indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

pierre
User
spacer line

Krek.. zo is het maar net.. zeggen we hier in het westland.
Heel goed uitzoek werk Annemieke en we weten bijna allemaal dat jij wat betreft reizen/ vliegen op en naar Indonesië een expert in ben geworden. ( en niet alleen het reizen)
Vele hebben hier hun voordeel al mee kunnen doen, inclusief ik en ongetwijfeld zullen vele hier nog hun voordeel mee gaan doen
Tot in de kleinste details weet jij reizigers van de juiste informatie te voorzien.
en dat mag ook weleens gezegd worden.
Petje af van mijn kant

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Viel wel mee met uitzoeken. Ik had als eens eerder eea van Air Asia uitgezocht maar helaas laten mensen zich nogal eens leiden door ticketprijs alleen en dat is jammer. Wat er bij komt wordt vaak weggewuifd,
Blijkt hierboven van om Ziel maar weer dat er vaak voor hetzelfde geld praktischer mogelijkheden zijn. Verder moeten we reëel zijn. Ik kan me herinneren dat ik in 1999 voor een ticket Jakarta met SQ vertrek op 28 december 2200 gulden betaalde. Ik betaalde vorig jaar op 24 december 695 euro. Dat zou nu omgerekend in guldens 1531 gulden zijn…… Ik bedoel maar. Maar ook tickets tegen de normale prijzen kosten nu zo’n beetje hetzelfde als toen en gezien de algemene prijsstijgingen zou je dus eerder van een prijsverlaging kunnen spreken in de vliegwereld. We zijn immers ruim tien jaar verder.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dan zou je ook dit moeten zien, als je ziet hoe er van af de jaren 90 de prijzen hoger lagen.
Er wel meer mensen kunnen reizen dan in die tijd.

Had je ooit gedacht dat ook Indonesiërs zo ver konden komen.
Dat is ook mogelijk geworden, door er meer mensen zijn gaan vliegen.
Dat maakt het ook goedkoper.... Emoticon: Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Air-asia was begonnen met zijn vluchten vanuit europa vorig jaar ik was voor een retour 420 euro kwijt met bagage en maaltijden .
Daar kwam verder 100 euro bij van A'dam naar Londen Stanted.
Hoe de prijzen nu zijn weet ik niet maar volgend jaar ga ik weer met hun omdat ik niet naar Denpasar of Jakarta ga.
Dus handiger voor mij maar geduld wordt wel op reis gesteld.
In KUL kun je via internet een goedkoop hotel boeken op loopafstand moet wel ruim van te voren.
Ik bespaarde daardoor minstens 200 euro want ben eerst een paar dagen in Penang geweest waar mijn vriendin aankwam vanuit Bangkok.
Ik heb in totaal 1200 euro uitgegeven voor 16 vluchten waarvan 5 voor mijn vriendin.
Een ticket vanaf Surabaya heb ik toen van Anne Mieke gekregen omdat ik op haar poes heb gepast dat was ong 100 euro..maar die vlucht heb ik niet meegerekend anders waren het 18 vluchten.
Heb 2 keer de nacht op een vliegveld doorgebracht een keer in KUL en een keer in Londen.
Maar nu zijn de tijden veranderd dus nu weet ik het niet meer kwestie van uitzoeken.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Hoewel wij net begin mei terug zijn van Indonesië kijk ik toch al regelmatig op diverse sites naar tickets voor volgend jaar.
Wij wonen in het uiterste zuiden van het land, dus Duitsland is de beste optie voor vertrekvliegveld, en dan met name Düsseldorf, maar ook Frankfurt, wat voor ons evenver ligt als Schiphol. Brussel bied eveneens een mogelijkheid, maar heeft relatief weinig uiterst goedkope mogelijkheden. Momenteel is de beste en goedkoopste keus Turkisch Airlines vanaf Düsseldorf, nu ook via b.v. ebookers.nl of vliegwinkel.nl te boeken, met actietarieven vanaf 584 euro. Ook Air Asia vanaf Londen-Stansted naar Kuala Lumpur is een optie. Kost momenteel retour afhankelijk van de datum vanaf 384 pond, of rond de 460 euro. Dat is wel nog zonder maaltijden en bagage, dus daar komt nog zo’n 40 euro bij, dus totaal ca. 500 euro. Air Asia heeft momenteel verschillende vertrek- en aankomsttijden, afhankelijk van de dag waarop je vliegt. Zodoende kun je de wachttijden enigszins beperken als je in Stansted moet overstappen, en is op de terugreis b.v. geen overnachting in Stansted noodzakelijk zoals vroeger, toen de aankomsttijd altijd ’s avonds was. Overnachten in Kuala Lumpur op heen- en/of terugreis is vaak wel noodzakelijk wegens het beperkt aantal vluchten naar de eindbestemming in Indonesië, zoals in ons geval slechts 1 maal per dag vanaf KL naar Solo of Yogya met Air Asia. Naar Jakarta, Medan of Denpasar wordt wel meerdere keren per dag gevlogen, dan is overnachten in KL niet noodzakelijk. Overigens kan overnachten spotgoedkoop (voor ca.15 euro per nacht per kamer!) nabij het vliegveld van KL ( op loopafstand) bij het Tune Hotel, en is dit ook via internet te reserveren.
Vliegen van en naar Stansted kan b.v. vanaf Eindhoven of Weeze ( net over der grens bij Venlo) met Ryan Air, welke vaak spotgoedkope aktietarieven hebben vanaf ca. 15 euro per enkele reis. Reken dan wel weer 20 euro extra voor je bagage van 15 kg.
Een alternatief voor ons is dan nog vertrek vanaf Dusseldorg of Keulen/Bonn met Lufthansa, Air Berlin of German Wings. Maar pas als Air Asia weer echt gaat stunten met retourprijzen tot ca 300 pond wordt dit pas echt interessant, want het is natuurlijk veel meer gedoe dan een simpel retourticket tot Jakarta, met mogelijkheid tot directe binnenlandse aansluitvluchten.

