indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

szalavary
User
spacer line

Wie weet nou echt wat pinnen in Indonesie kost? Ik lees wel berichten op het forum maar die zijn uit 2004.

spacer line  

De banken in NL hanteren verschillende tarieven voor geldopnames in het buitenland, vaak nog met een verschil tussen "binnen de EU" en "buiten de EU". Kijk dus op de website van je bank om erachter te komen wat jouw bank aan kosten berekent.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

pinnen in indonesie kost niets.

Shalom

kuncitan
User
spacer line

Op 04-01-2010 15:25 schreef Bokito:
pinnen in indonesie kost niets.

Welke nederlandse bank berekent dan geen kosten voor pinnen? Uit eigen ervaring weet ik dat Argenta geen pinkosten berekent. Helaas zijn ze sinds midden vorig jaar gestopt met het aanbieden van betaalrekeningen.

spacer line  

O.m. bij de RaboBank betaal je geen kosten voor geldopnames in het buitenland als je een Totaalpakket of Riantpakket betaalrekening aanhoudt.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ook na 2004 is deze vraag een paar keer voorbij gekomen. Kijken of ik nog wat kan vinden voor je. Emoticon: Yes!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

http://forum.indahnesia.com/to(...)_cc_in_indonesie.php

En in dat topic staan ook weer twee links naar andere topics. Emoticon: Smile

petravt
User
spacer line

Emoticon: Smile

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Ik heb al geruime tijd een z.g.betaalpakket van ING.
Dat kost per kwartaal Ä 8,25 extra, waarvoor je dan gratis kunt pinnen buiten de eurozone (dus o.a. in IndonesiŽ). Verder kun je hiervoor dan ook een gratis creditcard aanvragen, wat vaak weer noodzakelijk is bij allerlei internetboekingen van vliegtickets.
Helemaal gratis is het pinnen buiten de eurozone dus eigenlijk niet, en je moet voor jezelf maar eens uitrekenen, of het de meerprijs waard is. Heb je zo'n betaalpakket niet, maar een gewoon basispakket, dan rekent ING per pintransactie ca. Ä 2, of je nu Rp. 500.000 of Rp. 5 miljoen pint.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Sinds mijn laatste reis (april/mei) gaat 5 miljoen pinnen niet meer. Het is al lastig genoeg om automaten te vinden die in een keer 2 miljoen uitspugen.

Ik denk dat ik per jaar al snel 50 euro uitgeef aan transactiekosten. Bovenstaand bedrag zou een besparing opleveren. Geen idee of de verschillende banken ook verschillende koersen hanteren. Ik heb bij ABN Amro weer voordeel omdat ik een gecombineerde annulerings- en reisverzekering heb tegen maandkosten waarbij je nogal gek zou zijn om dat apart per reis te doen. Niks voor mij ook. Ik hoef nergens over na te denken.

Ik begrijp de vergelijking maar volgens mij moet je naar het totaalpakket kijken wat voor ieder individueel interessant is
Misschien met ALLE plussen en minnen dat het uiteindelijk allemaal niet zoveel scheelt. Bij de ene bank zal dit een plus zijn en bij een andere weer wat anders.
En als het uiteindelijk een of twee tientjes scheelt dan moet dat maar. Daarvoor ga je toch niet overstappen. (ik word er al onrustig van als ik er aan denk). Reizen, vooral naar de andere kant van de wereld kost geld, en pinnen soms ook.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 06-08-2012 17:31 schreef jupje:
Ik heb al geruime tijd een z.g.betaalpakket van ING.
Dat kost per kwartaal Ä 8,25 extra, waarvoor je dan gratis kunt pinnen buiten de eurozone (dus o.a. in IndonesiŽ). Verder kun je hiervoor dan ook een gratis creditcard aanvragen, wat vaak weer noodzakelijk is bij allerlei internetboekingen van vliegtickets.
Helemaal gratis is het pinnen buiten de eurozone dus eigenlijk niet, en je moet voor jezelf maar eens uitrekenen, of het de meerprijs waard is. Heb je zon betaalpakket niet, maar een gewoon basispakket, dan rekent ING per pintransactie ca. Ä 2, of je nu Rp. 500.000 of Rp. 5 miljoen pint.

De Rabobank berekent ook exact 2 euro per pintransactie!
En als je naar NTT, Kupang gaat dan kun je beter pinnen dan contant geld wisselen.
(ik weet dat het op andere plekken in RI anders kan zijn, op Java en Bali krijg je vaak meer voor je contante euro..)
In Kupang kreeg ik afgelopen maand bij contant een koers van circa 10.600
De gemiddelde koers bij pinnen was 11.475

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Ook heb ik verschillende banken geprobeerd.
De Danamon bank is winnaar met En het hoogste pinbedrag (2,5 juta per keer) En ook de koers was meest gunstig (vergeleken met andere een circa Rp 100 meer)

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,329,860 topic views - 233,663 posts - 13,688 topics - 24,501 members - last post @ 20-09-2019 18:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,439,105 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com