indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ramrod
User
spacer line

Hallo,

Hallo ,
Ben 10 jaar gelden een paar weken naar Bali geweest en wil nu terug voor een week en 2 weken naar Java .
Ik wil op Java 1of 2 treinreizen gaan maken ,het gaat mij niet om de afstand maar om de mooiste treinreis qua uitzichten en natuur ,mag er dus ook meer dan 1 zijn , ik hoor het graag.
Is April/Mei eigenlijk wel een geschikte periode om te gaan?

Gr WIllem

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Mooiste treinsreis die ik heb gemaakt op Java: Bandung-Yogyakarta. Maar volgens mij zijn er in oost Java ook wel mooie trajecten.
Mooiste treinsreis op Java kan ook zijn op minder door toeristen bereisde trajecten zoals Malang-Blitar misschien niet qua natuur en uitzicht maar wel qua contact met de locals.
Weat dat aangaat vooral niet kelas eksekutif maar bisnis of ekonomi reizen.

gr
AM

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

ramrod
User
spacer line

> Mooiste treinsreis op Java kan ook zijn op minder door toeristen bereisde trajecten .

Inderdaad ,het maakt mij niet uit of het nou wel of niet toeristisch is , als de treinreis maar mooi is met mooie panorama's .

Jesses
User
User icon of Jesses
spacer line

Het traject Bandung-Yogyakarta is inderdaad prachtig. Ik heb dit traject verschillende malen moeten afleggen toen ik in Indonesie zat. De trip duurt een uur of 7, en ik heb de eerste keer alleen maar naar buiten kunnen kijken. Omdat het uitzicht zo mooi was, dus...

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Wrong , de trip duurt nog geen 3 uur.....maar is inderdaad de mooiste treinreis, m.n. het gedeelte tussen Padalarang en Cikampek. Maak deze trip maandelijks en geniet er nog steeds volop van. Neem de Parahyangan: keuze tussen eksetutif of bisnis . Hou je camera bij de hand.....

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Wij vonden de treinreis van Surabaya naar Banyuwangi errug mooi. En als je toch van Bali komt kun je die omgekeerd maken. Prachtig berglandschap, mooie sawa's en bij helder weer, mooie vergezichten.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Jesses
User
User icon of Jesses
spacer line

On 19-02-2010 03:39 Yogya-Bali wrote:
Wrong , de trip duurt nog geen 3 uur.....maar is inderdaad de mooiste treinreis, m.n. het gedeelte tussen Padalarang en Cikampek. Maak deze trip maandelijks en geniet er nog steeds volop van. Neem de Parahyangan: keuze tussen eksetutif of bisnis . Hou je camera bij de hand.....

Ja, ik vergeet het stuk van Bandung naar Jakarta eraf te trekken. Is ook een mooi stukje trouwens...

spacer line  

On 19-02-2010 03:39 Yogya-Bali wrote:

Als je tijd en zin hebt (backpackers) , zou ije de gewone trein nemen .
Ik weer niet of ze daar die boemeltrein hebben , waar ze in " elke gehucht" een stop maken.
Jammer dat ik geen foto' s hebt , de treinreis van Jkt - Bandung en dan naar Tasikmalaya.
En 45 jaar geleden . Niet te beschrijven . Hoe mooi het was .
Waar de locomotief water moet vullen .

bisa dicek of makemyday .

ramrod
User
spacer line

Dank voor de reactie's , ik ga eens kijken hoe ik 1 of 2 treinreizen in mn verblijf op Java kan plannen .
Misschien dat ik wel alleen naar Java ga ipv Java en Bali anders wordt het meer onderweg zijn als ergens ook eens een paar dagen blijven .

Mij lijkt Jakarta- Bandung- Probolinggo/ Cemoro Lawang voor Bromo- Cipanas - Pangandaran-Yogyakarta met natuurlijk een bezoek aan Borobudur wel wat, met hier in dan 1 a 2 treinreizen , kan iemand inschatten als je een normaal reis tempo aanhoudt en het zo handig mogelijk indeelt hoeveel dagen je hiervoor uit moet trekken ?

Willem

spacer line  

Voorstel.

AMS-Bogor.
Bogor (60 km van Jkt) gebruik je als uitvalbasis.
Kan je vanaf Bogor (koel , overzichtelijk , relatief schoon) Jakarta bezoeken cg dagtocht naar Anjer combineren met dagtocht naar Sukabumi/Salabintana-Pelabuhanratu (must see)+ dagtocht naar Cibodas -Cipanas -Puncak Pas (standaard voor alle toeristen, zeker de Nederlanders).
Je kan het in 4 nachten (5 dagen doen) .
Daarna vanaf Jakarta met de ochtendtrein naar Bandung. Daar 2 nachten stoppen om Lembang , Maribaya, Ciater(warmtebron) - Tangkuban Perahu te bezoeken .
Van Bandung ga je met de trein richting Garut of Tasikmalaya .
Vanaf Tasikmalaya is de treinrit niet meer zo mooi.Het is een rechte vlakte.
Ga in Garut of Tasikmalaya een auto+chauffeur huren . Logeer in Cipanas Garut,( 1 nacht) in de buurt heb je de Kampung Naga.
Van Garut ga je naar Pangandaran via Tasikmalaya en Banjar . In Pangandaran 1 of 2 nachten om de omgeving te bekijken.
Daarna met de auto naar Yogya via Baturaden .
Yogya bivakkeren 3/4 nachten , kan je dagtochten maken naar Magelang , Dieng plateau , de Ketep Pas (Merapi) , Solo bezoeken.

