indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

rhalff
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Yerun zit jij in Yogya? daar ga ik grotendeels ook heen. 't lijkt me wel interessant om je een keer te kunnen ontmoeten dan.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 15-03-2010 03:52 belgianguy wrote:
correct flipse, het is volkomen legaal om voor business, voor maximaal 30 dagen, een VOA te gebruiken, dat staat ook zo op die kaart die je invult
een VOA kan gebruikt worden voor toerisme, voor business, voor sociaal bezoek
vergeet garantie- of uitnodigingsbrieven, allemaal niet nodig voor een kort bezoek
rhalff, hecht dus vooral geen geloof aan al die onzin die hier boven geschreven is
Oei, dat kan een dure 'vergissing' zijn, dat witte kaartje bestaat er maar in 2 varianten, voor WNI en WNA, ik vul met mijn KITAS dus hetzelfde kaartje in als iemand met een VoA, vandaar dat alle opties erop staan, maar dat wil nog niet zeggen dat je deze ook mag aanvinken! Ik mag met mijn KITAS en werkvergunning geen 'family visit' aankruisen bijvoorbeeld. Het kan wel inderdaad.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 15-03-2010 23:48 rhalff wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Yerun zit jij in Yogya? daar ga ik grotendeels ook heen. 't lijkt me wel interessant om je een keer te kunnen ontmoeten dan.
Ik was er voor enkele dagen vakantie, ben inmiddels weer thuis in Lippo Cikarang.

rhalff
User
spacer line

On 16-03-2010 15:04 Yerun wrote:

[quote removed]
Ik was er voor enkele dagen vakantie, ben inmiddels weer thuis in Lippo Cikarang.

Ok, dat zegt me erg weinig en ook weer totaal off-topic van me natuurlijk Emoticon: Smile

spacer line  

[quote] On 15-03-2010 10:27 belgianguy wrote:
sorry leomanado, je schrijft:
'VoA en business doen gaan niet samen. VoA is voor toeristen'
dat is dus wel degelijk onzin!
wat je schrijft over je ervaring in manado, daar zeg je zelf, dat was toen de Voa er nog niet was, dat is dus al jaren geleden, en doet dus niets terzake voor rhalff die de vraag stelde of hij met een visa on arrival business mag komen doen...dat mag hij dus zeker wel, en ikzelf doe het ook al jaren, dat is dus compleet legaal [/quote]

quote] On 14-03-2010 20:46 flipse wrote:
Ik reis 2 ? keer per jaar zakelijk naar RI, kom altijd op VoA binnen en vul netjes Business in op de disembarkation card.

nooit problemen mee gehad,

salam dari Flip [/quote]

[quote] On 16-03-2010 15:03 Yerun wrote:

[quote removed]
Oei, dat kan een dure 'vergissing' zijn, dat witte kaartje bestaat er maar in 2 varianten, voor WNI en WNA, ik vul met mijn KITAS dus hetzelfde kaartje in als iemand met een VoA, vandaar dat alle opties erop staan, maar dat wil nog niet zeggen dat je deze ook mag aanvinken! Ik mag met mijn KITAS en werkvergunning geen 'family visit' aankruisen bijvoorbeeld. Het kan wel inderdaad. [/quote]

Wie heeft er nou gelijk??

leomanado
User
spacer line

tidak basa basi

Wie heeft gelijk?

Ik hoef van niemand hier gelijk te krijgen, ik vertel alleen maar mn eigen ervaringen in Manado en ieder kan daar zn voordeel mee doen. Bedenk wel dat je met een VoA in je paspoort, NIET mag werken in Indonesie. Een VoA is echt ALLEEN maar voor toeristen

spacer line  

On 17-03-2010 09:52 leomanado wrote:

Ik hoef van niemand hier gelijk te krijgen, ik vertel alleen maar mn eigen ervaringen in Manado en ieder kan daar zn voordeel mee doen.

