indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Visa-on-arrival vanaf 26 januari verlengbaar
Gepubliceerd op 26 januari 2010 03:04
Goed nieuws voor diegenen die reizen naar IndonesiŽ en geen visum tevoren hebben aangevraagd. De immigratie van het land heeft gisteren laten weten dat buitenlanders hun visa-on-arrival (visum bij aankomst) voortaan kunnen verlengen. Bezoekers uit een reeks landen, waaronder Nederland, hebben de mogelijkheid om een visum bij aankomst te krijgen dat 30 dagen geldig is. Eerder kon dit visum niet verlengd worden, waardoor men het land uit moest om een nieuw visum te bemachtigen.
Lees verder , klik op de titel

bambang
User
spacer line

Als een 30 dagen VoA verlengd kan worden met 30 dagen, is het praktisch ondoenlijk een sponsor te zoeken voor de verlenging. Gesteld er komen 1.000.000 toeristen in RI op VoA, dan moeten al deze toeristen een sponsor zoeken/hebben. Al die RI ambtenaren worden overbelast. Ook een en al chaos voor de toerist. (Er ontstaat een levendige handel in sponsorbrieven.)

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

het zal wel zo'n vaart niet lopen, bambang
alhoewel indonesie vorig jaar een record aantal toeristen had, is de gemiddelde verblijfsduur blijven zakken...
in 2009 gemiddeld nog 7,69 dagen per verblijf
me dunkt dat de meesten dus geen verlenging van hun VOA nodig zullen hebben!

plwolf
User
spacer line

wij gaan 21 Febr . naar bali 54 dagen ind amb. den Haag deelde ons mede ,
dat wij op Bali niet kunnen verlengen ons visum moetyen wij gewoon in den Haag gaan
halen .
Hoe zit dat nou wij weten niet wat wij moeten doen
Gaarne reactie
Groetjes Lia & Peter Wolf

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Je kunt voor je eigen gemoedsrust natuurlijk gewoon een 60-dagen visum aanvragen op de ambassade. Dat kost je 45 euro per persoon en dan heb je je hele vakantie geen gezeik wat dat betreft.

Als je het moeilijk wil, dan neem je een 30 dagen visum bij aankomst en ga je je spaarzame vakantiedagen lekker gebruiken om je visum proberen te verlengen. Voor diegenen die de weg niet weten kost dit enkele dagen en meer geld dan een visum van 60 dagen kopen.

Als je van een uitdaging houdt tijdens je vakantie, dan ga je voor de laatste optie, anders regel je het lekker tevoren. Die dagen die je NIET bezig hoeft te zijn met de immigratie op Bali zullen dan je beste dagen van je vakantie worden. Emoticon: Yes!

plwolf
User
spacer line

yerun bedankt wij gaan gewoon naar de Haag .
groetjes Lia & Peter Wolf

sandy
User
spacer line

VOA kan je wel verlengen,moet je dan naar de imigratie kantoor gaan of via een buro....graag info hier over .Thanks

bertyanti
User
spacer line

Is heel makkelijk.

Je gaat naat Ambassade , betaalt 45 Euro en de volgende dag middag van 2 to 4 je kan halen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ben een beetje aan het spitten geweest en kwam dit artikel tegen.

How to Extend a Visa on Arrival (VOA) In Indonesia
April 19th, 2010 Tagged Arrival, Extend, Indonesia
I have recently extended my Indonesian visa on arrival (VOA) in Bali.

It took about a week, three visits to the immigration office, and Rp251,600, but it was quite smooth and easy - especially compared to what we used to have to do (which was to take a plane to Singapore or Kuala Lumpur or some such place). In total, I reckon the whole process took about an hour.

You need a sponsor, which is a local person with a valid identity card (KTP). Since I used my wife, I had to provide a copy of our wedding certificate. Presumably, if you use someone else, this wonít be necessary. I recommend you use someone who speaks your language so that they can help you with the forms and to act as a translator between you and the immigration officials. Iím sure they wouldnít be offended if you showed your appreciation for their assistanceÖ

In my case, I went to the immigration office in Singaraja, north Bali, as thatís the nearest one for me. The procedure should be the same in all immigration offices in Indonesia, but thatís something youíll need to check before you rely on it. I donít think you can do this in the airport.

You have to fill in 3 forms. One of these is a sponsorís letter, which my wife completed. The others I completed myself (with some help from my wife as one is entirely in Indonesian). One of the forms needs a ďmateraiĒ (stamp) which costs Rp6,000. You stick in on the indicated square at the bottom of the form and both you and your sponsor sign so that your signatures overlap it.

