indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Lorre
User
spacer line

Hallo Baliliefhebbers,

Wij overwegen in september van dit jaar voor de 1e keer naar Bali te gaan. Wij denken in 1e instantie aan een strandvakantie en willen dan zelf(middels excursies het eiland verder bezoeken).
Om een definitief besluit te nemen hebben we nog enkele vragen, waarbij we jullie hulp vragen:

- Heeft iemand reeds met Cathay Pacific of met Garuda gevlogen en wat zijn jullie bevindingen?
- Wij zouden op Nusa Dua willen verblijven en denken aan het Nusa Dua Beach & Spa Resort. Hebben jullie ervaringen met dit hotel en hoe ver zijn de bezienswaardigheden vanaf deze plaats?
- Wat zijn de prijzen van de drankjes en het eten buiten het hotel?
- Welke valuta kunnen we het beste meenemen? USD, EUR of RP?

Graag jullie reactie en alvast dank.

leomanado
User
spacer line

hoi Lorre,

Garuda gaat pas in juni weer naar Europa vliegen. Zoals je wellicht weet, stonden ze op de zwarte lijst. Ze vliegen wel internationaal in bijv Azie en naar Australie. Ik vlieg vaak met Garuda in Indonesie en daar is niks mis mee.
Cathay was een paar jaar geleden de beste vliegmij....vliegt volgens mij alleen via HK.

Nusa Dua is redelijk ver van de bezienswaardigheden. Ik weet niet wat jullie zoeken, maar Nusa Dua heeft grote 5* resorts en geen vertier 's avonds. Het zou mijn voorkeur niet zijn, tenzij je rust zoekt. Kijk eens naar Seminyak, wat korter bij het "vertier" en minder druk dan Kuta/Legian.
De prijzen buiten het hotel zijn in vergelijking met Nederland een lachertje. Eten is goedkoop, afhankelijk van waar je wilt eten kun je al voor een paar euro lekker eten in Bali. Drankjes hetzelfde, alhoewel alcohol relatief duur is. In de winkel kost een blikje Bintang bier ( heerlijk!!) Rp 10.000,- Uiteraard zijn er ook dure restaurants. Taxi's zijn ook goedkoop, voor 10 euro rijden ze je al een heel eind weg. Neem wel Blue Bird.

Neem voor de zekerheid wat euro's mee, maar in Indonesie kun je overal met je pinpas geld pinnen. Kijk een beetje uit met pinnen, want ook hier kennen ze fraude etc. Dek je hand af op het moment dat je je pincode intoetst.

fijne vakantie
Leo

Sam Loi
User
spacer line

De eerste keer dat wij op Bali waren was kort na de bom aanslag. De tweede keer in december 2009, dus nog maar kort geleden. Het is een prachtig eiland waar wij in de toekomst vaker naar toe zullen gaan. Je hebt diverse vragen gesteld w.o. een vraag m.b.t. Cathay Pacafic. Ik geef je hierna mijn bevindingen.

We hebben met een 747 in nog geen 11 uur gevlogen naar Hong Kong. Op de airport hebben wij ruim 3 uur moeten doorbrengen alvorens wij om 10.00 uur - ook met een 747 - konden doorvliegen naar Denpassar. De vliegtijd bedroeg iets meer dan 4 uur. Aan boord heb je de beschikking over een eigen tv scherm en het eten is prima. Op de heenvlucht was het vliegtuig half vol, dus zit- en/of ligplaatsen genoeg.