Hier moet men verschil maken tussen de officieele regels en de praktijk .
VOA , is voor toeristische doeleinden.
Ik lees vaak dat Singaporezen of Maleisiers (Zuid Oost Aziatische landen) en andere illegaal werkende toeristen die gedeporteerd zijn .

Voor bisnis , moet men andere visum hebben.
ook voor werken in Indonesia, en daar ook woont (!) heb je werkvergunning nodig (naast verblijfvergunning).
Soms is de wet niet echt duidelijk , en dan krijg je een grijze gebied .
Wat is bisnis , het markt verkennen ? Kontakten leggen ?
En wie is jou werkgever , of ben je een kleine zelfstandige (ZZP-er)?

In die marge kan men toerist spelen, bisnis doen of zelf werken.
Als je diep in je hart kijkt dan weet (bijna) iedereen wat de wetgever bedoelde.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

On 17-03-2010 09:52 leomanado wrote:
tidak basa basi

Wie heeft gelijk?

Ik hoef van niemand hier gelijk te krijgen, ik vertel alleen maar mn eigen ervaringen in Manado en ieder kan daar zn voordeel mee doen. Bedenk wel dat je met een VoA in je paspoort, NIET mag werken in Indonesie. Een VoA is echt ALLEEN maar voor toeristen

Maar met een Business visa mag je ook niet werken, dat is heel duidleijk en schreef je zelf ook al:

On 26-02-2010 02:22 leomanado wrote:
hoi Rhalff

VoA en business doen gaan niet samen. VoA is voor toeristen. Ga naar de Ambassade in den Haag en haal een business visum, de activiteiten die jij opnoemt, kun je dan rustig doen, maar NIET werken in de zin van dingen doen, daar heb je een werkvergunning voor nodig.

Je schrijft ook het volgende:

On 26-02-2010 16:57 leomanado wrote:
Ik heb geen link, we doen het al een aantal jaren zo, alleen dat je geen businessvisum kan aanvragen als je korter dan 30 dagen gaat, is ingevoerd toen het VoA kwam.

Nu is mijn vraag: Als je korter dan 30 dagen business wilt gaan doen welk visa heb je dan nodig?

leomanado
User
spacer line

Je zegt het zelf al: ik wil business gaan doen....een business visum dus.

In Manado hebben we het anders geregeld: we melden je aan bij de immigratiedienst, betalen Rp 1.500.000 en je kunt op een VoA binnenkomen en je zaken doen.
Let wel NIET werken. Ik weet niet of je ontvangend bedrijf dit ook kan en wilt regelen.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 18-03-2010 01:29 leomanado wrote: In Manado hebben we het anders geregeld: we melden je aan bij de immigratiedienst, betalen Rp 1.500.000

Pak Leo, ik heb sterk de indruk dat de heren imigrasi in Menado creatief zijn met kurk. Ik kan die `regeling' en zeker dat bedrag nergens vinden.

leomanado
User
spacer line

Waarschijnlijk vind je dat niet terug, creatief van de immigratiedienst hier.?

Het alternatief is business visum in den Haag, dus is dit de makkelijkste weg. Geen gedoe hier met de immigratiedienst, want je hebt het met hun geregeld

spacer line  

On 18-03-2010 04:29 leomanado wrote:
Natuurlijk vind je dat niet terug, puur creatief van de immigratiedienst hier.

Het alternatief is business visum in den Haag, dus is dit de makkelijkste weg. Geen gedoe hier met de immigratiedienst, want je weet ongetwijfeld dat regels en wetten in Indonesie er toch vooral zijn om je er niet aan te houden.
Als de immigratiedienst geld wil van je, weten ze de weg wel te vinden. Ik heb dat in Manado al vaak genoeg gezien van andere bule's

puur creatief van de immigratiedienst hier.

Ya , creativiteit en flexibiliteit.
Ik ken een mooie Nederlandse gezegde : De gelegenheid maakt de dief.

PS : Is het verstandig om deze " publiek geheim " te openbaren ?

