indahnesia.com - Discover Indonesia Online

    
You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Blijkbaar lukt het niet zo goed met het paal en perk stellen. Deze situatie is al 3 maanden zo. En bizar dat tickets duurder zijn dan in Europa.
Maar nog erger dat er een duur ticket wordt gekocht en de vlucht vervolgens gecanceld waardoor mensen niet eens dezelfde geboekte dag kunnen vliegen.

Mbt bagage raken toeristen steeds meer beperkt met het kiezen van vluchten omdat op de intercontinentale vluchten 30 kg meegenomen mag worden maar locaal daar weinig op aansluit.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 

Tja, dit is Indonesie he. Andere regels als de rest van de wereld.

Inmiddels heeft Garuda al een hoop bestemmingen laten vallen, want immers vliegt Sriwijaya Air of Nam Air al op, onzin om daar een duur Garuda toestel heen te sturen, al helemaal dagelijks.

De toeristen zijn niet beperkt in het kiezen van vluchten vanwege de bagage, maar gewoon omdat er minder vluchten zijn. Maar het is wel knap om met minder vluchten de omzet toch te vergroten, en dat is voor Garuda Indonesia, Lion Air en andere maatschappijen het geval. Dus kunnen ze eindelijk eens winst gaan draaien.

Deze situatie is geen situatie; de wet geeft sinds lange tijd ondertarieven en boventarieven voor gevlogen afstanden, economy en business class netjes apart gedefinieerd. Lion Air deed eind 2018 navraag over hoe dat zat met bagage... en nee daar is wettelijk niets voor geregeld aldus juristen. Zij zijn daarna direct in dat gat gesprongen en inmiddels doet iedereen mee. (Okay, behalve Garuda, maar die doen ook mee door vluchten te annuleren zodat men Sriwijaya of Nam Air moet vliegen met 15 kg bagage)

Nu is 'iedereen' een relatief begrip; want je hebt Lion Air met Batik Air, Wings Air, Thai Lion Air, Malindo Air en Garuda Indonesia met Citilink, Sriwijaya Air en Nam Air. En dan blijven er een paar kleine spelertjes over.

Mijn tickets naar Batam vanuit Jakarta zijn nog altijd 2.5 mil retour, zonder bagage. Ik kan ook naar Singapore vliegen, een beetje moeite doen en dan de boot pakken. Scheelt me ongeveer 1 miljoen. Dat is veel bier en pizza op Batam. Om maar iets te noemen.



Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 

Per 1 april (geen grapje) vliegt Garuda niet meer of veel minder op... Maumere, (2x per week) , Labuan Bajo (1x per dag, was 2x), Ende niet meer.

Tja,.. er woont ook bijna niemand, dus 2 of meer vluchten per dag is niet levensvatbaar helaas. Nooit geweest, zal het ook nooit worden. Daarom vloog vroeger alleen Merpati erop, met pijn en moeite en er moest altijd geld bij.



spacer line  

Nog minder courant dan ik al dacht dan.


Heldere ziende

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 17-04-2019 12:12 Yerun wrote:
Per 1 april (geen grapje) vliegt Garuda niet meer of veel minder op... Maumere, (2x per week) , Labuan Bajo (1x per dag, was 2x), Ende niet meer.

Tja,.. er woont ook bijna niemand, dus 2 of meer vluchten per dag is niet levensvatbaar helaas. Nooit geweest, zal het ook nooit worden. Daarom vloog vroeger alleen Merpati erop, met pijn en moeite en er moest altijd geld bij.
Nee, zo is het niet. Garuda had juist opnieuw per 1 april vluchten naar Ende, maar cancelde deze een voor een. Het is wel degelijk levensvatbaar, maar niet als je vluchten tegen belachelijke prijzen verkoopt. Daarbij is de meest populaire route voor toeristen Maumere-Labuan Bajo maar door deze acties wordt het er niet gemakkelijker op. n nooit geweest, zal het nooit worden is onzin. als het goed wordt aangepakt heeft Flores heel veel potentie.Maar door wat er nu gebeurd wordt in labuan Bajo een tweede Bali gecreeerd met alle gevolgen van dien. Ik weet niet precies wat je met vroeger bedoelt maar behalve Merpati hebben er wel meer maatschappijen op gevlogen. Ik heb nog nooit in een maar voor 1/3 gevuld vliegtuig gezeten, niet naar Labuan Bajo, niet maar Maumere, niet naar Ende, niet naar Bajawa en niet naar Larantuka.

