indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Vanwege de lancering van de website ticketindonesia.info , waar je op eenvoudige wijze tickets voor binnenlandse vluchten in Indonesie kunt boeken voor aantrekkelijke prijzen, open ik ook dit topic maar eens.

Ben je op zoek naar een binnenlandse vlucht op een bepaalde datum? Geef dan onderstaande informatie in dit topic en verkrijg gratis een prijsopgave!

- enkeltje of retour
- plaats van vertrek en bestemming
- datum vertrek (en terugkomst als retour)
- aantal personen

Ik, of een andere medewerker van ticketindonesia.info zal je dan zo spoedig mogelijk een tarief geven dat op moment van controle nog is te boeken. We maken geen reservering als je hier je verzoek plaatst, maar als het tarief je aanstaat, kun je wel direct een boeking maken op ticketindonesia.info zodat we het tarief voor je vast kunnen leggen.

Een voorbeeld van een prijsopgave:

- Jakarta - Yogyakarta
- 13 maart 2010
- Twee personen

Voorbeeld te boeken prijzen:
Lion Air: Rp. 319.000 per persoon
Garuda Indonesia: Rp. 715.300 per persoon

Prijzen zijn voor boekingskosten, meer informatie over de kosten vind je op deze pagina.

Vragen en opmerkingen kun je hier uiteraard ook kwijt. De website is vooralsnog alleen in het Nederlands omdat er nog kleine aanpassingen gedaan worden de komende weken om zoveel mogelijk aan de wensen van de bezoekers tegemoet te kunnen komen.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Kijk ! Dat is vooruitgang !

Hele goeie zet Jeroen ! Gefeliciteerd met de officiele opening !

*stuurt virtuele bloemen* Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ja, het wordt steeds officieler. De officiele opening volgt echter nog, hopelijk over een maand. Kan ik de virtuele bloemen nog inruilen voor een echt biertje? Kom hem overmorgen inwisselen dan. Emoticon: Wink

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Deal ! Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Vanochtend vroeg zijn de tarieven van de meeste vluchten vernieuwd. Nu kloppen de tarieven weer een stuk beter, met onder andere lagere tarieven beschikbaar voor de meeste vluchten. Prijzen zijn schattingen overigens, voor daadwerkelijke tarieven zet je hier eventjes je vluchtgegevens neer. Emoticon: Smile

spacer line  

Allereerst, ik vind het TOP dat deze website is opgezet. Heb er ook een aantal van onze klanten / gasten op geattendeerd.

Maar, het is wel vervelend dat je om een prijs te vernemen voor een geselecteerde vlucht eerst alle passagiers gegevens moet invullen.

Kan er geen (tussen)stap gemaakt worden, waarbij je de (circa) prijs te zien krijgt van de geselecteerde vlucht en daarna pas de passagiersgegevens hoeft in te vullen, als het tarief je aanstaat?

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Technisch kan dat helaas niet op dit moment. Niet omdat ik dat niet wil, ik wil het dolgraag, want dat zou absoluut meer boekingen opleveren, maar om het feit dat de systemen van de maatschappijen het simpelweg niet toelaten.

Daarom kun je in ieder geval via dit topic je prijsopgave krijgen en in een later stadium hoop ik uiteraard een betere manier te vinden om toch prijzen tevoorschijn te toveren. Overigens staat op de website duidelijk vermeld dat je het beste zelf even rond kan kijken op websites van maatschappijen. Tarieven daar vermeld kunnen ook geboekt worden via ticketindonesia.info.

Wellicht moet die info nog duidelijker vermeld worden, daar wordt uiteraard ook naar gekeken met het oog op toekomstige aanpassingen aan de website. Vooralsnog dus alleen een geschatte prijs voor de meeste vluchten.

Bedankt voor het verwijzen van je gasten en je complimenten over het idee uiteraard. Emoticon: Smile

lido1
User
spacer line

hi Jeroen,

Lijkt me goede zaak deze site!
Wel heb ik een vraag: op de site staat bij de bestemmingen Pangkalabuun genoemd, maar als ik deze wil kiezen bij de vluchten vind ik 'm niet.
Ik ben geinteresseerd in de volgende vluchten: Denpasar - Jakarta, gevolgd door aansluitend Jakarta - Pangkalabuun (alles ochtend) en retour PB - Semarang (ochtend) , Yogja - Denpasar (midag).
Heen: 30 juli, terug 6 augustus; 3 personen.
Ik wacht je reactie met belangstelling af.