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

On 18-03-2010 01:29 leomanado wrote:
Je zegt het zelf al: ik wil business gaan doen....een business visum dus.

Maar JIJ schreef zelf dat dat niet kan voor korter dan 30 dagen!
Ik geef het op, lijken wel een stelletje politici hier…

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 18-03-2010 11:23 tidak basa basi wrote:

[quote removed]

Maar JIJ schreef zelf dat dat niet kan voor korter dan 30 dagen!
Ik geef het op, lijken wel een stelletje politici hier�
als ik zaken wil gaan doen voor enkele dagen dan lijkt me dat geen enkel probleem. Dat je visum dan 30 dagen geldig is, moet ook geen probleem zijn. Het staat volgens mij iedereen vrij Indonesie weer te verlaten als ze dat willen (uitzonderingen daar gelaten, dat handjevol Nederlandse gevangenen mogen lekker blijven zitten).

Aan creativiteit van de immigratie zou ik niet teveel medewerking verlenen. Steeds meer wordt centraal geregistreerd en is dus niet creatief op te lossen als je het land uit wil via een andere plek dan die creatieve immigratie. Of die mijnheer of mevrouw wordt vervangen voordat jij het land uit bent...

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Ik heb het toch maar even nagevraagd op de ambassade. Het VoA kun je ook gebruiken voor zakenreis. Je mag natuurlijk niet werken, in de zin van betaalde arbeid verrichten. Maar bijvoorbeeld inkopen, contacten leggen e.d. valt binnen de mogelijkheden van VoA.

Op de site van RI-ambassade in Tsjechië staat:

Jakarta – Indonesia is to implement a new, and more lenient Visa-on-Arrival (VoA) system for citizens of many countries starting in February 2010, a Culture and Tourism Ministry official said.

“The new VoA service will improve Indonesia’s image as a world destination and hopefully encourage more foreign tourists to visit Indonesia. Tourists can be issued visas in 15 minutes on board their flights, before landing on Indonesia soil,” I Gde Pitana, director of marketing at the ministry, said here Saturday. .

He said the VoA service was designed for foreigners coming to Indonesia for holidaying , social, business or official visits.

Duidelijk genoeg zo?

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

vergeefse moeite, flipse...sommigen gaan er toch nooit niets van geloven, blijven beweren dat een VOA alleen voor toeristen is, en geven liever 1,5 juta aan de immigratie...zucht! Emoticon: Stupid

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Als NU op de website van de Indonesische ambassade in Tsjechie staat dat iets in februari 2010 geimplementeerd gaat worden dan zou dit reden zijn voor mij om dit verder uit te zoeken. Maar goed, de website van de imigrasi is ook niet echt overzichtelijk te noemen.

spacer line  

On 19-03-2010 13:51 flipse wrote:
Ik heb het toch maar even nagevraagd op de ambassade. Het VoA kun je ook gebruiken voor zakenreis. Je mag natuurlijk niet werken, in de zin van betaalde arbeid verrichten. Maar bijvoorbeeld inkopen, contacten leggen e.d. valt binnen de mogelijkheden van VoA.

Op de site van RI-ambassade in Tsjechië staat:

Jakarta – Indonesia is to implement a new, and more lenient Visa-on-Arrival (VoA) system for citizens of many countries starting in February 2010, a Culture and Tourism Ministry official said.

“The new VoA service will improve Indonesia’s image as a world destination and hopefully encourage more foreign tourists to visit Indonesia. Tourists can be issued visas in 15 minutes on board their flights, before landing on Indonesia soil,” I Gde Pitana, director of marketing at the ministry, said here Saturday. .

He said the VoA service was designed for foreigners coming to Indonesia for holidaying , social, business or official visits.

Duidelijk genoeg zo?

salam dari Flip

Ja Flip, als de ambassade dat zegt dan zal het toch wel moeten kloppen.

