indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Orang Bule
User
User icon of Orang Bule
spacer line

Hee, beste mensen...
Ik zou via deze weg graag te weten willen komen of er iemand ervaring heeft met het eenvragen van een MVV, om mijn Indonesische (aanstaande) vrouw over te brengen, en met haar hier in Nederland samen te gaan wonen, getrouwd en al..
Ik heb al een MVV aanvraag naar de IND gestuurd, maar weet dat ik op onverwachte dingen kan stuiten tijdens het hele proces...
Graag zou ik informatie willen, meer over het hele proces, dus wat me nog allemaal te wachten staat, of wat ik ZOU KUNNEN verwachten...
Bedankt voor het lezen en bij voorbaat dank voor de steun...
JOOST

You like it now, but you'll learn to love it later...

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Je zou even kunnen zoeken, er zijn inmiddels meerdere topics over. Deze kan voorlopig op slot.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Na overleg weer open Emoticon: Smile

Orang Bule
User
User icon of Orang Bule
spacer line

Dank U..het wordt wel wat, denk ik.. Emoticon: Smile

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Dat sluiten was jammer, want ik had net een antwoord gestuurd, die geblokkeerd werd. Daarin verwees ik al naar eerdere discussies, de websites www.mixed-couples.nl, www.ind.nl en www.dutchembassy.or.id. Ik heb zelf geen ervaringen met het aanvragen van een MVV, mijn vrouw komt gelukkig uit een EU-land.

robbert
User
spacer line

Hi Joost,
Ik heb enige jaren geleden iemand geholpen met het verkrijgen van een MVV en wat ik van toen heb overgehouden is ; heb jij een normaal vast inkomen, geen criminele achtergrond en dit is jouw eerste huwelijk en jouw aanstaande vrouw is ongehuwd en woont in een stad waar legalisatie redelijk makkelijk gaat, dan is er geen enkele reden om bang te zijn dat de Ind problemen gaat maken, wat wel frusterend kan zijn is de enorme traagheid van de afhandeling.
Veel geluk Rob

GJ-LA
User
spacer line

Response to orang bule,

do not forget to arrange the brith certificate from your girl friend becuase you need it when you will going to the city hall to regiter your girl friend Emoticon: Wink
Good luck Emoticon: Smile

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Volg gewoon de weg wat er op de IND-site staat,en check regelmatig de veranderingen in de regelgeving.En eerlijk duurt nu eenmaal het langst he? Emoticon: Bye bye

Orang Bule
User
User icon of Orang Bule
spacer line

er is een nieuwtje in zake de kwestie Verdonk
Eenieder die het ONEENS is met haar besluit tot een verhoging van de inkomenseis, die zowiezo al belachelijk was, kan zijn mening uiten en een handtekening zetten op een online-petitie
ga naar http://www.petitie.net/archief/verdonk om je mening hierover te uiten...bedankt
Emoticon: Worship

robbert
User
spacer line

Maarrrr, zou je willen uitleggen waarom je de eis belachelijk vindt. Je krijgt iemand vanuit Indonesie binnen die voorlopig nog niet zelf zal kunnen werken, buitendien zal zeker de eerste maanden de kosten omhoog schieten i.v.m. kleding, het land verkennen etc. Daarvoor heb je toch echt wat meer nodig dan het min.loon. Buitendien, lijkt mij, dat wij als gemeenschap van jou als degene die in volle vrijheid heeft besloten iemand hier naartoe te brengen, met alle mogelijke konsekwenties vandien, mogen verwachten dat jij ook alle evt. kosten gaat betalen als het mis gaat. Bij een gering loon zal dat vaak niet mogelijk zijn en zullen wij dus als gemeenschap moeten inspringen.
Tjonge wat een verhaal eigenlijk maar hiermede heb ik MIJN mening
geuit.
Suk6 Rob

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Rob,
Ik heb vanaf mijn 15de gewerkt en dacht ik een aardig bedrag aan belasting betaald heb en ik ben nooit naar de socilae dienst gegaan omdat ik voor me zelf wou zorgen.
Nu ben ik getrouwd met een Indonesiche vrouw en stel dat ik om een of andere reden terug moet keren naar Nederland kan ik door die absurde inkomenseis wel vergeten dat ik mijn vrouw mee naar NL kan nemen.
In Nederland mag niet gediscrimineerd worden maar dit is voor mij de zuiverste discrimininatie.
Iedereen weet dat er misbruik is gemaakt door mensen die eerder naar Nederland zijn gekomen maar om de regelingen zo te maken is te veel van het goede.
Jan

