indahnesia.com - Discover Indonesia Online

    
You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

SanderBali
User
spacer line
 


On 10-05-2011 12:02 Yerun wrote:
Het Garuda kantoor in Amsterdam is een aparte BV, dus die hebben niets te maken met jouw dubbele betaling in Indonesie. Ik snap dat je je geld terug wil, maar als je er dan stennis over gaat lopen schoppen, doe het dan wel bij het goede bedrijf, anders sta je zelf redelijk voor Jan met de korte achternaam. Emoticon: Puh!


Ja dat weet ik ook. Maar ik weet zeker dat Garuda Amsterdam er geen baat bij heeft als ik Garuda negatief onder de aandacht gaat brengen (in Nederland). Ze hadden/hebben toch al een imago probleem door die vlieg ban. Misschien dat ze dan toch wel even een berichtje naar het hoofdkantoor in Jakarta.sturen om die 'arme' jongen ze geld terug te geven.

Ja kas bonnetje heb ik.

Je schreef dat het een bekend probleem is bij Garuda, dat deze praktijken vaker voorkomen? Misschien kan ik die informatie ook gebruiken in mijn campagne.



senior
User
User icon of senior
spacer line
 

Kijkt me handig om herrie te gaan schoppen in een land waar je te gast bent??


hati hati, pelan pelan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Sander; het zal ze in Amsterdam werkelijk geen aan hun achterwerk oxideren wat er in Indonesie fout gaat. Je hebt daar dus gewoon niets te zoeken.

Imagoschade? Niet echt, ze stopten voor de EU ban al met vliegen door slechte marktomstandigheden en corruptie. Daar is nu verbetering in gekomen, en de passagiers merken dat ook. Het is goedkoper vliegen en vluchten zitten vaak vol.

Wat je zou kunnen doen is iemand een machtiging geven om je verhaal op het kantoor van Garuda in Jakarta (Jl. Gunung Sahari) uit te leggen. Mits voldoende bewijs natuurlijk. Ik vermoed dat er echt wel naar gekeken wordt, als je ze maar op zijn Indonesisch benaderd, lekker zacht en onderdanig als klantje ("Je mag blij zijn dat je Garuda mag vliegen!" Emoticon: Wink . Niet als Koning de Klant zoals in Nederland. ("Ik zal godverdomme mijn gelijk krijgen ook!" Emoticon: Wink .

Als jij gaat lopen schreeuwen nu, dan zijn je kansen gewoon vergeven. Als er echt iets mis is, dan zal daar op het hoofdkantoor naar gekeken worden. Op corruptie en diefstal zitten ze echt niet te wachten



SanderBali
User
spacer line
 


On 09-05-2011 16:26 Yerun wrote:
SanderBali; ik dacht dat dit toch wel een bekende truuk was inmiddels . Daarom nooit met je credit-card betalen direct aan een maatschappij. Zij kunnen kwijt maken wat ze willen en daarvoor ook allerlei bedragen rekenen, al dan niet officieel door het bedrijf.

Ik vrees dat je je centjes niet meer terug ziet omdat het personeel deze centjes reeds heeft opgemaakt. Sterker nog, de centjes waren wellicht al op voordat jij aan de balie stond, maar doordat jij een makkelijke prooi was is dat probleem nu ook opgelost.


Yerun, hebt jij hier voorbeelden van? Welke maatschappijen bedoel je?
Zijn er hier misschien nog meer mensen die deze ervaring hebben?

Alle info welkom, mag ook naar mijn email gestuurd worden.



SanderBali
User
spacer line
 


On 10-05-2011 13:11 Yerun wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Sander; het zal ze in Amsterdam werkelijk geen aan hun achterwerk oxideren wat er in Indonesie fout gaat. Je hebt daar dus gewoon niets te zoeken.

Imagoschade? Niet echt, ze stopten voor de EU ban al met vliegen door slechte marktomstandigheden en corruptie. Daar is nu verbetering in gekomen, en de passagiers merken dat ook. Het is goedkoper vliegen en vluchten zitten vaak vol.

