indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

carol51
User
spacer line

Een vriend van mij is 80 en kan moeilijk van zijn pensioen in BelgiŽ rondkomen 800Ä. Hij heeft geen familie en gezien het levensonderhoud in Indonesie laag is vroeg ik mij af of hij niet beter daar of in Azie kan wonen en waar? Het is een vrij ongeduldig iemand zeer geintresseerd in cultuur, politiek, sport ... Kan iemand mij raad geven of hij zonder problemen daar oud kan worden

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Hmm, 80 is al niet piepjong, dus `oud worden...'
IndonesiŽ is niet het gemakkelijkste land voor pensionado's. Bovendien is ongeduldig zijn hier niet bepaald een deugd. Steek je licht eens op in Thailand.

elsbeth
User
spacer line

Kent hij Indonesie, is hij er wel eens geweest? kent hij de hebbelijk- en onhebbelijkheden van de dorsnee Indonesier? Het klinkt alsof jullie "een" land geprikt hebben of ligt het wat genuanceerder?

spacer line  

Zelfs de Lansia ( oude lullen visum) heeft nog strengere eisen.
Vergeet ook niet de ziektekostenverzekering etc .

bisa dicek of makemyday .

bambang
User
spacer line

Als je 80 bent, is het te laat om te "emigreren". Langzamerhand word je hulpbehoevend. De voorzieningen in Belgie zijn veel beter. In Belgie en Nederland zijn er o.a. speciale apparaten om je uit bed te tillen. In Indo zijn ze er wel, maar in veel minder mate denk ik. In Indo moet je rekening houden met cultuur, mentaliteit, taal.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 23-01-2010 16:51 Surya Atmadja wrote:

Zelfs de Lansia ( oude lullen visum) heeft nog strengere eisen.
Vergeet ook niet de ziektekostenverzekering etc .

Nog strengere eisen is heel zacht uitgedrukt Om, als je de eisen leest, dan lijken ze wel van de rattenbesnuffeld.
Het lijkt wel of Indonesie totaal geen interesse heeft buitenlandse valuta het land in te krijgen, het visabeleid is daar helemaal op toegespitst.
Ze zijn gek op afkortingen, zou er soms een departement van B.M.U.A.S bestaan. (Bikin Masuk Uang Asing Susah).

Is eigenlijk helemaal niet zo gek gedacht, ik zie het voor me, een kast van een gebouw met een stel ambtenaren die de hele dag bezig zijn regeltjes te verzinnen (als ze tenminste niet met hun hp aan rotzooien zijn) om het ouwe lullen, toeristen, expats en aanverwante artikelen het zo moeilijk mogelijk te maken hun Dollars en Euries in Indonesie uit te geven, hoe doe je dat het eenvoudigst, inderdaad visabeleid.

spacer line  

On 15-02-2010 06:21 Malam wrote:

[quote removed]

Nog strengere eisen is heel zacht uitgedrukt Om, als je de eisen leest, dan lijken ze wel van de rattenbesnuffeld.
.

Eh si Uwa , leef je nog ?
Ik zie dat je vaak over Batam schrijft .Zit je vaker daar dan in Sukabumi ?

Indonesia een soevereign land , met eigen immigratie regels.
Ya, het kan moeilijk zijn voor sommigen die niet aan de eisen kunnen voldoen.
Diverse landen zoals Thailand en Malaysia kennen ook soortgelijke Lansia (pensionado) regelingen . Men moet aan bepaalde eisen voldoen.
Ik geef toe dat de regels van Malaysia niet zo streng is ( als je de Moslims fundi even vergeet) .

Indonesia zal ondanks "strengere" Emoticon: Cry ?) regels makkelijker binnen te komen , al dan niet op alternatieve manier . Malaysia niet .

Indonesia is zelf soepeler dan Nederlandse Antillen .
Nederlandse pensionado' s moeten zelf aan bepaalde eisen voldoen.
Anders kunnen de bakra' s niet komen.

Terug naar indonesia (even kort door de bocht Emoticon: Wink ).
Het is logich dat Indonesia alleen maar mensen wil hebben die aan de eisen voldoen.
Dezelfde geldt ook voor Nederland . Werkzoekenden , gelukzoekers , toekomstige " profiteurs" , economische vluchteling , Zelfs Moslims mogen niet zo maar binnenkomen en andere mensen die niet aan de eisen voldoen worden ook geweerd.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. carol 51

Het leeftijd van 80 jaar kan geen belemmering zijn als hij een goede verzekering kan afsluiten , aan de vastgestelde eisen voldoet en (voorlopig) niet lichamelijk en geestelijke gebrekken heeft.
Een dokter attest is vereist.
Is het O.K en met voldoende pensioen , dan is hij welkom .
Dan kan hij zijn laatse jaren in relatief goede doen slijten .