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Luitjes,
Hoe hoog moet dat inkomen eigenlijk zijn dan? Verder kan ik me persoonlijk goed vinden in het verhaal van Rob.
Groetjes,
Johan

Begin de details te vergeten

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Onderstaand is te vinden op www.ind.nl/
Gezinshereniging en Gezinsvorming
Voor gezinshereniging moet het netto-inkomen minimaal gelijk zijn aan het bestaansminimum, zoals dat is bepaald in de Wet werk en bijstand (Wwb).
Voor gezinsvorming moet het netto-inkomen ten minste gelijk zijn aan 120 procent van het minimumloon, zoals dat is bepaald in de Wet Minimumloon en minimumvakantiebijslag (WML).
Per maand exclusief vakantiegeld Ä1.318,60(netto)
De kosten voor de aanvraag zijn trouwens ook pittig verhoogd, in totaal kost dat buiten ticket toch gauw Ä1.000
Groetjes,
Jan

robbert
User
spacer line

Sorry Jan,
Ik vind jouw argumentatie niet overtuigend. Dat je belasting en evt. soc. premies betaald hebt geldt toch voor ieder Nederlander. Wat is absurd aan de inkomenseis,tenzij ik iets niet begrijp,is deze eis dat je tenminste 20% boven het minimiumloon moet verdienen. Iemand die naar Ind. gaat (heen en terug), een vrouw laten binnen komen + de eerder door mij genoemde kosten zal dit toch allemaal niet van een min. loon kunnen doen ?
Dit temeer dar in tegenstelling tot jouw situatie, de kosten voor afhandeling en legalisering momenteel klauwen geld kosten.
Rob

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Ik ben het helemaal met Robbert eens. In eerdere discussies heb ik al eens gesteld dat we helemaal af moeten van allerlei rechten die verbonden zijn aan huwelijken. Dat wordt het meteen ook makkelijker voor mensen om hun partner naar Nederland te halen. Juist het feit dat een huwelijk voor de buitenlandse partner toegang geeft tot allerlei "voordelen", en het bijbehorend misbruik dat daar bij vaak is opgetreden, heeft tot deze zware maatregelen geleid.
Nog steeds staat het voor iedere Nederlander open om naar het land van z'n aanstaande echtgenote of (minder) echtgenoot te emigreren als de regels hem of haar niet aanstaan.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Voor dat laatste kiezen dan ook steeds meer landgenoten en ik zal persoonlijk mijn best doen om deze mensen te helpen met het geven van informatie.
Jan

Orang Bule
User
User icon of Orang Bule
spacer line

Jan, okee...Ik wil best een beetje toegeven, maar uitwijken voor dit belachelijke, discriminerende beleid van onze "minister" wil ik niet...
Wat is er voor nodig om als Nederlander, net als jij en ik, te emigreren naar IndonesiŽ..
Ik zeg dit nu, omdat ik er aan de ene kant helemaal nix voor voel om mijn vrouw over te brengen naar dit ZIEKE land...
Zeg me alsjeblieft een aantal nodige zaken, en ik zal het in overweging nemen, als ik het begrijp, want het zal best lastig zijn...
Aan de andere kant, ga ik het proces, wat ik nu samen met mijn Yurike in werking heb gezet, NIEt stoppen, omdat ik van mening ben dat op meerdere paarden wedden nog altijd meer oplevert dan helemaal niets doen...
Ik ben al bezig met de IND en ik zie er eigenlijk geen problemen in.
Ik hoop dat je mij het een en ander kan zeggen, over hoe jij als Nederlander in IndonesiŽ bent gaan wonen, en hoe je het nu voor elkaar krijgt om daar te wonen als BULE, want ik heb gehoord, dat het niet meevalt...
Dank je...Joost

