indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hoelang doe je er met een auto over naar Lovina vanaf Sanur?

Wat zijn de gemiddelde taxi prijzen en welke taxi kun je het beste nemen?
Bv wat zou een taxi kosten van sanur naar seminiyak?

mvisscher
User
spacer line

Met de auto van Lovina naar Sanur doe je ongeveer 3 tot 4 uur over, met kleine stops.
Wij hebben afgelopen zomer 350000 rp betaald voor een auto met chauffeur.
Van Sanur naar Seminyak moet niet zoveel kosten, is max. 40 minuten rijden, afhankelijk van de drukte.

spacer line  

Van Sanur naar Lovina - zonder stops en via de route die verboden is voor bussen en trucks - rijd je dat in ca. 2,5 uur.

Wat zijn dat? "Gemiddelde taxi-prijzen". Een Bluebird taxi kost ca. Rp. 90.000,- per uur. gecharterd transport ca. Rp 50 - 60.000,- per uur, maar vaak met een af te spreken minimum bedrag.

Van Sanur naar Seminyak rijden - zowel via de Bypass als dwars door Denpasar - is momenteel echt knudde en kan op sommige momenten wel tot 1,5 - 2 uur duren.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Annemarie
User
spacer line

amed, ik vroeg het meer om in te kunnen schatten wat een taxi op bali kost. Gewoon om bv naar kuta te gaan vanuit sanur of naar denpasar.

Spreek je een vaste prijs af en wat is een bluebird taxi?

cabrio
User
spacer line

Ik weet niet wat het je juist zal gaan kosten hoor, want die rit heb ik nog nooit per taxi gedaan.
Een Bluebird taxi is een lichtblauwe taxi die voorzien is van een meter die bepaald wat je moet betalen volgens de gereden afstand/tijd. Bluebird is de enige die (in principe) altijd op de teller rijden en die je kunt vertrouwen.
Neem je een andere taxi, dan is er altijd iets, of ze zijn de meter vergeten aanzetten, of de meter is kapot, of het gaat goedkoper zijn om nu eerst even over de prijs te onderhandelen, ...
Bij bluebird heb je dat dus niet. Neem je toch een andere taxi, eis dan dat ze de meter aanzetten en anders stap je gewoon uit en neem je een andere. Er rijden er zoveel rond dat er altijd wel eentje te vinden is, toch zeker in en rond Kuta/Seminyak.

Een zeer goed transport middel is het huren van zo'n 125cc motortje. Neem een automaat en die dingen rijden fantastisch vlot en lekker.
Ik was er vroeger ook geen voorstaander van, maar het is lekker snel (zeker als de Jakarta-lui weers eens afgezakt zijn en de auto's in file staan) en nog leuk ook.
Zelfs voor lange afstanden zijn het leuke dingen, 14-dagen geleden nog 140km mee gereden op ťťn dag. ;-)

oudhoff
User
spacer line

Hallo Cabrio,

Heb je om dat motortje te huren een internationaal rijbewijs nodig of ligt dat daar anders?
gr Gerard

spacer line  

On 20-01-2010 22:11 Annemarie wrote:
amed, ik vroeg het meer om in te kunnen schatten wat een taxi op bali kost. Gewoon om bv naar kuta te gaan vanuit sanur of naar denpasar.

Spreek je een vaste prijs af en wat is een bluebird taxi?

Een taxi van het bedrijf Blue Bird ( men zegt het "beste" ), met een blauwe taxikleur.
Je hebt ook een Silver Bird en Golden Bird ( met een zwarte kleur, een " limousine" achtige" taxi) dus iets duurder.
Tenminste op java(Jakarta) .
Ze rijden officieel met argometer .

bisa dicek of makemyday .

Arthur
User
User icon of Arthur
spacer line

Op 07-02-2010 13:09 schreef oudhoff:
Hallo Cabrio,

Heb je om dat motortje te huren een internationaal rijbewijs nodig of ligt dat daar anders?
gr Gerard

Dat zou ik ook wel graag willen weten.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 07-02-2010 13:09 oudhoff wrote:
Hallo Cabrio,

gr Gerard
Voor het huren van dat ding zelf (vanaf 100cc) heb je geen internationaal rijbewijs of verzekering nodig. Je moet wellicht wel een kopie paspoort afgeven. Nooit je echte paspoort/rijbewijs afgeven natuurlijk.

Als je er gebruik van maakt moet je in het verkeer uiteraard een geldig rijbewijs bij je hebben, een internationale als je geen Indonesische hebt. Verder is een goede verzekering (in Nederland?) wellicht handig voor als je een stuurfout maakt en tegen het asfalt klapt, of erger (wat we niet hopen).

Arthur
User
User icon of Arthur
spacer line

Dank je wel Yerun. Maar ik denk toch dat ik er van af zie. Het wordt onze eerste keer in IndonesiŽ en dan ga ik geen risico lopen. Heb elders al gelezen dat als je iets overkomt dat je meestal gewoon de pisang bent met alle ellendige gevolgen voor jouw rekening. En voor de prijs van een taxi met chauffeur hoeven we het niet te laten.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 08-02-2010 16:21 Arthur wrote: En voor de prijs van een taxi met chauffeur hoeven we het niet te laten.

