indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

En die vragen stelt hij dan niet meteen, maar later in het email-contact? Dergelijke dingen zijn een teken voor mij dat het een luie flikker is om het maar even plat te zeggen. Dergelijke commissie-likkers heb ik een gruwelijke hekel aan, al helemaal als het er zo dik bovenop ligt... Dikke no-no voor mij dus. En toch ga ik in april weer lekker naar Bali.

Remon
User
User icon of Remon
spacer line

On 15-02-2010 14:06 Yerun wrote:
En die vragen stelt hij dan niet meteen, maar later in het email-contact? Dergelijke dingen zijn een teken voor mij dat het een luie flikker is om het maar even plat te zeggen. Dergelijke commissie-likkers heb ik een gruwelijke hekel aan, al helemaal als het er zo dik bovenop ligt... Dikke no-no voor mij dus. En toch ga ik in april weer lekker naar Bali.

Nee hoor, wij hebben hem gevraagd het te doen. En ik weet uit ervaring dat hij niet al te lui is... haha'

spacer line  

Ik wil even zeggen dat we toch uiteindelijk hebben gekozen voor Dewa.
Wat voor ons erg belangrijk is dat hij Nederlands spreekt. Voor mij maakt het niet zo veel uit, maar een van onze vrienden is niet zo goed in engels, dus is dit een goede oplossing. We betalen dan wel iets meer, maar ach we delen de kosten met onze vrienden. Ik ga niet al te moeilijk doen om 10 of 15 euro meer. Daar komt bij dat we weten wie hij is en dat het best een leuke kerel is, waar je mee kan lachen.
Nu maar hopen dat hij dan ook een goed humeur heeft.

Wij gaan trouwens ook nog een dagje naar de borobudur en de prambanan, kan ik dat ter plaatse regelen in Yogya bij aankomst op het vliegveld of kan dat beter op Bali van te voren? Ik bedoel dan een chaufeur met busje voor de dag in Yogya

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Wij gaan trouwens ook nog een dagje naar de borobudur en de prambanan,
Dat is niet mis, wel vroeg in de morgen de heenvlucht nemen, kunnen jullie in de middag weer terug vliegen naar jullie chauffeur met busje in Bali!
Salam,
Jan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Je wil heel vroeg heen vliegen, dan als een idioot naar de Prambanan (die ligt vlak bij het vliegveld, dus dat moet lukken trouwens) EN de Borobudur? (Dat is dik 1.5 uur rijden vanaf het vliegveld, en je moet ook nog terug en de Borobudur bekijken natuurlijk).

Ja het kan in 1 dag, maar dat lijkt me niet echt een vakantie. Gidsen staan niet voor je klaar op het vliegveld, dus tevoren regelen lijkt me wel handig. Je kunt ook een dagje eerder vertrekken, dan pluk je een auto met chauffeur uit Prawirotaman of Sosrowijayan bijvoorbeeld.

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Jan
Ik hoor een beetje een ondertoon in je teks, of zit ik fout?

Groet,
Peter

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik hoor een beetje een ondertoon in je teks, of zit ik fout?
Dat heb je goed gehoort, als je serieus op dit forum kijkt bij topics over Yogyakarta weet je ook meteen waarom.
Salam,
Jan

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Jan
Je voelt je toch geroepen om een reactie te geven en dat is pas serieus bezig zijn!
Schrijf gewoon niets en laat de geen die wil reageren, gewoon een antwoord geven.

Ik vraag niet om de reactie van een oude zemelaar Emoticon: Bye bye

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

oude zemelaar
Aan dit soort taalgebruik heb ik een grote hekel, zegt mij genoeg over de schrijver en ik weet in een keer weer waarom ik 1 jaar lang niet meer heb gereageerd op dit forum.
Mocht de webmaster(s) het niet nodig vinden om jou te waarschuwen is weer het tijdstip aangebroken dat ik niet meer rechtstreeks reageer op dit forum.

spacer line  

Beste Jan,
Het woord oude zemelaar is een keurig woord, ik geef een keurige reactie op het geen jij schrijft, misschien moet je wel constateren dat je de eerste opmerking beter niet had kunnen maken, had je zelf dan geen reactie verwacht?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 17-02-2010 01:37 amanda-peter wrote:
Je voelt je toch geroepen om een reactie te geven en dat is pas serieus bezig zijn!
Schrijf gewoon niets en laat de geen die wil reageren, gewoon een antwoord geven.