Met vriendelijke groet, Dolf

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Beste Dolf,

Ik kan in het systeem geen vluchten vinden van en naar Pangkalanbuun op de een of andere manier. Weet jij welke maatschappij dit zou moeten zijn?

De overige vluchten zijn er natuurlijk wel:
Denpasar - Jakarta op 30 juli is
- 09:45: 375,000 per persoon met AirAsia
- 06:40: 630,000 per persoon met Lion Air

Yogyakarta - Denpasar op 6 augustus is
- 20:30: 600,000 per persoon met Lion Air
- 19:55: 800,000 per persoon met Garuda

Yogyakarta - Denpasar heeft alleen nog ochtenvluchten of een avondvluchten. De middagvlucht van Garuda vertrekt binnenkort in de ochtend i.p.v. in de middag.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 19-02-2010 19:21 lido1 wrote:
Wel heb ik een vraag: op de site staat bij de bestemmingen Pangkalabuun genoemd, maar als ik deze wil kiezen bij de vluchten vind ik 'm niet.
Ik ben geinteresseerd in de volgende vluchten: Denpasar - Jakarta, gevolgd door aansluitend Jakarta - Pangkalabuun (alles ochtend) en retour PB - Semarang (ochtend) , Yogja - Denpasar (midag).
Heen: 30 juli, terug 6 augustus; 3 personen.
Dolf
Dolf,
Amiek heeft het in het topic http://forum.indahnesia.com/to(...)ar_pangkalan_bun.php
hier over over Kalstar. Hieronder de adresgegevensen website
http://www.kalstaronline.com/#

Villa Melati Mas Blok SR 1
No.14 BSD, Jakarta 15322
Telp. 021 - 53153456
Fax. 021 - 5372263

Op de website kan rechts de vlucht ingevuld worden maar deze werkt niet. Via jadwal&tarif zijn de vluchten wel tevoorschijn te toveren.
http://www.kalstaronline.com/i(...)l_penerbangan&c=list
De meest bruikbare vluchten zijn dan van/naar Pontianak en Banjarmasin en zul je mogelijk 2 maatschappijen nodig hebben. Dat betekent vanuit Denpasar via Jakarta, Surabaya of Yogya naar Banjarmasin of Pontianak vliegen en vandaar de vlucht naar Pangkalan Bun. Hou er wel rekening mee dat je afhankelijk bent van de dienstregeling van twee verschillende luchtvaartmaatschappijen en je daarom geen aanslutinggarantie hebt. Vanuit Denpasar mogelijk met Mandala, Lion Air, Sriwijaya of Batavia. Het is maar de vraag is of je dit op een en dezelfde dag kan vliegen.
Allereerst moet je uitzoeken of het vluchtschema op hun site nog klopt. vluchten vanuit Pontianak gaan in de ochtend, die vanuit Banjarmasin rond de middag. via Pontianak op een dag gaat dan al niet. Vanuit Banjarmasin een beetje tricky omdat je nooit weet of je vlucht uit Jakarta, Surabaya of Yogya wel op tijd is en je weinig speling hebt.

gr
Anne Mieke

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Kalstar is helaas niet te boeken via ticketindonesia, dus vandaar dat ik deze niet terug zag in het systeem.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 20-02-2010 10:43 Yerun wrote:
Kalstar is helaas niet te boeken via ticketindonesia, dus vandaar dat ik deze niet terug zag in het systeem.
Nee, zoiets vermoedde ik al.
Ff vraagje Jeroen, zitten Susi Air, Pelita, DAS en Express Air in het systeem?

gr
AM

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Anne Mieke, die zitten er niet in. Zoals op ticketindonesia.info vermeld staat zijn op dit moment te boeken: Garuda Indonesia, AirAsia, Merpati, Citilink, Batavia Air, Mandala Air, Lion Air, Riau Airlines en TransNusa.

Het systeem is geheel geautomatiseerd, en maatschappijen als Susi, Pelita ect..ect.. hebben geen boekingsysteem waar door anderen op geboekt kan worden zo lijkt het. Mogelijk zijn ze ook gewoon te klein, daar het bouwen van een dergelijk systeem ook geld kost.

