indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Pascal.F
User
spacer line

Hallo,
Ik plan een bezoek aan de Bromo vulkaan vanuit Penanjakan ( Lava View hotel ).
Na het bezoek aan de Bromo wil ik naar Pasir -Puthi gebracht worden.
Wat doe ik met mijn bagage als ik de trip maak ?
Kan ik ze in de wagen laten gedurende de trip aan de vulkaan en is dit veilig ?

Bedankt

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Pascal,

Het bezoek aan Penanjakan en Bromo is vaak in de vroege ochtend. Uitchecken is meestal om 12.00 uur. Je kunt de bagage toch ook gewoon in het hotel laten en nadien ophalen? (Ik neem aan dat je vanuit Cemoro Lawang via Probolinggo naar Pasir Putih gaat)
Wil of kun je de bagage niet in het hotel laten dan is er een chauffeur bij je die op je bagage past.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Pascal.F
User
spacer line

Anne Mieke ,
Ik kom van een hotel in Kalibaru en wil na het bezoek van de Bromo rechtstreeks verder naar Pasir Putih.

Ik zal het anders wel bij de chauffeur laten die me naar Pasir Putih brengt.

Bedankt

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Maar je hebt het over Lava View Hotel. Dat is toch in Cemoro Lawang? Of begrijp ik je nu verkeerd?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Pascal.F
User
spacer line

Anne Mieke,
Als ik Lava View hotel google kom ik bij Cemorolawang, Probolinggo, Java, Indonesia uit.
Ik ben er nooit geweest dus ik weet het niet.Ik kijk wel ter plaatse wat de kostprijs voor deze trip is en wat ik doe met mijn bagage.

PRIJSVOORBEELD VOOR DE TRIP

Deze trip is is met vervoer en accommodatie inclusief ontbijt in het Lava View hotel en kost p.p. (indien met 2 personen) Euro 95,-. p.p.
Hier komt nog wel de huur van de landrover bij waarmee 's nachts de Bromo trip wordt gemaakt (indicatieprijs is Rp 450.000 voor 1 landrover voor 5 personen).

Omdat ik dit duur vindt was ik aan het zoeken naar een andere oplossing.De driver moet ons dan ook nog naar Pasir Putih brengen ( wat nog een meerprijs is ) en dan terug naar Kalibaru.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 04-02-2010 14:39 Pascal.F wrote:
Anne Mieke,
Als ik Lava View hotel google kom ik bij Cemorolawang, Probolinggo, Java, Indonesia uit.
Ik ben er nooit geweest dus ik weet het niet.Ik kijk wel ter plaatse wat de kostprijs voor deze trip is en wat ik doe met mijn bagage.

PRIJSVOORBEELD VOOR DE TRIP

Deze trip is is met vervoer en accommodatie inclusief ontbijt in het Lava View hotel en kost p.p. (indien met 2 personen) Euro 95,-. p.p.
Hier komt nog wel de huur van de landrover bij waarmee 's nachts de Bromo trip wordt gemaakt (indicatieprijs is Rp 450.000 voor 1 landrover voor 5 personen).

Omdat ik dit duur vindt was ik aan het zoeken naar een andere oplossing.De driver moet ons dan ook nog naar Pasir Putih brengen ( wat nog een meerprijs is ) en dan terug naar Kalibaru.

Pascal,
Je schrijft er niet bij welk vervoer. Waar kom je vandaan dan? Ik lees in andere topics dat je vanuit Bali eerst naar Kalibaru gaat. Hoe dan ook is 95 euro wel heel erg veel. Dat betekent met 2 personen 190 euro is bijna 2,5 miljoen Rupiah…….

