zou ik wat info van jullie kunnen gebruiken.
Bij voorbaat dank
Vriendelijke groet, Rens Emoticon: Worship

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Best Renso,

Is reeds over geschreven, eerst zoeken doet wonderen. Ook is er reeds veel geschreven over Visa's.

Het kan dan wel een derde wereld land zijn, maar je kunt met alle vormen van betaalmiddelen daar betalen en ook wisselen. En dat het in kleine dorpjes moeilijk of onmogelijk is lijkt mij vanzelf sprekend.
Gewoon van tevoren genoeg pinnen.

Ben je bang dat je beroofd wordt als je veel Rp 's bij je hebt. Gewoon in je schoenen stoppen of ergens anders onzichtbaar op je lichaam mee dragen.
Niet alles in je portemonnee.
Zeker niet wanneer je geld uit je portemonnee haalt om er mee te betalen.
Zorg ervoor dat deze niet vol met bank biljetten zit. Dat is in ieder arm land vragen om moeilijkheden.

Net als in Europa geldt ook daar hou je geld en pasjes gescheiden van elkaar. Laat ook geen waardevolle spullen achter in hotelkamers. Kijk eerst of er een kluisje is.

Kijk ook eens op;
http://forum.indahnesia.com/topic/896/
http://forum.indahnesia.com/topic/498/

Veel plezier.

Groeten,

Albert

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Beste Renso,

Albert heeft de antwoorden al gegeven. Ik wil alleen maar toevoegen dat als je bankbiljetten wilt meenemen je ervoor moet zorgen dat je in uiterst verse staat zijn (geen vouwen, kreukjes, etc.). Dollars van voor 1999 worden vaak niet geaccepteerd bij banken en zaken. Neem een creditcard mee, makkelijk voor bezoek in Jakarta, Bandung, Surabaya en andere grote steden. Als je pint krijg je vaak grote coupures (50.000 of zelfs 100.000 rp). Ga gauw naar een supermarkt of zoiets om kleingeld (d.i. coupures van 1000, 5000, 10.000 en 20.000) te krijgen.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ik ga na het pinnen altijd benzine tanken met de brommer. voor 5000 rupiah benzine en dan met 50.000 of 100.000 betalen. Nooit een probleem. Ik doe het liever bij de staatsbedrijven en Matahari's dan bij de super op de hoek (als het daar inderdaad al mogelijk is).

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

5000 rupiah, dat is nog geen 1 liter benzine! Ver zul je daar niet mee komen. Supermarkten waar ik het doe: Hero (tot voor kort gedeeltelijk eigendom van AH!), Carrefour, Sogo, Indo huppelup. Shopping malls en ketenrestaurants zijn natuurlijk ook gewilde bestemmingen voor het wisselen.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

5000? da's 2,5 liter op dit moment, toch? (de laatste keer dat ik tankte - afgelopen maart - was het 1850 voor een liter)

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

De prijs voor benzine is nog steeds IDR1850, dat wisselen wat Jeroen bedoelt doe ik ook altijd om aan kleiner geld te komen.
En beste Renso, geen US$ meenemen, zelfs in Indonsie zijn ze daar een beetje huiverig voor na de koersval van de US$.
En nooit de creditkaat gebruiken om te pinnen, gewoon de Europas.
Tuti en Jan

pjsmit
User
spacer line

Waarom geen creditcard om te pinnen?
Met creditcard zijn de opnamekosten iets hoger (bij mij 3 euro) maar de koers is VEEL beter, zodat ik door met een creditcard te pinnen een boel geld bespaar.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste PjSmit,
Die ervaring kan ik helaas niet me je delen, de Rabobank schreef mij: (dit staat ook op onze website)
Rabobank Creditcard: GEA: EUR 400,- per dag met een max. aantal transacties van 2, BEA: tot limiet (standaard EUR 2500,- per maand) in max. 4 transacties per dag
LET OP: contante opnames bij de GEA en op de bank met de creditcard zijn erg duur (momenteel EUR 4,50) en dus alleen voor noodgevallen!!!!)

Ik kan met de Europas nu zelfs al IDR5.5 miljoen per dag pinnen.
Als je de pech hebt kan je bij een automaat maar IDR600.000 per keer pinnen, bij BCA is dat inmiddels IDR2 miljoen bij de automaten waar je 100.000 biljetten krijgt en 1.250.000 bij de automaten met 50.000 biljetten.
In kleinere plaatsen vind je die automaten niet.
Groetjes,
Jan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

90,122,038 topic views - 241,253 posts - 13,739 topics - 34,870 members - last post @ 15-04-2021 17:56 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

146,832,236 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com