Wat je zou kunnen doen is iemand een machtiging geven om je verhaal op het kantoor van Garuda in Jakarta (Jl. Gunung Sahari) uit te leggen. Mits voldoende bewijs natuurlijk. Ik vermoed dat er echt wel naar gekeken wordt, als je ze maar op zijn Indonesisch benaderd, lekker zacht en onderdanig als klantje ("Je mag blij zijn dat je Garuda mag vliegen!" Emoticon: Wink . Niet als Koning de Klant zoals in Nederland. ("Ik zal godverdomme mijn gelijk krijgen ook!" Emoticon: Wink .

Als jij gaat lopen schreeuwen nu, dan zijn je kansen gewoon vergeven. Als er echt iets mis is, dan zal daar op het hoofdkantoor naar gekeken worden. Op corruptie en diefstal zitten ze echt niet te wachten


Yerun, Garuda=Garuda, natuurlijk hebben ze per land zelfstandige vestigingen maar het gaat om het product/merk wat ze verkopen. Natuurlijk hebben ze er geen baat bij als er bijv. in de reiskrant(Telegraaf) een negatief verhaal staat over Garuda Indonesia staat.

Op ze Indoensisch benaderen heb ik nu even geen zin in, dat doe ik al genoeg met instanties in Indonesia. Garuda is geen PLN maar het gaat hier om een bedrijf dat zijn product Internationaal verkoopt, dat maakt het wat makkelijker.

Die paar 7 tientjes maken mij echt niet uit en ga daar echt niet voor naar het hoofdkantoor. Je mag toch in deze tijd wel verwachten dat zoiets via de telefoon of email is af te handelen. Nogmaals het is geen PLN maar een Internationale luchtvaartmaatschappij!



spacer line  


On 11-05-2011 09:49 SanderBali wrote:

[quote removed]


Die paar 7 tientjes maken mij echt niet uit en ga daar echt niet voor naar het hoofdkantoor. Je mag toch in deze tijd wel verwachten dat zoiets via de telefoon of email is af te handelen. Nogmaals het is geen PLN maar een Internationale luchtvaartmaatschappij!

Voordat je een buitenlandse mij in het openbaar gaat aanspreken moet je echt weten of je bij de juiste loket aanklopt.
Je zal verbaasd kijken als je voor 7 tientjes(?) zo veel heisa maakt en dan bestaat de kans dat ze jou terugpakken.
Het moet proportioneel zijn .

Nu je vergelijkingen maakt met PLN of een overheidsinstantie zou je eerst je knopen moeten tellen , wil je echt principieel door gaan of niet.
Heb een akkefietje gehad met uitkerings instantie in Leiden( SVB).
Die meende dat wijlen mijn moeder 32 gulden te veel AOW kreeg en omdat ze te laat hadden aangekaart bij de erfgenaam , hadden ze als culance gebaar besloten om niet terug te vorderen.
En toen begon de soapstory tot meer dan 2 jaar lang.
Weet niet hoeveel uren ze aan de zaak besteed hadden, er kwam zelfs een "deskundige"bij mij thuis op bezoek.

Dat was een principe zaak , ze moesten uuuuren gaan uitzoeken omdat ik tot de cent alles wil terugkrijgen (of desnoods terugbetalen).
Uiteindelijk na meer 2 jaren en overheveling naar Roermond of Heerlen was gebleken dat ik als erfgenaam nog geld te goed had .



bisa dicek of makemyday .

SanderBali
User
spacer line
 


On 11-05-2011 09:40 SanderBali wrote:

[quote removed]


Yerun, hebt jij hier voorbeelden van? Welke maatschappijen bedoel je?
Zijn er hier misschien nog meer mensen die deze ervaring hebben?

Alle info welkom, mag ook naar mijn email gestuurd worden.

Yerun, misschien heb je mijn posting over het hoofd gezien.
Ik ben erg benieuwd naar jouw antwoord.



SanderBali
User
spacer line
 


On 11-05-2011 13:27 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Voordat je een buitenlandse mij in het openbaar gaat aanspreken moet je echt weten of je bij de juiste loket aanklopt.
Je zal verbaasd kijken als je voor 7 tientjes(?) zo veel heisa maakt en dan bestaat de kans dat ze jou terugpakken.
Het moet proportioneel zijn .


Ik heb gebeld en op hun verzoek en naar een door hun opgegeven email adres alles opgestuurd. Dat lijkt mij toch wel het juiste loket.



Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 


On 12-05-2011 19:07 SanderBali wrote:

[quote removed]

Yerun, misschien heb je mijn posting over het hoofd gezien.
Ik ben erg benieuwd naar jouw antwoord.
Wat kan ik zeggen; als men een kans ziet de boel te flessen dan doen ze dat ook. Echt niet alleen bij Garuda hoor. Heb pas geleden nog iemand gehad, kennisje van me, die werd verteld dat een reeds uitgegeven ticket nog niet betaald was. Onmogelijk, maar ze was haastig en moest ook per se vliegen, dus maar betaald.

En zo is het mij ook eens overkomen, maar ik ben dan nog zo mondig om te zeggen dat ze van hun stoel af kunnen pleuren omdat ze uit hun gore bakkes liegen. Ik heb dan ook nooit haast als ik moet vliegen, en kan lekker gaan bakkeleien ("Laat maar zien dat ik niet betaald heb, op mijn ticket staat namelijk van WEL" Emoticon: Wink .. en dan is het vrij snel afgelopen.

Mensen die 'niets kunnen' (i.e. haast hebben bijvoorbeeld) ruiken ze al op tientallen meters afstand. En dan maakt het dus niet uit of je een buitenlander of Indonesier bent.



Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 


On 12-05-2011 19:10 SanderBali wrote:

[quote removed]


Ik heb gebeld en op hun verzoek en naar een door hun opgegeven email adres alles opgestuurd. Dat lijkt mij toch wel het juiste loket.
Was dit in Indonesie of in Nederland, dat je belde en dat je een email-adres kreeg om alles naar toe te sturen?



Larosaurus
User
spacer line
 

ticketingRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.ticketindonesia.info
werkt niet.



Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 

Larusaurus; wat bedoel je met 'werkt niet'? Dit is namelijk het hoofd-emailadres waarop alle communicatie gaat, en tot 6 minuten is er nog email op binnengekomen namelijk.



Larosaurus
User
spacer line
 

Ik kreeg de mail als undeliverable terug, ik zal het nog eens proberen, ik heb het adres gecopieert en geplakt op deze pagina, dus als dat klopt begrijp ik het niet, probeer gewoon opnieuw.



Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 

Okay, ik ben benieuwd, mocht het weer fout gaan, zou je me dan de zogenaamde headers van de email kunnen sturen? Behalve dat hij underliverable is, staat er ook vaak in vermeld wat het probleem meer specifiek is. Dan kan ik daar naar kijken.



Larosaurus
User
spacer line
 

Het is gelukt.



amiek
User
spacer line
 

Hallo Yerun, ik wil een ticket boeken naar Pangkalan Bun (trigana air) voor eind september. Maar ik moet voor mijn vertrek van eind september nog mijn paspoort vernieuwen. Levert dit problemen op? Ik kom op 28-9 rond 8.45 uur aan in Jakarta en wil dan dezelfde dag doorvliegen. Ik wordt opgehaald van het vliegveld. Volgens mij moet dit dan lukken, ben jij het met mij eens? Of moet ik nog even wachten met boeken?
Hoor het graag.
Annemieke



Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 

Annemieke,

Een ander paspoortnummer in je reservering is geen enkel probleem. Zolang de namen maar overeenkomen met die in je paspoort dan ga je gewoon mee hoor.

Ja, je kunt vanuit Jakarta later op diezelfde dag door naar Pangkalanbun met Trigana Air als je dit wil. De vlucht vertrekt volgens schema om 14:40.



Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Jeroen,

Hier de andere Anne Mieke Emoticon: Smile
Ik ben in Papua aan het puzzelen en daarbij maak ik gebruik van jouw site en van de luchtvaartmaatschappijen zelf. Maar, dat valt niet altijd mee. Bij sommige sites typ je vertrekhaven in en dan hou je vanzelf de bestemmingen over (bv Batavia) maar bij veel andere niet (Lion/Wings). Ik word voornamelijk gek van de Merpati site. Emoticon: Angry die steeds maar foutmeldingen geeft en dat mijn tijd om is....(terwijl ik gewoon binnen een paar seconden op de volgende datum klik).