Het toch aanbieden van dergelijke maatschappijen zou (op dit moment) ondoenlijk zijn omdat de tickets opgehaald moeten worden op een kantoor (en ook opgestuurd zouden moeten worden naar de klant). Sriwijaya doet het nog leuker. Je kunt online boeken, maar het ticket moet je OF afhalen op vliegveld,kantoor of aangewezen agentschap OF ze sturen het toe (binnen Indonesie) tegen kosten. Allemaal totaal NIET handig.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Sorry, sorry. Heb er (te) schuin overheen gelezen.
Ik snap je punt. Ja dat van Sriwijaya kende ik al, lekker handig, maar niet heus.
Jammer van die kleinere maatschappijen maar dit zal wellicht de grootste lading dekken.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Sriwijaya moet ik dus helaas laten gaan, hoewel ik deze tickets wel gewoon kan boeken. Maar de kosten voor het opsturen naar het buitenland of het wegbrengen naar de toerist als deze in Indonesie is, moeten gedragen worden door de boekende partij, en aangezien het afwijkt van de standaard, kost dat geld. Jammer maar helaas voor alsnog.

Men zegt (het bedrijf dat de module om te boeken aanbiedt, dat deze 10 (minus Sriwijaya voor mij dus) 90% van de markt is. Of het waar is weet ik niet, ik vermoed wel dat het een overgrote meerderheid is, dus vooralsnog is het geen slecht begin.

Merpati is trouwens ook goed in het verpesten van je vakantie/reisvreugde. Malam, die hier op het forum rond hangt, had een ticket geboekt via de website, wilde gaan betalen hier op Batam, is dat hele kantoor vandaag dicht. Hij kon naar Jakarta om te betalen werd hem verteld. (Het lef ook.) Uiteindelijk kwam hij eventjes langs en heb ik voor hem geboekt. Komt ie weer goed weg, en hij had bovendien een net tarief ook nog. Emoticon: Very funny

lido1
User
spacer line

Jeroen, Anne Mieke,
Dank voor jullie reacties.
Als ik goed ben ingelicht vliegt Riau air vanaf Jakarta op Pangkalabun en vanaf PB op Semarang; beide 's ochtends.

Wat betreft de (laat)ochtendvlucht van Yogja naar Denpasar: wie vliegt dan, hoelaat en tegen welke prijs?
Gr. Dolf

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

lido1, als ik in mijn systeem kijk dan komen de vluchten Jakarta -P'buun, P'buun - Semarang niet naar boven. Ook via de website van Riau Airlines worden deze vluchten niet weergegeven.

Vertrektijden Yogyakarta - Denpasar:
08:00 Garuda
19:40 Mandala
19:55 Garuda
20:30 Lion Air

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik moest een vlucht boeken van Bandung naar Batam voor mijn Poppy, we hadden namelijk afgesproken dat ze in iedergeval de 23e op Batam zou zijn waar ik nu zit omdat Poppy en ik dan de dag vieren dat we samen 19 jaar lief en leed delen, aangezien haar oudste broer in het ziekenhuis is opgenomen geweest, kon ik niet eerder boeken als 3 dagen van te voren, pas toen was duidelijk dat ze met een gerust hart weg kon.

Er is slechts 1 maatschappij die Bandung-Batam vliegt en dat is Merpati.
De enige maar ook de slechtste keus, gezien wij regelmatig van deze vlucht gebruik maken, hebben we al zo het een en ander meegemaakt, ik kan er een boek over schrijven Emoticon: Angry

Zaterdagmorgen op internet de vlucht voor de 22e geboekt, bevestiging ontvangen.
Dan moet deze vlucht binnen 3 uur op het kantoor van Merpati betaald worden, dus gelijk in de auto gestapt en naar het vliegveld Hang Nadim gereden waar dat kantoor gevestigd is.

Bij het loket met het bordje buka aangekomen stond ik 10 minuten te wachten omdat niemand aanwezig was, misschien bidden of zo denk je dan, totdat een heldere geest me zag staan en zei, er is niemand, tja dat wist ik ook wel, maar waar was het personeel dan?
Jakarta meneer, oh en hoe moet ik nu mijn vlucht betalen?
Ook in Jakarta!!!!!!!! deze dombo zei dat met een staalhard gezicht Emoticon: Confused
Indonesie ten voeten uit, donderen gewoon een kantoor op het vliegveld dicht omdat ze wat in Jakarta te doen hebben.