Van yogya kan je de trein weer pakken richting Surabaya , al dan niet met tussenstop in Malang.In de buurt van Batu - Bromo etc .

Daarna ga je terug met de trein SBY-JKT (ochtendtrein) , met eventueel tussenstop in Semarang (evt 1 nacht logeren). Je gaat nu met de trein terug via de Pantura route.

ramrod
User
spacer line

Hoi , enorm bedankt voor je voorstel ,klinkt erg goed , kan alleen nog niet goed da afstanden/reistijden inschatten ,ik wacht nog op een boek over Java .. ga dan je voorstel eens helemaal uitpluizen .

Mijn voorkeur qua landschappen gaat uit naar Sawa's en rijst terrassen om wandelingen door te maken en of met een brommer langs te gaan ,zit dit ook in jou voorstel ?

Is april al wel een goede tijd om te gaan of kan ik beter een maand later gan,ben erg flex qua data ,ik kan met Malaysia air in april voor Ä700 en in mei voor Ä750,redelijk goede prijzen lijkt me

Alvast bedankt weer ,

Willem

spacer line  

Maak maar een lijstje en dan kan ik (of anderen) aanvullen .
De afstanden en rijsttijden (bij benadering) kan ik (of anderen) leveren.
Daar heb je ook files , zelfs macet total(muurvast).
U vraagt , wij draaien .
Welke hotels wil je hebben , Melati klasse III (" Indonesisch hotel= vergelijkbaar met * hotel ANWB klasse) , dus niet slecht .
Heb een paar keren in zulke hotels gelogeerd in Jakarta - Bandung .
In andere steden zullen de faciliteiten (bijna) dezelfde zijn .
Voor Internationale* hotels zijn de condities ook standaard.

Mijn lijstje is gebaseerd op eigen ervaring en auto reizen van minimum 10 uren per dag.
Ik doe iets minder , vaak tussen 8-10 uren per dag .Met veel sanitaire en koffiestops .En foto's maken.
V.w.b. treinreizen , hoe lang het is en de prijs kan je zo plukken uit hun site .

Als je een auto huurt kan je al die sawah ook bekijken .
Dan moet je van de grote weg even weggaan , dat doet de chauffeur wel.
Wil je tussen de sawahs lopen en kampongs rijden kan je een ojek (brommertaxi) huren of achterop rijden .Kost een paar eurie denk ik..
Weet de prijzen niet , kom zelf van Jakarta- West Java , ik kijk anders naar de sawah, bomen , rivieren dan een doorsnee buitenlandse toerist.i

ramrod
User
spacer line

Hallo

>U vraagt , wij draaien . Emoticon: Very funny

Ik heb nog geen goed beeld wat ik precies wil gaan zien (vooral natuur) maar ik wil niet iedere dag veel aan het reizen zijn, het prettigst lijkt me om zoals je voorstelt een paar dagen Bogor en daarna nog vanuit 2 andere plaatsen diverse trips te maken en per plaats wil ik dan zo'n 4 dagen te blijven ,als dat mogelijk zou zijn.

Qua hotels heb ik alleen de eis dat het schoon is en met een eigen douche , kleine hotelletjes hebben mijn voorkeur.Ben een soort van luxe rugzak toerist....

Wat is een goede uitval basis voor die Sawa's en rijst terrassen ,kan je ook met een gids of zo wandeltochten maken ?

Alvast bedankt weer,

Willem

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 21-02-2010 12:48 ramrod wrote: ...en per plaats wil ik dan zo'n 4 dagen te blijven ,als dat mogelijk zou zijn.
Qua hotels heb ik alleen de eis dat het schoon is en met een eigen douche , kleine hotelletjes hebben mijn voorkeur.Ben een soort van luxe rugzak toerist....