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Joost,
Veel informatie over (komen) wonen in Indonesie vind je op de website waar ik aan bezig ben op: http://www.tomaatnet.nl/~indonesie/ , aanvullingen en nieuwe onderwerpen welkom!!
Verder hebben wij contacten met mensen in dezelfde situatie als wij.
Zijn er vragen waarvan je vind dat niet iedereen die hoeft te lezen kan je altijd contact met ons opnemen.
Dit forum is echter een uitstekend middel om over een bepaald onderwerp meer informatie te krijgen, soms lees je echter dat mensen een heel andere visie hebben dan jezelf en dat kan ik persoonlijk echt waarderen.
Jan

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

On 10-11-2004 22:30 Tuti & Jan wrote:
Voor dat laatste kiezen dan ook steeds meer landgenoten en ik zal persoonlijk mijn best doen om deze mensen te helpen met het geven van informatie.
Jan

Beste Jan, dat vind ik zeer te waarderen. Help daar waar je kan. Aan de andere kant zul je ook wel weten dat het nog moeilijker is om als buitenlander een verblijfstatus in IndonesiŽ te krijgen dan andersom in Nederland (even opzijgezet als je met geld gaat schuiven, maar puur de regels). Als we het over discriminatie hebben, dan kunnen ze er hier zeker ook wel wat van. Neem alleen maar het fenomeen van interreligieuze huwelijken of wat je als niet-indonesiŽr wel of niet kunt doen in dit mooie land.
Beste Orang Bule. Dat bule moet je niet te zwaar nemen. In het algemeen is men dol op Europeanen. Zeker sommige Indonesische vrouwen die hopen nu dan toch eindelijk een geemancipeerde man in huis te halen. In die zin zijn ze - naar mijn mening- compleet fout geinformeerd. Maar het is hen maar niet uit het hoofd te praten.

Orang Bule
User
User icon of Orang Bule
spacer line

Diederik,
over sommige uitspreken kan ik me zo kwaad maken...zo zei je....Zeker sommige Indonesische vrouwen die hopen nu dan toch eindelijk een geemancipeerde man in huis te halen....
Waarom lijkt het alsof niet iedereen gelooft dat er ook ECHTE liefde kan ontstaan???
Jan,
bedankt voor je tip en ik zal meteen effe op je site gaan kijken...

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

ik verbaas me over de uitspraak...ZIEK nederland,we zijn net op weg de sociale zekerheid weer te verbeteren toch?En...wat moet je in hemelsnaam beginnen in Indonesie?Ik bedoel...er is daar toch al veel werkloosheid?Ik had juist begrepen dat ze niet zitten te wachten op westerlingen die hun werk ook nog es komemn inpikken,hetzelfde wat Oost-europeanen en zo nu hier doen. Emoticon: Shut up!

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Veer,
Daar verschillen we toch flink van mening, Nederland is naar mij idee een op hol geslagen maatschappij waar niemand meer tijd heeft voor de ander, dat is voor mijn gewoon een verziekte maatschappij.
Omdat de energieprijzen gewoon de pan uit zijn gerezen worden gezinnen wel gedwongen om met zo wel de man als de vrouw te werken en de opvoeding van de kinderen word gewoon uit handen gegeven.
Ouderen worden in bejaarden of verzorgingstehuizen aan hun lot over gelaten of zelfs op bed vast gebonden omdat er niet voldoende personeel is.
Dat zijn zaken die in Indonesie gelukkig nog het zelfde zijn als toen ik kind was, toen werd voor Oma die niet zo goed meer kon een kamer in huis ingericht en kreeg zij de verzorging en aandacht die ze ook verdiende na een leven van zorgen voor een groot gezin.
Op haar beurt gaf Oma weer aandacht aan de kinderen binnen het gezin en niet te vergeten godsdienstles.
Op zondag was het vaste prik om je ouders, resp. grootouders te bezoeken, dat zijn zaken waar tegenwoordig veel mensen gewoon geen tijd meer voor hebben, de zondag is de rustdag en is bedoeld om in een dure auto rond te toeren met de kinderen en misschien ook nog een hap te gaan eten in een restaurant met waanzinnig hoge prijzen.
Een keer per jaar met het hele gezin op vakantie hoort er ook bij en dan komen veel ouders er in een keer achter dat ze eigenlijk vreemden zijn voor hun eigen kids!!
Let op ik ben echt nog niet oud met mijn 49 jaar en kan me dat nog heel goed herinneren en dat is een van de redenen dat ik hier in Indonesie wel gelukkig ben en in Nederland niet.
Als ik dan vaak commentaar hoor dat Indonesie subsidie geeft op benzine en als ik zie wat er door de gewoon te dure energrieprijzen is gebeurd in Nederland hoop ik dat de nieuwe president nog eens goed nadenkt voordat hij besluit om toe te geven aan de druk van het westen en las er dan een prijsverhoging is om dat niet in een keer met 500 Rupiah voor benzine en nog meer voor diesel te doen.
Jan