Op de terugweg was het vliegtuig op de route Hong Kong - Amsterdam - vliegduur ruim 12 uur - redelijk vol. We hadden 2 stoelen naast elkaar aan de raamzijde. Er zat een man naast ons die behoorlijk ziek was en in mijn visie niet had mogen vliegen. Hij was constant aan het hoesten en had ook geen eens zakdoekjes bij zich om zijn snotter af te vegen. Deze man had geweigerd moeten worden. We hebben de stewardes aangesproken en gevraagd om andere zitplaatsen. Dat kon wel, maar we zouden dan niet bij elkaar zitten. Daar hadden wij bezwaren tegen en gevraagd om een upgrade. Dit werd ons botweg geweigerd. We zijn vervolgens achter in het vliegtuig gaan staan en hebben dit uren volgehouden. De bemanning heeft zich nergens om bekommerd, ons gewoon laten staan en ons ook geen maaltijd aangeboden. Uiteindelijk kwam een stewardes met een verhaal dat de man gescreend was op de airport en dat hij niet ernstig ziek was. Op mijn opmerking of zij dan - tijdens de rustpauzes - naast hem wilde gaan zitten, reageerde ze met een botte "no" en weg was ze. We hebben uiteindelijk maar besloten om apart van elkaar te gaan zitten. Het ontbijt hebben we toen maar ook overgeslagen. "Stick it in your ass", dacht ik bij mij zelf. Van mijn buurman aan boord - die regelmatig met ze vliegt - heb ik begrepen dat de zo geprezen service van ze spaak loopt op momenten dat ze iets meer moeten doen dan het serveren van eten en drankjes. En dit laatste geeft wel te denken.

Wij zaten in een hotelletje in Tuban. Het is er niet druk en je bent binnen no time in de gezellige drukte van Kuta. We hebben voor heel weinig bij locals gegeten. Zelf heb ik vrijwel dagelijks een red snapper van ongeveer 350 gram met rijst en groenten gegeten voor maar 40.000 roepies, nog geen 3 euries. Een portie fried rice met sea food kost maar 15.000 roepies - 1,10 eurie - en rijst met kip en groenten slechts 20.000 roepies - 1,50 eurie -. Op een terras op Kuta square was ik voor een fles Heineken 20.000 roepies kwijt. Voor een glas wijn was moeders 50.000 roepies kwijt. Je kan er ook voortreffelijk eten, maar dan wel iets duurder.

Ik ken je budget niet. Kijk eens op de site van Vira Bali en Aston Kuta, prachtige accomodaties in het geval je kiest voor Tuban.

Fijne vakantie toegewenst.

spacer line  

Binnen het 5 * hotel terrein in Nusa Dua stap je een soort "Disneyworld" Bali binnen. Al hetgene dat "Balinees" (dans optredens, markten, muziek optreden, handsnijkunst en houtversiering overzichts tentoonstellingen, etc., etc.) is wordt in een wekelijks roterend schema uitgevoerd / gearrangeerd door de hotels met maar een doel voor ogen: de gasten binnen de poort houden en hen zo tegen (hoger dan) westerse prijzen laten kopen, eten, drinken, etc., etc. Niets mis mee, maar e.e.a. geeft de gasten wel een wat "gekleurd" beeld van Bali.

Direct buiten het centrale hotel-terrein is het wat rommelig en ongeorganiseerd, typisch Bali, maar ook stukken goedkoper dan in het hotel. Echter, nog altijd stukken duurder dan op de rest van Bali.

De meeste activiteiten in de hotels, op het strand, op zee, etc., etc. in Nusa Dua zijn duurder dan in de rest van Bali.

In Nusa Dua zit je ver weg van de meeste bezienswaardigheden, m.u.v. de tempel Uluwatu. Taxi-ritten zijn in verhouding duur, omdat de eerste Rp. 100.000,- die je kwijt bent, net aan de rit tot voorbij de luchthaven dekt.

Gewoon Euros meenemen en niets wisselen naar US Dollars. Scheelt je al 1x commissie. Roepias nodig? gewoon pinnen bij de ATM. Geeft vaak lokaal geld tegen een betere koers dan de geldwisselaar.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Lorre
User
spacer line

Dank je wel voor jullie reacties.

Rust is voor ons wel van belang, vandaar dat wij Nusa Dua aan het bekijken waren en van daaruit wilden wij bijv. om de ene dag wat aktiviteit opzoeken.

We nemen de diverse adviezen ter harte en gaan de plaatsen toch nog maar eens bekijken, om zo een "goede" keuze te kunnen maken.

Cathay Pacific heeft vorig jaar een award gewonnen voor beste luchtvaartmij. Ze hebben, gezien de reisduur, wel onze voorkeur.

We hebben ook een tip gekregen mbt een taxi met chauffeur voor 40,00 per dag. Dat klinkt zeker goed in de oren.