PS : Deze procedure (formeel) ken ik uit een praktijk voorbeeld.
.

spacer line  

Maak je maar geen illusies. Met maar 800 Euro in de maand redt die man van 80 het hier in Indonesie ook niet.

Huis huren (zal met zo'n leeftijd altijd voor een korte termijn, dus duur, gebeuren), personeel (huishoudster en verpleegster) inhuren, de boel en zichzelf verzekeren, zijn jaarlijke visumkosten betalen, en dan nog zijn normale maandelijke uitgaves aan eten, drinken, kleding, telefoon, satelliet TV, krantje, transport, etc. ,etc. Gaat niet lukken.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

[quote removed]

Ze hebben jou binnengelaten, daar hebben ze nog altijd spijt van. Emoticon: Wink

800 euro is voor iemand van die leeftijd hier wellicht niet genoeg, zoals Amed al beschreef. Jammer maar helaas, de zorg is hier ronduit waardeloos, zeker voor mensen die niet genoeg geld hebben, en 800 euro valt hier helaas onder.

De gemiddelde bediende kan prima de afwas doen, de vloer dweilen e.d.. maar vraag maar niet of ze de poepluier van een 80-jarige verschonen of af en toe even kijken of meneer nog ademt.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Misschien dat BelgiŽ een andere regeling heeft voor een zorgverzekering, vanwege die zorgverzekering is het voor een oudere Nederlander niet mogelijk om met 800 Euro in IndonesiŽ rond te komen.
Voor een jonger iemand die al zijn leergeld heeft betaald in IndonesiŽ is het met 800 Euro wel mogelijk, maar zonder luxe zoals een auto, eigen zwembad, uitgaan naar de disco en zonder jaarlijks naar Europa op vakantie te gaan.
Met 800 Euro kan je de luxe zaken in Europa ook vergeten.
Jan

spacer line  

Zoals sommige van jullie al lang weten heb ik een droom.
Om pulang kampung te gaan , naar Jakarta en of Bandung.

Een paar maanden geleden las ik (Telegraaf) dat oudere mannen met veel jongere partner hun partnertoeslag verliezen .
Er is een nwe wetswijzigingen die ingaat in September 2009.

Dus daar gaat mijn grote droom .
Als ik terug gaat naar mijn kampung halaman zal ik de partner toeslag van mijn (jongere) vrouw verliezen.
Moet even opzoeken of het waar is .
Ik zie me al dan ik niet terug kan omdat ik geen AOW partnertoeslag krijg en mijn bedrijfspensioen te weinig is om fatsoenlijk te kunnen wonen en leven.

Wie weet er fijne van ?
In mijn geval ben ik zwaar gedupeerd.
Als mijn vrouw 67 wordt dan zit ik mss al in een rumah jompo (Panti Wredha), Indonesische bejaardentehuis.

spacer line  

On 15-02-2010 12:13 Yerun wrote:

[quote removed]
De gemiddelde bediende kan prima de afwas doen, de vloer dweilen e.d.. maar vraag maar niet of ze de poepluier van een 80-jarige verschonen of af en toe even kijken of meneer nog ademt.

Jeroen , uit mijn praktijk voorbeeld kan men toen voor ongeveer 300 euro (weet niet precies de koers van toen ) een1 kmr vertrek krijgen , kompleet met A.C en "verplegend" personeel.
Er is zelf een dokter aan huis verbonden.
Voor extra service kan je zelf extra personeel (al dan niet gediplomeerd) inhuren.
En nog steeds te doen.

De persoon in kwestie kwam uit Indonesia , maar later geemigreerd en genaturaliseerd.
Dus familie zat .Werd ziekelijk en wilde terug naar land pan erkomst.

bambang
User
spacer line

De AOW-leeftijd wordt geleidelijk verhoogd. Als je geboortejaar 1954 of ouder is, kun je op je 65ste van je AOW genieten.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

800 euro is sowieso volgens de eisen voor een KITAS Lansia te weinig. Die waren bij mijn laatste check (anderhalf jaar geleden) nog US 1500.
Alternatief is heen en weer pendelen, huis-immigratiekantoor en elke 6 maanden pp naar Kuala Lumpur of Singapore. Maar dat zal in de loop der jaren misschien ook niet echt een optie zijn.
Buiten dat vind ik het een beetje tricky om op die leeftijd helemaal alleen in een andere land aan de andere kant van de wereld te gaan wonen hoewel aan de andere kant alleen en zonder familie in een europees land ben je ook aan je lot overgeleverd.
Maar om het nou meteen over verpleegsters en poepluiers te gaan hebben..... Leeftijd zegt niet altijd iets over gezondheid!
Maar, btw, we zien Carol zelf niet meer hier.....