You also need to provide photocopies of your passport (showing your identity details and current visa), your sponsorís identity card (KTP), and your marriage certificate (if your spouse is sponsoring you).

5 days after dropping the forms off, I returned to the immigration office and paid Rp250,000 (equivalent to 25 US dollars).

3 days later, I returned to pick up my visa. Oh, and I had to pay Rp1,000 for them to photocopy my passport with the new visa stamp in it.

I was initially concerned that, since the whole process was going to take a week, I would end up overstaying on my original visa (which ran out 2 days into the process), but this wasnít a problem as I dropped off the forms before my visa expired. Ideally, you should go in one week before your visa expires but, even though I didnít do that, they back-dated the new visa to start from the day my original one ran out. Nice!

Apart from the reduced hassle of doing this (compared to leaving the country on a visa run), thereís another advantage: the visa stamp they use only takes up half a page in your passport compared to a full page for the standard VOA stamp.

I hope this helps clarify the process for you.

Zoals in de 3e alinea te lezen is zou dit visum dan alleen verlengbaar zijn indien een sponsor aanwezig is..... Da,s nieuw. Het is verschrikkelijk moeilijk om goede info te achterhalen

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

AM; echt nieuw is het niet, alle visa die verlengd worden hebben een sponsor nodig, dus het is een logisch gevolg dat dit ook voor de verlenging van het VoA zou zijn. Als je me dit eerder gevraagd had had ik dit kunnen bevestigen. Een kennis van me poogde te verlengen op Batam en kreeg het standaard pak papierwerk voor zijn neus. Hij besloot de boot naar Singapore maar te pakken. Paar uur later had ie een nieuw VoA in zijn paspoort.... tja..

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Oh, dan heb ik dit altijd verkeerd begrepen. Emoticon: Confused Ik dacht dat dit een toeristvriendelijke actie was......
Ja als je het geluk hebt om op Batam te zijn met Singapore in de nabijheid.........Dan toch maar de gang naar de ambassade, zitten we ook niet te hannesen dat je je paspoort zolang kwijt bent (en niet eens weet HOELANG)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

plwolf
User
spacer line

Haal je 60 dagen visa gewoon in den Haag wij moesten ons 30 dagen visum verlengen
gingen naar den pasar na 3uur werden we geholpen .
een week later terugkomen wij dachten om het op te halen maar nee.Weer 2 uur wachten er zate n 10 wachtende voor ons.
We moesten 250000 rupia p.p betalen dat is normaal toen geen visum.
Volgende week kunt u het visum halen.
Na 5 dagen terug weer 3 uur wachten toen eindelijk ons visum.
Ein September gaan we weer naar Bali Visum gaan we in den Haag halen
Groetjes Lia & Peter

poepoetan
User
spacer line

On 01-06-2010 16:17 Anne Mieke wrote:
Oh, dan heb ik dit altijd verkeerd begrepen. Emoticon: Confused Ik dacht dat dit een toeristvriendelijke actie was......

Verbazingwekkend hoe beperkt u kennis van IndonesiŽ is na dertig jaar ervaring, ze houden in IndonesiŽ behalve van hun valuta niet van buitenlanders en in Jakarta zijn krachten die het liefst alle buitenlanders het land uit zouden gooien.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-06-2010 20:34 poepoetan wrote:

[quote removed]

Verbazingwekkend hoe beperkt u kennis van IndonesiŽ is na dertig jaar ervaring, ze houden in IndonesiŽ behalve van hun valuta niet van buitenlanders en in Jakarta zijn krachten die het liefst alle buitenlanders het land uit zouden gooien.
Het verlengen van VOA is 3 maanden oud en geen 30 jaar. Bovendien heb ik geen 30 jaar ervaring in Indonesie, dat heb ik ook nooit beweerd.
Vooralsnog is hier nog niemand langsgekomen met de ervaring van het verlengen van een VOA, hetgeen het onderwerp is van dit topic.