Voorover ik kan zien zijn vluchten van/naar en binnen Papua met Garuda, Merpati, Lion Air, Wings, Batavia en Trigana, Express air en Aviastar (plus de "missiemaatschappijtjes" Emoticon: Wink . Heb jij een overzicht waarbij ik vrij gemakkelijk kan zien welke luchthavens door welke maatschappijen bediend worden? Liefst ook van Express Air en Aviastar? Het gaat me dan om:
Jajayapura, Sorong, Biak, Fak Fak, Merauke, Tanah Merah en Wamena.

gr
Anne Mieke


Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 

Anne Mieke,

De website van Merpati is hopeloos af en toe inderdaad. Erg vervelend..

Voor Express Air en AviaStar heb ik geen informatie. Deze hebben geen online systeem en telefonisch is wel contact te krijgen, maar lijsten per email sturen of iets dergelijks dat snappen ze niet.

Voor de overige vluchten kun je via de 'sitemap' van ticketindonesia.info (hier) eerst een vertrekpunt en dan een bestemming selecteren (na herladen van de pagina). Je komt dan uit op een pagina met de route, de maatschappijen die deze route vliegen (helaas niet 100% accuraat) en recent gevonden tarieven.

Een voorbeeldje:
http://ticketindonesia.info/en(...)o_Biak_BIK_index.php



Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Dat is een stuk gemakkelijker.

Dankjewel.


Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

.... dat wil zeggen ik had gehoopt dat het gemakkelijker was, maar....

Het blijft een gedoe met uitzoeken.

Ik ben de sitemap aan het uitspitten geweest en heb met name gezocht naar diverse vluchten van Jayapura naar Sorong (eigenlijk van Biak naar Fak Fak maar dat blijkbaar EN via Jayapura en via Sorong).Er zouden vluchten op deze route moeten zijn met Batavia, Merpati en Lion Air maar geen enkele datum geeft vluchten aan. (ik heb voor oktober nodig maar heb ook in september gekeken voor het geval er wijzigingen in de dienstregeling zijn).

Als ik deze vlucht zo intyp dan krijg ik er helemaal niets uit.
Daarna de sites van deze maatschappijen zelf gecheckt maar ook daar krijg ik er geen enkele vlucht uit). Ik snap er nu niks meer van en weet niet wat ik ervan moet denken. Zijn er inderdaad geen vluchten of zoals reeds in mijn vragentopic al geopperd is, dat het een drama is? Nu verwacht ik laatste wel bij kleinere plaatsen maar als de knooppunten Sorong en Jayapura al een probleem geven dan weet ik het ook niet meer.

Ander voorbeeld: Biak-Sorong zou met Merpati gaan maar ik krijg er geen vluchten uitgetoverd niet met Ticketindonesie.info niet met de site van Merpati zelf.

Ik heb een mail gestuurd naar Express Air. Of ze iets terugsturen is inderdaad nog maar de vraag. Hun site lijkt het laats bijgewerkt in 2008 en gezien mijn vlucht in 2009 van Ternate naar Makassar zou dat inderdaad kunnen kloppen. Maarja dat is dus twee jaar geleden.... Zal ook Laszlo nog eens een mail sturen, misschien heeft die iets.

Waar ben ik aan begonnen.... Emoticon: Confused




Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

pierre
User
spacer line
 



Maaar Anne Mieke zal Anne Mieke niet zijn, als ze het uiteindelijk alles toch voor elkaar krijgt....



Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Of course Emoticon: Puh!


Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Jeroen,

Ik heb een ticket gereserveerd naar Jayapura. Volgens je website kost deze 164,71, de reserveringskosten zijn 6 euro maar ik krijg een rekening van 193,43. Hoe komt dat?

gr
AM


Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 

AM; ik zal dit doorgeven zodat ze hiernaar kunnen kijken. Zo te zien is het 1 klasse hoger dan de prijs die je hebt gezien. Als dit klopt wordt dit natuurlijk aangepast.

Oorzaak? Merpati heeft naast problemen met het uitvoeren van vluchten ook af en toe problemen met het boekingssysteem waarbij hele tariefklasses wegvallen (terwijl ze er 10 minuten later bijvoorbeeld weer zijn) ook het geheel tijdelijk blokkeren van routes heb ik al voorbij zien komen. En da's altijd even schrikken, ook voor ons.. haha..

Maar zoals gezegd laat ik het controleren en krijg je als het goed is zodirect opnieuw een emailtje met daarin een bevestiging.




You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.



51,997,618 topic views - 224,455 posts - 13,533 topics - 16,916 members - last post @ 11-12-2017 20:23 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,263,886 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com