FAR FROM THE MADDING CROWD

pierre
User
spacer line

kortom...
Het blijft gewoon een kwestie van kijken en zoeken.
Dat is wat Anne Mieke ook vermeld..zoekt en gij zult vinden
en zij zoekt het echt tot de bodem uit... Maar Anne Mieke heeft dan ook een behoorlijke ervaring hierin.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 15-08-2010 16:34 pierre wrote:
Maar Anne Mieke heeft dan ook een behoorlijke ervaring hierin.
Dankjewel.
Maar het gaat niet alleen hierom maar ook wat iemand (niet) wil. Ik woon ook net zo ver van Dusseldorf als van Amsterdam. Eigenlijk is Eindhoven misschien wel heel ideaal met precies in het midden van Amsterdam, Brussel en dusseldorf en ook nog een eigen airport voor vluchten naar London. Ik denk er persoonlijk niet aan om met Air Asia via London te vliegen waarbij ik met twee keer overstappen dan nog niet op mijn bestemming ben en ik wil ook nog een beetje met vakantie als het mij uitkomt.
Met de airportbus heen naar Dusseldorf was goed te doen vorig jaar maar terug met de trein was een complete wereldreis van 3 uur, de bus retour geen optie omdat ik dan tot 's avonds moest wachten (zo'n 7 uur) (misschen intussen veranderd dat weet ik niet). En dan is Schiphol toch net iets gemakkelijk met de trein en maar anderhalf uur en daar heb ik graag 100 euro extra voorover.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

pierre
User
spacer line

Voor iemand die interesse heeft?
Ik vond iets op de AA site... choose your choise.

www.airasia.com/nl/nl100816xmfx_other.htm

spacer line  

Ik ben naar Penang gevlogen en heb daar het Tune hotel geboekt vandaar naar IR gegaan leuk voor 2 a 3 dagen heb je dat ook gezien.
De tickets met air asia zijn spotgoedkoop naar Penang.
Had goede aansluiting naar Surabaya en ben vandaar naar Probolingo gegaan naar Bromo

cabrio
User
spacer line

Voor wie toch denkt over AirAsia, momenteel zeer goede promoties te boeken, dit tot 19 aug 23:59 (GMT -8h).

cabrio
User
spacer line

Momenteel heet AirAsia terug promoties op de lange afstandsvluchten.
Ik heb nog nooit met hen gevlogen, maar eerder dit jaar een ticket geboekt London-KL voor eind het jaar (was ook een speciale promotie en enkel bekend gemaakt in Singapore, leuk vrienden te hebben).
De promoties nu zijn nog scherper, want ik heb geboekt voor de volgende zomervakantie en zit nog eens 100 £ goedkoper, dus zeker en vast niet slecht.