Over het hotel zelf zijn de meningen nogal verdeeld. Het uitzicht is geweldig, maar dat geldt voor zo’n beetje alle hotels langs de steile wand naar de zandzee.Hotels in Cemoro Lawang zijn vaak erg koud. Ik zou het ongeziens voor die 2,5 Rupiah niet doen, plus nog eens Rp 450.000 voor de jeep waarmee je op bijna 3 miljoen Rupiah uitkomt.
Meestal ga je vanuit Cemoro Lawang om een uur of 4 naar de Penanjakan, vandaar over de zandzee naar de voet van de Bromo, naar boven klimmen en weer terug. De meeste ritten zijn om een uur of 8 toch wel gedaan dan.
Als het de bedoeling om in 2 dagen Kalibaru-Bromo-Pasir Putih-Kalibaru te doen dan lijkt het me slimmer om ter plaatse een chauffeur te regelen en de accommodatie gewoon ter plaatse te regelen dan zie je ook meteen wat je krijgt voor je geld.

gr
AM

joost
User
spacer line

Pascal,

Het is normaal dat je je bagage achterlaat in het hotel want na je tocht omhoog ga je er
ontbijten.
Waar ga je na Pasir Putih heen? Terug richting Bali of verder naar het westen?
In Pasir Putih zou ik overnachten in Sido Muncul 2. Pas gerenoveerd en aan het strand waar je kunt zwemmen. Is niet overal.
Indien je naar het westen verder reist zou ik eerst Pasir Putih doen en dan de Bromo.
2 dagen autohuur , bij mij, dus 1 overnachting van de chauffeur kost je 1 miljoen zonder benzine. De benzine kost je misschien 3 a 400.000
Ophalen Kalibaru, Bromo en naar Pasir Putih

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

De naam van het hotel is Lava View Lodge , het uitzicht naar de Bromo is fantastisch en daarbij blijft het.
Wij hebben er in oktober 2009 nog overnacht, de kamer kostte meer dan IDR 400.000, wat veel te veel is voor hetgeen geboden wordt, onze kamer was niet af te sluiten, de stopcontacten hingen aan de kabels aan de muur.
Het ontbijt was volgens de receptie buffet, klopte helemaal een tafel met een grote pan Nasi Goreng en Kroepoek, alleen koffie en thee en geen fruit.
In mijn Indonesische tijd heb ik twee keer de Bromo bezocht, twee keer heb ik kunnen meemaken hoe men op de Bromo met toeristen omgaat.
De eerste keer was in 2001, ik heb toen overnacht bij hotel Cemara Indah, de kamer was inclusief ontbijt, nasi goreng, het eitje erbij bleek niet inclusief, daarvoor werd IDR 5.000 in rekening gebracht!
De manager van Cemara Indah zorgde voor vervoer naar Kalibaru, was toen IDR 350.000, best prijzig voor die tijd, maar we hadden uiteraard de vrijheid om voor goedkoper vervoer te zorgen, dat is boven bij de Bromo echter erg moeilijk.
De manager nam als commissie IDR 200.000 en de chauffeur kreeg IDR 150.000!
De laatste keer was samen met Nederlandse gasten die op het terrein van Lava View Lodge bedonderd zijn door duistere figuren die zich voor gids uitgaven en onze gasten al IDR 300.000 aanbetaling afhandig maakten
Bij een ander hotel waren de gasten aan het klagen dat met geen water had na uren wachten en allerlei beloftes.
Om de Bromo te bezoeken dien je entree te betalen, voor een toerist was dat IDR 50.000 en dat is niet inclusief bij de kamer.
De bewoners zijn overwegend Hindoe, hoe zij met de toeristen omgaan doet mij sterk denken aan Bali.
Salam,
Jan

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

P.S. Bagage die je echt nodig hebt is warme kleding, het is er 's nachts erg koud.

joost
User
spacer line

Wat Jan zegt is waar. Heb nog nooit iets positiefs gehoort over de hotels daar.
Misschien is het raadzaam te overnachten in Probolingo en dan heel vroeg de berg op.
Je bent toch al met auto en chauffeur.
Indien je boven bent overstappen in de 4-wheel drive. Helaas dat moet.
Of
Als je tijd hebt vanuit Kalibaru ga dan eerst naar boven.
Kijk zelf of de accomodatie en prijs bevalt en beslis dan.
succes,
Jo

