indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

MiSoo
User
spacer line

Ik ben nog niet uit of ik mijn visum laat verlengen door een agent of dat ik het zelf ga doen.

Waar is het kantor imigrasi (het dichtst) bij Seminyak te vinden?
Is dit in Kuta, vlakbij het vliegveld?

En welke visa agent is evt. aan te raden, in geval ik een luie aanval krijg?

Terima kasih!

senior
User
User icon of senior
spacer line

Immigratie kantoor is gevestigd vlak voor de ingang van het vliegveld,aan de linkerkant van de rijbaan is een smalle oprit waar je zo voorbij rijdt ondanks,of wellicht vanwege het miniscule bordje dat naar het pand wijst. Neem wel alle,alle tijd als je het zelf gaat doen....

Beter is gewoon een agent te nemen:paspoort afgeven,betalen en na een paar dagen heb je je paspoort weer retour. Er zijn diverse agentschappen te vinden, lees het plaatselijke advertentieblad de bali advertiser maar...

Als je vanaf Kerobokan de Sunset Road op rijdt zit er een agentschap aan het begin van S.Road aan de rechterkant,gemakkelijk te vinden

hati hati, pelan pelan

spacer line  

Kan er helemaal naast zitten maar voor zover ik weet en begrepen heb worden alle visa verlengingen afgehandeld op het Kantor Immigrasi in Denpasar - Renon. Op de luchthaven zit slecht een hulp-kantoor / "cabang" waar slechts beperkte diensten geleverd worden.

If you have nothing to loose, you can risk everything

senior
User
User icon of senior
spacer line

Amed , dan weet ik het ook niet meer, maar mijn "sponsor" ging daar dus heen met mijn en haar papieren en een paar dagen later haalden we daar ook weer mijn paspoort op.Visum verlenging bekrachtigd met een stempel van het kantoor bij het vliegveld

hati hati, pelan pelan

made.
User
spacer line

Bij het vliegveld kan je inderdaad beperkt dingen regelen. Voor de eerste 2 verlengingen van een sosbud: geen probleem! Je kan er foto's maken, vingerafdrukken enzo.
Bij de derde verlenging moet je zelf in Renon een handtekening halen, maar voor de efficientie lever je eerst alles in, haal je het een week later weer op, ga je naar Renon voor een handtekening, breng je het weer terug in Ngurah Rai, kom je 2 dagen later weer terug om te betalen, en de dag erna om alles weer op te halen.
Tis net wat je wil.... 't kost 250.000 rupiah in vergelijking tot een visakantoor al snel 600.000 Emoticon: Yes!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Maar de tijd die je er mee kwijt bent als je het zelf doet (en de transportkosten) komen vast wel hoger uit dan die 350.000 'toeslag' voor die visum-agent.

Milani
User
spacer line

Stuur een e-mail naar:

wingswilly45Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com

Zeer betrouwbaar, goedkoop, goede uitleg in het Nederlands en zelf hoef je niets meet te doen alles wordt voor je geregeld.
Inderdaad Bali Ide te Renon.

Zeker niet zelf doen hoor. Succes.

MiSoo
User
spacer line

Beste mensen, bedankt voor jullie info.
Milani, ik zal zeker even wingswilly mailen, is het een persoonlijke vriend van je? Of misschien werk je daar? Anyway, even navraag doen kan zeker geen kwaad.

Op zich zou ik de 1e 2 keer de verlenging zelf kunnen doen, ik lees dat dit makkelijk gaat. Het punt is echter om een sponsor te vinden. Het voelt vreemd aan om een Balinese vriend/ -in te vinden zodat deze mijn sponsor kan zijn. Heb even zitten denken om het aan de maid te vragen, maar zij spreekt zo weinig Engels dat ik het niet heb gedaan.

Hoe hebben jullie het gedaan?

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Kijk in de Bali Ad (gratis in elke gerenommeerde winkel verkrijgbaar) en daar staat het vol met advertenties van sponsorburo's. Ik ken wel meer betrouwbare dan Willy Winkel want daar heb ik in mijn lange loopbaan nog nooit van gehoord (kijk naar de jarenlange resultaten en niet naar de taal want dat heeft geen invloed op de immigratie, alleen op de klant).
Immigratie in Tuban regelt meer dan je denkt. Dat in Renon is de kanwil en daarmee heb je de eerste verlengingen nog niet mee te maken. Alles wat ik moet regelen voor mijn clienten, wordt in het kantoor Tuban bij de airport geregeld want daar zitten de bobo's van wie je het moet hebben.

Milani
User
spacer line

Zijn inmiddels idd goede vrienden met Willy geworden en Willy heeft voor ons alles geregeld ook de verlengingen en zijn vrouw is onze sponsor makkelijker kan het niet.
Zijn vrouw is werkzaam bij Bali Ide
Veel succes

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dat verandert de zaak. Sorry, dacht dat het een louche calo was. Had over je opmerking onder het emailadres heen gekeken.

MiSoo
User
spacer line

Ik hoor net van een paar mensen dat visa agents zo hun eigen doelgroep hebben, Australiers, Aziaten, Europeanen...

Ik moet eerdaags echt iets aan de verlenging gaan doen, en de baliadvertiser heb ik weer niet bij me...

Wie weet een visa agent in of bij Seminyak? En indien mogelijk graag het tarief. Makasih!

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 09-01-2010 11:35 Yogya-Bali wrote:
Dat verandert de zaak. Sorry, dacht dat het een louche calo was. Had over je opmerking onder het emailadres heen gekeken.

wingswilly = Willy Roemersma misschien?

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

MiSoo
User
spacer line

Op 18-01-2010 18:21 schreef 4yoke4:

[quote verwijderd]

wingswilly = Willy Roemersma misschien?

Nee.

Maar nog steeds geen in Sem gevonden.
Wel eentje in Kerobokan en die van Willy (Bali IDE), maar ook die is wat verder weg.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 20-01-2010 16:08 MiSoo wrote:

[quote removed]

Nee.

Maar nog steeds geen in Sem gevonden.
Wel eentje in Kerobokan en die van Willy (Bali IDE), maar ook die is wat verder weg.

Hoe NEE Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Dacht het wel hoor!
Er zijn niet zoveel Willy's die op Bali visa ed. regelt, hij komt regelmatig in div. hotels en je ziet hem ook vaak bij de Discovery Mall.
Niets ten nadele van hem hoor, we hebben verscheidene keren een praatje met elkaar gemaakt maar ik heb hem niet nodig, we verblijven hoog uit 2 maanden achter elkaar op Bali.
Ik denk dat Milani hem dus wel kent en anders geeft ze maar aan dat ze een andere Willy bedoelt.

Succes !

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,239,887 topic views - 233,318 posts - 13,683 topics - 23,664 members - last post @ 18-08-2019 09:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,129,521 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com