Ik had Poppy al een sms gestuurd dat de boeking gedaan was en dat ik effe ging betalen, daar sta je dan met je goede gedrag. Emoticon: Frustrated
Afijn, onze Yerun gebeld en die heeft het voor elkaar kunnen boksen, Pop komt vanavond (22 feb.) aan.
Ennnneeeh nog hartstikke bedankt he Yerun, ge zijt een goed mens. Emoticon: Yes!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Graag gedaan en groetjes uit Singapore. Emoticon: Bye bye

spacer line  

Beste Jeroen,

Hartstikke makkelijk inititatief : ticketindonesia.info! Graag vraag ik dan ook een prijsopgave op voor de volgende vlucht:

- Enkele vlucht
- Yogyakarta naar Denpasar
- 5 september 2010
- 4 personen

Wij willen het liefste alleen met Garuda Indonesie of Lion Air vliegen in de avond (Met voorkeur voor Lion Air)

Wij hebben reeds gekeken op de website van Garuda Indonesie, maar je schijnt daar alleen online te mogen boeken met een Indonesische Creditcard. Emoticon: Stupid Per e-mail boeken wordt het dan ineens een stuk duurder...

Alvast hartelijk dank voor de info!

Mvgr.

Linda van der Meel

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 22-02-2010 05:04 schreef Malam: Er is slechts 1 maatschappij die Bandung-Batam vliegt en dat is Merpati.
De enige maar ook de slechtste keus, gezien wij regelmatig van deze vlucht gebruik maken, hebben we al zo het een en ander meegemaakt, ik kan er een boek over schrijven

Merpati staat nummer 4 op de ladder van de slechtste luchtvaartmaatschappij ter wereld . Dat zegt meer dan genoeg. Gelukkig dat het nog goed is gekomen.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 24-02-2010 12:56 Lindathehague wrote:
Beste Jeroen,

Hartstikke makkelijk inititatief : ticketindonesia.info! Graag vraag ik dan ook een prijsopgave op voor de volgende vlucht:

- Enkele vlucht
- Yogyakarta naar Denpasar
- 5 september 2010
- 4 personen

Wij willen het liefste alleen met Garuda Indonesie of Lion Air vliegen in de avond (Met voorkeur voor Lion Air)

Wij hebben reeds gekeken op de website van Garuda Indonesie, maar je schijnt daar alleen online te mogen boeken met een Indonesische Creditcard. Emoticon: Stupid Per e-mail boeken wordt het dan ineens een stuk duurder...

Alvast hartelijk dank voor de info!

Mvgr.

Linda van der Meel

Beste Linda,

De volgende opties zijn op dit moment voor Garuda en Lion Air voor je beschikbaar:

Vertrek 20:30 - Lion air - 932.000 per persoon
Vertrek 19:55 - Garuda Indonesia 788.000 - per persoon

Let op; deze datum is slechts 5 dagen voor Idul Fitri, de drukste reisperiode van het jaar. Vroeg boeken is een must als het even kan.

De reden dat deze website is begonnen is onder meer vanwege het feit dat je als buitenlander/toerist vrijwel niets kunt vanuit het buitenland inderdaad. Het lijkt goed te gaan, tot je moet betalen. Helaas, dat gaat vaak niet.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 24-02-2010 15:06 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]

Merpati staat nummer 4 op de ladder van de slechtste luchtvaartmaatschappij ter wereld . Dat zegt meer dan genoeg. Gelukkig dat het nog goed is gekomen.
Helaas is het vaak ook de enige keuze, dat weten ze en vandaar die puinhoop.

spacer line  

Hallo Jeroen,

Dit is een goed idee Emoticon: Yes! deze opzet aangezien we vanuit Nederland moeilijk de binnenlandse vluchten kunnen boeken.
Daarom bij deze de volgende aanvraag:
Ticket Jakarta - Yogyakarta 3 september 2010.
Ik land samen met mijn zoon om 10:10uur met MAS in Jakarta.
Kan jij mooie opties opgeven.

Alvast hartelijk dank Emoticon: Party!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Er zijn vanuit Jakarta opties voldoende. Ik geef je er hier enkele met een vertrek redelijk op tijd na je aankomst zodat je genoeg tijd hebt, maar niet te lang hoeft te wachten.

12:30 Lion Air - 780.000 per persoon (goedkoopste tarief nog niet bekend)
12:55 Garuda Indonesia - 720.000 per persoon
14:30 Batavia Air - 400.000 per persoon
15:05 AirAsia - 350.000 per persoon (schatting met bagage voor 2 personen meegerekend)

Let op; deze datum is slechts een week voor Idul Fitri, de drukste reisperiode van het jaar. Vroeg boeken is een must als het even kan.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,908,676 topic views - 222,119 posts - 13,484 topics - 16,232 members - last post @ 20-09-2017 10:21 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,951,783 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com