indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Buitenlanders mogen huis en grond bezitten in IndonesiŽ. Dat zei minister Suharso van volkshuisvesting. In mei of juni wil de Indonesische regering een nieuwe wet invoeren die mogelijk maakt dat buitenlanders huis en grond, de zogenaamde properti, mogen kopen. Dit staat in diverse Indonesische online media. Goed nieuws voor de buitenlanders die IndonesiŽ lief hebben? Of goed nieuws voor IndonesiŽ zelf? Of juist een slecht nieuws?

bali-style
User
User icon of bali-style
spacer line

Dat is goed nieuws voor de mensen die willen kopen en goed nieuws voor de regering zelf
zo zal de economie wel gaan groeien en de regering vaart er wel bij met hun belastingen

wel zullen de grondprijzen razendsnel omhoog schieten

gr,
F

De goedkoopste met transport naar nederland, kijk op onze site

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Waar vind je dat, Pak Bari? Als ik al bingend google op trefwoorden in het Engels of Indonesisch, vind ik niet ťťn artikel daarover.

Semar
User
spacer line

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Dank, Semar. Het vreemde is dat alle trefwoorden die ik intikte ook daadwerkelijk in het stukje stonden.
Overigens begrijp ik dat we niet te vroeg moeten juichen. Het wordt nog onderzocht...

spacer line  

Hebben we dit soort verhalen, aankondigingen, beloftes al niet vele malen eerder gehoord?

Wacht eerst maar eens af tot er daadwerkelijk een wetsvoorstel opgesteld is en door het parlement aangenomen is, voordat we de vlag uitsteken.

Teveel Indonesiers - ook binnen de regering, het parlement, het bank- en financieringswezen, de industrie - hebben nml. baat bij het huidige systeem en zullen niet gauw een wijziging toejuichen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

Het is al jaren bekend dat pihak swasta (particuliere sector) al jaren staat te lobbyen zoals de grote jongens in de developer wereld.(Lippo b.v)
Het is ook een miljarden eurie of dolari bisnis.

Ik vraag me af of het niet tot een uitverkoop van Indonesische gronden zal leiden .
De Indonesiers (founding fathers ) hebben een andere filosofie wat ze met hun erfenis , "Tanah Air" moeten omgaan .

Hoewel het meer duidelijkheid verschaft op de eigendomstatus van de onroerendgoed voor de WNA /pensionado's , kan het in de toekomst veel ongewenste effecten hebben
Effek sampingan zoals de Indonesiers het zegen.

Trouwens wat men wilde verschil niet meer met wat men op dit moment aan regelingen hebben.

Even de tekst goed lezen.
1. Jika pemilik mematuhi syarat tinggal 14 hari dalam setahun selama lima tahun berturut-turut, mereka bisa mengajukan diri untuk menjadi permanent resident.

2.Ze praten over revisi van de Hak Pakai .

3.Men praat verder over Hak Hunian .
Wat voor Hak is dat eigenlijk? Emoticon: Wink

Dan moeten ze de Undang Undang Pokok Agraria wijzigen.
Hoe staat het met de U.U Keimigrasian?.

Naar mijn (humble) mening is het oude wijn in een nieuwe zak verhaal . het verhaal om personeel aan het werk te helpen is ook oude koek.
Als ik de tekst lees zie al verschillende valkuilen.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Op 10-01-2010 09:12 schreef guna2:
Waar vind je dat, Pak Bari? Als ik al bingend google op trefwoorden in het Engels of Indonesisch, vind ik niet ťťn artikel daarover.

Als je "orang asing beli properti" intik dan zul je er wat artikelen over vinden. Het is naar aanleidng van een seminar waar minister Suharsono dit idee naar voren heeft gebracht. Hier heb ik een paar link:
http://www.analisadaily.com/in(...)6:nasional&Itemid=44

http://bataviase.co.id/node/41540

Succes

bambang
User
spacer line

Hoe staat het met het kadaster? Hierin staat ingeschreven wie de eigenaar is van de grond en/of huis. Denk ook aan de oppervlakte van de grond en het huis. Er moet ook wat aan landmeting gedaan worden. Is het kadaster wel waterdicht? (fraudegevoelig?)

spacer line  

On 10-01-2010 13:06 bambang wrote:
Hoe staat het met het kadaster? Hierin staat ingeschreven wie de eigenaar is van de grond en/of huis. Denk ook aan de oppervlakte van de grond en het huis. Er moet ook wat aan landmeting gedaan worden. Is het kadaster wel waterdicht? (fraudegevoelig?)

De kadaster als instantie (Badan PertanahanNasional) is waterdicht Emoticon: Yes! , alleen zijn sommige ambtanaren , sommige Notaris PPAT zijn of corrupt of last hebben van hun ogen.De echte eigenaren , de perceelgrote , de status van het land staan gewoon vermeld in de eigendomsacte.
Tenminste dat staat in mijn eigendomsbewijs van 1954.
De Indonesische BPN is de opvolger van de Nederlands Indische Kadaster.

Gekombineerd met een dubieuze toekomstige verkoper en koper kunnen ze altijd een AsPal surat tanah maken.
Die je bij de rechter kan aanvechten en of bevestigen.

En een buitenlander die de regels niet kennen(of wilde kennen) is vaak de dupe van geworden.

Als men in de artikel leest , zie je dat ze over een mogelijkheid om een permanent resident te worden.
Moet je dan uit laten schrijven in Nederland ?
En welke consequentie heeft dat tot gevolg ?
Belastingen , verzekering etc ?
Kan iemand het verder uitleggen ?

spacer line  

Op 10-01-2010 15:29 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Moet je dan uit laten schrijven in Nederland ?

Ik denk wel dat je uit moet laten schrijven in Nederland als je permanent woont in het buittenland in dit geval in IndonesiŽ. En dit heeft volgens mij consequenties op je permanent verblijfsvergunning in Nederland. Hoe het zit met de belastingen, dat wil ik ook weten. Laten we maar gaan googelen.

spacer line  

Terugkomen op Hak Hunian ( nieuwe hak ?) zou ik zien als verruiming van de huidige recht om een woning te huren voor de expats met verblijf en werkvergunning.
Nu kunnen ze "kopen" .Meestal bij de luxe appartementen , of de Hak Pakai van particuliere grond eigenaren.

Ik dacht dat buitenlanders die geen permanent resident status hebben (behalve pensionado' s ) kunnen volgens mij vroeger officieel niet huren.

aku18
User
User icon of aku18
spacer line

Hallo ik lees in een oud artikel waar in wordt geschreven dat buitenlanders een huis of land mogen kopen nu is dit een bericht van 2010 is deze wet nu door of nog niet

Groetjes aku

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Nix kopen, nix eigendom, misschien over 20 jaar, maar dan zal er nog heel wat water door de kali moeten vloeien, mits de extreme moslims niet de overhand krijgen.
Het wordt alleen maar moeilijker, zelfs een eenvoudig visum wordt steeds moeilijker gemaakt, lees de postings over dit probleem.
Helaas helaas helaas.

aku18
User
User icon of aku18
spacer line

Oke malam dankje het was al erg stil over dit verhaal
Dat over de visum heb ik gelezen
Ik heb net op tijd een een kita,s

Groet aku

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,728 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,844,884 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com