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

[quote removed]

.

Eh si Uwa , leef je nog ?
Ik zie dat je vaak over Batam schrijft .Zit je vaker daar dan in Sukabumi ?

Om Sid dat vroeg ik me ook al af maar misschien is dichter bij de sterke drank in de buurt zijn leuker dan in Sukabumi.
btw, hoe is't met Poppy? Emoticon: Party!

En om on topic te blijven misschien kan je op Batam van 800 euro rondkomen om de rest aan sterke drank uit geven

Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

kuncitan
User
spacer line

Een paar maanden geleden las ik (Telegraaf) dat oudere mannen met veel jongere partner hun partnertoeslag verliezen .
Als ik terug gaat naar mijn kampung halaman zal ik de partner toeslag van mijn (jongere) vrouw verliezen.
Wie weet er fijne van ?

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.SA

Alles over de partnertoeslag en de voorwaarden om er voor in aanmerking te komen zijn te vinden op de site van de Sociale Verzekeringsbank.

www.svb.nl

spacer line  

On 15-02-2010 21:28 kuncitan wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.SA

Alles over de partnertoeslag en de voorwaarden om er voor in aanmerking te komen zijn te vinden op de site van de Sociale Verzekeringsbank.

www.svb.nl

In de meeste gevallen weet ik wel welke wetten/regels aan de orde is.
Zoals dit is ook bij mij bekend .
Kabinetsplannen
Het kabinet is van plan om in 2011 aan de regeling voor AOW-partnertoeslag een leeftijdsbeperking te verbinden zodat vanaf dan alleen partners vanaf 55 jaar in aanmerking komen. Voor informatie hierover kunt u terecht op de website van het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

In de Tel.artikel staat dat er 20 of 30.000 mensen benadeelt worden.
Dat zijn mensen waarvan hun vrouwen stukken jonger zijn .
De regering denkt dat gemiddeld een leeftijdverschil van 3 jaar bestaattussen man en vrouw.

De probleem is als de vrouw echt stukje jonger is dan de man .
In mijn geval heb ik al extra handicap , komt %ten tekort ,komt pas laat in Nederland te wonen.
En als ik extra gekort wordt , ben ik de LxL .

En je kan geen extra eurie sparen om de AOW gat te dichten.
Dit kan konsekwenties geven voor andere oudere Nederlanders met jongere vrouwen (vaak > 10 jr).Zij kunnen niet meer eerder stoppen met werken om naar Bali of Java te verhuizen.
Los van het feit dat ze aan die Lansia eisen moeten voldoen.
Die zijn al zwaar genoeg.

In mijn geval is het nog te doen , ik heb geen Lansia visum nodig . Emoticon: Party!
Ik kan mijn ouwe Lada (antiek) nog verpatsen. Emoticon: Wink

Moet even uitzoeken.

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 15-02-2010 22:06 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Ik kan mijn ouwe Lada (antiek) nog verpatsen. Emoticon: Wink

.

En de lege flessen naar de Lidl brengen Emoticon: Laugh out loud

Maar inderdaad,met dit soort maatregelen van onze achterbakse politici word het er allemaal niet gemakkelijker op

hati hati, pelan pelan

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Het is weer eens gewoon je reinste jatwerk van de regering. De burger moet de banken redden, en als dank daarvoor mag de burger slikken dat zijn pensioen gekort gaat worden.