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

Voordat we verzeild raken in een verhitte politiekgetinte discussie even dit...natuurlijk heb je gelijk dat de maatschappij verhard is en mensen veelal hun familie op de tweede plaats zetten na hun werk en zo,maar we moeten wel oppassen de zaak te overdrijven,niet iedereen is zijn familie vergeten en niet alle hollanders zijn zo ziek als je stelt,de mensen hebben het eigenlijk zelf in de hand hier...ik bedoel,als wij als Jan-met-de-pet de zaken maar blijven slikken als ze nu zijn verandert er nooit iets.mijn grote MAAR tegen nederland bijvoorbeeld is dat er teveel gepraat en te weinig gedaan word om de situatie weer leefbaar te krijgen.er zijn n u al zoveel mensen gedood door bijvoorbeeld zinloos geweld zoals dat dan zo mooi genoemd word en het is gewoon laffe moord.En hoelang moeten we nog wachten tot ook hier de koppen rollen omdat de een nu eenmaal in Allah gelooft en de ander in iemand anders???Maar nogmaals...ik wil niet eindeloos politiek gaan discussieren,daar zit niemand op te wachten denk ik...kortom ik ben wel met je eens,maar het kwam een beetje te zwart-wit op me over,groetjes. Emoticon: Shiny

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Hoi,
ik vind sommige items in deze discussie ook allemaal veel te negatief. Kom op zeg. Nederland is en blijft het mooiste land om in te wonen (vind ik Emoticon: Wink ). Ik vind de items van Jan (tomaat = SP of niet? Emoticon: Wink ) toch wel grappig en opvallend: Jan heeft het over het gezin en opa en oma, maar zelf zit ie in Indonesia en kan dus niet in de weekends godsdienstles geven.
Verder, degene die nu klagen over de sfeer in Nederland en de social zekerheid, hebben deze 30 jaar geleden zelf opgezet en gecreerd! Persoonlijk vind ik het erg goed als ik weer enige daadkracht in de politiek zie.
Oja, subsidie op de benzineprijzen moeten grotendeels worden afgeschaft. Wie dat niet begrijpt, is lid van de SP Emoticon: Wink
Groetjes,
Johan

Begin de details te vergeten

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Johan,
Ik kan soms best negatief doen over NL, mijn kindertijd zal ik nooit meer vergeten, mijn ouders hadden het niet breed maar als ik terug denk hebben ze me altijd een ding gegeven wat met geen geld is te betalen: LIEFDE.
Tot mijn auto-ongeval had ik het in Nederland ook best goed naar mijn zin, financieel kwam ik inderdaad echt niets te kort.
Dat er altijd flinke inhoudingen waren op mijn salaris nam ik voor lief omdat ik in de veronderstelling was dat dit bestemd was voor mensen die in minder gelukkige omstandigheden verkeerde en gewoon hulp nodig hebben.
Als ik nu echter met mijn ondertussen als 27 jaar oude zoon en vrienden praat moet ik gewoon constateren dat dat gevoel er bij de huidige jeugd er niet meer is, daar is het echt ieder voor zich en GOD voor ons allen.

Wie heeft die sfeer 30 jaar geleden opgebouwd, dat zijn de personen die toen de gastarbeiders binnen hebben gehaald onder het mom dat de Nederlanders te lui waren om de vuile klussen op te knappen, veel van die personen hebben gouden tijden gehad en zitten nu ergens in het buitenland te genieten van hun op een smerige manier verdiende centen!!
En wie kan er nu voor opdraaien, juist weer Jan met de Pet.

Als je ooit echt godsdienstles hebt gehad zal je ook moeten constateren dat er tussen het moslim en het christengeloof heel veel overeenkomsten zijn, een ding is zeker, beide geloofsovertuigingen keuren een laffe moord en elke terroristische acties ten zeerste af.
Jan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,819,210 topic views - 234,905 posts - 13,695 topics - 25,622 members - last post @ 13-11-2019 20:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,615,064 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com