Nogmaals dank voor jullie reactie.

gr. Lorre

spacer line  

On 03-02-2010 20:15 Lorre wrote:
We hebben ook een tip gekregen mbt een taxi met chauffeur voor 40,00 per dag. Dat klinkt zeker goed in de oren.

Ja, zo'n dagprijs zal zeker goed in de oren van de chauffeur klinken !

If you have nothing to loose, you can risk everything

leomanado
User
spacer line

Die taxichauffeur ontvangt je met open armen. Dat kan goedkoper hoor.....zelfs gewoon langs de straat....mocht je een naam/telefoonnr willen hebben, laat maar weten.

Sam Loi
User
spacer line

Wij waren voor een dag 350.000 roepies kwijt en hebben enorm genoten. Taxichauffeur blij en wij ook. Toen wij er waren deed de koers zo rond de 14.000 roepies voor 1 eurie. Dus een dagje met de taxi heeft ons slechts 25 euries gekost.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

`Roepies' gebruiken ze in India, Nepal, Pakistan en Sri Lanka. Hier in de Gordel van Smaragd betalen we met Rupiah, in het Nederlands ook wel - en zelfs officieel - geschreven als roepia. Waarvan akte.

Sam Loi
User
spacer line

Niets beters te doen, kerel???

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 04-02-2010 07:35 Sam Loi wrote: Niets beters te doen, kerel???

Om je de waarheid te zeggen, Sam, nee. Ik zit te wachten. Ik verveel me de takketyfus. Dat neemt niet weg dat ik me erger aan `roepies.' Als jij nou de enige was...

Sam Loi
User
spacer line

Wat maakt het nou uit, het gaat toch immers om de boodschap?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 04-02-2010 07:51 Sam Loi wrote:
Wat maakt het nou uit, het gaat toch immers om de boodschap?
Nou Sam, ik kan wel meegaan in bovenstaande reactie.
Guna2 uit zich misschien wat sneller maar ik stoor me daar eerlijkgezegd ook aan. Je bent ook niet de enige. Waarom mensen dat doen ontgaat mij.
Als het een populairdere benaming zou moeten zijn, zoals bijvoorbeeld mensen (jijzelf ook) het over euri's hebben ipv euro's dan blijft nog altijd het feit dat Rupiah's en Rupees/Roepies verschillende munteenheden zijn.
Ik ben er ook wel voor het het beestje bij de goede naam genoemd wordt. Dat kan ook voor hetzelfde geld (in dit geval letterlijk).

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Jaja, Sam. Maar als we er allemaal een potje van gaan maken... Enfin, ik was niet van plan op dit onderwerp te reageren omdat ik nou eenmaal geen `Baliliefhebber' ben, maar voor Lorre is het kennelijk de eerste keer dat hij naar dat Godeneiland gaat. Lorre, je denkt in eerste instantie aan een strandvakantie, heb je wel eens in de tropen op een strand gelegen? Ik wel. Vijftien minuten was mijn record. Puur masochisme.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Nou Sam, ik kan wel meegaan in bovenstaande reactie.
Guna2 uit zich misschien wat sneller maar ik stoor me daar eerlijkgezegd ook aan. Je bent ook niet de enige. Waarom mensen dat doen ontgaat mij.

Nog eentje die zich aansluit bij Guna2 en Anne Mieke Emoticon: Yes!

Al doende leert men toch Sam Loi en dat is niet vervelend of betweterig bedoelt. Emoticon: Smile

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Sam Loi
User
spacer line

Al doende leert men toch Sam Loi en dat is niet vervelend of betweterig bedoelt. Emoticon: Smile [/quote]

Zo te lezen ben ik niet de enige die wat moet bijleren!!!

De uitdrukking roepies is gebruikt in een topic over Bali. Het is nogal op een speelse
manier gebruikt. Moet kunnen op een forum waar een beetje humor - naast het informatieve - absoluut niet mag ontbreken. Het wordt anders zo saai.

Lorre
User
spacer line

Guna2,

Ik kan het me voorstellen dat niet een ieder een strandvakantie prettig vindt. Maar wij kunnen daar wel goed tegen.
Wij werken altijd door tot en met de dag voor onze vakantie en gaan dan echt genieten van rust, afgewisseld met een paar dagen aktief bezig zijn.