Nu maar hopen dat het wat bevalt en niet van die oude toestellen zijn als Thai, want dat was een enorme tegenvaller. ;-)
Succes...

robbert
User
spacer line

Hoi,
In Ind. en tussen Sgp. en Dps. een paar keer met AA gevlogen, vlogen toen met nieuwe toestellen dus zal het op de lange afstand wrsch. niet anders zijn. Hou wel het bagagegewicht in de gaten want zover ik weet hanteren zij als standaard 15 kg. en indien je vooraf voor een hoger gewicht kiest dan betaal je niet veel extra, bij de gate aanmerkelijk meer.
Have fun
Rob

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 16-08-2010 21:16 robbert wrote:
Hoi,
In Ind. en tussen Sgp. en Dps. een paar keer met AA gevlogen, vlogen toen met nieuwe toestellen dus zal het op de lange afstand wrsch. niet anders zijn. Hou wel het bagagegewicht in de gaten want zover ik weet hanteren zij als standaard 15 kg . en indien je vooraf voor een hoger gewicht kiest dan betaal je niet veel extra, bij de gate aanmerkelijk meer.
Have fun
Rob
robbert, de standaard is 0 kg bagage en enkele kilo's handbagage, van tevoren bestellen is goedkoper dan aan de balie bij het inchecken inderdaad.

spacer line  

Vergeet de maaltijden niet bij te boeken !!!
Dat is net als de bagae exlusief....!

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Hallo.
Wij hebben besloten volgend jaar met Air Asia te gaan vliegen vanaf Londen-Stansted via Kuala Lumpur naar Solo, gebruik makend van de promotietickets, welke momenteel in de aanbieding zijn ( met dank aan Pierre voor de tip). Met enig puzzelen kunnen wij nu 8 juni in Londen vertrekken, ’s avonds laat weg, vroeg in de avond aankomen in KL, 1 nacht overnachten in het Airport Tune Hotel, en weer vroeg in de morgen (uitgerust) doorvliegen naar Solo. Precies 30 dagen in Indonesië, dus een normaal visa-on-arrival, en in Solo ook geen lange wachtrijen bij het visakantoortje en douane, zoals vorig jaar in Jakarta. Op de terugreis 2 overnachtingen in KL, en anderhalve dag om de stad (een beetje) te verkennen. ’s Morgens 11 juli weer terug naar Londen, met aankomst daar laat in de middag, dus nog volop mogelijkheid om direct door te vliegen tot de eindbestemming, en dus geen (relatief) dure overnachting in Londen. Vreemd genoeg zijn 2 geboekte losse enkele reizen tussen Londen en KL goedkoper dan een retourticket, scheelt zo maar 80 pond p.p. Bagage, maaltijden, stoelreserveringen, creditkaartkosten, etc.etc. zijn allemaal nog extra te betalen bij de ticketprijs. De vliegtickets naar en van Londen zijn momenteel nog niet te boeken, maar met Ryan Air vanaf Eindhoven of Weeze, of Air Berlin vanaf Dusseldorf, of German Wings vanaf Keulen schat ik een retourprijs rond 100 euro p.p., wat momenteel een gangbare prijs is. Alles bij elkaar denk ik dus niet echt goedkoper uit te zijn dan het ticket met Turkisch Airlines van dit jaar, wat ons van huis tot huis ca. 600 euro gekost heeft, maar het is weer eens wat anders, en Kuala Lumpur is weer geheel nieuwe ervaring voor ons.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

jupje, als je reis inderdaad net zo lang wordt als je hier schrijft (het reizen voor de reis dan) dan hoop ik dat je je beseft hoeveel tijd je daadwerkelijk kwijt bent om een paar centen te 'verdienen'. Ik zou het persoonlijk jammer vinden om 48 uur te moeten reizen voor iets wat in 24 uur ook prima kan, ook al kost dat iets meer. Maar goed, ieder zijn eigen meug.