Ik vraag niet om de reactie van een oude zemelaar Emoticon: Bye bye

Ik laat je in andere woorden hetzelfde weten en ben geen ouwe zemelaar. Dus doe er je voordeel mee zou ik zeggen. Ga je niet druk maken door op 1 dag heen en weer te vliegen was en is het advies.

elsbeth
User
spacer line

Amanda, ik zou het advies om niet in één dag heen en weer naar Yogya te vliegen om Prambanan en Borobudur te bekijken zeker ter harte nemen.
Afgelopen zomer was mijn vlucht van Makassar naar Yogya uren vertraagd en een week later idem dito voor de vlucht van Yogya naar Denpasar.
Wij vonden dat helemaal geen punt en hadden alle tijd. Eigenlijk vind ik dat gehang op zo'n vliegveld wel leuk, je ziet een hoop aan je voorbij trekken en kunt leuke contacten hebben met andere wachtenden. Maar ik moet er niet aan denken dat dit allemaal op één dag was gevallen. Inderdaad, zoals Yerun al aangaf, van de hotelletjes in Jalan Prawirotaman kun je zo een auto met chauffeur regelen.
Veel plezier,
Elsbeth

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 17-02-2010 14:45 elsbeth wrote: Eigenlijk vind ik dat gehang op zo'n vliegveld wel leuk

Elsbeth, weet je dit écht heel zeker, dat je dat leuk vindt? Of ben je rijp voor Pakem/Endegeest/Vught/Geel etc.? Mon Dieu...

beesie37
User
spacer line

Hoi

kreeg net weer mail van hem...
en vraagt op bali 700.000 per dag
en op java 1500.000 per dag ivm hotel kosten (duur hotel heeft hij nodig dan)

maar goed kijk wel voor andere chauffeur

elsbeth
User
spacer line

Dat is wel erg veel inderdaad. Vorig jaar heb ik 1.000.000 Rp betaald voor een lange dagtocht (10 uur doorscheuren) van Makassar tot Rantepao, inc. benzine, excl. eten.( met 6 personen) Maar dat is wel even anders chaufferen dan die uitstapjes op Bali.

En ja Guna, de leukste dingen maak je (ik althans) mee op momenten waarbij alles mis lijkt te gaan: een vlucht die vertraagd is, maar waardoor je wel allemaal een bakkie eten krijgt van de airline (waar iedereen dan als een gek naar toe rent), of een busje dat er ondanks alle afspraken op het vliegveld van Manado toch niet staat en je dus zelf even wat moet regelen om je gezin in het hotel te krijgen, wat dan natuurlijk ook prima lukt omdat iedereen je wel wil helpen. Dan blijkt dat je bijna naar het hotel van dag 2 gebracht wordt in Tomohon, omdat de heren elkaar allemaal kennen, kortom, verwarring alom. Ja, ik kan daar heerlijk van genieten, I 'm sorry...En juist omdat je geen strak schema hebt, kan het ook allemaal en zie je wel hoe het loopt.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 17-02-2010 16:42 elsbeth wrote: En ja Guna, de leukste dingen maak je (ik althans) mee op momenten waarbij alles mis lijkt te gaan

Daar ben ik het gruwelijk mee eens, Elsabeth. Maar meestal (...) gaat het niet echt mis, en is wachten op vliegvelden minstens net zo saai als het vliegen zelf.

spacer line  

Bedankt voor jullie reacties en het advies. Wij zitten alleen met het volgende. Wij hebben de hotels voor Bali al geboekt, dus als wij een overnachting in Jogyakarta zouden doen betekend het dat we de overnachtingen op Bali, zeg maar in het water gooien en dat is toch wel zonde, zeker als het om 4pers. gaat.

In 2005 was ik samen met mijn vrouw in Jogya en zouden toen een nachtje verblijven in Rumah Mertua om de volgende dag naar de Borobudur te gaan, echter ik werd ziek en moest toen ook 's avonds terug naar Bali vliegen. Dit was goed te doen, we kwamen aan om 07:00 uur en vertrokken 's avonds weer omstreeks 22:00 uur.

Vandaar dus dat mijn eerste gedachte uitging naar een vlucht op dezelfde dag.
Voor ons zelf zou een overnachting veel beter zijn daar ben ik het ook mee eens, ik zag het Phoenix hotel wel zitten, echter ik heb het niet alleen voor het zeggen en heb ook rekening te houden met mijn gezelschap.

Wat mij reactie betreft naar Jan en Tuti, waarom ik Jan een oude zemelaar noemde had te maken met het feit hoe hij reageerde. Een aantal jaren geleden heb ik op dit forum ook wel eens info gevraagd over het trouwen op Bali en daar kreeg ik toen ook al een raar antwoord van hem op.