poepoetan
User
spacer line

Het ging mij om het woord "toeristvriendelijke", dit komt in het vocabulaire van IndonesiŽrs niet voor, alles is er op gericht om het steeds moeilijker te maken zowel voor toeristen als voor buitenlandse investeerders.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het maakt mij persoonlijk niet uit wat ze verzinnen, maar in mijn directe omgeving zijn mensen die al dan niet door mijn enthousiasme de beslissing nemen om naar Indonesie te gaan en dit zijn juist de dingen die ik liever niet vertel en al helemaal niet als de keuze gemaakt moet worden tussen omringende landen (Thailand, Maleisie).
En ja ik hoop dat het tij eens ten goede keert.
Ik ben het er niet mee eens dat toeristvriendelijk een woord is dat bij IndonesiŽrs niet voorkomt. Zeker wel maar misschien niet bij diegenen die de immigratieregels opstellen. Het is goed om te zien dat beetje bij beetje het toerisme op Sumatera weer terugkomt, hetzij langzaam en het is goed om te zien dat eilanden zoals Flores steeds meer bekendheid krijgen.
Maar helaas begint het bij Immigratie en daar is nog veel te doen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 01-06-2010 16:17 Anne Mieke wrote:
Ja als je het geluk hebt om op Batam te zijn met Singapore in de nabijheid.........Dan toch maar de gang naar de ambassade, zitten we ook niet te hannesen dat je je paspoort zolang kwijt bent (en niet eens weet HOELANG)
Je moet niet denken blijkt wel, want toeristvriendelijk kennen ze hier inderdaad niet. Emoticon: Wink

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 01-06-2010 20:22 plwolf wrote:
Haal je 60 dagen visa gewoon in den Haag wij moesten ons 30 dagen visum verlengen
gingen naar den pasar na 3uur werden we geholpen .
een week later terugkomen wij dachten om het op te halen maar nee.Weer 2 uur wachten er zate n 10 wachtende voor ons.
We moesten 250000 rupia p.p betalen dat is normaal toen geen visum.
Volgende week kunt u het visum halen.
Na 5 dagen terug weer 3 uur wachten toen eindelijk ons visum.
Ein September gaan we weer naar Bali Visum gaan we in den Haag halen
Groetjes Lia & Peter
Dat is precies de reden waarom ik hoop dat mensen hun visum voor binnenkomst in Indonesie regelen, dan gaat hun vakantie tenminste niet naar de kloten door dit soort acties, of eigenlijk geen acties want het is pure luiheid.

plwolf
User
spacer line

qwij gaan dus gewoon naar den Haag
groetjes LIa & Peter

aswitha
User
spacer line

Extending my VOA at immigration office Bandung.

YANG DIPERLUKAN;
- 1x Formulir buat apply (singkat, nama, alamat di Indo, nomer visa on arrival dll.
Form gratis. Ini dikasih waktu kita tanya2 dicounter apply.
Ga pake surat sponsor kalau ini, kalau memperpanjang yg visa sosial budaya harus.
- 1x Formulir disebut form 2..something, form ini panjangan. Form ambil di counter lain dijalan masuk. Turun lagi. Diisi dengan pen warna hitam, masukan di
- map warna pink atau merah(khusus asing).Tulis nama dan alamat di Indo disitu.
Map , pen, beli ditoko kecil disamping gedung imigrasi.
Disebelahnya ada khusus tukang fotocopy, ngantri panjang.
Fotocopy;
1. VISA on arrival nya, kadang ditempel di passport, kadang lepas.
2. passport halaman muka dengan data pribadimu dan , Passport harus masih berlaku 6 bulan waktu masuk Indonesia.
3. halaman CAP tanggal KEDATANGAN.
4. Ticket return
5. Tidak diminta pasfoto.

Isi dua formulir itu, semua fotocopy masukan map dan juga passportmu aslinya masukan.
Nanti tunggu 15 menit lalu dipanggil diberi surat buat ambil kembali dua hari kemudian.
Bayar 250 ribu (kata ibu itu) , pengalaman ambil kembali belum nih, besok.
Karena masih bodo (culang cileung heula ejeung dititah kadieu kaditu .., aya nu poho eta iyeu..kata orang sunda jadi wae lila..) jadi kerjaan diatas makan 1,5 jam, not bad lah..

sidia
User
User icon of sidia
spacer line

On 11-01-2011 04:02 aswitha wrote:
Extending my VOA at immigration office Bandung.

1. VISA on arrival nya, kadang ditempel di passport, kadang lepas.

Karena masih bodo ( culang cileung heula ejeung dititah kadieu kaditu .., aya nu poho eta iyeu..kata orang sunda jadi wae lila..) jadi kerjaan diatas makan 1,5 jam, not bad lah..

Kadang lepas ?
Dus dit zou een aanleiding geweest zijn voor een discussie ergens , dat het VOA , of los werd meegegeven , of "ditempel(aangeplakt) of gestempeld ?