Ook schrijf je dat je retourvlucht laat in de middag aankomt 'met genoeg mogelijkheden', half vier aankomen en dan nog doorvliegen is ook weer flink vermoeiend na een zit van 12 uur. Ik zou dan liever niet in London willen zijn, maar 'thuis', want dan hoef ik die omweg niet te vliegen. Gelukkig is het in de middag die aankomst, want tot een paar dagen voor je retour is het nog laat in de avond, met precies nul mogelijkheden. Vooruitgang dus. Wel vertrek je om 08:40 vanaf Kuala Lumpur, dus moet je uiterlijk (!) om vijf uur in de morgen je bed uit om een beetje op tijd in te checken. Ook goedemorgen!

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Reken nou eens zoals een normaal mens zou doen, als er sprake zou zijn van normale mensen die kunnen rekenen.
Een retourticket naar Indonesië kost bijvoorbeeld € 600. Je gaat 30 dagen. Per dag kost dat ticket dus € 20. Bijvoorbeeld met de bus van Yogya naar Bali gaan kost: de busreis + (minstens één weggegooide) dag à € 20 = te veel. Alle dagen dat je voor die 30 dagen extra moet reizen, overnachten, eten etc. komen bovenop die € 20.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Yerun (Jeroen),
Ik vergelijk onze reis met Air Asia gemakshalve maar met mijn alternatief Turkisch Airlines (of eventueel Emirates). Laatstgenoemde maatschappij(en) bied(en) de mogelijkheid om ongeveer de zelfde tijd vanuit Dusseldorf te vertrekken als nu het geval zal zijn, dus rond 7 uur ’s avonds. (Dat ik waarschijnlijk de ochtendvlucht zou kiezen, met de gelegenheid tot een halfdaagse excursie in Istanbul, zoals we dit jaar hebben gedaan, is weer een ander verhaal). Tegen de tijd dat TA in Jakarta landt, bereikt AA Kuala Lumpur, dus ‘s avonds. Dan kan ik alleen nog diezelfde avond Yogya bereiken, met nog anderhalf uur autoreizen voor de boeg naar Solo, zoals we dit jaar gedaan hebben. De familie die ons ophaalt wil dan natuurlijk eerst nog ergens uitgebreid gaan eten, hartstikke gezellig natuurlijk, maar dan ben je van huis uit al meer dan 24 uur onderweg. Dan ben je pas echt gesloopt!.Vanaf KL meteen doorvliegen direct naar Jakarta met AA is ook nog een optie, maar om daar dan nog middernacht te arriveren is zeker niet de bedoeling, dan is er ook geen shuttle meer naar het FM7 hotel. Jakarta is dan ook niet onze eindbestemming.Wel Solo, met een directe, prijsgunstige vlucht (ca. 25 euro all inclusief p.p. enkel reis) met AA vanuit KL een dag later. Een overnachting direct nabij het vliegveld in KL is dan te verkiezen boven een soortgelijke overnachting in Jakarta (waarbij ik het Tune Hotel in KL gemakshalve maar vergelijk met het FM7 hotel in Jakarta). De vlucht naar Solo vanuit KL is om 7 uur ‘s morgens, dus dat wordt inderdaad vroeg opstaan, waarschijnlijk wel al 4 uur, dus vroeg onder de “wol”, maar wat wil je anders in zo’n transithotel. Inderdaad bieden “directe” vluchten met b.v. KLM of Garuda een aanzienlijke tijdsbesparing op wat betreft de netto tijd tussen Amsterdam en Jakarta. Maar als ik vanuit mijn woonplaats (Heerlen) eerst naar Amsterdam moet reizen waar ik zo’n 3 uur voor vertrek dien aan te komen, ben ik evenveel tijd kwijt als met een tussenvlucht vanuit een regionaal vliegveld in de buurt, waar ik pas pak-‘m-beet anderhalf uur van te voren hoef aan te komen, 1 uur vliegen naar Londen-Stansted, en dan daar hooguit 3 uur transittijd. Verder is “tijd”, zeker in mijn omstandigheden en op mijn leeftijd, een zeer relatief begrip. Dan wil je met opzet wel wat langzamer aan gaan doen, met meer tussenpauzes. Een overnachting in een hotel tussendoor is dan zeker wel zo prettig.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Ik ben vrijwel precies vier uur geleden uit een Airasia-toestel gestapt. Voor mij was het perfect. Geen seconde vertraging, alles tot in de puntjes georganiseerd.
Ik had wel een stoel gereserveerd, gang, vanwege mijn benen (alledrie). Maar ook omdat je dan niet willekeurig ergens geplaatst kunt worden, en vooral omdat je dan kunt inchecken wanneer je wil, ook als laatste want het inchecken duurt extreem lang. Het volk wil namelijk wel goedkoop vliegen, maar de consequenties daarvan niet aanvaarden, en gaat dus protesteren. Je mag 15 kilo meenemen, dus 16 kilo mag ook wel. Neen. Gewoon dokken voor die kilo. Ik wil naast mijn vriendin zitten, we checken toch samen in? Neen, dan had je die paar centen (iets meer dan een effing euro) maar moeten dokken om voor gereserveerde plaatsen. Hoopjes gezeik aan de incheckbalie.
AirAsia is prima, maar houd je aan de regels, hun regels.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ja, dat samenzitten is een regel die ik niet begrijp. Ja, begrijp hem wel, levert geld op, maar je wordt vervolgens bewust UIT elkaar gezet als je niet lapt. Naaistreken zijn dat. Verder betalen voor wat je meezeult e.d. vind ik allemaal prima, nu nog die meurende papzak (nofi) een toeslag of twee geven en vliegen zou bijna leuk worden.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 19-08-2010 11:47 Yerun wrote: Ja, dat samenzitten is een regel die ik niet begrijp.