Ik zie het zo....ik stel een vraag en je hoeft er geen antwoord op te geven, we zijn niet allemaal dagelijkse gebruikers van deze site, dus hoe het allemaal precies werkt weet ik ook niet. Had hij verteld....joh Peet deze info kan je ook in een eerder topic vinden, dan had ik nooit zo'n reactie gegeven en waar praten we eigenlijk over Pffff oude zemelaar is toch zo erg niet? Emoticon: Shut up!

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

`Peet,' in Yogya kun je voor zeg 250.000 per kamer prima overnachten. Dan heb ik het over een kamer met AC, eigen badkamer, ontbijt etc. Midden in de stad. Maar tja, ik zou ook de voorkeur geven aan Rumah Mertua...

spacer line  

Tja ik moet ook wel eerlijk toegeven dat wij best wel van een beetje luxe houden. Vier sterren is toch wel een beetje wat wij minimaal willen......erg hé! Emoticon: Laugh out loud

Coen1989
User
spacer line

Hoi, is het al iets geworden met één van de chauffeurs? Zo niet heb ik namelijk nog een goede. Hij heeft mij ook rondgeleid op Bali en weet er veel vanaf.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 17-02-2010 16:42 elsbeth wrote:
Dat is wel erg veel inderdaad. Vorig jaar heb ik 1.000.000 Rp betaald voor een lange dagtocht (10 uur doorscheuren) van Makassar tot Rantepao, inc. benzine, excl. eten.( met 6 personen) Maar dat is wel even anders chaufferen dan die uitstapjes op Bali.
Gvd, Elsbeth hier word ik dus niet goed van. 1 juta is toch echt teveel................ Ik heb voor Rp 300.000 per dag een auto gehuurd! (wel met mijn eigen chauffeur)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

beesie37
User
spacer line

Op 17-02-2010 19:32 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Gvd, Elsbeth hier word ik dus niet goed van. 1 juta is toch echt teveel................ Ik heb voor Rp 300.000 per dag een auto gehuurd! (wel met mijn eigen chauffeur)

hoi annemieke,

weet jij niet een goede chauffeur voor zo wel op bali als java?
op jou advies ga ik graag af Emoticon: Blush Emoticon: Blush dan weet ik zeker dat het goed is lol

groeten angelique

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hee muts, mijn advies is in elk geval goed als het om prijzen gaat..... Maar zoals je weet ben ik geen specifieke Java of Bali fan.
Op beide eilanden ben ik wel niet al te lang geleden geweest (1 maand geleden haha) Ik denk dat je op Bali voor Rp 300.000 max Rp 350.000 een auto met chauffeur moet kunnen vinden, op Java zullen de prijzen wat hoger liggen. Heb daar een tijd terug eea over geschreven (weet even zo niet meer welk topic) Ik denk dat omdat ik vaak te maken heb met de plaatselijke bevolking ik ook meer de "echte" prijzen ken.
Don't shoot the messenger.....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

beesie37
User
spacer line

Op 17-02-2010 19:46 schreef Anne Mieke:
Hee muts, mijn advies is in elk geval goed als het om prijzen gaat..... Maar zoals je weet ben ik geen specifieke Java of Bali fan.
Op beide eilanden ben ik wel niet al te lang geleden geweest (1 maand geleden haha) Ik denk dat je op Bali voor Rp 300.000 max Rp 350.000 een auto met chauffeur moet kunnen vinden, op Java zullen de prijzen wat hoger liggen. Heb daar een tijd terug eea over geschreven (weet even zo niet meer welk topic) Ik denk dat omdat ik vaak te maken heb met de plaatselijke bevolking ik ook meer de "echte" prijzen ken.
Dont shoot the messenger.....

hey meis,

nou ja jij bent eind april ook aardig in de buurt, neem gewoon jou mee als gids whahahahaha
doe je maar even paar dagen java en bali hoor. kan er best even tussen in je schema...

trouwens vind het nog steeds top je weer te lezen hier op het forum.
vind trouwens dat ze je wel ere lid mogen maken hier.......

Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Is maar goed dat jij mijn schema niet kent..... Kweenie hoor maar Java en Bali zullen er waarschijnlijk niet inpassen. En jij weet dus echt niet wat ik van plan ben.... Emoticon: Devil
Trouwens volgens mij komen we op de terugreis op dezelfde dag aan in KL...!!!
Maar fijn dat je mijn aanwezigheid op prijs stelt. Keep in touch!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,367,047 topic views - 233,668 posts - 13,689 topics - 24,512 members - last post @ 20-09-2019 22:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,449,680 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com