Culang cileung kawas manuk ?

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

45havana
User
spacer line

Culang cileung........wahhhhh........pasti ningali awewe Emoticon: Yes!

spacer line  

Verlenging Visa On Arrival

Sedert begin 2010 kan een VOA ( dat voor 30 dagen geldt ) terug voor 30 dagen verlengd worden, maar dat slechts ťťnmaal.

Het grote probleem is dat men een sponsor moet hebben.

Deze sponsor moet de Indonesische nationaliteit hebben of het moet een vreemdeling zijn met een verblijfsvergunning.

De sponsor is verantwoordelijk voor de eventuele financiŽle tekortkomingen van de begunstigde.

De verlenging dient te gebeuren in het Kantor Imigrasi bevoegd voor de woonplaats van de sponsor.
Best is de sponsor aanwezig : hij zal de vreemdeling helpen om de formulieren in te vullen en moet ook zijn handtekening zetten.
Er zijn twee bezoeken aan het Kantor nodig; het tweede gewoonlijk ( ! ) drie werkdagen na het indienen van de nodige documenten.

Prijs : IDR 250.000 ( 3 )
Voor het nemen van de biometrische data ( foto + vingerafdrukken ) : IDR 15.000 (4 )
Voor de zegel op de garantie-brief ( meterai ) : IDR 6.000 ( 1 )
Pro memorie : prijs van de fotokopies, aanschaf van de formulieren en grote omslag in het Kantor. ( 2 )
Eerst zorgen voor ( 1 ) en ( 2 )

Wat in te dienen ?
1. Een aanvraagformulier in te vullen en te tekenen door de vreemdeling ( formulier ter plaatse )
2. Origineel paspoort
3. Fotokopie paspoort
4. Fotokopie identiteitskaart van de sponsor
5. Originele aankomstkaart ( welke ingevuld werd bij aankomst en afgestempeld door de Imigrasi )
6. Fotokopie aankomstkaart
7. Formulier 23 - Formulir Perpanjangan ( Verlenging ) - in te vullen en te tekenen door de vreemdeling ( ter plaatse te bekomen )
8. Formulier 27 Ė Formulir Perubaham Data Orang asing ( Gegevens van de vreemdeling ) Ė in te vullen en te tekenen door de vreemdeling ( ter plaatse te bekomen )
9. Garantie-brief Ė Surat permintaan dan Jaminan Ė in te vullen en te tekenen door de sponsor Ė op dit stuk moet de zegel - Meterai - worden gekleefd en met de handtekening van de sponsor vernietigd ( Formulier en meterai ter plaatse te bekomen )

Dan betalen : ( 3 ) en ( 4 ) en ontvangst van een kwitansie

Verder : foto en vingerafdrukken.

Tenslotte ontvangstbewijs van uw aanvraag.

Dan apa lagi ? Itu cukup, bukan begitu ? Sekarang Anda capek sekali : harus pulang cepat, minum bir dan istirahat, kan ?

Het is inderdaad zo dat alle administratieve stappen in Indonesia ingewikkelend zij, ge zou zeggen dat de Hollanders hier gezeten hebben. Emoticon: Yawn

Dus, een verlenging van een VOA is ingewikkeld; als u denkt dat u waarschijnlijk meer dan dertig dagen in indonesia zal zijn, is het beter een Visa Kujungan in een Indonesische ambassade aan te vragen, welk onmiddellijk zestig dagen verleent; en ook kan verlend worden, maar dat is een ander verhaal.

Nu krijg ik waarschijnlijk op mijn kop Emoticon: Stupid dat ik weer te langdradig ben geweest, maar de Nederlander die dit leest weet heel nauwkeurig waar hij aan toe is, ja toch ?

087859966478

bambang
User
spacer line

Een duidelijke uitleg. Hieruit kun je concluderen dat je veel beter een visum van 60 dagen (Ä 45,-) kunt halen bij de RI ambassade dan de VoA te verlengen. Het is een rompslomp. Het kost veel tijd, energie en irritatie. Waarom zou je het moeilijker maken als het makkelijker (comfortabeler) kan.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nou niet alleen moeilijker maken als het makkelijker kan maar een VOA verlengbaar is ook onbruikbaar voor echte reizigers. Daarmee bedoel ik de categorie die ook echt rondreist.
Voor mij idd ook nog steeds een VOA of een vooraf gekocht visum.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,298,110 topic views - 233,641 posts - 13,687 topics - 24,457 members - last post @ 19-09-2019 09:31 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,377,074 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com