Nee, en dat ene kilo'tje meer snap je ook al niet. Proletariërs aller landen verenigt u.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Ja, het is even wennen aan de toeslagen van prijsvechters als Air Asia. Was ik eigenlijk al van Ryan Air e.d. gewend. Zaken die bij alle andere maatschappijen als vanzelfsprekend bij de ticketprijs inbegrepen zijn, worden hier alleen verstrekt tegen een, weliswaar meestal kleine, meerprijs. Bij AA om te beginnen de bagage, verder het uitkiezen van naast elkaar gelegen stoelen, maaltijden tijdens de vlucht, het betalen met je creditcard, het verstrekken van een reisdeken. Alles bij elkaar wordt dit toch een aardig bedrag aan toeslagen voor meestal noodzakelijke dingen, waar je wel rekening mee dient te houden. Het prijsverschil tegenover b.v. Turkisch Airlines heb ik eigenlijk uiteindelijk alleen te danken aan het los boeken van de heen- en terugvlucht (dus 2 enkeltjes) tussen Londen en Kuala Lumpur, in plaats van meteen een retourtticket, wat zomaar 100 euro per persoon scheelt. Lijkt me overigens ook handig als wij over een paar jaar langer in Indonesië willen blijven dan 1 maand, b.v. een half jaar. Dan zijn de vliegprijzen van de meeste maatschappijen sowieso meestal duurder dan nu 1 maand-tickets.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 19-08-2010 15:51 jupje wrote: Ja, het is even wennen aan de toeslagen van prijsvechters als Air Asia

En als je dat doorhebt, en als daarnaar handelt, dan zijn die prijsvechters prima.

spacer line  

Ja ook daarom kocht ik mijn ticket bij air asia want ik was 7 weken weg en dan bespaar je echt wel veel geld....

Pearl2see
User
User icon of Pearl2see
spacer line

Emoticon: Yes!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,202,192 topic views - 233,614 posts - 13,687 topics - 24,384 members - last post @ 16-09-2019 09:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,267,576 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com