indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

paulana
User
spacer line

volledige renovatie en een etage erop, zo hebben we uitzicht op zee Emoticon: Yes! Emoticon: Party!

Om Swastiastu

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 07-03-2010 12:11 Anne Mieke wrote:
Ik neem dat mensen niet voor niks bedelen.

Ja, dat doen ze wel. Althans hier in Yogya lopen er genoeg bedelaars rond die "beroeps"-bedelaars zijn en ook niets liever willen, omdat ze "een broertje dood" hebben aan echt werken. Hun gemiddeld inkomen is meer dan Rp. 50.000 per dag (en sommigen zelfs meer dan Rp. 100.000), dat althans meer is dan een hardwerkende dagloner hier verdient in Yogya.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 08-03-2010 17:22 NoviKirana wrote:
ik dacht dat het geven aan bedelaars zelfs strafbaar was geworden op sommige plaatsen in Bali?

Correctie : in Indonesie, Bali is nog steeds een onderdeel van Indonesie (voor de niet-weters).

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 24-04-2010 15:00 Frederik wrote:
Het antwoord is helaas neen. Mensen doen trouwens ook geen bal voor mij maar dat terzijde. De wet van Karma is onontkoombaar.

Mee eens, men laat je hier gewoon stikken en doodgaan. Hulp wordt uitsluitend verleend als men eraan kan verdienen.

Bambang:
Wie goed doet, goed ontmoet. Een volkswijsheid, geen filosofische uitspraak. Iets meer spiritueels is, als je je karma zelf positief instelt, ontmoet je mensen die ook dezelfde houding aannemen. Anders gezegd: als je glimlacht, glimlacht de ander terug. Als je iemand bespuugt, ..... Vul zelf maar in.

Dan ben je in dit land aan het verkeerde adres. Spiritualiteit wordt hier alleen ge(lees: mis)bruikt. Als het even kan, tracht men elkaar te dwarsbomen en af te maken met voodoo (guna-guna). Verwacht maar niets van een karma, daar heeft men Allah U Akbar al voor, of de katholieke Heer, of Shiva, of een andere Hans Worst.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 20-06-2010 15:50 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]

Ja, dat doen ze wel. Althans hier in Yogya lopen er genoeg bedelaars rond die "beroeps"-bedelaars zijn en ook niets liever willen, omdat ze "een broertje dood" hebben aan echt werken. Hun gemiddeld inkomen is meer dan Rp. 50.000 per dag (en sommigen zelfs meer dan Rp. 100.000), dat althans meer is dan een hardwerkende dagloner hier verdient in Yogya.
Ik kom de laatste jaren wat minder in Yogya maar als ik die stumperds in Medan zie bij de verkeerslichten die niet rondLOPEN maar KRUIPEN en met handen en voeten tussen het verkeer door wurmen dan draait mijn hart om. Al zouden ze daarmee Rp 100.000 per dag binnenhalen - ik kan het me niet voorstellen als ik het misprijzende of ik-kijk-de ander-kant op blikken zie van de auto- en motorrijders - dan nog wurmen ze zich zwaar gehandicapt het leven door in de drukkende hitte. Ik ben niet zo,n volleerde dame die meteen het verschil ziet tussen echt, niet echt en wellicht er tussenin. Doe maar gewoon wat mijn gevoel me ingeeft.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Deze bedelaars worden 's ochtends per truck door maffioso-bazen naar de kruispunten gebracht en daar gedumpt. Degenen die je hetmeeste spekt, zijn de "bazen" en de politie die "bescherm- oftewel gedoog"-geld eist. Niet geven want dan houd je zowel misbruik, maffiapraktijken als corruptie in stand.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 20-06-2010 16:19 Yogya-Bali wrote: Niet geven want dan houd je zowel misbruik, maffiapraktijken als corruptie in stand.

Dat mag dan waar zijn, ik geef toch aan lieden die (al dan niet ernstig) gehandicapt zijn, zelfs al weet ik dat ze `rijk' zijn. Ik geef niet aan vrouwen met babys, en pengamen schop ik het liefst hun ballen in de keel zodat ze daarna kunnen gaan jodelen.

bambang
User
spacer line

Op 20-06-2010 16:01 schreef Yogya-Bali:

[quote verwijderd]

Mee eens, men laat je hier gewoon stikken en doodgaan. Hulp wordt uitsluitend verleend als men eraan kan verdienen.

Bambang:
[quote verwijderd]

Dan ben je in dit land aan het verkeerde adres. Spiritualiteit wordt hier alleen ge(lees: mis)bruikt. Als het even kan, tracht men elkaar te dwarsbomen en af te maken met voodoo (guna-guna). Verwacht maar niets van een karma, daar heeft men Allah U Akbar al voor, of de katholieke Heer, of Shiva, of een andere Hans Worst.

Het commentaar was persoonlijk bedoeld voor de nickname Frederik. Gezien zijn postings was hij vrij zwartgallig in zijn eigen bestaan. Zijn lijfspreuk is zelfs in de verleden tijd.

Als je in RI hulp wil bieden, moet je selectief zijn. Liefst als je iemands leven persoonlijk kent dan weet je 100% zeker dat de hulp goed terecht is gekomen (goede kennis, verre familielid). Niet zomaar aan een vreemde persoon of instelling geld geven.
Een fooi voor een goede bediening is wel op zijn plaats, vind ik.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 20-06-2010 16:43 bambang wrote:
Een fooi voor een goede bediening is wel op zijn plaats, vind ik.

Uiteraard, als iemand iets voor je doet, mag dat (extra) worden beloond. Maar daarom is het voorbeeld van Amed East Bali d.d. 5-3-2010 ook tekenend.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik ben in Brussel de hoofdstad van Europa? (of nog niet), geweest.
En het verbaasde mij daar veel geschooi en veel Bulgaren/zigeuners zag rond lopen.
Ze waren met kinderen/ baby's op arm de mensen lastig te vallen, en hen met een plastiek drinkbekertje steeds de mensen voor hield.
Tot zelf automobilisten bij verkeers lichten werden niet ontzien.
Ik had daar een familie reunie en heb niet alles durven filmen, omdat het dan opviel.
Ik heb enkele filmshots er tussen uit gehaald, dat beeld op Yuotube gezet.
Kijk hier

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

FredC
User
spacer line

On 20-06-2010 16:29 guna2 wrote:

[quote removed]
....schop ik het liefst hun ballen in de keel zodat ze daarna kunnen gaan jodelen.
Matig je wat, Guna2. We proberen toch wel wat geciviliseerd te blijven hier,hoop ik, en het onderwerp is interessant te noemen. Geef eens je normale commentaar, niet van die achterhaalde Paul De Leeuw grollen. Je hebt vast wel iets nuttigs te melden; ervaring te over. Emoticon: Shiny

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,918 posts - 13,695 topics - 25,649 members - last post @ 14-11-2019 11:03 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,632,750 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com