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 05-02-2010 13:06 joost wrote:
Misschien is het raadzaam te overnachten in Probolingo en dan heel vroeg de berg op.
Hee Joost geen oneerbare voorstellen he. Dan moet je niet heel vroeg maar midden in de nacht de berg op. En dat ook nog in hot Probolinggo. De hotels in Cemoro lawang zijn idd niet om over naar huis te schrijven maar het is maar voor 1 nachtje en het uitzicht is prachtig.
Indien je boven bent overstappen in de 4-wheel drive. Helaas dat moet.
Met de meeste auto's die in Indonesie met chauffeur gehuurd worden kun je ook over de zandzee.
Of
Als je tijd hebt vanuit Kalibaru ga dan eerst naar boven.
Kijk zelf of de accomodatie en prijs bevalt en beslis dan.
Dat sowieso. Alternatief is nog Tosari aan de andere kant maar ik vind het uitzicht vanaf Cemoro Lawang toch mooier.

gr
AM

joost
User
spacer line

Hi AM
Als je met je eigen auto over de zandzee wilt heb je gelijk de bevolking op je huid.
Mijn eigen chauffeur doet het echt niet. Bang
Er zijn reisorganisaties die gaan vanwege de "matige"accomodatie ter plekke snachts vanuit Malang.
Ik denk dat je vanuit Probolinggo er 1 a 1,5 uur over rijdt.
En als het donker is en jij weet hoe laat dat al is zie je weinig.
Je kunt ook smorgens nog genieten van het uitzicht.
Ik weet niet wanneer Pacal heen wilt maar nu heb je zowel bij ProbolIngo en Pasuruan "BANJIR". Voor Pascal overstromingen.
Dus in de bergen zie je nu weinig of niets

Pascal.F
User
spacer line

Hallo allemaal,
Heel veel info , positief en ook negatief. (hotels ,duistere figuren een mens zou de moed verliezen )
Ik ga in mei Joost en na mijn bezoek aan de Bromo wil ik naar Pasir Putih voor enkele nachten en vandaar terug naar Bali.

Misschien dit ??
S'avonds met een chauffeur vertrekken in Kalibaru naar Penanjakan. Een jeep huren en na de tocht vertrek naar Pasir Puthi ? Of is dat te gevaarlijk s'nachts rijden ?

Weet er iemand een betrouwbare chauffeur in kalibaru ?

joost
User
spacer line

Alles kan doch vanuit Kalibaru tot Probolingo is zeker 5 uur rijden snachts. Dan nog de berg op.
Zaterdagavond is Pasir Putih vaak volgeboekt. Dus op tijd erbij zijn. Door de week is geen punt.
Ik ben half april in Bondowoso tot aug. Mijn chauffeur is betrouwbaaren beschikbaar
Vanuit P.Putih kun je de bus nemen naar Bali.
Verder hoorde ik vandaag dat de weg vanuit Kalibaru via Licin naar de Ijen krater alleen nog met een 4 wheel gereden kan worden. Te slechte weg.
Hoe lang blijf je in Kalibaru???
Je kunt me ook, zoals al eerder, rechtstreeks mailen voor info.
ZEKER GEEN verplichtingen en is gratis

Pascal.F
User
spacer line

PRIJSVOORBEELD VOOR DE TRIP met een reis organisatie

Als men zelf transport zoekt ,een hotel , jeep nog betalen enz.... zijn er nog de duister personnen rond Cemoro Lawang en Penanjakan