We reizen graag en hebben de afgelopen jaren een aantal cruises gemaakt. Dit jaar wilden we even iets anders en dan kan Bali een goed en, gelet op de vele verhalen, zeer leuk alternatief zijn.

Ook dank voor de diverse reacties op het tarief van de taxi.
Een indische "kennis" hier in Nederland gaf aan een taxichauffeur te kennen die ons voor dat bedrag de hele dag wenste rond te rijden.
Aangezien je in andere landen voor een dergelijke taxi kapitalen kwijt bent, leek deze prijs ons niet slecht.
Nu weten wij wel beter en gaan dat zeker kenbaar maken.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 04-02-2010 21:44 Lorre wrote: Ik kan het me voorstellen dat niet een ieder een strandvakantie prettig vindt. Maar wij kunnen daar wel goed tegen.

Lorre, ik heb niets tegen een strandvakantie. Maar weet je wel hoe heet zo'n Indonesisch strand is? Dat is na zes uur
's ochtends niet leuk meer. Een strandwandeling? Schoenen aan! Je verbrandt je poten...

stanno
User
spacer line

Lorre,

Ik heb vaak genoeg op hete dagen op bali op het strand gelegen en dit is niet anders dan in de broeiende hitte op de drukke spaanse stranden! Daar brandt je ook je poten in het zand! Afgelopen jaar USA aan gedaan en onder andere door death valley gereden, das pas heet!

Lorre
User
spacer line

Dank voor jullie waarschuwingen.

Wij zijn bekend met de tropische temperaturen en gaan ook graag in de tropen op vakantie.

Mijn vrouw is altijd gewapend met factor 30. Dat zal het ook op Bali zo te lezen wel goed doen.

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Hoi Lorre,
Waarom kijken jullie niet naar Legian Beach area. Net buiten het drukke Kuta en veel goedkoper dan Nusa Dua. Zowel hotels als de vele restaurants eromheen.
Hotels dicht tegen de rand van Kuta en gelijk aan het strand zijn Legian Beach Hotel, Mandira en Bali Padma. Wij vinden persoonlijk Legian Beach het prettigste. Heerlijk rustig en op loopafstand van het levendige Kuta. Vliegen doen wij met Singapore Airlines. Deze geeft wel heel veel service en van af Singapore nog amper 2,5 uur vliegen naar Bali. AMS-SIN = < 12 uur. Veel plezier in het mooie Bali.

Albert H
User
User icon of Albert H
spacer line

Oja neem euro's mee voor je visum bij aankomst en voor de rest pinnen. Met wisselen word je helaas vaak belazerd.

spacer line  

Hoi Albert, wij gaan a.s.dinsdag voor de 1e keer naar Bali. Wat bedoel jij met de rest pinnen?
Marion Kusters

Lorre
User
spacer line

Albert,

Wij kijken mbt onze vakanties meestal op www.tripadvisor.com(of.nl).
Een soort Zoover of vakantiereiswijzer, maar dan internationaal en in het engels.

Nusa Dua komt er daar goed vanaf, vandaar de keuze.
Een goede verzorging en ook het type hotelbezoekers(geen schreeuwers) is voor ons toch wel belangrijk en daar willen we ook best voor betalen.

leomanado
User
spacer line

hoi Lorre,

Nusa Dua is redelijk ver van de bezienswaardigheden en van de "drukte" van Kuta/Legian. Je bent daar al heel snel op je hotel aangewezen. Ik wil niet onvriendelijk doen, maar vooral de wat oudere mensen vinden Nusa Dua prima. Als je echter wat van Bali wilt zien en ook nog wilt genieten van de winkels/restaurants en andere uitgaansgelegenheden is het redelijk ver weg. Seminyak is een beter alternatief en ook daar zijn goede rustige hotels te vinden. Als je vooral de wat duurdere zoekt ( Nusa Dua is dat over het algemeen ook) dat heb je geen last van schreewers zoals de meeste Australische jongeren dat zijn.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,022,120 topic views - 234,171 posts - 13,691 topics - 25,081 members - last post @ 13-10-2019 22:18 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,417,403 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com