Net weer terug en toch maar weer voor de zekerheid "Tourist" aangevinkt. In Jakarta zit er momenteel een nieuweb jonge lichting imigrasi ambtenaren die steeds brutaler worden in hun manier van vragen:

"You have many visa in pasport"
Yes, I like Indonesia.

"Why you like Indonesia?"
Because the food.

"Why you like the food" enz enz

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 26-03-2010 10:25 tidak basa basi wrote:

[quote removed]

Ja Flip, als de ambassade dat zegt dan zal het toch wel moeten kloppen.

Net weer terug en toch maar weer voor de zekerheid "Tourist" aangevinkt. In Jakarta zit er momenteel een nieuweb jonge lichting imigrasi ambtenaren die steeds brutaler worden in hun manier van vragen:

"You have many visa in pasport"
Yes, I like Indonesia.

"Why you like Indonesia?"
Because the food.

"Why you like the food" enz enz
Die vragen lijken me een 'nieuwe' methode om verdachte/lastige personen eruit te hengelen. Geef je niet direct antwoord, dan heb je mogelijk een probleem, niet als je antwoord geeft, welk antwoord dan ook.

spacer line  

On 26-03-2010 10:46 Yerun wrote:

[quote removed]
Die vragen lijken me een 'nieuwe' methode om verdachte/lastige personen eruit te hengelen. Geef je niet direct antwoord, dan heb je mogelijk een probleem, niet als je antwoord geeft, welk antwoord dan ook.

Ja dat zou heel goed kunnen Yerun maar soms krijg ik bij die jonge ambtenaren ook een beetje het gevoel dat ze blij zijn eindelijk een beetje superior kunnen doen tegenover die grote blanke bule. Veel Indonesische mannen hebben nou eenmaal een minderwaardigheidscomplex, vooral de jonge generatie.
Ik geef ze altijd keurig antwoord en blijf altijd beleeft want ze hebben idd macht en je kan zomaar in een hele vervelende situatie terechtkomen. Heb toch tenslotte toch vaak een koffer vol met samples en papieren bij me waar uit zou kunnen blijken dat ik niet voor de “food” kom …

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Kun je die samples en papieren niet gewoon opsturen? Lijkt me een stuk veiliger voor het moment dat ze daadwerkelijk je tas gaan controleren omdat ze een vermoeden hebben. En je komt altijd wel voor de 'food', je moet immers toch drie keer per dag eten, niet? Dus je liegt niet in ieder geval. Emoticon: Shiny

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

On 27-03-2010 01:10 Yerun wrote:
Kun je die samples en papieren niet gewoon opsturen? Lijkt me een stuk veiliger voor het moment dat ze daadwerkelijk je tas gaan controleren omdat ze een vermoeden hebben.

Dat is me dus al wel een aantal keren gebeurd; tas open, laptop, samples,offertes en weet ik veel wat nog meer voor business bewijsmateriaal. Ook gezegd dat ik voor business kwam.
"Business apa, Tuan?"
"Business mebel Pak"
"Oh, business mebel, bagus!"
En dat op mijn VoA met op imigratiekaart Business ingevuld.

what's the problem?

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ben jij daadwerkelijk gecontroleerd ja? Ik in al die jaren slechts 1 keer, en dat was omdat er en stuk ijzer in mijn koffer zat (onderdeel van mijn computer die ik meenam). Ze bekeken het, trokken een vreemd gezicht en het was goed.

Wat het probleem is? Zo op het eerste gezicht inderdaad niets, totdat een beambte van de imigrasi zegt dat je hier werkt (geen bisnis dus), en het bewijs zijn al die papieren die je bij je hebt. Dan moet je een KITAS en werkvergunning hebben i.p.v. een eenvoudiger visum. Ik zou niet graag aan die gril van de imigrasi overgeleverd zijn en die peentjes willen zweten omdat ik niet weet of ik wel of niet binnenmag dit maal. Voorkomen is beter als genezen als je het mij vraagt.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,929 posts - 13,697 topics - 25,672 members - last post @ 14-11-2019 19:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,699,416 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com