indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Indonesië op z'n Nederlands > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Om Sid, die ASPAL papieren (Asli tapi Palsu)...is er een manier om dat te herkennen? En ik neem aan dat je er niets aan hebt op het moment dat er iets aan de hand is? hoe weet je nou of je écht de juiste papieren hebt gekregen?

spacer line  

On 23-02-2010 20:21 NoviKirana wrote:
Om Sid, die ASPAL papieren (Asli tapi Palsu)...is er een manier om dat te herkennen? En ik neem aan dat je er niets aan hebt op het moment dat er iets aan de hand is? hoe weet je nou of je écht de juiste papieren hebt gekregen?

Meestal ontdek je dat als jou huis/grond te koop wordt aangeboden .
En dan zeg je GVD , dat is mijn huis omdat ik het 20 jr geleden LEGAAL heb gekocht ,.
En dan ga je naar de rechter , aangenomen dat je papieren 100% in orde is kan je het aanvechten (kost geld en geduld) .

De AsPal papieren werden vaak door corrupte ambtenaren van de kelurahan etc , met medewerking van de Kadaster, notaris samen gesteld .

Als het goed is staat alles in de Kadaster (Badan Pertanahan Nasional) geregistreerd.
Een AJB (Akte Jual Beli) is niet goed genoeg .

Het is publiek geheim dat er AsPal papieren in omloop kunnen zijn .
Een buitenlander die ook staat te sjoemelen zullen in zulke rechtzaken vaak aan de kortse eind trekken.
Simpel feit omdat hij niet als partij (mag geen bezit hebben etc) erkend wordt.
Vraag maar aan je man , die zal over die de AsPal papieren gehoord hebben.

bisa dicek of makemyday .

barubagus
User
spacer line

Tanah Sengketa of Rumah sengketa ?
Natuurlijk weet ik wat het is...maar nogmaals het gaat hier om wat regel is in R.I
Niet om de wetten die je toch niet beschermd in de R.I
Hier in Nl is de wet regel in R.I. juist niet.

Zo ken ik mensen in R.I. gewone Indonesiers, die toevallig land bezitten
legaal met H,M, die al meer dan 10 jaar op dit stukje grond wonen in JKT, maar gewoon
onteigend dreigen te worden, omdat ze toevallig dicht bij een kazerne wonen, en geen
orang penting kennen.
De T.N.I had een oogje op dat land want ze wouden uitbreiden.

Ik wil hier alleen maar zeggen dat je h.m of registratie in het kadaster of wat dan ook niets helpt in R.I. als je geen connecties hebt.
Dus er zijn mensen die onr. geod kunnen bewonen, verkopen of verhuren als ze de goede connecties hebben of het goed hebben geregeld.
Want een Hak milik of Pakai of H,bangunan helpt echt niet als iemand de smoor in
je heeft.

salam

spacer line  

Hallo mensen , weet iemand of deze M nog actief is . Ik heb gehoord van mensen die met een zekere M in gesprek zijn over het bouwen van een huis.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ik hoor ook wel eens iets.............

It's only kinky the first time.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,819,210 topic views - 234,889 posts - 13,695 topics - 25,607 members - last post @ 13-11-2019 12:09 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,604,056 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com