En gelijk heb je. Groot gelijk.

oudhoff
User
spacer line

Dank je wel Yerum, maar net als Arthur denk ik ook dat het niet verstandig is om daar zelf aan het verkeer deel te nemen met een motor,we hebben inmiddels een chauffeur geregeld die ons veel dingen gaat laten zien

chirpy
User
spacer line

De taxiprijzen van Blue bird voor een rit van het vliegveld naar Ubud kost 180.000rp. Waar de prijs van 90.000 vandaan komt, weet ik niet.

cabrio
User
spacer line

Sorry, ik was een tijd afwezig op de forums.

Yep je hebt een internationaal rijbewijs nodig en ook je paspoort moet je bij hebben.
Het paspoort vraagt het verhuur bedrijf je ook, en beide moet je altijd kunnen voorleggen als je aangehouden wordt door de politie, anders heb je een bekeuring om over te onderhandelen...

robbert
User
spacer line

Hoi,
Toch even een antwoord op de vraag wat de taxi kost tussen Seminyak en Sanur, met de Blue Bird betaalden wij ca. een week geleden Rp. 89.000.
En voor wat de motor betreft wordt door de meeste verhuurders uitsluitend naar het paspoort gevraagd terwijl de politie naar het IRB vraagt.
Groeten van een momenteel bloedheet Bali.

Rob

62861
User
spacer line

Hoi.Ik neem toch aan dat een taxi in de avonduren duurder is dan overdag.Weet iemand de prijs in de avonduren van t vliegveld naar Sanur? Groetjes,meisie

62861
User
spacer line

Hoi.IK neem toch aan dat een taxi in de avonduren duurder is dan overdag.Wat kost een taxi in de avond van t vliegveld naar Sanur ongeveer?Groetjes,Meisie

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Hoi!

De laatste keer hebben we voor ritten nŠ 23.00 uur een toeslag van 50.000 rp moeten betalen volgens de officiŽle taxilijst.

Blue bird taxi's rijden op de meter, maar ook daar is over te tawarren...vooraf vaste max. prijs afspreken.
Emoticon: Cooool

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Oh ja, voor een brommertje (allemaal "motorbike" ) heb je inderdaad een internationaal rijbewijs nodig; behalve boetes, keert ook je reis- of ziektekosten niks uit als er wat gebeurt.
Emoticon: Nooo

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 04-04-2010 17:02 62861 wrote:
Hoi.IK neem toch aan dat een taxi in de avonduren duurder is dan overdag.Wat kost een taxi in de avond van t vliegveld naar Sanur ongeveer?Groetjes,Meisie

De taxi die je op het vliegveld kan boeken bij een kantoortje die rekende in December 95.000 RP voor een rit naar Sanur.( ongeveer 8 euro) daar kunnen in elk geval 2 personen+koffers en handbagage in, mogelijk 3 pers.
Dus als je na 23.00 u. dezelfde taxi neemt er er komt 50% overheen dan zou het maximaal iets van 150.000 RP moeten kosten, een stuk goedkoper dan dat je een transfer via een ned. reisorganisatie boekt, dan betaal je immers een prijs per persoon. Bij
de organistaties die gebruik maken van Asia link kost een enkele rit Airport - Sanur 19 euro per persoon dus. Een taxi nemen loont dus.

We hebben de laatste keer in Dec voor een bluebird taxi
van Sanur naar Kuta +/- 45.000 ŗ 50.000 IRP betaald.

Verder heb ik weinig problemen gehad met taxi chauffeurs van andere maatschappijen, heb de laatste jaren nooit hoeven te verzoeken om de meter aan te zetten en ik kom er toch 2 ŗ 3 x p.jaar. De startprijs is 5000 IRP en dan loopt het omhoog met 450 IRP. (Dec. 2009)

Let alleen op de wat oudere taxi's die dragen soms nog wel het logo van bijv. bluebird maar die rijden voor zichzelf en willen dan een prijs af spreken. Ook een bluebird taxi is te regelen voor een aantal uren en de wachtprijs is goedkoper dan de uurprijs voor het rijden, daarover kan je dus een prijs afspreken. Als we een gewone auto huren met chauffeur dan betalen we meestal 300.000 tot 350.000 IRP per dag.

De brommers zijn daar dus MOTOREN je hebt dus een motorrijbewijs nodig, wij nemen zelf een internationaal rijbewijs mee (via de ANWB) als we een motor willen huren.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

62861
User
spacer line

Nou,dank voor de tip.Weet nu dus ook dat ik vorige X flink ben belazerd.Groetjes Meisie

wimstone
User
User icon of wimstone
spacer line

voor d e"korte afstanden " een taxi en voor d elangere afstanden huur een busje met driver . dan heb je de gehele dag plezier van een auto.

Wim

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,761,485 topic views - 235,517 posts - 13,700 topics - 26,444 members - last post @ 16-12-2019 03:36 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,861,590 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com