Het moet niet gekker worden !
Bos riep nog, nee die redding van banken was financieel afgedekt. Vreemd toch dat het begrotingsgat opeens 31 miljard blijkt. Moet Bos ons toch eens uitleggen waar die poen dan heen is gegaan? Ik durf te wedden dat zodra de overheid de banken verkocht heeft er geen versoepeling komt van de AOW regels. Heel politiek Den Haag is niet meer dan graaiers. Die kilometerheffing zal nog wel wat worden opgekrikt in prijs, die 31 miljard moet ergens vandaan komen. En mag de burger nogmaals zijn infrastructuur nogmaals betalen. Van alle belastingen, vroeger motorrijtuigenbelasting, die nu anders heet hadden de vaderlandse snelwegen vangrails afgezet met smaragd, en robijnen moeten zijn, zoveel poen is daarvoor gevangen. Ook de verkoop van de energie infrastructuur is verkwanseld, had nooit verkocht mogen worden. Maar wie weet, binnenkort komt Bos vast wel op de gedachte dat dattie de snelwegen ook kan verkopen.

En dan staat politiek Den Haag vreemd te kijken dat de burger het zat is.
Dat zooitje moet gewoon op het schavot.

It's only kinky the first time.

spacer line  

On 16-02-2010 05:58 oyibo wrote:
Het is weer eens gewoon je reinste jatwerk van de regering. De burger moet de banken redden, en als dank daarvoor mag de burger slikken dat zijn pensioen gekort gaat worden.

Het moet niet gekker worden !
Bos riep nog, nee die redding van banken was financieel afgedekt. Vreemd toch dat het begrotingsgat opeens 31 miljard blijkt. Moet Bos ons toch eens uitleggen waar die poen dan heen is gegaan? Ik durf te wedden dat zodra de overheid de banken verkocht heeft er geen versoepeling komt van de AOW regels. Heel politiek Den Haag is niet meer dan graaiers. Die kilometerheffing zal nog wel wat worden opgekrikt in prijs, die 31 miljard moet ergens vandaan komen. En mag de burger nogmaals zijn infrastructuur nogmaals betalen. Van alle belastingen, vroeger motorrijtuigenbelasting, die nu anders heet hadden de vaderlandse snelwegen vangrails afgezet met smaragd, en robijnen moeten zijn, zoveel poen is daarvoor gevangen. Ook de verkoop van de energie infrastructuur is verkwanseld, had nooit verkocht mogen worden. Maar wie weet, binnenkort komt Bos vast wel op de gedachte dat dattie de snelwegen ook kan verkopen.

En dan staat politiek Den Haag vreemd te kijken dat de burger het zat is.
Dat zooitje moet gewoon op het schavot.

Zolang Jan Modaal en familie nog steeds minimaal 1x per jaar op buitenlandse vakantie kunnen, om de 5 jaar een nieuwe auto kunnen kopen, hun huis vol met de nieuwste electronica kunnen zetten, en gewoon te eten, drinken, goede kleding, etc., etc. hebben, gaan die nooit de barricades op en zal er nooit iets in Nederland veranderen.

Hoe was het ook alweer? "Ieder volk krijgt de regering die het verdient"

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

On 16-02-2010 11:26 Amed East Bali wrote:

[quote removed]

Zolang Jan Modaal en familie nog steeds minimaal 1x per jaar op buitenlandse vakantie kunnen, om de 5 jaar een nieuwe auto kunnen kopen, hun huis vol met de nieuwste electronica kunnen zetten, en gewoon te eten, drinken, goede kleding, etc., etc. hebben, gaan die nooit de barricades op en zal er nooit iets in Nederland veranderen.

Hoe was het ook alweer? "Ieder volk krijgt de regering die het verdient"

PARDON ?

Ik rijd Lada, doe inkopen bij LIDL en ALDI , elke dubbeltjes 3x omdraaien , ben geen Jan Modaal .

Wordt tijd dat we allen op Wilders gaan stemmen.
Proletariers alle volkeren , medelanders (nwe Nederlanders) , zullen we op Wilders stemmen ?

jokko
User
spacer line

beste pak surya atmadja , ga aub snel emgreren , liefst ergens waar geen internet is . ik begin me aan u te ergeren zeker met uw wilders -praatjes .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Zullen we maar weer ontopic gaan?

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 15-02-2010 21:28 kuncitan wrote:
Wie weet er fijne van ?

Zie:

http://www.telegraaf.nl/binnen(...)jonge_partner__.html

hati hati, pelan pelan

spacer line  

On 16-02-2010 13:57 senior wrote:

[quote removed]

Zie:

http://www.telegraaf.nl/binnen(...)jonge_partner__.html

Dankiewel OM !!!
Heb mijn krant nog niet gelezen , dus ik kan nu rustiger slapen .

Halleluya , praise the Lord.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,410,888 topic views - 233,376 posts - 13,684 topics - 23,819 members - last post @ 23-08-2019 19:18 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,285,512 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com