Wel bijzonder om hier berichten te lezen van mensen die het allemaal zo goed weten. Mijn vergelijkingsmateriaal is alleen de werkelijkheid.
Behalve voor de locals zelf kun je Flores niet benoemen tot alternatief voor Bali en vervolgens geen mogelijkheden bieden.


Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Niet dat ik "het allemaal zo goed weet", maar het dringt blijkbaar niet tot je door dat minder dan een handvol vluchten per dag niet courant te noemen valt.

"Nee, zo is het niet. Garuda had juist opnieuw per 1 april vluchten naar Ende, maar cancelde deze een voor een. Het is wel degelijk levensvatbaar,"
Je spreekt jezelf tegen.
Eerst zegt Yerun "vliegt Garuda niet meer of veel minder op"
Jij zegt: "Nee, zo is het niet"
Om vervolgens te zeggen " Maar cancelde deze een voor een".

Dan klopt het toch wat Yerun schrijft "dat Garuda veel minder vliegt op.."

Nee het klopt niet, maar het is wel zo. Dat is wat ik lees.

Of iets wel of niet levensvatbaar is doet niet terzake.
Garuda vliegt minder. Dat ontken en bevestig je in een zin. En dat is het feit.

Vervolgens wordt 2 feiten door Yerun en mij beschreven:

  • Bestemmingen zijn niet courant
  • Minder vluchten

    Waarop jij dan zegt "Wel bijzonder om hier berichten te lezen van mensen die het allemaal zo goed weten"

    Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud



  • Heldere ziende

    Yerun
    User
    User icon of Yerun
    spacer line
     

    Ooh jee.. de minister wil de maximum tarieven voor vliegen gaan verlagen om het probleem met de betaalde bagage (deels) op te lossen. Sriwijaya Air heeft al laten weten dat als dit door gaat, men vluchten zal moeten schrappen in hun netwerk. Dit nadat er al flink wat zijn verdwenen en hun netwerk een complete reorganisatie heeft staan voor volgende week.

    http://jateng.tribunnews.com/2(...)s-atas-tiket-pesawat



    spacer line  

    O jee, nog minder vluchten op Flores? Emoticon: Laugh out loud

    Serieus, zag je van mijlenver aankomen natuurlijk. Zoals met vrijwel alles in dit land.
    In het land der blinden is eenoog koning. Zo was het he?


    Heldere ziende

    Anne Mieke
    User
    User icon of Anne Mieke
    spacer line
     


    On 09-05-2019 03:42 jakarta-snacks wrote:
    O jee, nog minder vluchten op Flores? Emoticon: Laugh out loud
    Ja, ze zijn de kip met de gouden eieren aan het slachten


    Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

    spacer line  

    Kan ik me nog niet voorstellen.
    Als vluchten niet keer op keer vol zitten, gaan ze (geheel begrijpelijk) vluchten schrappen.




    Heldere ziende

    jstar
    User
    spacer line
     

    Inderdaad J-S. De kip(pen) met de gouden eieren zijn Bali en de (rijkere en grotere) steden zoals Surabaya, Manado, Makassar, Medan en ..... Balikpapan natuurlijk.

    En daarvoor maken ze (de oligopolies) lekker prijsafspraken en onderlinge deals. En diegenen die niet kunnen of willen meedoen, worden geweerd uit nationale online boekingssystemen etc. (Cf. Air Asia.)

    NB: voor de minder populaire bestemmingen is het veel winstgevender één vlucht in te zetten met een prijs van 4 juta per zitje, dan twee vliegtuigen met 2 juta p.p. En schaarste creëren is commercieel gezien ook heel interessant.



    Yerun
    User
    User icon of Yerun
    spacer line
     

    Het ministerie komt met wetgeving die de prijzen met max 15% omlaag brengt. Leuk, maar de bagage zullen ze daarin wel NIET reguleren. Dus ik heb een flauw vermoeden wat er gaat gebeuren. Emoticon: Laugh out loud



    Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line
     

    jstar
    User
    spacer line
     

    Op zich wel logisch die timing want zie je het voor je, de chaos en overrompeling met de aankomende 'pulang kampung' als iedereen over de weg zou gaan?




    You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.



    75,329,860 topic views - 233,656 posts - 13,687 topics - 24,483 members - last post @ 20-09-2019 09:41 CET

    Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

    123,416,412 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com