Daar kan ik me nou helemaal in vinden. Meestal is reizen in IndonesiŽ - van A naar B gaan - helemaal geen lolletje. Bovendien snuif je IndonesiŽ beter op als je ergens een tijdje `zit.' Beperk je treinreizen dan ook tot eentje, Bandung - Yogya. Als je vanuit JKT reist, kun je overwegen om na Bogor via Sukabumi af te reizen (auto huren) naar Pelabuhan Ratu. Bali is er nix bij. Vervolgens minstens je genoemde 4 dagen in Yogya. En dan blijft er eigenlijk geen tijd meer over voor Oost-Java. Jammer, maar een andere keer dan maar.
Ook wat betreft hotels deel ik je mening. Niets zo saai als een vijfsterrenhotel. Gelukkig zijn er in IndonesiŽ genoeg hotels - de `Melati-klasse' - waar je comfortabel kunt overnachten, terwijl het personeel niet verplicht buigt als een knipmes, maar wel een praatje met je maakt. Niet omdat het moet, maar omdat ze het leuk vinden. Reken op Rp 250.000 per nacht, of iets meer.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

De treinreis vanuit Jakarta naar elders op Java heeft 1 voordeel, je kunt de eerste anderhalf uur prima een tukkie doen omdat alles wat je ziet niet meer dan een grote storthoop is.

En ja, ik heb de route regelmatig gedaan en nee het wordt er niet beter op. Het enige wat beter wordt is dat er over grotere stukken dubbelspoor wordt aangelegd en in en rond Jakarta zelfs 2x2 sporen, maar daarmee is het afval nog niet weg en wonen ook de inwoners nog steeds op 2 meter van het spoor.

spacer line  

On 21-02-2010 12:48 ramrod wrote:

Wat is een goede uitval basis voor die Sawa's en rijst terrassen ,kan je ook met een gids of zo wandeltochten maken ?

Alvast bedankt weer,

Willem

BOGOR !! Bandung en Yoyakarta.
Ze hebben in Bogor zo'n ecotoerisme , al dan niet met gids .
Heb nog nooit gedaan Emoticon: Yes! .
Gewoon googlen via Ecotourism Bogor .
Zodra je van de grote weg(toeristenroute) afzakt , kom je gelijk in een sawah of thee plantage gebied (Sukabumi-Puncak Pass,Cianjur vlakte =de rijstschuur van West Java ).
Als je huurauto er niet kan komen , ga je een ojek -man inhuren.

Die ojeks jongens kan je gelijk vinden bij hun "pangkalan" , vaak bij een viersprong , markten .Ze zitten daar op klanten te wachten .Voor een paar eurie heb je vervoermiddel die je letterlijk overal kan brengen.

ramrod
User
spacer line

Dank voor de reactie's

> BOGOR !! Bandung en Yoyakarta.

Dat is duidelijk dan ,als ik mn boek binnen heb dan ga ik een kijken wat ik daat allemaal wil zien .

Even voor de duidelijkheid maakt het nog veel verschil of ik in April of mei ga , zijn de Sawa's en rijstterrassen dan wel groen ?

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 21-02-2010 16:10 ramrod wrote: maakt het nog veel verschil of ik in April of mei ga , zijn de Sawa's en rijstterrassen dan wel groen ?

Oeps! April of mei? Nou nee, dan zijn de sawa's net als in januari, februari, maart, juni, juli, augustus, september, oktober, november, december, uh... groen.

ramrod
User
spacer line

Zijn ze daar het hele jaar door groen ook de rijst terrassen , ben ook naar Nepal geweest maar daar had je toch echt wel seizoenen hoor,als je pech hebt dan was alles net geoogst en of bruin ....

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Ze zijn echt altijd groen, Ramrod. Je wordt er kotsmisselijk van, nooit eens een herfstkleurtje. SkiŽn zit er hier ook al niet in. Kommer, kwel, narigheid en ellende. Maar serieus, er is wel verschil. Het mooiste groen zie je zeg maar de maand na het einde van de regentijd. Maar wanneer dat is? Vroeger - vroeger, toen alles nog veel beter was - kon je dat makkelijk zeggen, maar nu? Ik gok op eind april, begin mei.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 21-02-2010 17:11 guna2 wrote:
Ze zijn echt altijd groen, Ramrod. Je wordt er kotsmisselijk van, nooit eens een herfstkleurtje.
Helemaal nie, ze zijn soms ook geel of afgebrand bruin....... Emoticon: Smile

ramrod
User
spacer line

Dit http://infoka.kereta-api.com/redirect.php is toch de officiŽle link voor de Spoorwegen van indonesie , bij mij werkt deze niet ,krijg steeds een fout melding.

Hebben jullie daar ook last van ?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Probeer deze eens
http://kereta-api.co.id/

ramrod
User
spacer line

Die werkt wel maar mn Indonesisch is niet zo goed,zit er niet ergens een mogelijkheid voor Engels?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Kan het zo ook niet vinden maar het is allemaal niet zo spannend hoor. Aan de rechterkant kun je gewoon de vertrek- en aankomstplaats invullen en dan komen er wat dienstregelingen uitgerold.
Tanggal = datum
Asal= vertrekplaats
Tujuan= bestemming
......
jam = uur
berangkat= vertrek
datang= aankomst

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

50,527,866 topic views - 222,871 posts - 13,503 topics - 16,512 members - last post @ 17-10-2017 10:39 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,941,173 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com