Het is bijna kiezen tussen de Pest of Tyfus

Emoticon: Angry

joost
User
spacer line

Iedereen wilt aan een Belg verdienen

youri53
User
spacer line

hallo
Lava View ligt in Cemoro Lawang; de Penanjakan is de bergketen die je rechts van je ziet als je naar Bromo en Batok kijkt.
Ik was erg content met mijn verblijf in Cefe Lava Hostel (midden in het dorpje);
ernaast ligt ook een hotel met in elk geval een fijn restaurant met snoezige jongedames in de bediening.
Achterlaten van bagage heb ik wel gedaan op Bali , maart dan in een hotelkluis achter de balie.
Met kwitantie.
OP weg van Djokja naar Probolinggo/Cemoro in zo'n krappe minivan raakten enkele spaanse meisjes een reistasje kwijt met alle papieren en geld;
Ik zou alleen bagage (van waarde) achterlaten bij een onderneming waarmee reeds een positieve ervaring is opgedaan;

youri53
User
spacer line

wow
wat lees ik nu
lava view zo slecht?
gelukkig dat ik in het fijne Cafe Lava Hostel zat: veel handiger gelegen ook en alles functioneert perfect en rustige teruuggelegen privecabins; vriendelijke/gemoedelijke bediening en bedoening en....netjes en GOED eten voor weinig!!!!!!!!!!!!!!!
en vergeet de toverhond Jacky niet!!!!!!!!!!!!!
ik heb wel een mountainbike gehuurd bij Lava View maar dat was tig keer duurder dan elders op het eilandenrijk haha

youri53
User
spacer line

ik heb me verre gehouden van dat gedoe met chauffeurs; aleen in Medan steeds dzelfde riksjamotor maar zelfs die begon steeds meer geld te vragen; dus daar wasik snel van genezen van die 'gidsen'enzo;
alleen in de jungle van Bukit Lawang was de gids fijn en betrouwbaar; geen gezeur om geld etc; eervolle natuurmensen daar; verder alles met bemo's, trein, bike, en de onvolprezen bussen in alle klassen !!!!!!! voor 110000 of minder in luxe bus+eten+ rit van 10 uur!!!!

youri53
User
spacer line

nee hoor
die nachtelijke jeep'safari'naar Bromo (viewpunt Penanjakan) i9s te krijgen voor 50000 Rp.
gewoon rondvragen;
er is een agentschapje in Probo die de tickets verkoopt als 'erweiterung'van de minivan naar Cemoro;
anders kopen vuia contact in Cafe Lava Hostel

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

ik moet met tuti en jan beamen dat lava view lodge een ramp is, ondanks zijn fantastische ligging
ik was daar aangekomen, zonder reservering, op een gewone weekdag
ze zeiden dat ze enkel nog een 'family room' van 500.000 rp hadden, de rest volboekt
de kamer was bedekt in een dikke laag stof, en het beloofde warme water kreeg ik pas na 3 keer gaan vragen (iemand moest nog de boiler gaan aanleggen)
later bleek dan dat het hotel zo goed als leeg was die nacht, dus ze hadden ons gewoon met leugens een dure en vuile kamer verkocht

Koecing54
User
spacer line

Ik ga 26 maart a.s. naar indonesie en ook een bezoek aan de Bromo staat op het schema. Kan iemand mij informeren wat voor schoeisel het beste te dragen ?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Als je het bezoek aan Bromo doet zoals de meeste bezoekers - met auto of jeep naar Penajakan voor de zonsopgang, zandzee oversteken en te voet/paardje naar de trappen die je naar de Bromo leiden - kun je dat wel op je slippers doen. Tenminste bij droog weer.
Voor serieuze(re) wandelingen in de omgeving kun je bergschoenen of sportschoenen meenemen. En als je echt wil gaan klimmen naar een van de vulkanen in het gebied natuurlijk bergschoenen.

gr
Anne Mieke

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,395,302 topic views - 233,701 posts - 13,689 topics - 24,560 members - last post @ 22-09-2019 05:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,497,314 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com